Gå till innehåll

Team Bustgatan


schumme

Vilken logo är bäst? Inlägg #145  

48 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken logo är bäst? Inlägg #145

    • Logo 1
      12
    • Logo 2
      15
    • Logo 3
      11
    • Logo 4
      10


Recommended Posts

Har inte en susning om vilken bransch du är i, men argumentet om övertid känns lurigt. Att vara den ende med nån form av chefsansvar som har möjligheten att plocka ut övertid, känns inte som nån fördel. Risken är uppenbar att du sitter med nackdelen att det förväntas att du INTE ska skriva upp övertid (dettas sagt under förutsättning att det inte är nån variant av skiftjobb, då kanske det är lite annorlunda), utan att samtidigt få nån typ av extra ersättning för att du jobbar mer än du ska. Det här med övertid som chef är också jobbigt att ta upp med sin egen närmaste chef varje gång man vill ha betalt för att ha jobbat övertid, risken är att man framstår som jobbig.

 

Tillverkande industri är branschen och tjänsten är Product Manager för ett av våra produktsegment.

 

Jag kommer inte ha direkt personalansvar men en produktingenjör i mitt segment, jag kommer dock inte sätta dennes lön.

 

Jag kommer mestadels vara på kontoret så då är det in- och utstämpling som gäller vilket då kommer ge mig automatiskt pröjs för den extratid jag är där.

 

Jag känner min blivande chef ganska väl så tror inte det kommer bli ett problem med att få betalt om jag nu behöver jobba över. Till en början är tjänsten dock bara ett 12-månaders vikariat för en som ska va föräldraledig så om det skulle bli permanent så kommer det nog gå över i en tjänst med inbakad övertid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Stort grattis Schumme, verkar gå förbannat bra för dig atm:-)

 

TY, bortsett från att jag inte har en spänn över till poker atm så ska man väl inte klaga...

 

Kul sidenote är att produktsegmentet jag ska va manager över heter XL/XXL.

 

Passar en tvåmeterspjäs på 135 pannor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går deffen nura?

 

Ganska pissigt, tränar på bra men äter alldeles för mycket skit. Är väl ner 5-6 kg sen i julas. Sjukligt sockerberoende fortfarande. Hoppas på bättring i och med byte av kontor. Ligger en kiosk precis utanför nuvarande jobb så det handlas cola och diverse godis stup i kvarten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En safebet är att köra lifesum och verkligen alltid skriva med allt man äter.

Även om du går över gränsen för vad du ska äta så kommer medvetenheten att sänka snittintaget.

 

Testat det. Ljuger för mig själv ohyggligt mycket och slutar med att jag skiter i att skriva upp men borde kanske testa igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya jobbet signat, startar den 1 juni redan men 50 % på gamla och 50 % på nya under juni.

 

Chefen på min avdelning har ingen koll på vad jag gör, jag är lite som Chandler Bing... Inget som syns direkt men finns här ingen som gör det så...

 

Jaja, dom lär väl märka det sen..

 

Denna och nästa vecka kvar på gamla, sen en veckas semester i Turkiet. Ska bli så jävla fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya jobbet signat, startar den 1 juni redan men 50 % på gamla och 50 % på nya under juni.

 

Chefen på min avdelning har ingen koll på vad jag gör, jag är lite som Chandler Bing... Inget som syns direkt men finns här ingen som gör det så...

 

Jaja, dom lär väl märka det sen..

 

Denna och nästa vecka kvar på gamla, sen en veckas semester i Turkiet. Ska bli så jävla fint.

 

Haha kommer att tänka på kramer från seinfeld när han går till ett kontor varje dag och alla antar att han jobbar där, men ingen har någon aning om vem han är :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte sockerberoende men har läst ngnstnas att kolsyra binder fett, så försöker sluta med läsk, eller dra ner ofantligt mycket.. känns att sen jag började räkna mina kcal så har de inte gjort skillnad =/ Gymmar samtidigt.. Så jag gissar på att jag får börja med mer fettförbränning.. fml!

 

Märkte även att när jag drack lightprodukter (mest zero eller pepsi max)

Så kändes det som magen började bli lite sämre, fes ganska äckligt ibland och avföringen var inte så fast som den brukade vara, har inte druckit läsk sedan lördags och den biten känns redan bättre! tror jag drack minst 2 burkar läsk om dagen innan.. Detta är fett tråkigt eftersom det känns som jag bara dricker vatten kaffe vatten kaffe sen vatten vatten..

 

Körde även ett gympass utan pwo för första gången på typ några veckor och jag kan säga vilken skillnad! Vart så fcking slutkörd efter bara 20minuter, yisses!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fett gör dig fet

 

OCH ÄTER DU KÖTT , DU KÖTT

 

 

 

rqsmA7v.png

 

Tror det är lite "lost in translation" på denna dock, och oh the irony att han äter friterat ;)

 

 

 

Scaniac, det är inte din matte då som är åt pipan? bjud på längd/vikt och vad du har uppskattat ditt basala näringsbehov till. Jag dricker ohyggliga mängder pepsi max under dieterna och jag har inga problem gå ner i vikt om jag håller mig till det tak jag får av efter ha lobbat in siffrorna i ekvationen som beskrivs i nedan url;

 

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om man äter negerboll?

 

Man får en ordbok i huvudet.

 

Klart jag kan bjuda på längd å vikt:

Längd 187cm

Vikt 123kg :)

 

3061 förbrukar jag en dag vid datorn (lite mindre eftersom beräkningen ju är baserad på smalare personer)

 

Med de statsen borde du rasa i vikt bara du inte äter riktig skit. Såklart räknas (nästan) alla flytande kcal dit.

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...