Gå till innehåll

Din bästa online tell?


sven2003

Recommended Posts

När jag spelar på PS, så har det hänt (tycker jag) att ibland så kan det flasha till "CHECK" på en spelare som inte är i tur att agera. Och mycket riktigt när det blir den spelaren som ska agera så checkar han.

 

Tycker mig noterat detta minst ett 10-20-tal ggr.

 

Någon annan som gjort samma observation?

 

//GUTS

 

Har varit med om precis samma sak på samma ställe! :shock:

 

Minst sagt en allvarlig bugg i så fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

När jag spelar på PS, så har det hänt (tycker jag) att ibland så kan det flasha till "CHECK" på en spelare som inte är i tur att agera. Och mycket riktigt när det blir den spelaren som ska agera så checkar han.

 

Tycker mig noterat detta minst ett 10-20-tal ggr.

 

Någon annan som gjort samma observation?

 

//GUTS

 

Har varit med om precis samma sak på samma ställe! :shock:

 

Minst sagt en allvarlig bugg i så fall...

 

Och inte minst en väldigt intressant bugg, det måste innebära att klienterna skickar information innan det är dags att agera för personen, förmodligen för att optimera svarstider.

hmmm undrar om poker klienten skickar nån mer information i förväg som vilken hand respektive person sitter på ;)

 

 

 

 

 

 

 

det måste gå att utnyttja på nåt sätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med att har någon stål så tänker den länge och sen betar för att verka svag men i själva verket är stark har jag märkt stämmer allt som oftast. Men det tog inte många minuter för mig som amatör att inse detta och utnyttja detta när jag vill bluffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med att har någon stål så tänker den länge och sen betar för att verka svag men i själva verket är stark har jag märkt stämmer allt som oftast. Men det tog inte många minuter för mig som amatör att inse detta och utnyttja detta när jag vill bluffa.

 

Men det lustiga är att så många går på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT men

 

Om det här programet existerar på riktigt och är inte ren bluff så bygger den på nånslags statistik inte avläsning av kort. Annars skulle nog varenda poker spelare sitta med det.

 

Tittar man på demot så verkar de förutse att vilka kort som ska komma det finns ett liknade system för roulett av en svensk författre.

 

Det bygger på att om ett kort inte har varit uppe på länge så är det störe chans att den kommer upp. Men problemmet är kortleken inte mins vilka kort som har varit uppe så alla kort har lika stor chans att komma. Det som talar i mot är jämvikts lagen som säger att korten ska vara uppe lika många gånger. Men tiden föt det är oändlighet.

 

Så för modligen lönar sig det bättre att köpa i en poker bok

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast (om man läser på deras site) de påstår ju att RNG-algoritmerna inte är helt random, och att det är det de utnyttjar, och det är ju inte alls samma sak. OM det är så, att de faktiskt kan hitta trails i RNG-outputen, så är ju det såklart riktigt skrämmande. Dock har jag fan svårt att tro det, eftersom det har lagts så mycket tid och kunskap på att få just slumtalsgenerering att vara verkligen slumpmässig (och oförutsägbar). Lite skrämmande är det ju iallafall att läsa, måste jag säga.

 

Nån som har nånstans där man kan läsa om hur RNG:n på den här nivån är uppbygd? Bygger den nånting på klockslag t.e.x, typ som UUID's genereras?

 

(Sorry om det blev lite OT)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som har nånstans där man kan läsa om hur RNG:n på den här nivån är uppbygd? Bygger den nånting på klockslag t.e.x, typ som UUID's genereras?

 

 

Jag antar att slumptalsgeneratorn fungerar precis som vilken slumtalsgeneratos som helst. Dvs att man hämtar tal ur en lång lista och bara slumpar fram var någonstans i listan man ska börja.

 

När man gör enkla program brukar man ju enbart använda den aktuella tiden för att ange var någonstans i listan man ska börja. Detta verkar dock lite för simpelt eftersom det ganska lätt går att utläsa mönster med denna metod.

 

Som jag fattat det så används det en väldig massa olika data för att få fram ett startvärde. T.ex. tidpunkt på dygnet, hur många som är inloggade vid aktuell tidpunkt, samt säkert många andra faktorer. Allt detta tillsammans gör att det nog är väldigt svårt (omöjligt) att förutse vilka kort som ska komma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan använda hårdvaru slumptalsgeneratorer som läser av radioaktivt sönderfall och andra fysiska processer som inte går att förutse.

Vet inte om pokersiterna gör det men det låter inte helt otroligt iaf.

 

http://www.hotbits.com påstår sig bland annat köra en gratis sådan.

 

Finns mkt o på wikipedia:

Länk till wikipedia om hårdvaru slumptalsgeneratorer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Mäktigt, en sån hade jag fan aldrig ens hört talas om. Tack! Riktigt cool läsning (rekommenderas till andra).

 

Som jag fattat det så används det en väldig massa olika data för att få fram ett startvärde. T.ex. tidpunkt på dygnet, hur många som är inloggade vid aktuell tidpunkt, samt säkert många andra faktorer.

 

Problemet med den typen av faktorer är ju just att man faktiskt kan hitta mönster i sådant. Visst, det är knepigt om de användet ett väldigt stort antal faktorer, men typ tid + antal användare känns ju som att det skulle gå att bräcka om man satte sig med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelar på PS, så har det hänt (tycker jag) att ibland så kan det flasha till "CHECK" på en spelare som inte är i tur att agera. Och mycket riktigt när det blir den spelaren som ska agera så checkar han.

 

Tycker mig noterat detta minst ett 10-20-tal ggr.

 

Någon annan som gjort samma observation?

 

//GUTS

 

Har också upplevt den här buggen. Har dock kommit fram till att det inte är vad motståndaren kommer att göra som flashar till före han gör det, utan snarare kan "check"-symbolen visas lite sent. Dvs om motståndaren checkar en runda kan det dröja lite innan man ser det och det upplevs därför som om han agerar före sin tur i nästa runda. Detta noterade jag då jag var lite oupmärksam på vems tur det var i en HU pott och såg att Fi checkade, trodde att det var fritt fram att få ett gratiskort, men till min stora förvåning fick Fi agera "en gång till" under den rundan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Funderade på om jag skulle skapa en egen tråd men tror det passar i denna.

 

Jag spelar SnG och oftas ett bord (är för korkad att multitabla).

 

Mitt tips är inte en tell utan image samt en fråga kopplad till detta.

 

SOm bekant är det inte värt att spela på låga blindsen utan att sätta igång att spela på lite högre nivåer. Om man är "sit out" så förutsätter övriga att man inte är närvarande. Inte bra, jag spelar varje hand. Tråkigt...

 

Jag brukar alltså plåga mig igenom många händer innan jag spelar första handen. Grejen är att tom en miniraise brukar innebära att alla andra är fega och foldar. Oftast synar BB och lägger sig direkt när jag gör ytterligare en mini-bet på floppen. Den varianten kör jag i rätt läge helt utan bra kort på handen. Även om det blir mothugg och jag måste lägga mig har jag billigt visat att jag vill spela "billigt". Om jag däremot träffar bra, då kör jag på. Vinner jag då har jag oftast stor respekt.

(fan, vad svårt det var att beskriva detta, sitter liksom i ryggmärgen nu för tiden).

 

Mitt problem brukar faktiskt vara när jag får en topphand som första spelbara hand. Har hänt flera gånger att alla lägger sig eftersom det "helt plötsligt" kommer en suspekt höjning från "foldar'n" i tidig position.

 

Det känns så jävla tråkigt att få en så fin hand när ingen vill spela mot en. Men det är väl priset man får betala för att uppvisa en supertight/aggr image.

 

Alltså, hur lurar jag till mig spelare i tidig position som helt riktigt sätter mig på AA? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det bara jag som sysslar med annat när jag spelar poker? surfar, lagar mat går på toa, pratar tele etc.. Skulle vilja se den spelare som har "tids" read på mig, av anledning till detta har jag svårt att tro på att folk som väntar 10 sek innan han synar/höjjer. Han kanske bara är och rör om pastan? :shock:

 

Ha ha, ja du är säkert den ende.. :D

 

Nä, jag brukar se på tv-serie och cykla på motionscykeln.

Onlinepokern är faktiskt det bästa som hänt mig och min motionscykel

(förr i tiden var den mest klädhängare)!

 

Annars brukar jag surfa omkring här och på andra forum samt lite comics - länge leve www.sluggy.com !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt problem brukar faktiskt vara när jag får en topphand som första spelbara hand. Har hänt flera gånger att alla lägger sig eftersom det "helt plötsligt" kommer en suspekt höjning från "foldar'n" i tidig position.

Min erfarenhet av SnGer på låg nivå är att ifall du betar ovanligt mycket, så får du ofta med dig någon som tror att du betar högt på grund av att du har en sämre hand än vad du har. Med mycket menar jag typ 10BB istället för den normala 3-4BB-höjningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är några klassiska åsnemoves.

 

1) Mini checkraise på flop och sedan betta pot på turn.

Bara att lägga handen är dessutom spelaren shortstack eller du vet att han är dålig är det den lättaste folden i världen.

 

2) Mini 3-bet preflopp. Kassaste movet av alla. Är alltid ett monster och görs alltid av en shortstack åsna. Syna och stacka honom om du träffar. Släng QQ och sämre om du inte träffar. Sedan kan du gratulera dig själv till att du förlorade minimalt.

 

3) Du höjer preflopp och bettar flop. Syn av motståndaren. Du bettar turn och motståndaren höjer. Ifall motståndaren är dålig är det bara slänga allt annat än nötterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv kollar jag ofta om folk inte fyller på sitt konto till max inköpsgränsen vid ett NL bord när de gått back. Fyller de inte på så kan de ju inte vinna max av andra spelare vid en all-in. Det tyder på att de inte lirar seriöst/professionellt.

 

Vilken är din bästa online tell? Eller har du flera som du tycker är bra?

 

Såg på 100/200 nl igår.. en snubbe satte sig med 2000 (minimum) och gick därifrån med 10.000... Dom andra tänkte nog som du och trodde inte han spelade seriöst och var duktig...

 

lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2) Mini 3-bet på floppen. Kassaste movet av alla. Är alltid ett monster och görs alltid av en shortstack åsna. Syna och stacka honom om du träffar. Släng QQ och sämre om du inte träffar. Sedan kan du gratulera dig själv till att du förlorade minimalt.

 

Benägen att inte hålla med här. Gör min-3-bet-movet själv då och då med annat än stål. T ex om jag höjer upp med KK och får en syn av en någorlunda tricky motspelare. Floppar det sedan ett A och min CB blir min-raisad kan jag tänka mig att min-raisa tillbaka med KK. Ibland får man potten då de bara testat om du har ett A eller inte. Ibland får man syn och då är det bara att ge upp. För du har väl inte gjort det här movet på en dragig bräda!?

 

Har även lagt KK vs 77 på A-bräda då jag blivit min-raise-3-bettad. Var hyfsat säker på att fi inte hade ett A och gjorde min-raisen på flop för att ta ner potten. Blev min-raisad tillbaka och måste i princip lägga.

 

Min-raise-3-bet-bluffen is out there.

 

 

EDIT: Du kan såklart ha helt rätt när det gäller shorties

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv kollar jag ofta om folk inte fyller på sitt konto till max inköpsgränsen vid ett NL bord när de gått back. Fyller de inte på så kan de ju inte vinna max av andra spelare vid en all-in. Det tyder på att de inte lirar seriöst/professionellt.

 

Vilken är din bästa online tell? Eller har du flera som du tycker är bra?

 

Såg på 100/200 nl igår.. en snubbe satte sig med 2000 (minimum) och gick därifrån med 10.000... Dom andra tänkte nog som du och trodde inte han spelade seriöst och var duktig...

 

lycka till!

 

 

Bara för att han vann lite så behöver han ju inte vara bra :shock:

 

En session på ett bord säger ju inte alls någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2) Mini 3-bet på floppen. Kassaste movet av alla. Är alltid ett monster och görs alltid av en shortstack åsna. Syna och stacka honom om du träffar. Släng QQ och sämre om du inte träffar. Sedan kan du gratulera dig själv till att du förlorade minimalt.

 

Benägen att inte hålla med här. Gör min-3-bet-movet själv då och då med annat än stål. T ex om jag höjer upp med KK och får en syn av en någorlunda tricky motspelare. Floppar det sedan ett A och min CB blir min-raisad kan jag tänka mig att min-raisa tillbaka med KK. Ibland får man potten då de bara testat om du har ett A eller inte. Ibland får man syn och då är det bara att ge upp. För du har väl inte gjort det här movet på en dragig bräda!?

 

Har även lagt KK vs 77 på A-bräda då jag blivit min-raise-3-bettad. Var hyfsat säker på att fi inte hade ett A och gjorde min-raisen på flop för att ta ner potten. Blev min-raisad tillbaka och måste i princip lägga.

 

Min-raise-3-bet-bluffen is out there.

 

 

EDIT: Du kan såklart ha helt rätt när det gäller shorties

 

Menade förstås mini 3-bet preflopp. Slarvigt av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelar på PS, så har det hänt (tycker jag) att ibland så kan det flasha till "CHECK" på en spelare som inte är i tur att agera. Och mycket riktigt när det blir den spelaren som ska agera så checkar han.

 

Tycker mig noterat detta minst ett 10-20-tal ggr.

 

Någon annan som gjort samma observation?

 

//GUTS

 

Har varit med om precis samma sak på samma ställe! :shock:

 

Minst sagt en allvarlig bugg i så fall...

 

Och inte minst en väldigt intressant bugg, det måste innebära att klienterna skickar information innan det är dags att agera för personen, förmodligen för att optimera svarstider.

hmmm undrar om poker klienten skickar nån mer information i förväg som vilken hand respektive person sitter på ;)

 

På Partypoker för några måander sen, före uppdat, använde jag ett tag ett enkelt program kallat poker indicator. 2 ggr efter att jag muckat korten kunde jag i programmet se turnkortet innan det lagts ut på bordet, jag tappade nästan hakan!

 

 

 

 

 

det måste gå att utnyttja på nåt sätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...