Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

lol jag är så jävulskt rädd för sånt där, har varit med om det själv obv så att jag planerar minutiöst ifall ajg får downtime på 2-3h genom att ta med mig laptopen fulladdad och med nåt att se, serier eller filmer, alternativt paddan om det är några vettiga streams igång som jag kan kolla på.(LoL-nerd.)

 

Brukar alltid gå hitta nånstans att sätta sig i verkstaden.

 

edit: en gång såg jag det som chansen att kämpa mig igenom en pokervideo, eller gå igenom nån polares microstakes batalj i replayern, drygt jobb men är ju typ en av de enda gångerna man fixar göra nåt sånt tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hahaha, satt å skratta för mig själv här hemma, har råkat ut för exakt samma sak, dom där 2 timmarna känns som 2 dygn ungefär :/

 

lol jag är så jävulskt rädd för sånt där, har varit med om det själv obv så att jag planerar minutiöst ifall ajg får downtime på 2-3h genom att ta med mig laptopen fulladdad och med nåt att se, serier eller filmer, alternativt paddan om det är några vettiga streams igång som jag kan kolla på.(LoL-nerd.)

 

Brukar alltid gå hitta nånstans att sätta sig i verkstaden.

 

edit: en gång såg jag det som chansen att kämpa mig igenom en pokervideo, eller gå igenom nån polares microstakes batalj i replayern, drygt jobb men är ju typ en av de enda gångerna man fixar göra nåt sånt tråkigt.

 

 

Skulle absolut ha tagit med mig paddan och grindat någon pokervideo eller två, jag tycker det är relaxing så in i helvete att sitta i första klass (nsh) på SJ med paddan och noise cancelling och dra igenom nån pokervideo. Det som skakade mig i min preparation i det här fallet var att jag fick en timmes estimation som resulterade i 2h30. :S Skönt somfan att ha fått bilen fixad iaf!

 

 

 

För övrigt på fjärde dagen av min diet/mitt träningsprogram. Enligt mina mätningar så har jag tappat 1.9kg redan (start @ 96.5, lång) och allting känns faktiskt ganska bra. Inleder varje morgon med tabata squats som är riktigt jävla jobbigt, scrambled egg & sparris till frukost och sen en jävla massa vattendrickning under dagen och en lunch och middag som består av grönsaker och kött enbart. På kvällen en angiven träningsrutin med hantlar osv i ungefär 15 minuter på hög intensitet som är riktigt jävla draining, allt som allt ett bra program som jag rekommenderar för den som vill deffa intensivt.

 

Det enda problemet med min diet är att det blir en grisresa till Prag på lördag där nyttighet inte kommer att prioteras omss. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I-landets I-land - toppen av pokerpyramiden - levererar.

 

Hoppas du frös. :-P

 

Kan tyckas missproduktivt(?) att "belöna" mig själv för någonting jag per automatik borde göra, får nog se över mitt system.
Tycker det är bra. All mätning fungerar som påminnelser och man kan ju "glömma" även saker man borde göra.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I-landets I-land - toppen av pokerpyramiden - levererar.

 

Hoppas du frös. :-P

 

Tycker det är bra. All mätning fungerar som påminnelser och man kan ju "glömma" även saker man borde göra.

 

:mrgreen:

 

Alla såna här snabbdieter där man ska gå ner mycket vikt på en kort tid i början "scammar" på samma sätt om det dras ner på kraftigt/kapas kolhydrater. Man tömmer glykogenlagrena rätt snabbt och går ner en massa i vikt pga det.

 

Spegel, midjemått osv är GTO.

 

Ja det har vart noll kålar hittills, börjar bli fruktansvärt trött på att äta typ löv (spenat) och kött...

 

 

 

 

Om någon har koll på vad som händer med PokerMambo så får man gärna PMa mig/skriva här med en liten update... De har inte processat withdrawals på över tre veckor, och deras site har sagt att de migratar till ett nytt nätverk i nästan en vecka utan att det har hänt nåt, nu när man försöker gå in får man 404 server error. Min affe på skype påstår att allt är lugnt och att det är goalwin som äger skinet och att jag inte borde oroa mig men hur mår man egentligen när en site har symptomen som beskrivs ovan? :S Nån som vet nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Dags för en update här, kom precis hem från en vecka i Prag och det var väldigt längesedan jag skrev nåt här. Resan kan summeras som RIP o'clock, back lite på cashgames och back mycket på turneringar. Ganska standard att swinga hårt i småsamplade liveturre-bursts antar jag, jag som inte är van det livet bara. :) Faktiskt en ganska misslyckad resa överlag, det mesta som kunde gå fel gick fel både på och av bordet men ändå skönt att komma iväg ett tag efter en extremt lång och intensiv grindperiod online.

 

Funderar lite på EPT Deauville i februari förutsatt att cashgamesen (rejken) liknar Paris mer än de liknar Cannes. Någon erfaren som sitter inne på facit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror det fanns jättelite CG där, 43 pers i kö osv. Sen var det som att vara i Båstad fast mitt i vintern, lite dött och melankoliskt.

 

Men nog kul ändå om många svenskar är nere gissar jag. O solen kanske skiner. Fin stad iaf

 

Okej bra information, tack! Det låter ganska ovärt, orkar nog inte åka dit.

 

 

Förstår inte hur man inte kan älska Prag. Staden är väldigt vacker och intressant, maten/ölen är bra (och extremt billig) och utelivet är fantastiskt.

 

Man borde väl IRLa mer än man gör men det är så otroligt bekvämt att bara åka taxi mellan hotellen som anordnar spel och inte se så mycket mer, speciellt när det är fjärde gången på inte så många år som man är där. Jag håller med om att det är en jävligt mysig stad om man är ute och gör saker, men när man spenderar sex dagar med att grinda med misslyckade resultat och sedan tar en dag på stan men inte lyckas hitta sina polare man skulle möta upp och får driva runt med för kall jacka ensam i en timme utan framgång så åker man hem lite tiltad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bump! Insåg att det skulle dö ut ganska snabbt här när jag slutade skriva om poker iom det som hände men jag ska försöka skriva nåt inlägg då och då för att hålla lite liv i dagboken. Träningsprogrammet jag körde funkade ganska bra till slut, det var ett treveckors-program som jag följde jättebra första veckan, grisade utomlands andra och följde lite halvdant tredje. Gick från 97.x kg till 90.x iaf så det får helt klart anses godkänt!

 

Önskar alla en extremt God jul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har det gått med klockan du beställde? Och vad var det för återförsäljare?

 

Det gick bra! Det var lite svettigt först när mitt trackingnummer inte fungerade men de gav mig ett nytt som funkade och ungefär 24 timmars F5:ande senare så var den här. :) Återförsäljaren var Bachmann & Scher i München, jag nosade på ett par återförsäljare med mindre seriösa hemsidor först men det kändes värt att betala lite för säkerhet.

 

 

7+kg droppade, gj well done osv! Hoppas du kan hitta en jämn nedgång nu och hålla det bra, ska ju vara det svåraste vad jag har förstått.

 

Jaaaa bild plz

 

 

Tyty! Ja verkligen, planen är att meet in the middle och leva ett rimligt nyttigt liv istället för extremistan (boom, wellbok-knowledge! (om jag nu använde det rätt)). Tror jag ska försöka fila ihop lite delmål/riktlinjer inom ett par dagar för att hålla mig på rätt spår, det är alltid så demoralising när det börjar fel och då orkar man inte om man inte känner lite success i form av små mål. :)

 

yG5Wl.jpg

 

Gick du ner 7kg på 3 veckor??

 

Stämmer bra! Jag hoppade på ett program som heter The Abs Project och följde det lite halvdant men det gav bra resultat, rekommenderar om någon vill ta tag i sitt liv. :)

 

 

 

 

 

Jag anordnade min årliga julpoker här i lägenheten igårkväll och det blev riktigt lyckat, tidigare år så har vi varit mellan 5-7 pers totalt men i år peakade vi på 15 jogadores! Skitkul verkligen att träffa alla hemvändare under jul och många av dem spelar bara poker den här gången på året så alla uppskattar en liten blast from the past mot vad det var förr i tiden när homegames var vardagsmat. Skeppade 100sek-turren och vann ihop till ölen eller mer på cashgamet. 8-)

 

 

GOd6J.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick bra! Det var lite svettigt först när mitt trackingnummer inte fungerade men de gav mig ett nytt som funkade och ungefär 24 timmars F5:ande senare så var den här. :) Återförsäljaren var Bachmann & Scher i München, jag nosade på ett par återförsäljare med mindre seriösa hemsidor först men det kändes värt att betala lite för säkerhet.

 

 

yG5Wl.jpg

 

Mkt fint ur. Funderar på att fira en eventuell fast anställning med ny klocka. Får undersöka återförsäljarna på chrono24 lite. Vet du hur mycket "trusted seller" väger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mkt fint ur. Funderar på att fira en eventuell fast anställning med ny klocka. Får undersöka återförsäljarna på chrono24 lite. Vet du hur mycket "trusted seller" väger?

 

Jag vet inte mer än någon annan egentligen, men det verkade som att definitionen av "Trusted Seller" var att man hade skött sig i bara tre månader. :S Läste man lite tydligare så fick man ett årtal på hur länge de har varit en trusted seller, de jag köpte från hade skött sig sedan 2003 om jag inte minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woho, leverans+montering av den nya sängen as we speak. Man blir så extremt grindmotiverad när man ser gamle gubben och 19åringen som hatar livet som har tagit sig hem till mig klockan 08.00 för att arbeta. :) Dags att ringa in det nya året på borden lite senare idag, lycka till och gott nytt alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! :) Hittar du någon dingbar deal på den du ville ha? Kanske en nice post-julklapp till dig själv för din fina månad? :) Grats btw

 

Tackar vi för! Nej jag fegade tillfälligt ur, har ett litet mål jag ska nå innan mars är slut om jag ska köpa mig en lite dyrare klocka (= (Kruxet är att jag faktiskt har en jag trivs väldigt bra med)

 

Om du inte är dödsless på det så skulle det uppskattas med lite poker updates, tycker det har varit glest med poker överlag på forumet nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar vi för! Nej jag fegade tillfälligt ur, har ett litet mål jag ska nå innan mars är slut om jag ska köpa mig en lite dyrare klocka (= (Kruxet är att jag faktiskt har en jag trivs väldigt bra med)

 

Om du inte är dödsless på det så skulle det uppskattas med lite poker updates, tycker det har varit glest med poker överlag på forumet nu.

 

Jag gillar inte heller iden av att bara spewa dyra grejer utan anledning, jag hade ett mål som nåddes och då fick det bli klocka, suggestar att du gör samma sak! :) Vad har du för någon atm?

 

Jag vet inte om det kommer bli aktuellt att skriva mer om poker här efter D-dagen. Forumet tog förståeligt nog en turn for the worse iom. den. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen! Oscar-season är här! :) De som följer dagboken vet att jag är orimligt beroende av oscarsbetting, tycker det är en kul grej att se igenom alla nomineringar och sen lasta lite deg på själva galan. Nomineringarna announcas på expressen.se 14.30 på "live-tv" och vi svenskar får ju hålla tummarna för att Searching For Sugar Man ligger med bland dokumentärerna, mig veterligen så har det inte kommit något annat enastående i dokumentärväg i år så jag tror chanserna är stora.

 

Om man ska passa på att gissa lite innan nomineringarna blir officiella så tippar jag bästa film på följande;

 

Argo, Les Miserables, Lincoln, Life of Pi, Django Unchained, Cloud Atlas, The Avengers?, The Master?

 

Fliker in bästa regi/manus på Ben Affleck och Christopher Nolan också.

 

 

 

Edit: Expressen var bara en subfeeder, man ser ju såklart på imdbs förstasida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...