Gå till innehåll

TV: Poker Kanal 5 säsong 2


PSGottaDig

Recommended Posts

  • Svars 766
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du har rätt. Klart att han inte kan veta det. Men han kan ju se hur ofta Mats har ställt och utifrån det bedömma vilken fördelning han har för att ställa. Kan ju oxå vara andra händer som han visat som man inte ser på tv. Tror inte att Mats har varit speciellt tight i slutskedet i turneringen. men den enda som kan svara på det e Mats själv.

 

Kontentan är ju att om man ställer med typ 20% av händerna så är det syn, och 22+, A2+ KJ+ verkar inte en helt omöjlig fördelning för att ställa.

 

Happy klonking,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojar du? På vilket sätt är han ett "svin"? Jag tycker han verkar ha huvudet på skaft och verkligen bjuder på sig själv. Uppenbarligen med risken att folk ska tro att han är ett svin på cupen - heh... jösses tron till andra människor är verkligen inte större alltså.

 

Ett svin är han ju för andra saker. Huligan, fuskare, djurgårdare och så vidare.

Och detta kommer även till uttryck i "Poker". Att kommentera någons kroppsform, att kalla en snubbe för busschaufför i hela programmet och driva en hatkampanj mot en av deltagarna är ganska respektlöst. Men du verkar få det till att jag klagar. Det är det sista jag gör. Allt detta är den enda anledningen till att jag tittar på "Poker".

 

Förresten. Var hittar jag tråden där man kan klaga på den nya designen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teichmann aka Gayikonen>>> Nya designen? Är exakt samma design som förra säsongen. Det som är nytt är väl enbart att kortlekarna bytts ut samt chipsen, men det beror ju på att Cosmopol inte står för den biten.

 

Jag har förövrigt svårt att tänka mig Ken Lennaárd som fotbollshuligan, han är helt enkelt för mesig för att palla med sånt. Ken är jävligt skön, vem skulle man annars ha som kommentator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt. Klart att han inte kan veta det. Men han kan ju se hur ofta Mats har ställt och utifrån det bedömma vilken fördelning han har för att ställa. Kan ju oxå vara andra händer som han visat som man inte ser på tv. Tror inte att Mats har varit speciellt tight i slutskedet i turneringen. men den enda som kan svara på det e Mats själv.

 

Kontentan är ju att om man ställer med typ 20% av händerna så är det syn, och 22+, A2+ KJ+ verkar inte en helt omöjlig fördelning för att ställa.

 

Happy klonking,

 

 

visst har du rätt efter din uträkning pi, men den uträkningen har inte dansken gjort vilket gör synen dålig.

sen håller inte jag med om att synen är bra bara för att den är matematiskt korrekt. det handlar ju trots allt om hans överlevnad i turneringen och med 80k kvar på 3k/6k blinds ser jag inte motiveringen till att syna med en hand han aldrig kommer leda med?

jag har inte visat upp några dåliga händer under programmet och J9 och Q3 fick ju ingen se heller. Jag väljer mina lägen noga och kommer därför ofta undan med dom.

Mot en vild spelare som inte gärna släpper en hand, och som jag även tryckt tillbaka mot ett par gånger så orkar jag inte heller trycka med vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pi har egentligen redan sagt det som behöver sägas, men KJ-handen är verkligen helt obligatorisk syn.

 

Enklaste sättet att se det är väl att tänka sig hur mycket man är villig att betala för att spela danskens stack i scenarierna bust, 86k och 220k med den motståndaruppsättningen. För att folden ska vara rätt så måste man vara villig att värdera 86k och 220k relativt nära varandra, vilket är orimligt i en winner-takes-all-turre.

 

Av ren nyfikenhet så skulle jag vilja veta hur mycket Mazak är villig att betala i danskens sits för att spela 86k respektive 220k. Har lite svårt att tänka mig att beloppen ligger så nära varandra att vik blir rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pi har egentligen redan sagt det som behöver sägas, men KJ-handen är verkligen helt obligatorisk syn.

 

Enklaste sättet att se det är väl att tänka sig hur mycket man är villig att betala för att spela danskens stack i scenarierna bust, 86k och 220k med den motståndaruppsättningen. För att folden ska vara rätt så måste man vara villig att värdera 86k och 220k relativt nära varandra, vilket är orimligt i en winner-takes-all-turre.

 

Av ren nyfikenhet så skulle jag vilja veta hur mycket Mazak är villig att betala i danskens sits för att spela 86k respektive 220k. Har lite svårt att tänka mig att beloppen ligger så nära varandra att vik blir rimligt.

 

 

 

För det första som jag sa innan, så har inte dansken tänkt på det pi säger vilket redan där gör synen dålig.

För det andra håller jag inte med om att det är en bra syn enbart pga det matematiska. Sen när måste man skita på sig bara för att man förlorar lite marker när man fortfarande har tillräckligt med marker för att spela poker?

 

Jag tar mycket hellre 86k stacken 10/10 än 220k 40% å bust 60% men det verkar jag vara ensam om här inne?

I mina ögon handlar turneringspoker om att överleva och det gör man genom att passa i marginella situationer.

 

Jag ser inte poängen med att stirra sig blind på hur mycket marker dom andra har? med 85k vs 220k är man en hand ifrån att vara even, och säg att han väntar 2 varv utan att spela en hand (jag vet att det är rätt osannolikt när det gäller honom men..) innan han väl hittar en bra hand.

då har han 67k kvar och kommer antagligen få in degen som favorit..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Alltså vad är detta, hur spelar Rickard Johansson? Foldat KJo UTg 4-hänt och både 66 och 44 på knappen 3-hänt, jag menar kom igen!

 

Och sen under intervjun så säger han att han har spelat poker i ett år och största dragsvinst på 30k$! Måste vara en utav dessa turneringstomtar som Ken tjatar om, de som klonkar en gång och tror de är i klass med Phil Ivey.

 

Haha, hans spela med fyrtalet nu är topklass, topklass säger jag bara! Underhållande till max om inte annat.

 

"De flesta proffs skulle ju höja här... Men Rickard är ju en amatör" - Ken i sitt esse!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en gångs skull vann den bästa spelaren, helt rättvist! Han utspelade helt sina motståndare och väldigt starkt av honom att hitta en tell på Kjestrup. Wp, gg.

Jag anar, och hoppas på, ironi i detta inlägget. Kjestup imponerade dock inte HU visserligen, men Rickard spelade verkligen inte bra.

 

Kvällens lirare blir helt klart Ken, han gör halva programmet när han rakkar ner på alla dåliga spel internetkvalare gör, mycket högt underhållningsvärde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en gångs skull vann den bästa spelaren, helt rättvist! Han utspelade helt sina motståndare och väldigt starkt av honom att hitta en tell på Kjestrup. Wp, gg.

 

 

Jag hoppas verkligen inte att du är seriös, hur menar du att de är rätt spelat alla gångerna han lägger helt dugliga kort på SH som 4-4, 6-6 och K-Kn. Sedan tror jag inte jätte mycket på att han skulle hittat en tell, antagligen såg han väl att Kjestrup andades :S

 

Bäst var ändå Ken med alla fantastiska kommentarer :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja han kanske hade en tell när Lars plockade upp KK, han ramlade ju nästan av stolen när han slapp 23o :)

 

(Tellen såg jag tydligt, han lade in marker på bordet och för att göra det övertydligt lät han bli att mucka korten ;)

 

 

 

I övrigt, vad skulle R.J. ha en tell till för att checka ut när han inte träffade, tightare spelare kan inte finnas!? Bra snackat, alltid retar det någon...

 

 

Sen har jag iofs aldrig sett L.K. imponera på TV, men där ska man ju sälja poker till massorna så det är väl lugnast att kvalspelarna får vinna när spelbolagen sponsrar...!?

 

Gillar Kens metafor om klockan :D

 

Nöttight 3 spelare o folda 77, 66 ... nice, men det fungerade ju ;)

 

Sista synen var väl inte så konstig dock, R.J. hade ju framkallat den bluffen o troliga mer än 50% för att få ut ett proffs måste ju vilken "amatör" som helst vara nöjd med??

 

 

Jag mådde också dåligt när han folda 77 men samtidigt är det intressant(läs bra) att Lenaard utbildar Tv-tittande entusiaster i total avsaknad av ödmjukhet, oavsett om det är menat så eller bara är jargong :)

 

 

Tycker R.J. gjorde en "bra"(efter förutsättningarna) syn med A7:an, faktiskt Limit-likt spel där eftersom Kjestrup var så fundersam(försökte kartlägga?) att han glömde(?) betta på river.

 

 

Hursomhelst, oavsett om jag missförstått allt, väldigt underhållande på ett lite annorlunda sätt tack vare R.J. : s annorlunda spel och en rolig fördelning av kort, var den så grotesk som Det ihopklippta programmet visade!?

 

-----

 

Edit: Glömde en sak, Vad sysslar Molle med när han kommenterar pågående hand, vilket också Ken påpekade, och sättet han gör det på... tala om "Homegame" :) Pokervärldens regler vart tog de vägen, varför blir han inte diskad direkt?

 

Plusbetyg till alla inblandade inklusive "Molle" som i princip erkände(?) att han befann sig i ett annat solsystem... Nej förresten inte tävlingsledningen/domarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, trodde ingen ens kunde ana ett uns av seriösitet i mitt inlägg, men vet själv hur svårt det är att upptäcka ironi på ett internetforum utan att använda tusen gula smileys.

 

Får panik varje gång jag ser en person som denna klonka söner sig. Spelat 2½ år, samt vunnit 30 000 dollares. Atjena.

 

Har sett mkt sämre spelare vinna mycket mer under mina 1,5år i nätpokern

Sen stog det iofs största vinst 30k, inte totala resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öka markarna i förhållande till blindsen. Kör med 200-300 tusen i starting chips istället så vi verkligen får se våra kära "proffs" lira lite poker inte bara spela ABC och reraise all in PF poker. Vill ju se det där underbara trapparna när folk synar på floppen för att sedan slå om på river helt tomma! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att folk verkar ha gillat programmet.

Jag spelade kanske inte bäst, men det var djäkligt kul att få vara med och dessutom vinna!

Ken måste hitta någon att dizza, förra säsongen var det Kalle "all-in" Möller och nu blev det jag.

Så e livet...

 

Ha en bra dag! ;)

/Rickard

Grattis till vinsten får jag väl säga! Är lite nyfiken på hur du resonerade när du la de där paren på knappen när ni var 3 kvar samt KJ när ni var 4?

 

När du spelar på internet annars, vilka nivår spelar du på då?

 

Öka markarna i förhållande till blindsen. Kör med 200-300 tusen i starting chips istället så vi verkligen får se våra kära "proffs" lira lite poker inte bara spela ABC och reraise all in PF poker. Vill ju se det där underbara trapparna när folk synar på floppen för att sedan slå om på river helt tomma! :D

Mörkar och blinbs är samma sak... Men jag är med på vad du menar.

Tycker dock inte det går att klaga på strukten, de hade faktiskt 50BB var när HU började.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå det omtalade programmet med Carl Hostrup så sökte jag lite på nätet på hans namn och hittade till en dansk forumsida där han själv (c_hope) kommenterar lite om det som hände under programmet. Bl.a. kallar han Mats Rahmn för den sämste förloraren han hittills mött. Han berättar också att han beställt en t-shirt med texten "Tack för chipsen Mats Rahmn - Hälsningar Mads Andersen och Carl Hostrup" som han skulle bära under en julturnering i Göteborg. Han säger vidare att svenskarna hela tiden kallade danskarna för fiskar och att danskarna därför kontrade med att kalla svenskarna för åsnor, men att allt var gjort med "glimten i ögat", enligt Hostrup.

 

Hela inlägget finns under rubriken "Carl populär i Sverige" på Pokernet:

 

http://www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=121995

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till vinsten får jag väl säga! Är lite nyfiken på hur du resonerade när du la de där paren på knappen när ni var 3 kvar samt KJ när ni var 4?

 

När du spelar på internet annars, vilka nivår spelar du på då?

 

 

 

Tack, det värmer!

Jag vet inte riktigt hur jag resonerade..Fick nån känsla av att jag inte skulle spela dom händerna. Jag är inte nån superbra pokerspelare, men jag tror jag är ganska bra på att läsa folk, och det försökte jag använda till min fördel.

 

Sedan fick inte tittarna se allt. Innan vi kom in till finalbordet hade 3 spelare åkt ut och jag var chip leader då. Men det var förmodligen bara tur det med ;)

 

Jag spelar mest turneringar på Internet, väldigt lite cashgame. Om jag spelar cashgame så blir det $5-10 no limit Texas.

 

Om nån vill se mer tomtepoker "ala Rickard" så kan ni komma till CC i Malmö på Lördag 13/1 Kl.18.00, då är det Rankingfinal för 2006 och jag ska vara med. Hur jag tog mig till finalen vet i gudarna..;), troligen "pure luck"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

( Ehum oj då :) )

 

Grattis Richard även från mig!

 

Tycker som sagt var att avgörande "tomte"-synen inte var så konstig, vad skulle han ha?? Har du någon reflektion där?

 

 

Kan visst förstå om man gör något billigt(i marker räknat) trick för att skaffa sig en skön o användbar image men att släppa tre pockets var magstarkt för mig(och jag har ändå lagt AA flera gånger pre, men då har det varit på bubblan i satelliter här förstar jag faktiskt inte). När går/gick finalen?

 

Det jag har svårare att förstå är Molles prat i handen han inte är med i, han är ju en rutinerad spelare i stora sammanhang trots sin ålder, har råkat ut för liknande på nätet och för mig och den som då peppade fi att syna där var det nog bra att det inte var Live... kan tänka mig att en och annan blivit skjuten för sånt på den gamla tiden i det stora landet ;)

 

Påpekade de inte ens regelbrottet??

 

(Förstod direkt att du bara spelar turneringar annars kan inte största DAGSvinst respektive DAGSförlust vara $30k respektive $1 k kommentarerna om detta säger mest om de som kommenterar...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...