Gå till innehåll

NLT - För passiv med AK?


Lantash

Recommended Posts

Första gången som jag är fundersam över ifall jag spelade fel. Något jag kunde ha gjort för att kunna dra mig ur denna pot, hade ni kunnat gjort det???:

 

Game #544410294: Texas Hold'em No Limit ($0.15/$0.25) - 2005/06/20 - 18:11:56 (ET)

Table "Saga" Seat 1 is the button.

Seat 1: robbiebox ($29.20 in chips)

Seat 2: the_dude ($26.20 in chips)

Seat 3: cacao ($14.45 in chips)

Seat 4: Lantash ($39.45 in chips)

Seat 5: kenx ($51.10 in chips)

Seat 6: Carl18099 ($17.50 in chips)

Seat 7: bombhead ($27.55 in chips)

Seat 8: Treeny ($27.20 in chips)

Seat 9: Jenny1 ($19.20 in chips)

Seat 10: roper2 sits out

the_dude: posts small blind $0.15

 

cacao: posts big blind $0.25

----- HOLE CARDS -----

dealt to Lantash [Ks As]

Lantash: raises to $1.25

kenx: folds

Carl18099: folds

bombhead: folds

Treeny: folds

Jenny1: folds

robbiebox: folds

the_dude: calls $1.10

cacao: folds

----- FLOP ----- [6c 3h 5d]

the_dude: checks

Lantash: bets $1.75

the_dude: calls $1.75

----- TURN ----- [6c 3h 5d][Ad]

the_dude: checks

Lantash: bets $1.75

the_dude: raises to $23.20 and is all-in

Lantash: calls $21.45

----- RIVER ----- [6c 3h 5d Ad][Qd]

----- SHOW DOWN -----

the_dude: shows [7d 4s] (A Straight, Seven high)

Lantash: shows [Ks As] (A Pair of Aces, King high)

the_dude collected $50.05 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $52.65 Main pot $50.05 Rake $2.60

Board [6c 3h 5d Ad Qd]

Seat 1: robbiebox (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: the_dude (small blind) showed [7d 4s] and won ($50.05) with A Straight, Seven high

Seat 3: cacao (big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Lantash lost

Seat 5: kenx folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Carl18099 folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: bombhead folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: Treeny folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: Jenny1 folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var en riktig bad beat. Killen synar en 6 ggr BB preflop på 74 offsuite och sen får en stege på floppen.

 

Jag undrar också hur man kommer undan här.

 

Man kan inte säga att du skulle höjt mer på floppen och turnen för han hade hängt på med klar stege. Inte heller kan man säga att du skulle ha förutsett stegen och lagt dig för i så fall skulle rådet vara att du skulle lägga dig i samtliga liknande situtationer där bordet ger möjlighet till vilken stege som helst, även riktigt sjuka kombinationer som den här. Och vi vet alla att i löst räknat 47-48 ggr av 50 så hade du haft ledningen på floppen med din höjning preflop och den givna floppen.

 

Jag ser det här som en galning eller en gambler som får maximal utdelning 1 gång på sin chansning, och den gången drabbade dig tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var en riktig bad beat.

Bad beat = Få in större delen av degen med typ 98% vinstchans iallafall. Att få större delen av degen med 0% vinstchans och sedan förlora kvalificerar inte direkt som en bad beat.

 

Jag undrar också hur man kommer undan här.

Man synar bara med sina allra bästa händer, tänk set och uppåt. Gör han det här movet med sämre händer kommer man äga honom även om man foldar en jäkla massa potter på vägen.

 

Och vi vet alla att i löst räknat 47-48 ggr av 50 så hade du haft ledningen på floppen med din höjning preflop och den givna floppen.

Du räknar alldeles, alldeles för högt här. Om han leder större delen av tiden så är det inte särskilt mycket över hälften. Om motståndaren inte har kikat på sina kort preflopp så ligger han i snitt före här, inte direkt en bra AK-träff där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var en riktig bad beat. Killen synar en 6 ggr BB preflop på 74 offsuite och sen får en stege på floppen.

 

Jag undrar också hur man kommer undan här.

 

Man kan inte säga att du skulle höjt mer på floppen och turnen för han hade hängt på med klar stege. Inte heller kan man säga att du skulle ha förutsett stegen och lagt dig för i så fall skulle rådet vara att du skulle lägga dig i samtliga liknande situtationer där bordet ger möjlighet till vilken stege som helst, även riktigt sjuka kombinationer som den här. Och vi vet alla att i löst räknat 47-48 ggr av 50 så hade du haft ledningen på floppen med din höjning preflop och den givna floppen.

 

Jag ser det här som en galning eller en gambler som får maximal utdelning 1 gång på sin chansning, och den gången drabbade dig tyvärr.

 

Svårt att se hur detta möjligtvis skulle kunna vara en badbeat; hade fi gått all-in på turn med ett inside-drag och klonkat på rivern kan man snacka om bad beat. Det här liknar mest en överspelad AK tycker jag ...

 

Tycker du spelar handen bra fram till turn då jag tycker du bör betta hårdare och lägga dig för omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vi vet alla att i löst räknat 47-48 ggr av 50 så hade du haft ledningen på floppen med din höjning preflop och den givna floppen.

 

Hur ser då floppen ut de 2 ggr du ligger efter med din AK? :roll:

 

Skulle vilja säga att det är troligare att man ligger efter eller som bäst delar när floppen ser ut som den gör och fi hittar syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant o läsa.

Killen var en tomte - ja. Det var därför jag aldrig kunde sätta honom på en 74o efter en höjning. När han gick all-in så satte jag honom på A4 möjligen ett Ess och en pissig kicker iom det var så här som hela kvällen såg ut. Spelare som går allin och inte har ett smack.

 

Nåväl, man kan inte vinna alla potter, vilket jag hade gjort hela kvällen o plussat ganska rejält :) . Jag tar den jäveln nästa gång ;)

 

EDIT: Det var på Interpoker som jag spelade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måhända är han en tomte, men i så fall är ni två. ;-)

 

Gissar att du är slagen i nästan 100 % av fallen här och då är det förstås katastrof att syna en sådan monsterbet. Killen checkraisar dig all in för tre gånger potten. Om du aldrig någonsin lägger TPTK har jag svårt att se hur du kan vara en vinnande pokerspelare i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måhända är han en tomte, men i så fall är ni två. ;-)

 

Gissar att du är slagen i nästan 100 % av fallen här och då är det förstås katastrof att syna en sådan monsterbet. Killen checkraisar dig all in för tre gånger potten. Om du aldrig någonsin lägger TPTK har jag svårt att se hur du kan vara en vinnande pokerspelare i längden.

 

Självklart så brukar jag lägga TPTK ifall det är fler än 2 st i potten där 1 har gått allin i första pos. men absolut inte när det bara är en som har synat en höjning. Okey ifall det var 4 kort med samma färg men det är en annan femma.

 

Ifall vi leker med tanken att jag hade floppat 2 par/triss. Hade jag varit en tomte(som du tycker att jag är) ifall jag hade synat en allin då också ur dina ögon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart så brukar jag lägga TPTK ifall det är fler än 2 st i potten där 1 har gått allin i första pos. men absolut inte när det bara är en som har synat en höjning. Okey ifall det var 4 kort med samma färg men det är en annan femma.

 

Synat en höjning? Han höjer all in för tre gånger potten! Du har en JÄTTELUCKA i ditt spel om du synar alla höjningar bara för att fi bara synade preflop.

 

Ifall vi leker med tanken att jag hade floppat 2 par/triss. Hade jag varit en tomte(som du tycker att jag är) ifall jag hade synat en allin då också ur dina ögon

 

Frågan är ju hur många händer fi gör detta spel med och hur många av dem som du slår. Jag gissar på 0 när du sitter med TPTK. Hade du haft ett set hade givetvis läget varit ett helt annat, men nu gör du ju inte det. Kan inte se annat än att du i bästa fall är uppe mot ett tvåpar, så allt sämre än det är enkla vik.

 

Och ta inte så hårt på det där med tomte. Notera -> ;-) Men ett tomtespel ÄR det, tycker jag. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte Fi är en extremt lösaggro maniac - vad fan ska du slå i det läget? Folda.

Om Fi är en extremt lösaggro maniac - du har för lite investerat för att syna eftersom det är just sådana här moves en extremt lösaggro maniac kör för att få betalt på bra händer.

 

Mvh,

En extremt lösaggro maniac.

 

EDIT: Och inte bara med stege, han kan lika gärna köra på med tvåpar, set och bluff i det läget. Och sådana här moves gör extremt lösaggro maniacs oftast med bra händer i hopp om att få betalt av händer som bara innehåller ett par. Du slår ju ingenting förutom en ren bluff i det läget, de jättefå gångerna som fi tomtar sig med AQ/AJ uppväger inte de gångerna du drar till ett fåtal outs (eller dött i detta läge).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är bluffspel med skithänder tomtiga misstag i din mening?

Det är massivt tomtespel i min mening. Det är ju snäppet bättre än att syna ned med skräphänder, men det är ju fortfarande tomtespel.

Om vem som helst hade gjort det, hade det fortfarande varit tomtespel då?

Jag tror att vi går skilda vägar när det gäller definition av tomtespel, helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vem som helst hade gjort det, hade det fortfarande varit tomtespel då?

Att gå in med skräp i jättedålig position och försöka köpa potten är dåligt spel oavsett vem som gör det. Sen kan ju resten av deras spel vara tillräckligt bra för att göra dem till bra spelare som helhet.

 

Jag tror att vi går skilda vägar när det gäller definition av tomtespel, helt klart.

Antagligen ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...