Gå till innehåll

Fantasy NFL League


Recommended Posts

Underbart att det är igång. Lika underbart att både fantasyn och bettingen dessutom började bra. :-D

 

Mindre underbart att det känns som väldigt långt till söndag. Men då hinner jag bestämma mig hur jag ska formera mitt lag, har 1 eller två platser som jag inte alls bestämt ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur är det satt med playoffs, vilka går vidare och har ngn bye? förra året var det ju bara de som vann flest matcher och gruppindelningarna spelade ingen roll om jag inte minns fel? topp tre i varje grupp bör ju gå vidare och vinnarna får bye?

 

har inte sett nåt ställe man kan ändra det på. Men förra året spelade det visst roll. Alla 4 gruppsegrare gick vidare oavsett record. så antar att dom två som vinner grupperna nu får bye. Sen blir det nog dom 4 med bäst record skulle jag tro.

 

det bäst hade ju vart topp2 i varje grupp+dom två övriga med bäst record, men vettefan om det går att ändra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte sett nåt ställe man kan ändra det på. Men förra året spelade det visst roll. Alla 4 gruppsegrare gick vidare oavsett record. så antar att dom två som vinner grupperna nu får bye. Sen blir det nog dom 4 med bäst record skulle jag tro.

 

Så ska det va om jag fattat rätt, tycker det är bäst också.

 

 

Hur lyckades vi inte fixa att man budar på free agentsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har verkligen ingen aning vad ni pratar om...

Något jag behöver bry mig om?

Lite krångligt, ska försöka förklara.

 

Detta handlar om spelarna som inte draftades av någon av oss. Just nu är de "Free Agents" vilket innebär att du kan plocka upp de i ditt lag när som helst, om du har en ledig plats i truppen. När matcherna spelas hamnar istället dessa spelare på "waivers" i 2 dar för att inte den som råkar sitta inloggad ska ha en fördel och tex kunna hugga en backup runningback som plötsligt blir en stjärna när lagets bästa runningback blir skadad. Under de 2 dagarna har vi alla chansen att claima honom. När de 2 dagarna är ute går han till den som har högst waiver priority. Även spelare som droppas från något av våra lag hamnar på waivers. Vad din waiver-order är kan du tex se under My Team. Just nu tror jag den baseras på draftordningen, men sen kommer den baseras på standings tror jag.

 

Det haslo och shahin pratar om är att istället ha ett auktions-system där vi alla har en budget på tex 100 som vi bjuder på waiver-spelare med. Den som bjuder högst får spelaren, men har sen mindre pengar kvar i budgeten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...