Gå till innehåll

MMA bets/snack


LEEWO

Recommended Posts

  • Svars 253
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GSP borta 10+ månader.

Condit vs Diaz om interim titeln.

 

Även Bisping vs Maia.

 

Svårt att komma på hur jag känner inför endera möten. Måste fundera.

Väldigt tråkigt att GSP kommer att vara borta så länge. Hoppas på en snabb recovery där.

 

Condit vs Diaz är en 50/50 enligt mig. Båda gillar att stå och fördelen stående är svår att veta. Diaz har boxningen på sin sida men condit har en större arsenal med sparkar/flygande knän osv. FOTY.

 

Skulle sätta pengarna på Bisping mot Maia.

update ang ufc betts ikv nu.

Ja har betat ebersdole o machida hittils, nå mer man ska beta?

Vet inte om ett bet på Machida är så bra. Väldigt lockande odds dock. Jag själv väntar på props.

 

någon annan som sett 'warrior' ännu?

Spoilerfria tankar? (googla inte trailern, se den bara imo!)

 

 

i loved it.

Ska tanka hem den. Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

205 lbs: Jon Jones (205 lbs) vs. Lyoto Machida (204 lbs)

Jones vinner på TKO i 2a ronden. Även fast jag inte blir förvånad om Lyoto överaskar. Jones haka och kondition är inte testad ännu, vilket kommer bli intressant att se. Lyoto kommer definitivt ge han sitt livs match. Kommer bli en jävligt underhållande och intressant fight! Ser gärna att Lyoto vinner inatt, gått lite för enkelt för Jones än så länge. Förlorar Jones så blir det ett intressant returmöte där Jones kommer dominera Lyoto. Innan han får returmatchen får vi fans se honom mosa lite andra motståndare innan han kommer stå på tronen i en lång tid framöver och bli en legend likt GSP.

 

265 lbs: Antonio Rodrigo Nogueira (239 lbs) vs. Frank Mir (260 lbs)

Mir passar sjukt bra i den här vikten och har ett imponerande stand up,

Big Nog är gammal och blir sämre och sämre medan Mir har mycket kvar att leverera. TKO i 2a ronden för Mir. Frank Mirs teknik för att väga över 120kg är riktigt imponerande, ser fram emot mycket fina knä och sparkkombinationer.

 

205 lbs: Antonio Rogerio Nogueira (204,5 lbs) vs. Tito Ortiz (206 lbs)

Gillar ingen av dom, Tito kommer mata på med brottning och ground and pound, tror dock han är för dålig för att avsluta Lil Nog så matchen avslutas på domslut där Tito får räcka upp händerna.

 

170 lbs: Brian Ebersole (170,5 lbs)* vs. Claude Patrick (171 lbs)

Den här tycker jag är svårast, Ebersole har några tunga vinster bakom sig bland annat avslutningen på Dennis Hallman. Men Claude Patrick är riktigt duktig. Kan bli den bästa fighten på galan, den kommer förhoppningsvis hållas merparten stående vilket blir kul att se av två duktiga tekniker med grym fys.

 

145 lbs: Mark Hominick (145 lbs) vs. Chan Sung Jung (145,5 lbs)

Mark Hominick har för bra kickboxning och kommer köra över Chan. Tror Koreanen håller i sig till 3e ronden där han knockas. Kan eventuellt gå till domslut men tror på TKO för Hominick.

 

Vart kommer ni se matchen? Om någon har en bra sida att rekommendera så PMa gärna. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sysslar TJ med? Håller det stående mot Dudson?!!? Oerhört idiotiskt. Tyckte att stoppet var dåligt också. Suck. Bra gala förövrigt.

 

What? TJ har en av de mest imponerande stand upsen av de som är up and coming i UFC. TJ kommer bli en grym fighter, han saknar erfarenhet och rutin bara. Dodson är inte en bättre stående fighter än Dodson. Det är väldigt svårt att förbereda sig mot en motståndare som Dodson då han är så pass kort som han är. Han har riktigt bra krut i handskarna och hans explosivitet håller topklass. Men i ett returmöte där TJ har mer rutin kommer Dodson få smaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grym fight mellan Diego och Dennis! Bästa första rundan i år lätt.

 

Detta håller jag dock med om. Diego är en riktig beast, helt tokig. Utöver att han är som en jävla pitbull så (påminner väldigt mycket om Alves i sin stil) så har han en otroligt imponerande teknik. Dennis gjorde en grym match och kommer va kvar i UFC länge. Som en sidenote så erkände ju kaxiga Bisping att t.om. han skulle vara rädd för att möta Diego och då väger han även mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta håller jag dock med om. Diego är en riktig beast, helt tokig. Utöver att han är som en jävla pitbull så (påminner väldigt mycket om Alves i sin stil) så har han en otroligt imponerande teknik. Dennis gjorde en grym match och kommer va kvar i UFC länge. Som en sidenote så erkände ju kaxiga Bisping att t.om. han skulle vara rädd för att möta Diego och då väger han även mycket mer.

 

Tycker han påminner mycket mer om Jose Aldo (innan Aldo började safea) :) Ska bli kul att se vad Diego kan göra, fortsätter han avsluta på brutala sätt tar det inte många matcher innan han får titelchans. Det är fortfarande en rätt tunn division.

 

Snart kommer flugvikten igång i UFC också! Dodson och Benavidez lär vara två av dem första att i UFC att hoppa ner. Tror Benavidez kommer vara mycket farlig i den divisionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker han påminner mycket mer om Jose Aldo (innan Aldo började safea) :) Ska bli kul att se vad Diego kan göra, fortsätter han avsluta på brutala sätt tar det inte många matcher innan han får titelchans. Det är fortfarande en rätt tunn division.

 

Snart kommer flugvikten igång i UFC också! Dodson och Benavidez lär vara två av dem första att i UFC att hoppa ner. Tror Benavidez kommer vara mycket farlig i den divisionen.

 

Nja kan inte hålla med dig tyvärr. Tycker Diego påminner mycket mer om Alves. De har en snarlik högerspark som är brutal. Jabb snabba steg åt sidan å sen släggan på främre låret på fi. Sen är Alves en av mina absoluta favoriter också :-)

 

Flugvikten ska bli skoj, finns många från Bantamweight som kan göra sig bra i flugvikten, inte bara Dodson och Benavidez. Men visst de kommer passa där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What? TJ har en av de mest imponerande stand upsen av de som är up and coming i UFC. TJ kommer bli en grym fighter, han saknar erfarenhet och rutin bara. Dodson är inte en bättre stående fighter än Dodson. Det är väldigt svårt att förbereda sig mot en motståndare som Dodson då han är så pass kort som han är. Han har riktigt bra krut i handskarna och hans explosivitet håller topklass. Men i ett returmöte där TJ har mer rutin kommer Dodson få smaka.

 

TJ är bra stående men när han har en grund som är wrestling så borde han ha använt den. Han tränar också med Faber/Mendez så hans ground game borde ha varit väldigt bra. Att han sedan håller det stående mot Dudson är så enormt idiotiskt då Dudson har bra händer. Men visst, han ville väl imponera på fansen och UFC och få en KO/TKO än att ligga på Dudson i hela fighten alternativt gnp/tko.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

ja det kan ju vara nåt så är jag till någon nytta. :cry:

 

Nästa gala och aktuella odds.

 

Lesnar mot Overeem 2.33

Gustafsson mot Matyushenko 1.31

Diaz mot Cerrone 3.26

Fitch mot Hendricks 1.47 (men skulle inte chocka mig om hendricks vinner)

Phan mot Hettes 1.43

 

Lejondelen sätts på brocken och alex. de andra är kaksmulor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Singel på Alex alltså? Visst tror jag han tar det men oddset känns lite lågt IMO. Matyushenko har mosat alla utom Jon Jones nu och sett rätt vass ut faktiskt.

 

Börjar nästan redan bli nervös inför den matchen iaf! Alex första match på huvudkortet och dessutom i en stor gala. Slår han Vaktmästarn tror jag dessutom han kommer få möta ett hyfsat stort namn nästa match.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...