Gå till innehåll

TV: Poker Kanal 5 säsong 2


PSGottaDig

Recommended Posts

  • Svars 766
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

riktigt surt för bosse även om han vann med 99 mot JJ....spelet har inte varit speciellt uppseendeväckande hittills, liknar mest vanligt bubbel/ITM-spel i SNG.....

 

hoppas att anders henriksson vinner!

 

edit: de är så vackert! han kööör över dansken som inte har en chans när han inte har världens kortsnitt! heja sverige =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riktigt surt för bosse även om han vann med 99 mot JJ....spelet har inte varit speciellt uppseendeväckande hittills, liknar mest vanligt bubbel/ITM-spel i SNG.....

 

Helt korrekt, tyvärr var strukturen dålig. Lite synd att båda de svenska stora produktionerna (Pokermiljonen och Poker) är så pass mkt "lotto". I detta fall blev det ju till slut en extremt värdig vinnare :)

 

Faktiskt "tur" att det varit så. Anders har ju vunnit pokermiljonen tidigare, liksom Johan Storåkers. En lycklig slump att det trots strukturerna blivit ett par riktigt värdiga vinnare.

 

Om ni vill se en turnering med bra struktur, bra spelare och i enbordsformat så rekommenderar jag att ni laddar ner William Hill Grand Prix Season 2. Än så länge har 3 avsnitt släppts. I första spelar jag, i tredje Ken Lennaard och i sjätte (tror jag) Christer Johansson. Mkt bra startfält, i mitt heat spelade bla Tony G, Juha Hellpi och Devilfish :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte nästan synd om Iversen när de var tre kvar. Helt plötsligt har han inte inte längre bäst kort och blir överkörd. Gillar särskillt när han efteråt säger att han hade kontroll över bordet tills det var tre kvar då började "de spela emot mig".

 

Anders H: wp, gg! Körde lätt över Albert i HU och värdig vinnare.

Legato: Hade helt klart nytta av att ha spelat miljoner shorthanded, shortstacked bord i SnG. Skrämde skiten ur Albert med sina AI som BB.

Albert I: Spelade ändå sin livs poker(?) och borde vara mycket nöjd.

 

Summerat: Jag tycker ändå att det var en trevlig produktion och bra startfält. Ken L må man tycka vad man vill om men han livar upp programmet med sina bitska kommentarer och uttryck. Ser fram emot en till(?) omgång men med bättre sändningstid. Kan man hoppas på typ 22.00 på torsdag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni vill se en turnering med bra struktur, bra spelare och i enbordsformat så rekommenderar jag att ni laddar ner William Hill Grand Prix Season 2. Än så länge har 3 avsnitt släppts. I första spelar jag, i tredje Ken Lennaard och i sjätte (tror jag) Christer Johansson. Mkt bra startfält, i mitt heat spelade bla Tony G, Juha Hellpi och Devilfish :)

 

Sagt och gjort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att det är "Poker" ikväll 01.25 på femman, trodde det var sista avsnitten i söndags. Är det nån ny tunering eller har jag missat nått??? :roll:

 

Verkar vara repriser :(

Poker

Tid: 01:25-02:25

 

Svenskt pokerprogram från 2006. Del 1 av 12. Expertkommentator Ken Lennaárd har bjudit in 18 pokerproffs till turneringen Ken Lennaárd Invitational. Spelarna ska i tre heat och en final göra upp om den totala prispotten på 500 000 kronor. Sen är det dags för prestigetävlingen Scandinavian Masters med en total prissumma på 2,7 miljoner kronor, varav drygt 750.000 kronor går till vinnaren. I Scandinavian Masters möter proffsen från KLI - spelare som kvalat in via internet. Sex rafflande heat och en nervpirrande final avgör vem av de 54 spelarna som kröns till Skandinaviens pokerkung. Programledare: Martin Björk. Kommentatorer: Peter Backe och Ken Lennaárd.

http://www.tv.nu/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Detta kanske har varit uppe förut, men varför finns inte programmet på kanal5's webbcast? Fanns det inte där förra säsongen eller kommer jag ihåg fel? Har missat nästan hela säsongen men trodde att jag kunde se det lagligt på kanal5.se. Trist.

 

 

EDIT: Ah nu hittade jag det, konstigt att det inte fanns under vanliga menyn dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...