Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

Jadu bra fråga, jag har inte särskilt bra kondis eller höga prestationsförmågor fysiskt på något sätt egentligen. Ärligt talat får jag lite tvångstankar och obehag bara jag tänker på att inte spela en helgkväll, allt värde man missar. När jag inte spelar så känns det som att jag kastar pengar i sjön ungefär, det kommer och går i perioder obv men just nu är jag bara taggad till max. Jag tror bara staminan handlar om vilja och att känna att det man gör är extremt roligt.

Edit: fick det kanske att låta som att jag har ett problem och är olycklig men det är raka motsatsen! :D

 

Precis vad det handlar om! Har själv svårt att pressa in volym och tid för något jag inte brinner för. Tror att nyckeln till framgång ligger i att göra något man älskar och ofta är det kopplat till något man har talang för. Du verkar sannerligen ha talang för poker iaf! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Precis vad det handlar om! Har själv svårt att pressa in volym och tid för något jag inte brinner för. Tror att nyckeln till framgång ligger i att göra något man älskar och ofta är det kopplat till något man har talang för. Du verkar sannerligen ha talang för poker iaf! :)

 

Ja det är nog en riktig nyckel till framgång! Tack så mycket! :)

 

 

 

14-15h idag som gick som på räls fram tills sista timmen då 5bi på topstake skulle bort till en som satte sig med 30bb :-). Välspelad dag och längtar till en slapp dag utan poker imorgon.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $6(BB) Replayer

Hero ($2,387)

($865)

 

Dealt to Hero 5:diamond: J:heart:

 

calls $3, Hero checks

 

FLOP ($12) K:spade: 4:diamond: 5:club:

 

Hero bets $12, calls $12

 

TURN ($36) K:spade: 4:diamond: 5:club: J:diamond:

 

Hero bets $36, raises to $144, Hero calls $108

 

RIVER ($324) K:spade: 4:diamond: 5:club: J:diamond: 2:spade:

 

Hero checks, bets $703 (AI), Hero calls $703

 

shows A:club: 7:club:

(Pre 66%, Flop 31.2%, Turn 0.0%)

 

Hero shows 5:diamond: J:heart:

(Pre 34%, Flop 68.8%, Turn 100.0%)

 

Hero wins $1,729

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($1,015)

($2,590)

 

Dealt to Hero Q:club: 9:club:

 

raises to $30, Hero calls $20

 

FLOP ($60) 6:spade: 8:club: A:club:

 

Hero checks, bets $30, Hero calls $30

 

TURN ($120) 6:spade: 8:club: A:club: 3:club:

 

Hero checks, bets $30, Hero raises to $170, calls $140

 

RIVER ($460) 6:spade: 8:club: A:club: 3:club: Q:diamond:

 

Hero checks, bets $230, Hero raises to $785 (AI), calls $555

 

shows T:club: K:club:

(Pre 66%, Flop 80.6%, Turn 100.0%)

 

Hero shows Q:club: 9:club:

(Pre 34%, Flop 19.4%, Turn 0.0%)

 

wins $2,029

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ptja MJ, jag tycker det är otroligt svårt rangordna filmer man har sett, men det är ganska lätt stoppa in filmer i en "überepisk lista" och en tier2/3/4 lista och som jag ser det så är det inte många filmer jag skulle vilja flytta ner i en tier2 lista från top250, och jag tror det mest är personlig smak som rangordnar in between så att säga för världen är ju åtminstone hyfsat eniga om att samtliga i top250 är fantastiska, för mig kan #1 vara #49 och #16 vara #1,.. och jag stirrar inte mig blind på vilken inbördes rank dem har och så då jag tycker det är så jävla close mellan många.

 

Jag tycker imdb listan premierar lättviktsdrama i för stor utsträckning. Unga mäns röstande är kraftigt överrepresenterat. Top 250 någonsin säger ju, filmerna är svag 10a - mycket stark 10a, håller du med? Jag placerar väldigt många utanför den betygsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer här som har problem med uttag från PokerMambo? Har stått still där ett bra tag längre än vanligt och en polare begärde ett större uttag för 24 dagar sedan som fortf inte ens dragits från hans konto trots påhetsning via email/deras aktiva facebook-konto... :S

 

fick mail från dem (som la sig i spamfiltret) om att eftersom de tillhör entraction ska de därför byta nätverk. Kan vara så att de är mitt i övergången och således inte kan processa några uttag för tillfället.

 

hmm hitta de här

 

Dear Affiliate!

As you already may know, IGT Network (former Entraction), will close down their operations the 13th of December. Because of that PokerMambo are going to change network from IGT (Entraction) to Revolution Network and Play2b Network.

 

Down below in this email you will find an email that we will send to all PokerMambo players later today.

We will send you further information about how this switch of networks will affect your affiliate deal with us. We will do our best to make as few changes as possible.

 

Contact your affiliate manager if you have any questions about this right now. And if you don't have any affiliate manager, then just send an email to affiliates@pokermambo.com.

 

Best regards

PokerMambo Affiliate Team

 

Important information

We are proud to announce that PokerMambo will replace the current poker room IGT (former Entraction), with two new networks, Revolution Network (former Cake Network) and Play2B Network. This means that players at PokerMambo very soon will be able to use the same account to access two networks.

 

The exact date for the migration is not yet decided, but it will take place before the end of November, and until then you will be able to play at PokerMambo/IGT just as usual.

 

We are totally convinced that you will like this new change. You will enjoy new and existing benefits like bigger and better promotions, increased liquidity (which means more players at the tables and bigger tournaments), and more ways of winning than before.

 

Observe that you will need to exchange your Loyalty Points before the 25th of November. It will not be possible to exchange any points after that date.

 

Further information will be provided very soon.

 

Best regards

The PokerMambo Team

 

 

nähe det sa ju egentligen ingenting, sorry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick mail från dem (som la sig i spamfiltret) om att eftersom de tillhör entraction ska de därför byta nätverk. Kan vara så att de är mitt i övergången och således inte kan processa några uttag för tillfället.

 

hmm hitta de här

 

 

 

 

nähe det sa ju egentligen ingenting, sorry.

 

Ja precis, jag har fått förklarat för mig att bytet ska ske mid-december men jag tänkte vara lite smart och plocka min deg lite tidigt för att undvika krångel. :) Mtp att de ska byta till prima/ett till nätverk och inte ska stänga ner så borde det gå igenom förr eller senare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte att när man väl köper en säng så kan man lika gärna gå allin även fast jag bor själv osv så jag krämade på med en "Jensen J4" på 180cm!

 

Om man ska lägga pengar på nåt, är det faktiskt en bra säng. Man spenderar mycket tid i den, samt att den kan förbättra kvaliteten av den vakna tiden.

 

Grymt svårt att veta vilken man ska köpa dock =). Hur mycket skiljer sig en JENSEN-säng gentemot IKEAS motsvarighet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har alltid vela ha en jensen, men blev denna: http://www.kungsangen.com/sortiment/kontinentalsangar/cue-continental.html

då jensens va lite väl dyra :-) får hem den om ca 2 veckor, hoppas på underverk då jag vaknar stel o jävlig varje dag atm

 

edit: sängförsäljare är riktiga skojjare btw, va inte för snabba med att slå till bara för dom ger kompis pris osv! =)

 

mvh gick nästan i fällan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska lägga pengar på nåt, är det faktiskt en bra säng. Man spenderar mycket tid i den, samt att den kan förbättra kvaliteten av den vakna tiden.

 

Grymt svårt att veta vilken man ska köpa dock =). Hur mycket skiljer sig en JENSEN-säng gentemot IKEAS motsvarighet?

 

Håller absolut med! Har tiltat lite på min säng ett tag nu så jag insåg till slut att det fick bli en ny. Jag har ingen aning om vad skillnaderna är faktiskt, jag provlåg fyra st ganska olika i butiken innan vi kom fram till vad som var bäst för mig (den dyraste obv :oops: ).

 

 

har alltid vela ha en jensen, men blev denna: http://www.kungsangen.com/sortiment/kontinentalsangar/cue-continental.html

då jensens va lite väl dyra :-) får hem den om ca 2 veckor, hoppas på underverk då jag vaknar stel o jävlig varje dag atm

 

edit: sängförsäljare är riktiga skojjare btw, va inte för snabba med att slå till bara för dom ger kompis pris osv! =)

 

mvh gick nästan i fällan

 

 

Jag gick absolut i fällan kan jag säga. En söt tight blondin som guidade runt mig i en timme och var sådär väldigt övertrevlig, fick lite samma känsla som när man är dyngrak på en strippklubb utomlands och försöker manövrera betalningsmaskinen och tjejerna väldigt gärna hjälper till på alla möjliga sätt för att få sin deg. That being said så var hon trevlig men det var lite den känslan jag hade jag när jag satte mig i bilen på vägen hem. :)

 

Vad har du råkat ut för skojare i sängbutiken?

 

 

 

Fan.. Jag måste klättra i stakes tror jag.. Alternativt börja grinda 14 timmar+ om dagen som wheelinho gör :-)

 

Du verkar vara på god väg, din dagbok är underhållande och väldigt lärorik till en tvåkortsspelare som mig själv! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick absolut i fällan kan jag säga. En söt tight blondin som guidade runt mig i en timme och var sådär väldigt övertrevlig, fick lite samma känsla som när man är dyngrak på en strippklubb utomlands och försöker manövrera betalningsmaskinen och tjejerna väldigt gärna hjälper till på alla möjliga sätt för att få sin deg. That being said så var hon trevlig men det var lite den känslan jag hade jag när jag satte mig i bilen på vägen hem. :)

 

Vad har du råkat ut för skojare i sängbutiken?

 

nja rent allmänt, när man vart runt på 2-3 olika ställen o pratat med olika försäljare så hajja man lite bättre va dom bubbla om sas, dom läser av snabbt också vilken typ av person man är så dom lägger upp försäljningsstrategi efter de va min känsla

 

Ingen slump de va en söt tight blond som "hjälpte" dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag dregglade efter en 55k jensen förra året, den hade varit som demo ex så då låg den ute för 24-25k då allt skulle bort. Skulle precis slå till, hade lyckats prata bort den otroligt fula sänggaveln som bara den kostade 6k(+6k till nypris) som bara var en stor träbit med rotting.

 

Tjejen ville "sova på det", som hon ALLTID måste för att avvärja alla mina impulsköp, dagen efter hade de haft morgonmöte och kommit fram till att de kan inte sälja sängen utan sänggaveln, för då blir dom inte av med den då kommer den bli stående.

 

Då blev jag tvärsöver, kan inte förmå mig själv betala 6k för en träplanka som jag kommer kasta bort för såld får jag den inte, SÅ FUL var den. Så oavsett om jag tjänar pengar på att köpa den där sängen så gick det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL idag ! ser du är bra till !

 

Ty!

 

 

 

 

Ang. säng så beställde jag precis om till en 160cm istället för 180, jag hade inte riktigt räknat med att man skulle kunna öppna garderobsdörrar och gå på båda sidorna när jag mätte sist, jag bara gick in och ville ha det största. :)

 

 

Är det någon som har en bra online-guide på hur man sätter upp gardinskenor? Har några fästen ovanför fönstrena som ska passa, förstår bara inte hur. :S Det är såna här jävlar jag har att tampas med.kirsch1.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GG SM, kom ITM men det blev inget märkvärdigt. En hjältesyn tidigt kostade mig 2/3 av min dubbla avg-stack och lyckades inte återhämta mig från det. Fick en fin dag på kontantborden hos svs istället efter att ha tagit mig i kragen när jag spelade dåligt och räddade upp en svår situation, skön känsla.

 

Jag kanske är två år sen till the party nu men jag har precis fått upp ögonen för podcasts så tar gärna emot tips på den fronten. Har mer eller mindre anlitat en personlig tränare och skiftar helt fokus från gym till cardio ett tag framöver för att stänka av kilogram och då har jag märkt att podcasts är beyond nöten. Det jag reggar idag är pokernews' och 2+2, men tar gärna emot lite tips på fler kategorier. Första tipset får ett rim innehållande sitt nick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GG SM, kom ITM men det blev inget märkvärdigt. En hjältesyn tidigt kostade mig 2/3 av min dubbla avg-stack och lyckades inte återhämta mig från det. Fick en fin dag på kontantborden hos svs istället efter att ha tagit mig i kragen när jag spelade dåligt och räddade upp en svår situation, skön känsla.

 

Jag kanske är två år sen till the party nu men jag har precis fått upp ögonen för podcasts så tar gärna emot tips på den fronten. Har mer eller mindre anlitat en personlig tränare och skiftar helt fokus från gym till cardio ett tag framöver för att stänka av kilogram och då har jag märkt att podcasts är beyond nöten. Det jag reggar idag är pokernews' och 2+2, men tar gärna emot lite tips på fler kategorier. Första tipset får ett rim innehållande sitt nick.

 

Joe Rogan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Förlåt men jag orkar inte googla, tror man hittar på http://www.joerogan.net

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...