Gå till innehåll

Team Bustgatan


schumme

Vilken logo är bäst? Inlägg #145  

48 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken logo är bäst? Inlägg #145

    • Logo 1
      12
    • Logo 2
      15
    • Logo 3
      11
    • Logo 4
      10


Recommended Posts

Vad är det du vill bli?

 

Jag är fortfarande hyggligt IT-intresserad. Är gammal IT-tekniker från början, från typ 2002 så är fortfarande intresserad, men vill utvecklas. Just nu jobbar jag i utvecklingsprojekt inom industrin. Hade varit trevligare att jobba med annat än stål...

 

Systemutvecklarhållet hade känts skoj. Blandat programmering och Sharepointadministration till exempel. Affärssystem, databashantering etc.

 

Aningens flummigt kanske, men nåt sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag är fortfarande hyggligt IT-intresserad. Är gammal IT-tekniker från början, från typ 2002 så är fortfarande intresserad, men vill utvecklas. Just nu jobbar jag i utvecklingsprojekt inom industrin. Hade varit trevligare att jobba med annat än stål...

 

Systemutvecklarhållet hade känts skoj. Blandat programmering och Sharepointadministration till exempel. Affärssystem, databashantering etc.

 

Aningens flummigt kanske, men nåt sånt.

 

Wow, någon som vill administrera Sharepoint. :)

 

Jag tycker den utbildningen du länka innehåller mycket fluff. Speciellt med tanke på att du förmodligen redan har en massa erfarenhet.

 

Hade jag skullat plugga något idag hade jag valt denna: http://www.du.se/sv/Utbildning/Utbildningsplan/?programkod=DIGEG

 

Trist att behöva åka till Dalarna emellanåt bara. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av dom två alternativen skulle jag spontant gissa att antalet framtida arbetsplatser är minst fem om inte tio gånger så många för någon med projektledning/databasgrund jämfört med it-säkerhet.

 

Skulle själv valt säkerhet dock, men det är bara pga mitt eget intresse.

 

Där jag jobbar är vi mitt inne i en konsolideringsprocess med affärssystem och just nu har vi väl närmare hundra pers som jobbar med det. Att jämföra med en it-säkerhetschef som har en referensgrupp på fem personer som deltar i säkerhetsarbetet på deltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker fluffutbildningen är slöseri med tid.

 

Förstår inte riktigt vad din poäng är Katt3n.

 

Och vilket affärssystem?

 

Menade att jag tror att det kommer att finnas fler jobb inom en utbildning åt db/erp än inom säkerhet. Fler stora omvandlingsprojekt. Såklart fler sökande också, men mer flexibilitet.

 

53 affärssystem i lika många länder in i en global SAP/Siebelkombo. Typ så menade jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menade att jag tror att det kommer att finnas fler jobb inom en utbildning åt db/erp än inom säkerhet. Fler stora omvandlingsprojekt. Såklart fler sökande också, men mer flexibilitet.

 

53 affärssystem i lika många länder in i en global SAP/Siebelkombo. Typ så menade jag.

 

Jo klart det kommer finnas mer jobb inom ERP då det är en mer omfattande marknad. Samtidigt så finns det mer arbetskraft som du själv säger.

 

Är du en duktig säkerhetskonsult finns det garanterat jobb. Så ser inte det som ett hinder.

 

Okej, jo det är ju ganska omfattande. :) vilken bransch?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo klart det kommer finnas mer jobb inom ERP då det är en mer omfattande marknad. Samtidigt så finns det mer arbetskraft som du själv säger.

 

Är du en duktig säkerhetskonsult finns det garanterat jobb. Så ser inte det som ett hinder.

 

Okej, jo det är ju ganska omfattande. :) vilken bransch?

 

Jo, såklart får duktigt folk alltid jobb. Jag kanske bara är bitter för att jag inte fick bli Security officer :)

 

Industri med tillhörande serviceorganisation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Den korta bakgrunds historien till bilden är att han anklagar mig för att 5-6 gånger ha slowrollat honom vilket gjorde att han slowrollade hela timebanken med sitt set i en 3b pott när jag shovade river. Ett par händer senare tog jag honom på ett inköp och skrev helt enkelt "karma" i chatten. Helvete vad arg han blev.

 

glasvegas.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den korta bakgrunds historien till bilden är att han anklagar mig för att 5-6 gånger ha slowrollat honom vilket gjorde att han slowrollade hela timebanken med sitt set i en 3b pott när jag shovade river. Ett par händer senare tog jag honom på ett inköp och skrev helt enkelt "karma" i chatten. Helvete vad arg han blev.

 

glasvegas.jpg

 

Usch vad hemsk du är!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är så tråkig så att jag stängt chatten igen istället för att sitta där och låta det ta fokus från spelet... saknar diciplinen att inte hamna i onödiga diksussioner med allt och alla.

 

Är ju förresten jul nu. Firar det med att jobba 13-22. Får fan inte ens 100% ob på julafton. Men vi fick ju en chokladask av arbetsgivaren att dela på under dagen vilket ju lätt väger upp det faktum att man spenderar julafton med att torka bajs. Dagen badbeat är väl då att alla goda var ätna av morgonpersonalen...

God jul alla forumiter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...