Gå till innehåll

Imfromsweden har fått en dagbok


Imfromsweden

Recommended Posts

Vi är alla överens om att vi ska bluffa ibland.

 

Vissa av oss väljer läge utifrån de frekvenser vi anser vara optimala, då vår och motståndares range, representerad och upplevd korrelerar med för oss gynnsam textur och spr. Alltså helst med hålkort som har något med floppen att göra och till rimlig kostnad:)

 

Andra väljer plötsligt och en smula oväntat gå till stackspel med 9,5os utan synbar anledning. Det är helt enkelt dags, motståndaren ska inte bara få sitta där och tro att han är säker!

 

Hade han inte haft tp/2p typ hade han ju foldat! Och i efterhand kan vi påstå att vi reppade AA/KK/JJ/77/22/AK/KQ/KJ eller en galen 9,10/88 random K,x för tvåpar osv.

 

IFS tillhör förmodligen de sistnämnda.

 

Här vill jag dock göra en viktig poäng. Det är bättre att bluffa med rätt representerad frekvens och med fel hålkort mot rätt struktur än att bluffa med fel frekvens med rätt hålkort mot rätt textur.

 

Det är inte helt orimligt att IFS får sina infall och går till stackspel med 9,5os med helt okej frekvens. Det svåra med slumpartat och nyckfullt spel (gameflow / explostylie) är att man väldigt lätt kan hamna lite fel över tid och att man inte har en aning om varför.

 

Haha, du är det bästa som hänt PF :) Det roliga är att trots att det låter som du bara svamlar så håller jag typ exakt med vad du skriver.

 

Speciellt det som jag har fet-stilat. Någonting som alla (men speciellt på PF), verkar missa. VILKEN hand man använder för att bluffa, betyder verkligen skit jämfört med det andra (alltså att bluffa med rätt representerad frekvens och med fel hålkort mot rätt struktur).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bah, hatar förresten skolan. En kille hade lovat mig game idag på 2knl, och han är fanemej inte bra alls, bara otyglad aggresion, inga direkta djupa tankar bakom spelen. Men jag var tvungen att ställa in för att plugga inför biologin på onsdag. Fan för mitt liv :(

 

Du kan väl ta en match och plugga i natt? be a man :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, du är det bästa som hänt PF :) Det roliga är att trots att det låter som du bara svamlar så håller jag typ exakt med vad du skriver.

 

Speciellt det som jag har fet-stilat. Någonting som alla (men speciellt på PF), verkar missa. VILKEN hand man använder för att bluffa, betyder verkligen skit jämfört med det andra (alltså att bluffa med rätt representerad frekvens och med fel hålkort mot rätt struktur).

 

kanske här hemligheten ligger till nosebleeds :/ blom dyker ju titt som tätt upp med skit sas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, du är det bästa som hänt PF :) Det roliga är att trots att det låter som du bara svamlar så håller jag typ exakt med vad du skriver.

 

Speciellt det som jag har fet-stilat. Någonting som alla (men speciellt på PF), verkar missa. VILKEN hand man använder för att bluffa, betyder verkligen skit jämfört med det andra (alltså att bluffa med rätt representerad frekvens och med fel hålkort mot rätt struktur).

Han skrev att de är bättre men inte bäst.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han skrev att de är bättre men inte bäst.

 

m, det viktigaste är ju att han inte tror att han kan köra omkring med oss, det går före någon som helst analys. Såklart.

 

Fast joo, det är ändå viktigast! Trots att han inte specifikt skrev att det var allra "bäst", så vet jag att det är så. Vet faktiskt vad jag pysslar med!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

m, det viktigaste är ju att han inte tror att han kan köra omkring med oss, det går före någon som helst analys. Såklart.

 

Fast joo, det är ändå viktigast! Trots att han inte specifikt skrev att det var allra "bäst", så vet jag att det är så. Vet faktiskt vad jag pysslar med!!

:shock:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, du är det bästa som hänt PF :) Det roliga är att trots att det låter som du bara svamlar så håller jag typ exakt med vad du skriver.

 

Speciellt det som jag har fet-stilat. Någonting som alla (men speciellt på PF), verkar missa. VILKEN hand man använder för att bluffa, betyder verkligen skit jämfört med det andra (alltså att bluffa med rätt representerad frekvens och med fel hålkort mot rätt struktur).

nej, det är ingen som missat det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog ett uppriktigt inlägg av slaktis, jag e nog för kass för att inte kunna se leveln i så fall. Jag tror han känner att det är nog inte så jäkla länge innan IFS är och härjar på 25/50 och då blir det ju åka av mot slaktis 5k hands om IFS håller sitt löfte ! Med det sagt så känner nog slaktis att det är lika bra hålla en god ton så det inte går i stöpet pga lite larv i hans dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...