Gå till innehåll

Fantasy NFL League


Recommended Posts

IMO var waivern lite tunn förra året. Jag tycker vi bör ha bänkens storlek anpassad till hur många vi blir, om vi blir 14(?) eller fler tar vi bort en från bänken. Er åsikt om detta?

 

Håller med om att waivern var alldeles för tunn förra säsongen. Ser gärna en ändring på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag återaktiverade ligan.

 

Tog preliminärt bort en bänkplats eftersom jag håller med om att waivern var för tunn, samt adderade TE som flexalternativ.

 

Hur ställer vi oss till PPR? (Points per reception).

 

Innebär att varje RB eller WR som fångar en pass får en poäng.

 

Så som ett exempel....

Shahin fångar 6 passar för 67 yards. I vårat format får han då 6p för sina 67 yards. I en PPR-liga får han istället 6p för sina yards samt en poäng för varje pass, alltså ytterligare 6 poäng.

 

På tal om det... hur ställer vi oss till att poängsätta t.ex 67 yards till 6.7p istället för 6p som jag tror vi gör nu? Istället för poäng var 10e yard får man alltså poäng för exakt så många yards man springer/fångar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När åsnan en gång visats till brunnen hittar han alltid tillbaka. Klart att jag är med. Gäller survivorn också.

 

Tyckte också waivern var för tunn. Gillar ändringen. Samma med TE som också ska få lira flex.

 

"Alla" kör PPR nu för tiden. Tycker vi ändrar till det med för att hänga med i världen. Running backs blir så avgörande annars, med PPR blir det större utrymme för egna idéer, och skador behöver inte bli helt avgörande.

 

Decimaler i poängsättningen är naturligtvis mest rättvist, men vi kanske ska nöja oss med byte till PPR denna säsong?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om det... hur ställer vi oss till att poängsätta t.ex 67 yards till 6.7p istället för 6p som jag tror vi gör nu? Istället för poäng var 10e yard får man alltså poäng för exakt så många yards man springer/fångar.

Finns ingen rimlig anledning till att inte köra med decimaler, PPR kan jag också vara med på även fast jag inte kört det förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen rimlig anledning till att inte köra med decimaler, PPR kan jag också vara med på även fast jag inte kört det förut.

 

 

Anledningen till att vi inte haft decimalpoäng är för det inte var så i grundinställningarna. Är så trevlig liga det här så vi lägger upp allt för diskussion så får vi se om någon har något argument som man kanske missat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då spikar vi det eftersom alla var så positiva.

 

Jag väntar till nästa vecka sen fixar jag den där doodlegrejen för att se om vi kan hitta en dag där alla kan drafta samtidigt. :)

 

Om ni alla försöker att inte boka in allt ni har mellan 6-10 september vore det super, är ju bäst att ha draften nånstans där. (Säsongen startar 11 september 02.30, första preseasonmatchen är denna söndag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...