Gå till innehåll

MMA bets/snack


LEEWO

Recommended Posts

  • Svars 253
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gott jävla snack världens bästa match och världens mest spännande match när man har massa pengar kring den!:) ska bli skönt o tanka hem den här o kika när man inte e så piss nervös.

 

Måste tanka hem den här imorgon!!!:lol::-D:lol:. Glad att jag stannade uppe och såg galan, allt från Faber,Wanderlei och sedan Hendo vs Shogun var enormt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

herrejävlar vilket main event. skönt att hendo fick domslutet, tyckte det var korrekt.

 

Jag vägrar straffknullas då jag anser att jag blev utsatt för korruption. 30-27 Kampmann är ett tydligt bevis på det.

 

Mycket imponerad av Faber.

Kul att se old school Wanderlei på avslutet där.

 

Kampmann har ju blivit robbad 2ggr tidigare, men visst 30-27 var dock fel.:-)

 

50/0 50% donk 8h. Han c/r handen innan, jag foldade.

Konstig hand.

 

referrer=converter_dc]DeucesCracked Poker Videos[/url] Hand History Converter

 

BB: $126.51

Hero (CO): $199.50

BTN: $201.73

SB: $316.21

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with J:club: 9:club:

BB calls $1, Hero raises to $5, 2 folds, BB calls $4

 

Flop: ($11.50) 6:club: A:club: 5:diamond: (2 players)

BB bets $4.00, Hero calls $4

 

Turn: ($19.50) Q:club: (2 players)

BB bets $4.00, Hero raises to $21, BB calls $17

 

River: ($61.50) T:club: (2 players)

BB checks, Hero bets $30.75, BB raises to $96.51, Hero??

 

-----

 

24/16/2.8 20% f/3bet 500h.

 

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $176.06

SB: $45.49

Hero (BB): $252.60

UTG: $202.28

CO: $177.67

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with K:spade: K:club:

1 fold, CO raises to $3.50, 1 fold, SB calls $3, Hero raises to $16, CO calls $12.50, 1 fold

 

Flop: ($35.50) T:heart: 8:spade: 5:club: (2 players)

Hero bets $24.00, CO calls $24

 

Turn: ($83.50) Q:diamond: (2 players)

Hero checks, CO bets $41.75, Hero???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

herrejävlar vilket main event. skönt att hendo fick domslutet, tyckte det var korrekt.

 

Jag vägrar straffknullas då jag anser att jag blev utsatt för korruption. 30-27 Kampmann är ett tydligt bevis på det.

 

Mycket imponerad av Faber.

Kul att se old school Wanderlei på avslutet där.

 

Sorry brushan men du har helt jävla fel. Igen. Shogun blev IMO våldtagen (eller som du istället blir gång på gång här, straffknullad HEHE). Inte på en vinst, utan på oavgjort. Första tre ronderna var bra matchade förutom en period i varje där Shogun fick massa stryk, men ingen av dem är i mina ögon en 10-8. Så 10-9 till Hendo där gånger tre. Rond fyra till Shogun 10-9. Rond fem var en av dem mer solklara 10-8-ronderna man sett på ett tag. Till Shogun då :roll: Han hade mount mycket stor del av ronden och var väldigt aktiv mot en Hendo som låg och såg döende ut i nästan 5 minuter. Slutgiltigt domslut alltså ett givet 47-47!

 

För att ännu mer understryka orättvisan i att den sista ronden inte blev 10-8 påpekar jag att samma domare som satte den ronden 10-9 hade inte mindre än TVÅ ronder 10-8 till Bonnar mot Kingsbury!! Bonnar hade också mount en massa men han gjorde inte ens en tiondel av den jämfört med Shoguns femterond.

 

Jag hade tyckt det varit jättefel att sätta sista ronden 10-9 till Shogun i vilket fall men då kanske man hade kunnat skylla på att domarna inte satte ronder 10-8 alls. Nu tycker jag faktiskt detta stinker mer än många andra domslut som i sig varit minst lika felaktiga.

 

Angående Kampmann så var det även fel med 30-27 ja men det var iaf solklart att Kampmann vann matchen så det hade man väl kunnat köpa, men en idiot hade ju 29-28 Story istället!!! :shock: Kampmanns min där sa väl det mesta.

 

Sen hade en domare 29-28 till fucking Dos Anjos som inte hade en chans mot Tibau! Bisarr fysik på Tibau för övrigt för att vara i lättvikt...

 

Detta jävla domarproblemet vägrar försvinna :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, blev så upprörd att jag glömde det andra jag skulle skriva :lol:

 

Silva-Le gick precis som jag skrev. Dålig cardio på Le och hade det inte varit för att Silva helt klart för första gången anpassade sig efter sin nyfunna glashaka så hade det märkts ännu tidigare att Le var outmatched. Visst ser det jävligt coolt ut när han fightas men det är inte 2005 längre, MMA har utvecklats fortare än någon annan idrott (om man ska kalla det idrott, det orkar jag inte gå in på nu) någonsin gjort. Springa runt med en massa snurrsparkar, sidosparkar och köra varannat slag som en spinning backfist håller helt enkelt inte i UFC.

 

Kampmann imponerade mycket på mig. Tyckte han hade kört fast litegrann, hans nedtagningsförsvar har alltid varit bra men fokus har bara legat på att stoppa motståndaren och han har sett ut som den svagare fightern fysiskt sett. Nu såg han bra och stark ut i clinchen och tog dessutom faktiskt ner Story!

 

Här går man och räknar med att Bonnar ska svinga som vanligt så pass att man satsar pengar på det...då börjar han kramas och tokfega? FML :cry:

 

Weidman ska helt klart ses att räkna med i famtiden! Kul att jag inte var ensam om att tycka över 4x var ett bra bet iaf...

 

Faber såg grym ut mot Bowles och har sin tredje match med Cruz på G igen. Trist IMO men BW är fortfarande mycket tunn.

 

Slutligen - FÖR HELVETE SHOGUN: NER I MIDDLEWEIGHT MED DIG!!

Jag tiltar fan på att han inte gör ännu mer av sin talang än han redan gjort. Det är helt oförlåtligt i dagens UFC att fightas i en viktklass där man kan se ut som han gjorde nu igen och ändå klara vikten. Löjligt hur otränad han ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om bra matcher, denna som också gick i lördags var helt ok 8-) Snacka om dålig timing att gå samma kväll som matchen mellan Hendo-Shogun bara...

 

 

Även jag som inte är särskilt intresserad tyckte det var en grym match! Vet inte om nån här tränar kampsport men hur mår man efter 10-15 slag i ansiktet? Är det så jävligt som det känns när man slår i huvudet riktigt hårt eller är det så mycket adrenalin att det inte gör så ont?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag som inte är särskilt intresserad tyckte det var en grym match! Vet inte om nån här tränar kampsport men hur mår man efter 10-15 slag i ansiktet? Är det så jävligt som det känns när man slår i huvudet riktigt hårt eller är det så mycket adrenalin att det inte gör så ont?

aldrig gått riktig match, men sparrats.

Det känns inte så farligt. Mest att det skakar till och balansen blir lite kass efter en redig smäll.

 

Om du tyckte denna var bra hoppas jag att du inte missade shogun vs henderson i helgen som anses vara tidernas kanske bästa mmafight.

Men den meta länkade är också grym. Chandler kan bli en stor stjärna efter bellator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag som inte är särskilt intresserad tyckte det var en grym match! Vet inte om nån här tränar kampsport men hur mår man efter 10-15 slag i ansiktet? Är det så jävligt som det känns när man slår i huvudet riktigt hårt eller är det så mycket adrenalin att det inte gör så ont?

 

Jag har sett en satans massa matcher och skulle gissa att det är högst 10 gånger (pungsparkar borträknade) jag sett någon verkligen se ut att ha riktigt ont under en match. Högst sannolikt är det adrenalinet ja. För smärtan sägs komma ett tag efter matchen och det lär vara när adrenalinet avtar.

 

För någon som aldrig själv testat (jag spelar bara tuff, är en mes IRL) är det fullkomligt ofattbart att en människa kan bryta handen i en match och ändå fortsätta slå med den :shock: Eller typ som i den några år gamla matchen mellan Frank Mir och Tim Sylvia där Mir bryter Sylvias underarm på mitten, domaren bryter matchen och Sylvia i intervjun efteråt är skitsur för att matchen bröts när han inte alls hade skadat sig. Han hade alltså inte ens känt att armen var bruten :shock::roll::rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För helvete, Hendo vann givetvis matchen så det var ett korrekt domslut. Sista ronden var de både så trötta att Shogun inte lyckades göra tillräckligt med skada för att rättfärdiga en 10-8. Dessutom, om man struntar i ronderna (vilket kanske är ett inkorrekt sätt att döma en match) och ser på matchen i sin helhet är det för mig givet att Hendo vann pga mer skada gjord samt åtminstone två ordentliga knockdowns.

 

För shogun var det "too little, too late". Hade de däremot gått en rond till skulle domslutet förmodligen gått till hans fördel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För helvete, Hendo vann givetvis matchen så det var ett korrekt domslut. Sista ronden var de både så trötta att Shogun inte lyckades göra tillräckligt med skada för att rättfärdiga en 10-8. Dessutom, om man struntar i ronderna (vilket kanske är ett inkorrekt sätt att döma en match) och ser på matchen i sin helhet är det för mig givet att Hendo vann pga mer skada gjord samt åtminstone två ordentliga knockdowns.

 

För shogun var det "too little, too late". Hade de däremot gått en rond till skulle domslutet förmodligen gått till hans fördel.

 

Är det inte ganska uppenbart att man inte kan skita i reglerna enbart när man känner för det? Man dömer inte matchen som helhet inom "unified MMA rules", man poängsätter varje rond enligt det klassiska "10 point must system". Folk gör förvånansvärt ofta det där misstaget, ta t.ex. Wiman-Siver för ett tag sedan. Wiman vann en rond solklart och åsamkade mycket skada, sen var det två jättejämna ronder som kunde gått båda hållet där Siver enligt domarna (och mig) vann dem knappt. Många tyckte det var ett hemskt domslut eftersom det var Wiman som vann "kriget" men det var inte relevant. Man poängsätter varje rond för sig. Sen har jag full förståelse för folks åsikter om poängsättningssystemet i sig men den diskussionen är jävligt lång :)

 

Det stora problemet som jag ser det är inte systemet i sig, utan att man inte varit konsekvent för fem öre när det gäller vad som ska bedömas som en 10-8 rond. Ronder kan tillochmed dömas 10-7 men det kan jag inte ens komma ihåg har hänt. Sen blir plötsligt en match som BJ Penn-Fitch som skulle gått till BJ Penn en 10-8 till Fitch i sista ronden (för oavgjort totalt) enligt två domare vilket var helt sjukt jämfört med t.ex. rond fem i lördags ;)

 

Som Dana White själv sa, sista ronden till Shogun var "the most dominant round in the fight". Jag tyckte den var solklar 10-8 men mtp inkonsekvensen ovan kan jag ändå förstå om folk ville ha den 10-9. DOCK kvarstår det faktum jag skrev i tidigare inlägg: Samma domare som satte 10-9 till Shogun i sista ronden gav TVÅ ronder 10-8 till Bonnar mot Kingsbury. Jag kan inte se en enda anledning till detta annat än favorisering av Hendo. Shoguns femterond mot Hendo var mycket mycket mer dominant än någon rond var till Bonnars fördel. Det tror jag även du håller med om ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så som jag ser det är 3:e ronden en 10-8 av den anledningen att hendo var mm ifrån att stoppa shogun. Vi snackar om ett tillfälle där ingen hade klagat om det faktiskt stoppats.

 

Detta likställer jag med en knockdown i boxning som använder samma 10-point must system.

 

Att hendo inte tokdominerade resten av ronden tycker jag är irrelevant. Sekvensen som sådan gör att jag dömer ut en 10-8 på grund av domination.

 

Givetvis är femte ronden en 10-8.

 

Sett till hela fighten är hendo rättmätig vinnare även med japanskt domsystem.

 

also är du säker på att det var SAMMA domare som dömde ut 10-8 i bonnarfighten (vilket var horribelt, men knappast spelade någon roll då det var en solklar 30-27 likväl)?

 

Dana White har en jävla massa åsikter. Det funkar inte att hänvisa till honom endast då det gagnar en själv då han har en massa efterblivet att säga också. Som att Frankie Edgar skulle vara #2 p4p exempelvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt meta så är reglerna o poängsystemen som de är nu, alltså förstår jag inte hur du kan klaga så hårt på att det inte blir draw.

Om vi tar de lite logiskt Hendo vinner 3 klara ronder, shogun vinner 1 klar rond + att han vinner 4e ronden med, så för att hendo ska vinna så krävs det att en dommare sätter 10-8 till han i 3e ronden eller 10-9 till shogun i 5e ronden.

Tycker du de är så jätte självklart att hendo inte får 10/8 i 3e ronden? tycker du de är så jätte självklart att shogun får 10/8 i 5e ronden?

 

eftersom de är rätt marginellt i båda fallen så bör hendo vinna rätt lätt mtp att de är 3 dommare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske ser om matchen vid nåt tillfälle för att få en klarare bild. Risken är dock att man ser med partiska ögon och försöker "tvinga fram" det domslutet som man redan bestämt sig för är det korrekta i bedömningen av ronderna. Men enligt mig är det rätt klart att Hendo vann matchen. Om den här matchen skulle blivit draw är det snarare ett tecken på brister i domarsystemet än att det skulle vara ett rättvist beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...