Gå till innehåll

NL1k party K8s BTN vs BB


Recommended Posts

vill du ha mvg ja, vg eller g så nej. Kemi b är mycket råplugg och lite förståelse iaf för ett naturämne. Fysik b klarar du vg med hjälp av formelsamlingen typ men mvg är ganska svårt däremot. inte vem som helst som klonkar det skulle jag tro

 

Självklart satsar man på mvg :)

 

äsch, men fy fan, låter inte trevligt asså. Jag som tyckte tvåan var jobbig :cry: Aja, FML helt enkelt

 

@heltok, mjo, känndes som att kemi a var ca. 100 gånger svårare än fysik a. Är väl just råplugget som är problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 472
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag hade jätteproblem med både kemi a,b men lätt för fy a,b.. med undantag för en del områden. Mitt intresse var ju av olika världar också så inbankandet av det som verkligen "inte gick in" var ju således lättare inför fy proven.

 

Ett och ett annat bevis har ju åkt in på T-82'an minns jag också med ett ett utförande på en tidigare provuppgift inom ens problemområde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du sen börjar plugga på universitet kommer du undra vad fan du gjorde av all tid i gymnasiet. Gl!
Nu undrade jag i och för sig det redan när jag gick/inte gick i gymnasiet men +1 ändå.

 

Ang. fysik A är det ju som med Matte A/B, det blir mest repetition om man gjorde grejer på högstadiet. Fysik B är ju dock lite större, och om de inte ändrat upplägg känns den så jävla sne på något sätt, nu har jag gått tre fysikikurser och det känns lite som om man blev matad bäbisspråk innan och fick börja om helt och hållet från början på universitetet.

 

Jag tycker vi röstar in linjär algebra som obligatorisk i åk1 på natur så folk får en chans att komma rätt från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu undrade jag i och för sig det redan när jag gick/inte gick i gymnasiet men +1 ändå.

 

Ang. fysik A är det ju som med Matte A/B, det blir mest repetition om man gjorde grejer på högstadiet. Fysik B är ju dock lite större, och om de inte ändrat upplägg känns den så jävla sne på något sätt, nu har jag gått tre fysikikurser och det känns lite som om man blev matad bäbisspråk innan och fick börja om helt och hållet från början på universitetet.

 

Jag tycker vi röstar in linjär algebra som obligatorisk i åk1 på natur så folk får en chans att komma rätt från början.

 

tycker vi kan byta ut matte A-E mot 2veckor intromatte. men rent allmänt, felet med svenska matteundervisningen är att den inte försöker lära elever att använda sig av matte utan försöker skapa mattelärare med samma skolning som dem själva. det är 2010 och likt vi har symaskiner som syr har vi miniräknare som löser tal, dags att sluta tvinga alla elever att traggla calculus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första meningen må vara lite överdriven men intressant, om vi skulle bunta ihop matte A-E till en slags matematisk grundkurs på en termin, gärna blanda in lite linjär algebra, och ta med oss det relevanta direkt vidare skulle folks studieupplägg påminna väldigt mycket om mitt; bara en sådär 6-7 år tidigare i livet. Jag gillar det. Verkar än så länge fungera som en godtagbar väg för mig, och då började jag alltså 6-7 år för sent om vi ska vara sådana.

Man blir, relativt till många studiekamrater, helt bedrövlig på att räkna ut saker för hand, men, relativt till många studiekamrater, smått fantastisk på att förstå vad man egentligen håller på med och varför.

Än så länge verkar nackdelarna mest ha betydelse för vissa strukturerade tenta-upplägg, ännu inte stött på belägg för den praktiska relevansen väl ute i verkligheten. Det hjälper till att utforma problemlösartänk, men det finns bättre vägar dit än "enkla" ryggmärgsoperationer (ordval).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker vi kan byta ut matte A-E mot 2veckor intromatte. men rent allmänt, felet med svenska matteundervisningen är att den inte försöker lära elever att använda sig av matte utan försöker skapa mattelärare med samma skolning som dem själva. det är 2010 och likt vi har symaskiner som syr har vi miniräknare som löser tal, dags att sluta tvinga alla elever att traggla calculus.

 

mm jo det är sant... De flesta elever nöter bara in några formler, utan att ha någon som helst föreståelse för vad dom faktiskt gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta bara blint lyssna på "GTO", det är för det mesta skitsnack. Tänk för dig själv istället.

 

Det är inte så att det finns nåt perfekt system som gör att man slår vem som helst i världen, GTO gör endast att man inte kan bli särskilt uttnyttjad (vilket också innebär att man inte heller kan UTNYTTJA lika bra.)

 

Dessutom spelar GTO bara roll om vi spelar mot en perfekt balanserad reg. Det gör vi inte här, ser ut som vår motståndare är ganska fiskig. Gör det bästa spelet bara.

 

Just do it...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gud vad ni svenskar verkar vara paranoida för att bli raisade. Killen verkar ju uppenbarligen vara en fisk, jag tror han synar/foldar 20-25 gånger för varje gång han raisar. Ta problemet när det kommer - spela inte rädd poker.

 

När han väl raisar, behöver jag lite mer reads på honom. De flesta fiskar är inkapabla att check/raisa top pair på dessa slags bord, och eftersom vi har en åtta är andelen värdehänder han kan ha väldigt få. Men som sagt, det beror helt på vilken spel-dynamik/vilken slags fisk det där.

 

Men hursomhelst, det är absolut ingenting att fästa sig vid, eftersom jag tror att vi blir synade/får en fold jävligt mycket mer ofta.

 

Jag hålller absolut inte med om att vi gör handen svårare att spela genom att satsa. Vad gör du när turn kommer en tia o han donkar ut? Eller en knekt? Dam? Bara för att nämna några. Massor, massor med kort gör vårt liv miserabelt :)

 

Just don't do it...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan snackar ni om egentligen? Spelar hälften här ens poker? Detta är ju en så solklart bet som det bara finns.

 

Tror ni verkligen att när han synar så har han 9x+ här mer än 50%? Jag ser verkligen inte fisken checka 9x här, hans range ser mycket mer ut som 8x eller svagare.

 

Tiggr, nu när du är här, vad är grejen med att inte konvertera och inte posta några reads/stats?

 

Hans oortodoxa linje kan nog ge en liten hint.

 

Hur vet du att det är en fisk? Det enda han gör är att han synar en raise från blindsen och checkar floppen

 

OP sa det

 

Captain_Hindsight.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...