Gå till innehåll

Team Bustgatan


schumme

Vilken logo är bäst? Inlägg #145  

48 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken logo är bäst? Inlägg #145

    • Logo 1
      12
    • Logo 2
      15
    • Logo 3
      11
    • Logo 4
      10


Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vad tycker du om nya twd? Gillade första säsongen, men har inte riktigt fått samma feeling i s2. Har visserligen bara spelat 40 min eller något, men tröttnade rätt fort och sen har det inte blivit av riktigt.

 

Svårt att säga vad jag tycker utan att spoila. Råder helt klart delade meningar, dock mest bara om detaljer, att vissa scener skulle vara orealistiska eller folk som jämför den med säsong 1. Det sistnämnda är såklart löjligt då första säsongen är briljant på alla sätt och vis.

 

Serien kan inte fortsätta utan Clem, dom kan heller inte presentera en ny Lee. Det har gått 2ish år efter outbreaket och Clem har växt upp och överlevt utan Lee i 20 månader var det va? Hon har givetvis förändrats och relationen vi har med karaktären förändras således också. There is no going back och första avsnittet visar verkligen att världen har blivit brutal och omänskligt hemsk. Och med en 11årig flickas perspektiv blir världen väldigt grym och atmosfären är strålande. Jag ger en massa tummar upp. Väldigt tillfredställande so far. Vi fick hoppa in i händelserna direkt, action drog igång direkt. Väldigt bra inledning och avsnittet bjuder på en enorm cliffhanger.

 

Det enda negativa jag har att säga är om dialogvalen. Det var inte lika pricksäkert som i förra säsongen. Det kändes som att vi mer fick välja hur vi skulle formulera redan bestämd replik snarare än att gå efter eget val. Förhoppningsvis bättras detta i kommande avsnitt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för ett utförligt svar! Tycker hela konceptet känns nice, kul att Clem fortfarande är med. Får nog se till och spela klart i dagarna då.

 

Mtp det dom har att gå på, att enda utvägen är att ha Clem som protagonist så kan det nog inte bli mycket bättre än såhär. Så då är det helt enkelt bara tråkigt för dom som inte gillar det.

 

Har du btw kollat in deras andra just nu heta serie, The wolf among us?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mtp det dom har att gå på, att enda utvägen är att ha Clem som protagonist så kan det nog inte bli mycket bättre än såhär. Så då är det helt enkelt bara tråkigt för dom som inte gillar det.

 

Har du btw kollat in deras andra just nu heta serie, The wolf among us?

 

Yes, ungefär samma där. Har bara spelat 40 min eller något, inte heller fastnat riktigt. Men storyn är cool.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Var ett tag sedan det skrevs något här om man säger så.

Händer väl inte super mycket kul att skriva om iheller så lika bra är väl det, men lite nytta ska man väl kunna ha av den.

 

 

Vet någon ett bra sätt att få ut markerade händer i HM2 utan att behöva öppna active session fliken och ta det därifrån?

Vill ha det i ett format som passar till handconverter.com eller liknande.

Jag vill helt enkelt kunna undvika att se resultatet men ändå få tag på nävarna, gärna med stats...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Badabingbadaboom!

Nyheter sedan jag sist vart här inne:

 

Blivit sambo med min kära flickvän

Fabriken jag jobbade på (pilkington) har stängt

Jag har börjat gymma igen.

Viktmässigt var jag nere på 108kg.. sen började jag gymma och gick på kreatin, korkat nog.

Så nu 5veckor senare ligger vågen på 118, vätska blandat med sambokilon..

Så slutade med kreatin igen..

Pokermässigt har jag inte rört en kortlek eller spelat nätpoker sedan oktober eller något.. Suget har ökat markant och är nära på att vandra på svs träskmarker igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Badabingbadaboom!

Nyheter sedan jag sist vart här inne:

 

Blivit sambo med min kära flickvän

Fabriken jag jobbade på (pilkington) har stängt

Jag har börjat gymma igen.

Viktmässigt var jag nere på 108kg.. sen började jag gymma och gick på kreatin, korkat nog.

Så nu 5veckor senare ligger vågen på 118, vätska blandat med sambokilon..

Så slutade med kreatin igen..

Pokermässigt har jag inte rört en kortlek eller spelat nätpoker sedan oktober eller något.. Suget har ökat markant och är nära på att vandra på svs träskmarker igen!

 

fblike.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Längesen sist!

 

Inte mycket att rapportera om mer än att ungen växer och sparkontot blir mindre för varje månad som går när bara en jobbar...

 

Ska dock hosta en grindstuga i slutet av månaden så ska bli nice! Längesen det spelades kort.

 

Annars så skäms jag lite över hur ointresserad jag är av OS. Det är i princip bara hockeyn som jag vill se och knappt ens den.

 

En allmän fråga:

 

Det här med gemensam ekonomi, hur gör ni, varför gör ni det och hur funkar det? Vi är inte riktigt överrens om hur slantarna ska delas så jag vill gärna ha lite uppslag på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några förslag om hur ni kan lägga upp ekonomin:

 

1.Ni betalar i procent av eran totala inkomst ex tjänar en part 60% så betalar den 60% av räkningar,mat osv.

 

2.Dela alla räkningar rakt av och den som tjänar mest står för maten.

 

3.Dela allt rakt av.

 

Jag och mitt ex delade räkningarna och den som tjänade bäst brukade betala när vi storhandlade.Sen brukade vi turas om att betala när man gick ut men hade någon dåligt med pengar så var det aldrig nåt snack om vem som skulle betala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi bodde i lägenhet så pyntade vi in vars 11k till ett konto som skulle va till räkningar och mat (vi tjänade hyfsat lika, hon lite mer tror jag).

 

Resten var pengar vi fick pynta våra egna räkningar, mobil osv och sen playmoney...

 

Men sen kom barn och hus och nu ser det inte lika kul ut. Min sambo är väldigt noga med att det ska vara rättvist..

 

Just nu jobbar jag och tjänar mer pengar eftersom hon är mammaledig men just nu ser dealen ut så här:

 

Alla slantar går in på ett konto och sen tar vi vars 2k i fickpengar som ska räcka till allt personligt. Kläder, fest, spel osv osv. Eftersom sambon inte gör av med en spänn i princip och jag tycker 2k är kaffepengar så blir det ett litet problem..

 

Jag får väl köpa att vi stramar in på finanserna med ett nytt hus och med bara 1 1/2 inkomst men behöver upplägg för när vi bägge jobbar igen för 2 lax räcker fan inte för mig på långa vägar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du väl kommunicera fram på ett vänligt och snällt (men obv bestämt) sätt att 2k inte räcker för dig. Förutsatt att det verkligen finns utrymme för dig att bränna mer, annars får du ju skärpa till dig helt enkelt ;) Har ni pengar över sen även efter nåt slags sparande tycker jag inte hon ska kunna ha något att klaga på om du unnar dig lite. Men girls will be girls =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är alltid knepigt om en eller båda har nån form av rättvisefnatt. Jag har alltid tjänat mycket mer än mina fruntimmer och jag har gjort den enkla dealen att jag ser till att pengarna finns på kontot sen får nån annan planera och betala räkningar.

 

Vet inte vart jag vill komma riktigt mer än att jag tycker att lägger man för mycket prio på att tänka på pengar och milimeterrättvisa så blir det lätt att nån mår dåligt av det. Försök leda om det till att bådas insats är lika viktig och att ni jobbar mot samma mål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är alltid knepigt om en eller båda har nån form av rättvisefnatt. Jag har alltid tjänat mycket mer än mina fruntimmer och jag har gjort den enkla dealen att jag ser till att pengarna finns på kontot sen får nån annan planera och betala räkningar.

 

Vet inte vart jag vill komma riktigt mer än att jag tycker att lägger man för mycket prio på att tänka på pengar och milimeterrättvisa så blir det lätt att nån mår dåligt av det. Försök leda om det till att bådas insats är lika viktig och att ni jobbar mot samma mål.

 

Kan påpeka att jag menade sen när båda jobbar. Nu när damen är mammaledig och därför inte får in så mycket deg tycker jag millimeterrättvisa är given om hon vill det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett skräckexempel som jag postar i min db sen när jag kommer hem

 

Gärna!

 

Jag kastar ju in pengar på kontot nu och det skiter jag i. Men även om hon hade tjänat mer så ska det va rättvist, enligt henne. Bägge ska ha samma pengar att röra sig med trots att hon lägger sina på hög och jag kastar mina i sjön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett förslag skulle ju kunna vara att båda betalar in samma summa till ett gemensamt konto som täcker räkningar,sparande(dyrt med hus när något pajar)mat osv.Sen får ni göra vad ni vill för resten.

Men det förutsätter att båda tjänar hyfsat lika eller så får ni väl betala in procentuellt om det ska bli rättvist.

 

Du kan försöka få frun att "stejka" dig med pokern för jag antar att hon i alla fall får vara med och dela vinsten.

 

Har man väl börjat med gemensamt konto så kommer det nog bli väldigt svårt att få frun i huset att gå med på något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...