Gå till innehåll

MMA bets/snack


LEEWO

Recommended Posts

  • Svars 253
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Stejken började bra +16bi.:-) Alla händer var väldigt standard. (edit)

 

UFC 139 är nu i helgen.

 

Maurício Rua vs. Dan Henderson

Wanderlei Silva vs. Cung Le (osäker)

Urijah Faber vs. Brian Bowles

Martin Kampmann vs. Rick Story

Stephan Bonnar vs. Kyle Kingsbury

 

Är inte helt säker att jag kommer betta så här men snarlikt. Kommer med en mer ingående förklaring på fredag/lördag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi tänker lika förutom att ja har cung le försökte annulera de bettet men fick inte:( har gått fram o tbx i mitt tänkande gällande den matchen men e riktigt osäker bara o wanderlei e en av mina favorit fighters så borde ba skitit i den matchen. Men å andra sidan vinner wand blir ja klad o vinner cung så får ja iaf lite pengar som plåster på såren.... Har förövrigt fått jätte feeling på hendo KO första ronden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stejken började bra +10.5bi.:-) Alla händer var väldigt standard.

 

UFC 139 är nu i helgen.

 

Maurício Rua vs. Dan Henderson

Wanderlei Silva vs. Cung Le (osäker)

Urijah Faber vs. Brian Bowles

Martin Kampmann vs. Rick Story

Stephan Bonnar vs. Kyle Kingsbury

 

Är inte helt säker att jag kommer betta så här men snarlikt. Kommer med en mer ingående förklaring på fredag/lördag.

 

Är Faber spelbart till runt 1.50 i ditt tycke? Visst tror jag han vinner men inget jätteodds direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stejken började bra +10.5bi.:-) Alla händer var väldigt standard.

 

UFC 139 är nu i helgen.

 

Maurício Rua vs. Dan Henderson

Wanderlei Silva vs. Cung Le (osäker)

Urijah Faber vs. Brian Bowles

Martin Kampmann vs. Rick Story

Stephan Bonnar vs. Kyle Kingsbury

 

Är inte helt säker att jag kommer betta så här men snarlikt. Kommer med en mer ingående förklaring på fredag/lördag.

 

Graf, plz.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi tänker lika förutom att ja har cung le försökte annulera de bettet men fick inte:( har gått fram o tbx i mitt tänkande gällande den matchen men e riktigt osäker bara o wanderlei e en av mina favorit fighters så borde ba skitit i den matchen. Men å andra sidan vinner wand blir ja klad o vinner cung så får ja iaf lite pengar som plåster på såren.... Har förövrigt fått jätte feeling på hendo KO första ronden

 

Väldigt svårt bet. Grejen med Cung är väl att han inte har mött eliten inom MMA ,men ändå ser hans stand up riktigt bra ut. Om wanderleis haka håller, det kan man ju undra. Ska framföra allt se hur över/under oddsen ligger till. Aldrig att den här fighten går till decision.

 

Ska nog lägga ett KO-prop på Hendo jag också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tveksamt. Ska se hur över/under kommer att vara och möjligen spela på det.

 

Ganska högt odds på att matchen avslutas faktiskt. Kanske värt.

 

Jag spelade under 2.5 rounds på Kingsbu-Bonnar till 2.47 nyss. Bonnar är svår att avsluta men Kingsbu är ett monster i förstaronden med tidigare tvivelaktig cardio så om han inte avslutar tidigt kan nog Bonnar ta det om Kingsbu gasar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg ni skrev om streamar som gick upp/ned/vänster/höger här tidigare så tänkte bara passa på att flika in ett litet tips. Finns flera bettingsidor som samarbetar med Csports som sänder bla UFC, Elitserien, svensk fotboll (när det begav sig) mm mm.

 

Jag har reggat via en sådan, lagt ett "riskfritt" bet på 250 och sen fått 3 månader gratis med deras stora paket.. Planen är att göra detsamma med nästa bettingbolag när dessa 3 gratismånader gått ut. Just saying 8-) så slipper man sitta och jaga halvkassa streamar som man aldrig kan lita på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska högt odds på att matchen avslutas faktiskt. Kanske värt.

 

Jag spelade under 2.5 rounds på Kingsbu-Bonnar till 2.47 nyss. Bonnar är svår att avsluta men Kingsbu är ett monster i förstaronden med tidigare tvivelaktig cardio så om han inte avslutar tidigt kan nog Bonnar ta det om Kingsbu gasar.

Tror jag tar och ryggar ditt bet där.

Såg ni skrev om streamar som gick upp/ned/vänster/höger här tidigare så tänkte bara passa på att flika in ett litet tips. Finns flera bettingsidor som samarbetar med Csports som sänder bla UFC, Elitserien, svensk fotboll (när det begav sig) mm mm.

 

Jag har reggat via en sådan, lagt ett "riskfritt" bet på 250 och sen fått 3 månader gratis med deras stora paket.. Planen är att göra detsamma med nästa bettingbolag när dessa 3 gratismånader gått ut. Just saying 8-) så slipper man sitta och jaga halvkassa streamar som man aldrig kan lita på

Tack för tipset!:-) En fungerande stream skulle ha suttit fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad tror ni om cung le mot wand? känns som cung kan ha fördel närapå överallt utom möjligen när det kommer till subs.

 

wanderleis stil funkade då han kunde ta en smäll, och när hans händer var snabba. att stå sådär med hakan i vädret och veva stela krokar när man saknar slagtålighet mot cung le känns som ett bra sätt att bli knockad på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad tror ni om cung le mot wand? känns som cung kan ha fördel närapå överallt utom möjligen när det kommer till subs.

 

wanderleis stil funkade då han kunde ta en smäll, och när hans händer var snabba. att stå sådär med hakan i vädret och veva stela krokar när man saknar slagtålighet mot cung le känns som ett bra sätt att bli knockad på.

 

Jag tror Wands aktivitet på senare tid jämfört med Cung Les aktivitet ger Wandy ett övertag. Som jag skrev innan, när fan mötte Cung Le någon riktigt bra fighter senast?! Jag kommer iaf inte ihåg vilka han mött innan sina två matcher mot Scott Smith så vi får gå bra långt tillbaka i tiden. Om jag inte missat nåt? Sen var hans cardio i första matchen mot Smith under all kritik (om matchen nu mot förmodan går långt).

 

Sikta på filmkarriär + inte fightas måste väl vara = ??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UFC 139

 

Wanderlei Silva 2.19

Wanderlei Silva KO-prop 3.5

Wanderlei Silva R1 4.75

 

Dan Henderson KO-prop 3.0

 

Shogun (small bet) Decision 6.0

 

Kyle Kingsbury - Stephan Bonnar under 2.5R 2.47 (ryggade meta)

 

Rick Story - Martin Kampmann 2.16

 

Chris Weidman - Tom Lawlor (small bet)

 

------

Dubbel

Eddie Alvarez - Mike Chandler

Urijah Faber - Brian Bowles

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är mina tankar:

 

Rua - Hendo

Detta är en 5 ronders, hendo har aldrig blivit knockad i 36 matcher och ruas cardio är suspekt. Hjärtat är med Rua och han om någon skulle kunna överraska och knocka Hendo som i matchen mot Llyto eller nyligen mot Griffin. Oddsen talar dock för att henderson tar hem det.

 

Bowles - Faber

Även om Mike Brown som besegrat Faber två gånger och Bowles båda är brottare med en bra höger så var det i en annan viktklass där Brown var mycket större än Faber. Bowles kommer inte vara mycket större än Faber här och jag tror att hans laid-back stil kommer matcha upp bra för Fabers intensiva game.

 

Kampmann - Story

De flesta tror på Story här och jag gillar honom verkligen men när jag spelar ut matchen i mitt huvud ser jag hur kampmann konstant tar sig upp från nedtagningarna eller scramblar. Mot Paulo Thiago var han extremt aktiv på marken och såg ut att ha överhand i grapplingen. Mot Jake Shields gjorde han väldigt bra ifrån sig på marken också. Jag tror inte Story har vad som krävs för att hålla ned Kampmann i 3 ronder.

Wiedman - Lawlor

Jag vet inte om jag är biased då jag tycker Lawlor är väldigt kul men jag ser inte hur oddsen kan reflektera sanningen här även om Wiedman bör vara klar favorit pga hans wrestling och vilja att ta ned motståndaren. Wiedman är extremt smooth och mycket mer välrundad än Lawlor men jag är inte säker på att han kan ta ned Lawlor när han vill även om jag räknar med minst en rond av Wiedman ovanpå. Stående tror jag på Lawlor även om denna match antagligen går till beslut då brottare generellt sätt är svåra att knocka.

 

Cung Le - Wanderlei Silva

Här är jag väldigt osäker då Silva inte dominerat en bra motståndare på länge förutom Bisping som var livrädd. Vi vet inte heller hur Cung Le kommer svara mot Wanderleis aggressivitet då han inte mött någon aggressiv brawler eller överhuvudtaget bra fighter dom senaste åren. Jag tycker ofta jag ser fighters med stående bakgrund vara tekniskt överlägsna men ofta blir indragna i en sluggermatch och förlora. Svår match att tippa på men jag tror att 2.4+ på silva inte borde vara helt fel.

 

Kingsbury - Bonnar

Jag var inte imponerad av kingsbury sist och jag har ingen aning om vad Bonnar har hållit på med senaste åren men han har aldrig imponerat mig heller förutom under första säsongen av TUF i princip. Antar att Kingsbury borde vara favorit men i vilket fall tror jag denna match nästan alltid kommer gå till ett domslut.

 

Brilz - Bader

Brilz imponerade mot lil'nog. Kan vara värt en slant till +4.0 i odds. Brilz åkte på en blixtknockout av Matyshenko i sin senaste match men Bader blev knockad av Tito Ortiz lol.

 

Resten av matcherna är jag för dåligt insatt i för att säga något om men jag tänkte forska lite angående Castillo - Bailey då Bailey finns till +4.0 och inte är helt fy skam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ufc/mma rookie här, men hörde snack om overeem vs brock?!?!?!? tankar? (jag i mma ungefär som pokerkillar som diskuterar rigg)

 

UFC 141, 31 december.

 

Klassisk striker vs brottare. Vem kommer att vinna? Väldigt svårt att säga. Har Reem förbättrat cardion sedan Fabricio, har de ställt Brock mot en vägg och tränat honom med slag mot ansiktet? Kommer Reem att kunna ta sig upp vid en nedtagning?

 

Reem:Bra striking, mer erfarenhet, bättre bjj, senaste fight i Juni.

Brock:Bra Wrestling, bättre cardio, senaste fight för över 1 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

k... håller på overeem :) Kunde inte sluta skratta då han satt på läktaren med fedor och kollade på nån match o nypte fedor i benet och flinade öra till öra. Ville gå match mot honom men nån var väl klok och såg till att de inte skedde.

 

Sen... den där episka jpegen då overeem tar sig fram genom nåt publikhav och råkar putta nån silikonbimbo genom att bara röra sig försiktigt fram som tar illa vid sig av att bli knuffad och är påväg att tjafsa om det tills hon vänder sig om och ser berget som rör sig fram. Då orkade hon minsann inte jappa om det.

 

=) sugen på se några bra matcher nu, nån som kan reka några enskilda riktigt bra matcher som skett nyligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

k... håller på overeem :)Kunde inte sluta skratta då han satt på läktaren med fedor och kollade på nån match o nypte fedor i benet och flinade öra till öra. Ville gå match mot honom men nån var väl klok och såg till att de inte skedde.

 

Sen... den där episka jpegen då overeem tar sig fram genom nåt publikhav och råkar putta nån silikonbimbo genom att bara röra sig försiktigt fram som tar illa vid sig av att bli knuffad och är påväg att tjafsa om det tills hon vänder sig om och ser berget som rör sig fram. Då orkade hon minsann inte jappa om det.

 

=) sugen på se några bra matcher nu, nån som kan reka några enskilda riktigt bra matcher som skett nyligen?

 

Länka gärna!

 

Diaz vs Daley, Brad Pickett vs Renan Barao, Diaz vs Penn, Bendo vs Clay Guida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...