Gå till innehåll

TV: Poker Kanal 5 säsong 2


PSGottaDig

Recommended Posts

  • Svars 766
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Guld när 40 kg Djens med låg och ljus blygbitterstämma säger: "Good call pre-flop"

 

Man hyser inget större medlidande för såna tolvåringar när de åker ut.

 

Att komma med personliga påhopp på min kropp känns som 12åringsnivå elelr vad säger du?:roll:

 

hade du sett när dino vunnit AKs mot AK samt KK pre samt 7 högt färgdrag emot toppset som var enda anledningen att han ahde sin stack så ahde du itne varit så glad heller.

 

Dino hade tur hela turneringen.

 

Och ditt problem förstår jhag ej. Jag har faktiskt inte själv sett programmet sdå ajg är i sälen jsut nu, men ska se det nån dag snart. Men du verkar vara en bitter människa.

 

Ang. 45s så fickl jag mest en känsla av att han var tom eller iaf att han inte ahde en K, jag vet faktiskt inte själv vad han lade.

 

jag förklarar mig emr utförligt imorrn då jag kommer hem...eller nåt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh då måste jag ställa en fråga om frisyern, har du långt hår i nacken eller ser det bara ut så? Sat och funderade på det hela första delen.

 

Sen, satan va nervös du såg ut me 54 där? Var det ett spel eller varu nervös eller? ;) Puss

 

Ja, jag har långt hår i nacken :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att komma med personliga påhopp på min kropp känns som 12åringsnivå elelr vad säger du?:roll:

 

Mmmm... jag gick nog över gränsen. Var nog pga av chocken... du är så stor i mun här på forumet och så späd och timid i verkligheten - det blev för mycket för mig. Jag ber om ursäkt.

 

Till uttalandet

 

Tycker du inte själv att det hade varit snyggare att bara resa sig upp, ta alla i hand och önska dem lycka till än att fälla såna där kommentarer (även om nu grabben hade spelat som en Katt och haft tur)?

 

Just vid livespel tycker jag det är så motbjudande med dåligt uppträdande medan jag är påfallande mer liberal vid onlinespel... där kan jag snarare uppskatta rejäla urballningar och tex slowrolls hos andra. Fråga mig inte varför jag känner så här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ta alla i hand"? Skojar du? En sak är att man väl bör uppföra sig anständigt, d v s inte skrika och komma med personliga påhopp, men att lite syrligt säga "Good call, preflop" när man anser att motståndaren spelar dåligt och sedan helt enkelt bara lämna bordet utan någon vidare kommentar eller handling, är givetvis helt okej. Jag skulle aldrig få för mig att ta en person jag just då har sådana känslor för i hand och tacka ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ta alla i hand"? Skojar du? En sak är att man väl bör uppföra sig anständigt, d v s inte skrika och komma med personliga påhopp, men att lite syrligt säga "Good call, preflop" när man anser att motståndaren spelar dåligt och sedan helt enkelt bara lämna bordet utan någon vidare kommentar eller handling, är givetvis helt okej. Jag skulle aldrig få för mig att ta en person jag just då har sådana känslor för i hand och tacka ...

 

Varför ska man fälla en syrlig kommentar då? Vad kommer det för gott ur en syrlig kommentar? Det är ju bara dumt och onödigt. Ett tecken på mental obalans, avsaknad av professionalitet och trist personlighet.

 

Vad skulle det vara för konstigt med att ta motståndarna i hand? Det är väl en ganska vanlig rutin i såväl schack som fotboll... en trevlig gest om du frågar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att komma med personliga påhopp på min kropp känns som 12åringsnivå elelr vad säger du?:roll:

 

hade du sett när dino vunnit AKs mot AK samt KK pre samt 7 högt färgdrag emot toppset som var enda anledningen att han ahde sin stack så ahde du itne varit så glad heller.

 

Dino hade tur hela turneringen.

 

Och ditt problem förstår jhag ej. Jag har faktiskt inte själv sett programmet sdå ajg är i sälen jsut nu, men ska se det nån dag snart. Men du verkar vara en bitter människa.

 

Ang. 45s så fickl jag mest en känsla av att han var tom eller iaf att han inte ahde en K, jag vet faktiskt inte själv vad han lade.

 

jag förklarar mig emr utförligt imorrn då jag kommer hem...eller nåt =)

Skrivet innan eller efter After-ski'n?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokervänner.

 

Jag vill först tacka alla som kommit med synpunkter och idéer kring den gångna säsongen av Poker på Kanal 5. Det är ni som är vår kärntrupp av tittare, dialogen med er är mycket viktig för oss. Om inte ni är nöjda är inte vi nöjda.

 

I sommar/höst siktar vi på att spela in andra säsongen av Poker. Därför skulle jag bli superglad om ni svarade på dessa tre frågor:

 

1. Vad ska vi förändra i själva programmet?

 

2. Vad får vi absolut inte plocka bort eller förändra?

 

3. Vår tanke är att köra kval på nätet som multitable och live-finalspel som 8 enbordsturneringar där vinnaren går vidare till slutfinal. Självklart ska man också kunna köpa sig rakt in i live-finalspelet.

 

Det finns en alternativ idé som går ut på att köra på WSOP-upplägget med en enda stor multitable-turnering där man rör sig runt i lokalen och filmar flera bord samtidigt. Jag tror dock att det blir sämre tv med flera olika bord där man aldrig riktigt hinner komma in i spelet och där vi tvingas välja bort några starka karaktärer bara för att de spelar på "fel" bord. Vad tycker ni?

 

Tack på förhand.

 

Pär Carlsson

OTW Television

Producent Poker, Kanal 5

 

* RP med lite TV-tagg - QoS *

 

 

tycker programet är helt prefekt utom Ken som snackar för mycket och klagar typ hela tiden. eller inte hela tiden han väljer ut en person innan och pratar bara bra om han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sa inte djens bara "well played"? han sa väl inte good call preflop?

 

well played kan ju vara trevligt och väldigt syrligt med.

 

hursomhelst så önskar jag att jag kunde själv vara lika trevlig online alltid som jag är live...

 

Han börjar med "good call pre-flop" och följer sedan upp med "well played" för att verkligen understryka hur dåligt motståndaren spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska man fälla en syrlig kommentar då? Vad kommer det för gott ur en syrlig kommentar? Det är ju bara dumt och onödigt. Ett tecken på mental obalans, avsaknad av professionalitet och trist personlighet.

 

Vad skulle det vara för konstigt med att ta motståndarna i hand? Det är väl en ganska vanlig rutin i såväl schack som fotboll... en trevlig gest om du frågar mig.

Snarare ett tecken på att man har känslor. Det som skiljer poker från alla (?) andra sporter är att du har satsat (eventuellt väldigt mycket) pengar för att vara med i turneringen (om du nu inte är sponsrad). Att då förlora dessa pengar - och en eventuellt vinst - för att man upplever att motståndaren spelar dåligt och har tur är ju inte så kul. Varför ska man då tacka denna dåliga spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han börjar med "good call pre-flop" och följer sedan upp med "well played" för att verkligen understryka hur dåligt motståndaren spelat.

Lägg ner! Klart han var besviken efter tidigare tomtespel men det var ju inte nån större grej han gjorde av det. Jämför med danskjäveln i tidigare program som betedde sig som en totalidiot så får du perspektiv på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snarare ett tecken på att man har känslor.

 

Eller snarare ett tecken på att man inte har kontroll på sina känslor.

 

Att då förlora dessa pengar - och en eventuellt vinst - för att man upplever att motståndaren spelar dåligt och har tur är ju inte så kul.

 

Nej precis... man vill ju inte möta dåliga motståndare när man spelar poker - fy fan vad jobbigt sånt är! Dåliga spelare ska hånas och smädas!

 

Varför ska man då tacka denna dåliga spelare?

 

Du tackar för "matchen" inte för att han slagit ut dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Förstår inte att Ken hela tiden ska göra sig rolig över personerns utseende. "busschauffören", "snorungen", "Chuck Norris" m.m. m.m. . Detta kommer från en person som ser bra ut. Tycker det är patetiskt att nästan den komiska touchen som Ken vill ha i sitt kommenterande består av att klanka ner på folks yttre. Jag har aldrig varit med om något liknande.

 

Samma sak som om en smal, vältränad person, hela tiden gör sig rolig över personer med övervikt. Han verkar inte ha någon koll på detta.

 

Med vänlig hälsning

 

VanMassenhoven

 

 

 

håller med. han blandar väldigt bra kommenterade med äckliga personliga påhopp.

 

dessutom efter hans fuskande så har han absolut noll rätt att klanka ner på andra.

 

ska vi slippa honom snart eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg ner! Klart han var besviken efter tidigare tomtespel men det var ju inte nån större grej han gjorde av det. Jämför med danskjäveln i tidigare program som betedde sig som en totalidiot så får du perspektiv på det.

 

Och med denna argumentation kan man alltså försvara Pol Pot för han var ju inte ett lika stort svin som Mao... perspektiv... lol... gg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och med denna argumentation kan man alltså försvara Pol Pot för han var ju inte ett lika stort svin som Mao... perspektiv... lol... gg

 

När får vi se dig på tv då där du uppför dig perfekt?

Men ja, jag kunde skött det snyggare, det erkänner jag, och mot vem som helst av de andra så hade det varit tämligen enkelt. Jag har spelat rätt mkt liveturneringar, fråga de jag spelat med i turneringarna om jag brukar uppföra mig dåligt när jag spelar?

 

Du råkar inte ha haft ett alias här tidigare, tycker jag känner igen dig...

 

Ken säger vad han tycker, även fast han nästan verkar ha gått ut för att klanka ner på någon varje program. han sa faktiskt en rätt rolig kommentar när vi satt vid bordet , men den får ni inte se ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väldigt diplomatiskt uttryckt av dig... :roll:

 

Jag tycker ändå att Ken gör programmet ganska underhållande med sina kommentarer även om jag själv inte hade uppskattat att bli häcklad av honom.

 

För att kommentera gårdagens avsnitt så visade Björnin att gammal är äldst och tycktes ha läget under kontroll hela tiden. Jag tycker nog att detta var det mest underhållande spelet så här långt. Synd bara att man inte får se något av när de spelar ner sig till 6 spelare. Ett par klipp från nyckelhänder tidigare under dagen vore uppskattat...

 

Dino slår ut 2 pers med AKs mot AK o KK allin pre.

Dino slår ut karin lundgren när de stoppar in på floppen TdXdX, karin har TT, Dino har 7dXd för 7 högt fd.

 

Det var typ allt. Förutom när jag bluffade ut karin i en pott :), vårat heat gick snabbt ner till 6 personer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett vad man tycker om det Ken har gjort så är hans kommenterande programmets behållning. Skulle aldrig orka kolla på programmet annars.

Blindsen är alldeles för höga för att det ska vara underhållande spel.

 

Och ni som hackar ner på Jens kommentar kan ju inte vara seriösa? Vad tror ni sägs inom andra idrotter på planen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett vad man tycker om det Ken har gjort så är hans kommenterande programmets behållning. Skulle aldrig orka kolla på programmet annars.

Blindsen är alldeles för höga för att det ska vara underhållande spel.

 

Och ni som hackar ner på Jens kommentar kan ju inte vara seriösa? Vad tror ni sägs inom andra idrotter på planen?

 

hehe jag tycker det är ganska standard att skriva wp där om liknande händer på nätet. fin gest av Djens att visa alla nätspelare vilken bitterhet som ligger bakom alla wp som skrivs efter diverse utdragningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ken var ganska bra som kommentator säsong ett, men han är under bedrövlig i år. Vad är poängen med att ha en skrikande nörd i öronen hela tiden? Och varför måste han säga att folk är dumma i huvudet för att dom inte spelar bra poker?

 

Och varför skulle det spela så stor roll för kvarvarande spelare om en av motståndarna åker ut när det bara är ett pris?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...