Gå till innehåll

Phil Ivey stämmer Tiltware, spelar inte WSOP


Othello

Recommended Posts

Att FTP har använt spelarnas pengar i sin egen verksamhet ser jag som 100 % självklart. Det finns inte på världskartan att de har expanderas som de har gjort med eget kapital, och varför skulle de betala dyr ränta för att låna av en bank, när de kan låna av spelarna gratis?

 

Frågan är hur väl rustade de är för en bank run. Klarar de att 10% av pengarna tas ut? 20 %? 50 %?

 

Och hur mycket av pengarna är ägarna beredda att låta spelarna få ut?

 

Känns faktiskt som att det är fullt möjligt att FTP sjunker nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ett geni skrev för drygt 2 år sedan:

 

"Jag hoppas verkligen att spelarna väljer att bojkotta FT för så länge man behandlar sina kunder som förbrukningsvara så förtjänar man inte förtroendet att förvalta deras pengar.

 

FT har ju iofs visat ganska tydligt var man står, det är ju bara att titta på hur de blåste Cloine Gowen tex så det är väl antagligen naivt att förvänta sig att bli bättre behandlad som spelare.

 

I min bok så är FT ett praktexempel på oseriösa aktörer på en marknad som verkligen har mycket som bör förbättras. Går jag in och köper en tv för 4000 på elgiganten kan jag ringa eller tala med någon i person om något går snett, men spelar man bort x antal tusen dollar på FT så får man skriva ett mail och sen är det bara att hålla tummarna.

 

För övrigt anser jag att Full tilt bör förstöras."

 

 

Future will prove me right muhahahahahaha!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett geni skrev för drygt 2 år sedan:

 

"Jag hoppas verkligen att spelarna väljer att bojkotta FT för så länge man behandlar sina kunder som förbrukningsvara så förtjänar man inte förtroendet att förvalta deras pengar.

 

FT har ju iofs visat ganska tydligt var man står, det är ju bara att titta på hur de blåste Cloine Gowen tex så det är väl antagligen naivt att förvänta sig att bli bättre behandlad som spelare.

 

I min bok så är FT ett praktexempel på oseriösa aktörer på en marknad som verkligen har mycket som bör förbättras. Går jag in och köper en tv för 4000 på elgiganten kan jag ringa eller tala med någon i person om något går snett, men spelar man bort x antal tusen dollar på FT så får man skriva ett mail och sen är det bara att hålla tummarna.

 

För övrigt anser jag att Full tilt bör förstöras."

 

 

Future will prove me right muhahahahahaha!

 

 

Förre

Nog för att FTP verkar vara rätt illa skött som helhet, men att de inte har haft en öppen linje för alla som spelat bort rullen är väl ändå inte så anmärkningsvärt...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ju bara att titta på hur de blåste Cloine Gowen tex så det är väl antagligen naivt att förvänta sig att bli bättre behandlad som spelare.

...

Förre

Nu hade hon väl hon inte mycket annat än sina egna utsagor om löften i målet riktat mot bl.a. danske medborgaren Patrick Antonious. Att googles första förslag om man ska googla Clonie är "clonie gowen drugs" är inte helt imponerande. Negreanu verkar också smått skeptisk till att Tilt skulle anse att hennes varumärke skulle vara värt 1% av Tilt.

http://www.fullcontactpoker.com/poker-forum/index.php?showtopic=131829

 

Så antingen a) ljög hon och är bedragerska eller b) så är hon en idiot och det var på tiden att hon fick lära sig att ett muntligt avtal inte är värt pappret det är skrivet på. Men i Förres värld kan väl ingen ljuga. Den enda som är värre än Tilt är den som knyter ett muntligt avtal på $40M (enligt stämningen) med dem.

 

http://www.pokernewsdaily.com/clonie-gowen-lawsuit-against-full-tilt-poker-dismissed-2287/

http://www.pokernewsdaily.com/clonie-gowenfull-tilt-poker-civil-suit-dismissed-8327/

 

Sedermera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog för att FTP verkar vara rätt illa skött som helhet, men att de inte har haft en öppen linje för alla som spelat bort rullen är väl ändå inte så anmärkningsvärt...

 

....hade de haft en öppen linje för någon över huvud taget, oavsett ärende, så hade din reflektion kanske haft en poäng.

 

Såvitt jag vet så finns det ingen anledning att ringa FT:s support för att du gulat din rulle, men om du har funderingar eller frågor så kan det tyckas rimligt att du kan få svar på dem och inte ett copy-pasteat mail som kommer efter en vecka.

 

Poängen är att det finns nog inte så många företag i världen där du som kund kan "investera" eller "omsätta" de summorna som du kan göra på tex FT utan att ens kunna prata med en företagsrepresentant på telefon när du får problem.

 

Gå in på din lokala bank och säg att du vill skaffa en liten aktieportfölj för 10000 sek och du får ett personligt möte med en bankman. Gå in på FT och blås iväg 100000 sek och du får ett autogenrerat mail som inte ens besvarar de frågor du ställt i mailet du skickade.

 

Allt handlar ju om vilken service man kan förvänta sig av ett företag. Personligen tycker jag FT (och många andra pokersiter) ligger oerhört långt under det.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hade hon väl hon inte mycket annat än sina egna utsagor om löften i målet riktat mot bl.a. danske medborgaren Patrick Antonious. Att googles första förslag om man ska googla Clonie är "clonie gowen drugs" är inte helt imponerande. Negreanu verkar också smått skeptisk till att Tilt skulle anse att hennes varumärke skulle vara värt 1% av Tilt.

http://www.fullcontactpoker.com/poker-forum/index.php?showtopic=131829

 

Så antingen a) ljög hon och är bedragerska eller b) så är hon en idiot och det var på tiden att hon fick lära sig att ett muntligt avtal inte är värt pappret det är skrivet på. Men i Förres värld kan väl ingen ljuga. Den enda som är värre än Tilt är den som knyter ett muntligt avtal på $40M (enligt stämningen) med dem.

 

http://www.pokernewsdaily.com/clonie-gowen-lawsuit-against-full-tilt-poker-dismissed-2287/

http://www.pokernewsdaily.com/clonie-gowenfull-tilt-poker-civil-suit-dismissed-8327/

 

Sedermera

 

Nu ska vi se vad vi mer kan lära oss av googles förslag.

 

Vi söker på Moon landing och får

 

1.Moon landing

2.Moon landing fake

3.Moon landings

4.Moon landings hoax

5.Moon landing conspiracy

 

Ja här ser vi ju tydligt att månlandningen aldrig skett.

 

So much for the google argument....

 

 

Ja och sen det där i min värld...jag får väl rätta dig och säga i min och uppenbarligen Phil Iveys värld. Jag kan hälsa att vi båda är ganska tacksamma att du inte är en del av den.

 

Att muntliga avtal inte har något värde för människor utan heder och således är värdelöst för dig förvånar mig inte det minsta. Personligen så kan jag informera dig om att mitt ord är lika mycket värt som min namnteckning på ett papper. Men det är ju ett personligt val man gör. Om du dessutom kikar lite på sidebets och liknande och de summor som det slås vad om i highstakesspelen så märker du rätt snabbt att muntliga avtal har lika stor tyngd som skriftliga för de allra flesta på den nivån.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu har hon väl fått svart på vitt vad ett muntligt löfte är värt? Det är väl ändå verkligheten och inte en sagovärld där alla uppfyller alla påstådda löften som är relevant? PA lovade mig 51% av Tilt i Helsingfors i somras, men jag har inte dragit det till domstol då jag inte har några bevis för det.

 

Högre

 

Sa hon det, eller säger du det? Lika illa båda två :-)
Hon obv.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på din lokala bank och säg att du vill ge dem intäkter på >100 000 SEK per år och du blir avrunkad av en bankman. Gå in på FT och rejka 100000 sek och du får ett autogenrerat mail som inte ens besvarar de frågor du ställt i mailet du skickade.

 

Allt handlar ju om vilken service man kan förvänta sig av ett företag. Personligen tycker jag FT (och många andra pokersiter) ligger oerhört långt under det.

 

fyp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst har det varit mycket meck med full tilt pga av black friday, men det är fortfarande en bra site och lira på.

 

Jag har fått båda mina uttag jag gjort till neteller genomförda. Det tog lite tid med första.

 

Det e lätt o vända kappan efter vinden. Ivey är en gnällfis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...