Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Well done sir!

 

Tusen tack!

 

 

Nu vet jag var du fick ditt nick ifrån, du har alltså till och med lite edge på jack vegas. :-P Blev lite småtradigt typ "meh, alla maskiner är rätt stabila på jack vegas" så du gick över till holdem.

 

No money in jack vegas, rocky mountain's solid.

 

Modturen får du gärna dela med dig av ;) #hårtjobb

 

Gå in på adminsidan här på forumet så får du ett par checkboxes på olika siter där du kan kryssa i godmode. 8-) #underEV

 

 

 

 

Vilken jinxfabrik det blev här inne, tar det lugnt idag då farsan fyller år och vi ska ut och äta men sen ikväll blir det sent grind. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur orkar man du spela hu egentligen? har länge tänkt lära mig så sätter mig lågt och försöker få action med ett konto som aldrig spelat cg på sajten, av 20-talet spelare som sitter och väntar får jag action av 2 och hinner spela totalt 14 händer innan de sitter ut, sitter sen å väntar på ett egna bord och de som kommer instalämnar varje gång en stor pott vinns :S

 

sajterna borde införa nått king-of-the-hill system för HU-borden eller helt plocka bort dom då de nu bara används för att dränera pokersajternas likviditet. :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela högt så får du action :), spelar du för lågt så kommer inte folk ge dig action om du ens i närheten spelar "ok" i deras ögon, främst för att raken på t.ex. nl100 och nedåt motsvarar typ 10bb/100+ så med andra ord måste edgen vara massiv för att de inte skall vara otroligt slöseri med tid och pengar.

 

 

bumhuntingen är värst i den mån att de är rädd för att förlora på midstakes imo, raken är #1 på lowstakes och nedåt vad jag har förstått. (undantaget om man sätter sig mot nån tattare på typ $10/20 som spreadar ända ned till $1/2, han kommer ju givetvis vara jävligt picky med motståndet på $10/20.)

 

 

edit: ang. det hankie123 fetmarkerade så stämmer det ju givetvis till 100%, detta har ältats på 2+2 bra länge nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt få som vill spela mig hu på nivåer med tak kring /20 /4$, och jag har alltså en hel tråd dedikerad till det faktum att alla vill spela mot mig. Så ja det är hopplöst.

 

Har märkt att det till och med är bättre med siter som inte har HU-bord eftersom bumhunters måste sitta och läcka pengar samtidigt som de ska spela fisken. Och om till och med det är bättre så bör det ju finnas vettigare lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte råd :( måste ju liksom upp till nl2k+ för att nån ska spela öht, visserligen är man degen men att lära sig basic HU så högt tar emot :)

 

javisst, men nog finns det gott om killar som ger action på nl400/nl600, bara kolla dem som sitter lite högre också så det inte är deras "högsta nivå", de flesta som spreadar typ nl400-nl2k/nl5k är så jävla uttråkade att de gärna battlar lite på lägre nivåer i väntan på action. SvS är ju en annan femma förstås, är ju så liten pool till att börja med men chattar du upp någon så går det säkert få action lägre för träningens skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du/Ni som spelar HU och är bra på det spelar ni som inköp vi säger 100kr var som det finns på tex svs 5kr 20kr blabla ni vet eller går ni in på ett cg bord för 2 spelare och spelar med riktiga pengar där varje krona är en krona "eller $"

 

Så vad spelar ni? och spelar man annorlunda på dom 2 typen av hu ?

 

Tacksam för svar:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du/Ni som spelar HU och är bra på det spelar ni som inköp vi säger 100kr var som det finns på tex svs 5kr 20kr blabla ni vet eller går ni in på ett cg bord för 2 spelare och spelar med riktiga pengar där varje krona är en krona "eller $"

 

Så vad spelar ni? och spelar man annorlunda på dom 2 typen av hu ?

 

Tacksam för svar:-D

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du/Ni som spelar HU och är bra på det spelar ni som inköp vi säger 100kr var som det finns på tex svs 5kr 20kr blabla ni vet eller går ni in på ett cg bord för 2 spelare och spelar med riktiga pengar där varje krona är en krona "eller $"

 

Så vad spelar ni? och spelar man annorlunda på dom 2 typen av hu ?

 

Tacksam för svar:-D

 

No habla espanol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur orkar man du spela hu egentligen? har länge tänkt lära mig så sätter mig lågt och försöker få action med ett konto som aldrig spelat cg på sajten, av 20-talet spelare som sitter och väntar får jag action av 2 och hinner spela totalt 14 händer innan de sitter ut, sitter sen å väntar på ett egna bord och de som kommer instalämnar varje gång en stor pott vinns :S

 

sajterna borde införa nått king-of-the-hill system för HU-borden eller helt plocka bort dom då de nu bara används för att dränera pokersajternas likviditet. :S

 

HU kräver mycket fritid, extremt tålamod och ett bra jaktsinne. :) Det är helt klart inte lika flexibelt som annan poker där man kan spela och få action lite när man vill men det är det enda inom poker jag förstår, 6max har jag aldrig förstått mig på. Gäller att vara flitig med att skapa nya konton för att få action av bumhuntersen!

 

Du/Ni som spelar HU och är bra på det spelar ni som inköp vi säger 100kr var som det finns på tex svs 5kr 20kr blabla ni vet eller går ni in på ett cg bord för 2 spelare och spelar med riktiga pengar där varje krona är en krona "eller $"

 

Så vad spelar ni? och spelar man annorlunda på dom 2 typen av hu ?

 

Tacksam för svar:-D

 

Jag antar att du antyder på skillnaden mellan en HU SNG och HU cashgame? :) Jag personligen spelar bara cashgames, alltså sätter mig med riktiga pengar. Spelade mycket HU SNGS för ett par år sedan men usch vad tråkigt det är att spela rakepoker.

 

 

 

Fem inköp upp idag på ~1k händer.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $100(BB) Replayer

($5,655)

Hero ($9,912)

 

Dealt to Hero 9:heart: Q:spade:

 

Hero raises to $200, raises to $666, Hero calls $466

 

FLOP ($1,332) 5:spade: Q:diamond: 9:spade:

 

bets $877, Hero calls $877

 

TURN ($3,086) 5:spade: Q:diamond: 9:spade: 4:heart:

 

bets $2,888, Hero raises to $5,776, calls $1,224 (AI)

 

RIVER ($11,310) 5:spade: Q:diamond: 9:spade: 4:heart: 6:club:

 

Hero shows 9:heart: Q:spade:

 

Hero wins $11,305

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $100(BB) Replayer

($3,871)

Hero ($17,885)

 

Dealt to Hero T:diamond: A:club:

 

Hero raises to $200, raises to $3,300, Hero raises to $6,400, calls $571 (AI)

 

FLOP ($7,742) 6:diamond: Q:spade: 9:club:

 

TURN ($7,742) 6:diamond: Q:spade: 9:club: 6:club:

 

RIVER ($7,742) 6:diamond: Q:spade: 9:club: 6:club: Q:heart:

 

shows Q:diamond: J:heart:

(Pre 42%, Flop 84.1%, Turn 93.2%)

 

Hero shows T:diamond: A:club:

(Pre 58%, Flop 15.9%, Turn 6.8%)

 

wins $7,737

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol 100% chans det där var b-b.

 

Confirmed! :mrgreen:

 

 

 

 

Runt BE idag, 1.5k händer kanske.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

Hero ($541)

($395)

 

Dealt to Hero T:diamond: A:club:

 

raises to $6, Hero calls $4

 

FLOP ($12) 7:diamond: 9:heart: 8:spade:

 

Hero checks, bets $10, Hero calls $10

 

TURN ($32) 7:diamond: 9:heart: 8:spade: A:heart:

 

Hero checks, bets $12, Hero raises to $48, calls $36

 

RIVER ($128) 7:diamond: 9:heart: 8:spade: A:heart: Q:club:

 

Hero bets $88, raises to $331 (AI), Hero calls $243

 

Hero shows T:diamond: A:club:

(Pre 75%, Flop 73.1%, Turn 90.9%)

 

shows T:club: K:heart:

(Pre 25%, Flop 26.9%, Turn 9.1%)

 

Hero wins $789

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

($433)

Hero ($814)

 

Dealt to Hero Q:heart: A:club:

 

Hero raises to $4, raises to $8, Hero raises to $28, calls $20

 

FLOP ($56) K:club: 5:spade: A:spade:

 

checks, Hero bets $30, calls $30

 

TURN ($116) K:club: 5:spade: A:spade: Q:diamond:

 

checks, Hero bets $74, calls $74

 

RIVER ($264) K:club: 5:spade: A:spade: Q:diamond: 7:diamond:

 

bets $164, Hero raises to $328, calls $137 (AI)

 

Hero shows Q:heart: A:club:

(Pre 26%, Flop 2.2%, Turn 4.5%)

 

shows A:heart: K:diamond:

(Pre 74%, Flop 97.8%, Turn 95.5%)

 

wins $867

 

 

 

 

 

 

Dagens inspiration:

 

 

 

 

 

 

Bonusklipp om man gillar Muse's nya skiva (som jag gör :)):

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått lite bilkrångel (orly) som någon kanske har haft samma erfarenhet med/vet hur man ska styra. Ända sedan jag köpte bilen så har antisladd-lampan lyst konstant på instrumentbrädan, jag har alltid trott att den betydde att antisladdsystemet aka ESP är på men kollade upp det igår och det betyder att systemet inte är på. Så finns det en knapp man bara ska trycka på skiten på enligt manualen men det händer ingenting hur mycket jag än trycker. Bara att skrota o köpa ny eller vet nån hur man enkelt fixar som inte involverar verkstad? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått lite bilkrångel (orly) som någon kanske har haft samma erfarenhet med/vet hur man ska styra. Ända sedan jag köpte bilen så har antisladd-lampan lyst konstant på instrumentbrädan, jag har alltid trott att den betydde att antisladdsystemet aka ESP är på men kollade upp det igår och det betyder att systemet inte är på. Så finns det en knapp man bara ska trycka på skiten på enligt manualen men det händer ingenting hur mycket jag än trycker. Bara att skrota o köpa ny eller vet nån hur man enkelt fixar som inte involverar verkstad? :)

 

Har haft samma problem men då har även ABS-lampan lyst.

Är en givare som sitter i hjulhuset som skall bytas då.

Det var inget dyrt ingrepp, ett par tusen på sin höjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...