Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

Alex & Sigges podcast är fan guld, älskar Sigge Eklunds ljuva röst, Alex Schulman har aldrig varit någon favorit direkt men han är helt ok att lyssna på också.

Självklart även Filip & Fredriks som alltid levererar även om man inte minns mer än 10% vad dom snackat om efteråt för dom babblar så jäääävla fort så är det underhållning.

 

Lyssnar själv bara på dessa podcasts, vet inte vad du är ute efter för typ men dessa kör jag på löpbandet iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GG SM, kom ITM men det blev inget märkvärdigt. En hjältesyn tidigt kostade mig 2/3 av min dubbla avg-stack och lyckades inte återhämta mig från det. Fick en fin dag på kontantborden hos svs istället efter att ha tagit mig i kragen när jag spelade dåligt och räddade upp en svår situation, skön känsla.

 

Jag kanske är två år sen till the party nu men jag har precis fått upp ögonen för podcasts så tar gärna emot tips på den fronten. Har mer eller mindre anlitat en personlig tränare och skiftar helt fokus från gym till cardio ett tag framöver för att stänka av kilogram och då har jag märkt att podcasts är beyond nöten. Det jag reggar idag är pokernews' och 2+2, men tar gärna emot lite tips på fler kategorier. Första tipset får ett rim innehållande sitt nick.

 

Värvet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GG SM, kom ITM men det blev inget märkvärdigt. En hjältesyn tidigt kostade mig 2/3 av min dubbla avg-stack och lyckades inte återhämta mig från det. Fick en fin dag på kontantborden hos svs istället efter att ha tagit mig i kragen när jag spelade dåligt och räddade upp en svår situation, skön känsla.

 

Jag kanske är två år sen till the party nu men jag har precis fått upp ögonen för podcasts så tar gärna emot tips på den fronten. Har mer eller mindre anlitat en personlig tränare och skiftar helt fokus från gym till cardio ett tag framöver för att stänka av kilogram och då har jag märkt att podcasts är beyond nöten. Det jag reggar idag är pokernews' och 2+2, men tar gärna emot lite tips på fler kategorier. Första tipset får ett rim innehållande sitt nick.

 

Filip och fredriks podcast

Till slut kommer någon att skratta

Simon Gs podcast (arkiv samtal)

 

Joe rogan experience

Bill Burrs monday morning podcast

London Real

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GG SM, kom ITM men det blev inget märkvärdigt. En hjältesyn tidigt kostade mig 2/3 av min dubbla avg-stack och lyckades inte återhämta mig från det. Fick en fin dag på kontantborden hos svs istället efter att ha tagit mig i kragen när jag spelade dåligt och räddade upp en svår situation, skön känsla.

 

Jag kanske är två år sen till the party nu men jag har precis fått upp ögonen för podcasts så tar gärna emot tips på den fronten. Har mer eller mindre anlitat en personlig tränare och skiftar helt fokus från gym till cardio ett tag framöver för att stänka av kilogram och då har jag märkt att podcasts är beyond nöten. Det jag reggar idag är pokernews' och 2+2, men tar gärna emot lite tips på fler kategorier. Första tipset får ett rim innehållande sitt nick.

 

Elitloppets och PKs Podcast är ju rätt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte slänga in lite muskelräddande styrketräning när du ska ner i vikt.

Man tappar mer muskler på deff än man kan bygga vid överskott så om man ens är lite som mig blir man bara tjockare och får mindre muskler efter några cykler.

 

Räcker antaligen 1-2 gympass i veckan vid sidan av kardion.

Bränner ju lite det med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte slänga in lite muskelräddande styrketräning när du ska ner i vikt.

Man tappar mer muskler på deff än man kan bygga vid överskott så om man ens är lite som mig blir man bara tjockare och får mindre muskler efter några cykler.

 

Räcker antaligen 5 gympass i veckan vid sidan av kardion.

Bränner ju lite det med :)

 

FYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför inte sikta på att deffa och bli starkare samtidigt? jag toppar alltid i 1RM under deffen O_o, polarn också, sikta på 400-500 kcal underskott om dagen och träna efter maxOT istället. (45-50 min pass, 5 dagar i veckan 1 muskelgrupp/dag), stegra vikt om du orkar 7 eller fler, försök ligga mellan 4-6.

 

Basövning+1-2 komplementövningar räcker, du kanske tycker det tar för lång tid eller något gå ner såhär men betänk vad du förlorar om du går för aggressivt fram med viktminskningen istället, vad du har att ta igen på hösten=/.

 

Flame away

 

Droppade ~10-11kg förra deffen (3mån) och pb'ade i de tre stora under tiden, gick lite aggressivare fram på slutet med underskottet, pb-streakade nån gång midway.

 

edit: givetvis promenerade jag en del under tiden, kan inte bara ligga på sofflocket men styrkan bibehöll jag/blev starkare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart tycker jag pre uttalade alla måste verifiera argumentens tyngd med MF-PIX!

 

Pics, i want PICS!!!!

 

 

Man kan nog öka under deff, har gjort det men det kräver ju sin man att göra det om man är ok tränad i starten (Jag var fet och gjorde det över ett år).

Dvs styrka, massa är fan boarderline omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo att öka i massa är borderline omöjligt med kcal underskott men man behöver inte tappa/tappa mycket, och det är absolut retarderat att göra som många cpbarn att deffa med typ 1000+ kcal underskott så att du skall tappa onödigt mycket massa förutom att träna skitdåligt, vara på pissigt humör konstant och trött.

 

Deffas det på "rätt sätt" så kommer du öka i styrka/inte bli svagare, vilket leder till två anledningar till att en lång deff i sig blir uthädligare. :) (spegel-runkning + styrkeökning i gymmet).

 

VOLYMpassen åker ju givetvis ut genom fönstret, någonting annat kommer jag aldrig påstå, därför jag förespråkar maxOT under deff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Skummade igenom titlarna lite och det såg riktigt bra ut, tack för tipset! Fan ditt nick var svårt att få in ett svenskt rim på, satt o stekte ett tag men ger upp, förlåt. :(

 

 

Joe Rogan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Förlåt men jag orkar inte googla, tror man hittar på http://www.joerogan.net

 

Hört mycket gott om den mannen, ska absolut kika in!

 

 

Alex & Sigges podcast är fan guld, älskar Sigge Eklunds ljuva röst, Alex Schulman har aldrig varit någon favorit direkt men han är helt ok att lyssna på också.

Självklart även Filip & Fredriks som alltid levererar även om man inte minns mer än 10% vad dom snackat om efteråt för dom babblar så jäääävla fort så är det underhållning.

 

Lyssnar själv bara på dessa podcasts, vet inte vad du är ute efter för typ men dessa kör jag på löpbandet iaf :)

 

Låter bra, har hört gott om filip&fredriks, länkar för en lat man?

 

 

Filip och fredriks podcast

Till slut kommer någon att skratta

Simon Gs podcast (arkiv samtal)

 

Joe rogan experience

Bill Burrs monday morning podcast

London Real

Elitloppets och PKs Podcast är ju rätt bra.

 

Tackar!

 

 

Glöm inte slänga in lite muskelräddande styrketräning när du ska ner i vikt.

Man tappar mer muskler på deff än man kan bygga vid överskott så om man ens är lite som mig blir man bara tjockare och får mindre muskler efter några cykler.

 

Räcker antaligen 1-2 gympass i veckan vid sidan av kardion.

Bränner ju lite det med :)

 

Min PT är en ex MMA-fighter och idag MMA-tränare som informerade mig om att det där med att tappa muskelmassa när man kör cardio är en ren myt! :shock:

 

varför inte sikta på att deffa och bli starkare samtidigt? jag toppar alltid i 1RM under deffen O_o, polarn också, sikta på 400-500 kcal underskott om dagen och träna efter maxOT istället. (45-50 min pass, 5 dagar i veckan 1 muskelgrupp/dag), stegra vikt om du orkar 7 eller fler, försök ligga mellan 4-6.

 

Basövning+1-2 komplementövningar räcker, du kanske tycker det tar för lång tid eller något gå ner såhär men betänk vad du förlorar om du går för aggressivt fram med viktminskningen istället, vad du har att ta igen på hösten=/.

 

Flame away

 

Droppade ~10-11kg förra deffen (3mån) och pb'ade i de tre stora under tiden, gick lite aggressivare fram på slutet med underskottet, pb-streakade nån gång midway.

 

edit: givetvis promenerade jag en del under tiden, kan inte bara ligga på sofflocket men styrkan bibehöll jag/blev starkare.

 

Jag kan nästan ingenting om det här men jag litar till fullo på min rådgivare som har varit "in the game" som aktiv utövare och fitnesscoach (WABBA-certified) i ungefär 20 år. Uppskattar ditt och alla andras tips dock och det skadar aldrig att allmänbilda mig lite mer ang. träning! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

starfitter, du har fått pm då det begärdes bilder! Tyvärr är originalbilden i sin fulla storlek nere från nätet så bjöd på en liten avatarbild istället :(

 

JV, du kan aldrig få för mycket BROSCIENCE

 

Kommer hädanefter följa den enklast möjliga heuristiken som går att finna (hehehehe Taleb).

Den som är mest vältränad avgör vad som är rätt eller fel.

 

I detta fallet så skulle man således lyssna på dödsvargen.

När det kommer till kakor är jag fortfarande ett levande facit.

 

GGWP

 

Mvh

Broscience89

 

 

 

edit: då är din PT facit fram till någon bättre tränad yttrar sig !!!

 

Men att man tappar muskelmassa vid underskott (i väldigt få fall stämmer det inte) är väl i princip fakta.

Av just kardio (uttalat med hårt K) så tappar man ju inte muskler per se men det har en negativ inverkan på den anabola processen.

Läste någon studie om de.

Men då är man nere på så jävla onödigt opti-tänk.

 

Klart du inte kommer tappa dina muskler och behålla fett bara för man enbart kör kardio. Antagligen blir slutresultatet jättebra.

Nästan alla överdriver sånt här, mig inkluderat. Kroppen är väldigt bra på att behålla muskler såväl vid arbete som svält

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang. PT, se till att du har en bra read på honom bara. Johan Storåkers är en legend inom turneringspokern med över ett decennium i rockärmen men är trots det nog inte honom jag skulle gå till om jag behövde hjälp med min turrepoker, utan känns som att jag har mer ut av att råna kungkroon på hans tabeller.

 

Inom byggarscenen kan vi väl ta king grub från kolo vs din PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang. PT, se till att du har en bra read på honom bara. Johan Storåkers är en legend inom turneringspokern med över ett decennium i rockärmen men är trots det nog inte honom jag skulle gå till om jag behövde hjälp med min turrepoker, utan känns som att jag har mer ut av att råna kungkroon på hans tabeller.

 

Inom byggarscenen kan vi väl ta king grub från kolo vs din PT.

 

Bra liknelse! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

killerwolf har rätt i det han säger.

 

Om jag var du så skulle jag googla runt lite på nätet.

Det är en bra idé att ha ett sample size större än 1 gällande rådgivning.

Den rådande uppfattningen av kunniga svenskar inom området säger för tillfället att cardio inte är någon katastrof vid styrketräning, men det finns antagligen ingen positiv effekt av det.

Om möjligt kör olika dagar, annars morgon/kväll, värst av allt är att träna styrka först och sen ge sig ut och köra tung cardio.

 

För en lyckad deff så är maten extremt viktig. Din kropp är programmerad att se till så att du får i dig så mycket energi du behöver, dvs. inte ligga på underskott.

Så även om promenader och liknande säkert kan vara trevligt om man vill klämma i sig en näve chips på fredagskvällen så är det enklare att mixtra lite med maten så man får samma underskott.

 

glgl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GG SM, kom ITM men det blev inget märkvärdigt. En hjältesyn tidigt kostade mig 2/3 av min dubbla avg-stack och lyckades inte återhämta mig från det. Fick en fin dag på kontantborden hos svs istället efter att ha tagit mig i kragen när jag spelade dåligt och räddade upp en svår situation, skön känsla.

 

Jag kanske är två år sen till the party nu men jag har precis fått upp ögonen för podcasts så tar gärna emot tips på den fronten. Har mer eller mindre anlitat en personlig tränare och skiftar helt fokus från gym till cardio ett tag framöver för att stänka av kilogram och då har jag märkt att podcasts är beyond nöten. Det jag reggar idag är pokernews' och 2+2, men tar gärna emot lite tips på fler kategorier. Första tipset får ett rim innehållande sitt nick.

 

Skulle rekommendera Sveriges Radio Play finns massa trevliga podcasts från vinter & sommarprogram i P1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle rekommendera Sveriges Radio Play finns massa trevliga podcasts från vinter & sommarprogram i P1

 

Det är flera som har rekommenderat sommarpratarna så det kommer jag kika på!

 

 

 

 

Ang. träning så har min PT spanat lite på ett "program" som kanske skulle kunna vara bra och informativt som en sorts "startup" på att lära sig bättre kunskap/vanor inom ämnet. Det är en gammal sparringpartner till honom som har skiftat fokus till fitnessinstruktör och har kommit upp med "THE ABS PROJECT" som är någon sorts treveckors intensivkurs/träningsprogram som kanske kan vara intressant. Tyvärr så åker jag till Prag på en riktig grisresa i en vecka i mitten av det här så jag får isf köra pre och post men det är nog inte själva programtiden det handlar om, det handlar om att lära sig vad man kan göra och implementera det i vardagen för bedre resultat! En liten quote från snubben som startade projektet:

 

Ok so it is 21 days - The first 7 days will involve a clean eating approach where no starchy carbs or caffeine are permitted. The second week will be reintroducing carbs in the form of sweet potato - The last day of this week will be a cheat day - The final week will incorporate intermittent fasting. The exercise program involve 4 min tabata squats each morning, followed by 5 workouts each week that last below 20mins (the only equipment needed is bodyweight and dumbells). All of these videos are recorded. At the beginning they get a shopping list saying exactly what to buy. The person is required to measure as well as photograph themselves before and after.

The only supplements recommended is magnesium and omega 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer det en bragpost. Jag för en liten whiteboardkalender där jag fyller i när jag tränar och lite vad jag gör så jag ska se lite mönster på vad fan jag egentligen håller på med. Och det här är första månaden någonsin som jag inte skippar en enda dags träning! Lägg på det ett riktigt intensivt grind och jag är toknöjd på alla sätt. 8-)

 

Checkmark = Gym

C = Coachingsession

P = Pokerteori minst 1h (lite luddigt då man egentligen gör det här varje dag men det här är specifikt situationer där jag har stängt omvärlden och suttit nergrävd i HEM i en timme+. Kan tyckas missproduktivt(?) att "belöna" mig själv för någonting jag per automatik borde göra, får nog se över mitt system.)

L = Lockdowndag :-)

K = Konditionsträning

O = Onyttig mat/snacksosv/alkohol

 

 

Qi1cO.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mag-projektet ser ut som någon från Aftonbladet.

 

Men klart, en genomtänkt upplägg är bra.

Dock genomförandet som är 95% av utmaningen.

 

Haha ja faktist! :-D Men men men...men...alla på aftonbladet som har gått ner 27+ kg då? 8-) Media 1, Broscience 0. Nej men det ser rätt schysst ut, jag signade igår mest för att få en introduktion till bättre kost och allting ser ganska legit ut, inköpslistor och träningsbeskrivningar. Kommer skriva om min framfart här helt klart!

 

 

Mr Jack, mötte ju dig i hu sm, svin kul om du kan ta en seriös hu match på flera bord låga stakes (dvs inte om Cash utan pengar men för utveckling) så säg till! :)

 

Inget kan jag lova då jag redan har 3-4 såna här "friendlies" som ligger och halkar eftersom jag ska ta tag i någon dag när jag har tid. Ser jag dig sitta någon dag när jag är bored så kan jag sätta mig dock, får ju ta revansch från SM. ;-) GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att följa upp mina bilproblem så är jag på verkstaden med den nu och byter delen som skulle bytas. Vi kompromissade fram att jag betalar för själva delen och de står för arbetet gratis vilket känns okej.

 

Något som inte känns okej är att gå upp 7.00 och åka till en närliggande stad (30min) för att sedan gå och döda tid i 2h utomhus i snöstorm i en stad som helt saknar typ elgiganten eller liknande ställen... Vafan gör man liksom? Man är ju bra mkt för awkward än att hitta en bra lösning så jag drev runt på Konsum i 20 min och köpte en symbolisk vattenflaska för att inte känna mig som en tjuv. Flaskan vaskade jag efter en klunk för att sen gå in på Ica och göra samma sak. Efter det stod jag vid en vägg utanför Ica i över 1h och hatade livet. Finns inget fik eller nåt sånt btw, nu är jag i verkstaden och railar arbetet vilket känns marginellt bättre. Nej det här var nog årets projekt i mitt lata liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att följa upp mina bilproblem så är jag på verkstaden med den nu och byter delen som skulle bytas. Vi kompromissade fram att jag betalar för själva delen och de står för arbetet gratis vilket känns okej.

 

Något som inte känns okej är att gå upp 7.00 och åka till en närliggande stad (30min) för att sedan gå och döda tid i 2h utomhus i snöstorm i en stad som helt saknar typ elgiganten eller liknande ställen... Vafan gör man liksom? Man är ju bra mkt för awkward än att hitta en bra lösning så jag drev runt på Konsum i 20 min och köpte en symbolisk vattenflaska för att inte känna mig som en tjuv. Flaskan vaskade jag efter en klunk för att sen gå in på Ica och göra samma sak. Efter det stod jag vid en vägg utanför Ica i över 1h och hatade livet. Finns inget fik eller nåt sånt btw, nu är jag i verkstaden och railar arbetet vilket känns marginellt bättre. Nej det här var nog årets projekt i mitt lata liv.

 

 

 

Hahaha, satt å skratta för mig själv här hemma, har råkat ut för exakt samma sak, dom där 2 timmarna känns som 2 dygn ungefär :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...