Gå till innehåll

NL1k party K8s BTN vs BB


Recommended Posts

  • Svars 472
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fan snackar ni om egentligen? Spelar hälften här ens poker? Detta är ju en så solklart bet som det bara finns.

 

Och man blir ju mörkrädd när folk säger att det är standard att checka denna hand på floppen. Herregud lixom. Fisken synar med vilken 8 som helst, vilken draw som helst, förmodligen all PPs under 8 också, dessutom skyddar vi oss från massor av händer.

 

Tror ni verkligen att när han synar så har han 9x+ här mer än 50%? Jag ser verkligen inte fisken checka 9x här, hans range ser mycket mer ut som 8x eller svagare.

 

Men din sizing är verkligen UR-dålig. Du kan ju föfan inte satsa nästan pott, när du vill ha en syn ur 2nd pair mot en fisk.

 

Näsblod vid årets slut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja, jag är imfromsweden från 2p2 :) Vill träffa lite svenska spelare också, så reggade mig på detta forum också

 

Men helt ärligt, läser jag handen fel eller? Ser jätte-standard ut. Dessutom har OP inte gett några reads/stats?

 

Förresten, är det standard att inte konvertera händerna på svenska forum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja, jag är imfromsweden från 2p2 :) Vill träffa lite svenska spelare också, så reggade mig på detta forum också

Välkommen till provinsen! Följer dig på 2p2 med behållning!

 

Men helt ärligt, läser jag handen fel eller? Ser jätte-standard ut. Dessutom har OP inte gett några reads/stats?

Du läser nog inte fel. Jag spelar inte på den här nivån, men eftersom fisken typ aldrig har en nia här är det väl bara att beta och hoppas på syn av ngn skräphand.

 

Förresten, är det standard att inte konvertera händerna på svenska forum?

Ja, tyvärr. För några år sedan förekom det seriösa handanalyser på detta forum, men sedan dess har forumet utvecklats åt tre håll:

 

1. Dryga kommentarer om att andra är fiskar eller nits som inte fattar hur vinnande lag-poker spelas;

2. Intern jargong inom diverse irl-gäng som förmodligen syftar till att bonda med spelare högre upp i näringskedjan, men som är helt obegriplig för >95% av läsarna;

3. Bråk mellan adhd-muppar och mods om var gränsen för personangrepp, rasism, egenreklam etc går. Det var läääänge sedan jag såg någon mod kritisera en postad hand för att sakna konvertering och reads ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, jag ber om ursäkt om det inte var ett levelkonto, men jag menar vem skriver 'lixom' på riktigt..

Felet du gör i din analys är iaf att du förutsätter att vi möter en fisk, de som pratar om att checka bakom flopp och grejer letar snarare statisk balans/gto/något annat som flyger över mitt huvud, inte att exploatera en dum fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ingen roll om jag möter en av världens bästa reg eller en fisk, att checka tillbaks på floppen är helt enkelt dåligt.

 

Och lol på GTO/balance/bla bla bla, skitsnack. Om något så är det så jävla obalanserat att checka tillbaks 2nd pair, eftersom det är verkligen det alla gör hela tiden. Satsa top pair + bluffs, checka 2nd pair. Standard standard standard.

 

Säger inte alltid att det är dåligt, men för 99% av regs är det jävligt obalanserat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till provinsen! Följer dig på 2p2 med behållning!

 

 

Du läser nog inte fel. Jag spelar inte på den här nivån, men eftersom fisken typ aldrig har en nia här är det väl bara att beta och hoppas på syn av ngn skräphand.

 

 

Ja, tyvärr. För några år sedan förekom det seriösa handanalyser på detta forum, men sedan dess har forumet utvecklats åt tre håll:

 

1. Dryga kommentarer om att andra är fiskar eller nits som inte fattar hur vinnande lag-poker spelas;

2. Intern jargong inom diverse irl-gäng som förmodligen syftar till att bonda med spelare högre upp i näringskedjan, men som är helt obegriplig för >95% av läsarna;

3. Bråk mellan adhd-muppar och mods om var gränsen för personangrepp, rasism, egenreklam etc går. Det var läääänge sedan jag såg någon mod kritisera en postad hand för att sakna konvertering och reads ...

 

Ah fan va synd :( Men det råkar inte finnas nån tråd/forum för seriösa mid/high stakes spelare som man kan snacka med då? Som sagt, vore kul o lära känna lite svenska duktiga spelare också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah fan va synd :( Men det råkar inte finnas nån tråd/forum för seriösa mid/high stakes spelare som man kan snacka med då? Som sagt, vore kul o lära känna lite svenska duktiga spelare också.

 

Det finns nog många duktiga spelare här, men de skriver inte längre om hur man spelar vinnande poker. Kolla här, här och här tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ingen roll om jag möter en av världens bästa reg eller en fisk, att checka tillbaks på floppen är helt enkelt dåligt.

 

Och lol på GTO/balance/bla bla bla, skitsnack. Om något så är det så jävla obalanserat att checka tillbaks 2nd pair, eftersom det är verkligen det alla gör hela tiden. Satsa top pair + bluffs, checka 2nd pair. Standard standard standard.

 

Säger inte alltid att det är dåligt, men för 99% av regs är det jävligt obalanserat.

De som letar gto försöker ju stegvis optimera varje range till ett slags icke exploativt "optimalt" statiskt tillstånd, och om de kommer fram till att det innebär check flop här tycker jag det är lite whatever, de har gjort ett hästjobb för att komma fram till det, det har inte jag, och inte heller du misstänker jag då du verkar ha ett liknande tankesätt (typ winrate är intressantare än gto).

 

Sen gillar även jag att checka den där floppen mot observanta motståndare, men det har med mina egna frekvenser att göra; i mitt fall blir situationen smått bedrövlig om jag blir checkraisad, och handen passar istället bra in som check. Min bet och förstås bet/shove range är rätt polariserad här och det har en massa bra förklaringar jag inte behöver gå in på (eftersom det ändå är allmänt kännt att jag är sämst på PF).

 

Men som sagt, jag gissar att det finns substans bakom när GTO-folket kommer in och säger "checka flopp", jag tror bara de har valt ett annat mer tidlöst sätt att lösa spelet.

 

Själv kommer jag skratta gott när vi tack vare botar och grejer går över till att spela minbuyin på 200bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som letar gto försöker ju stegvis optimera varje range till ett slags icke exploativt "optimalt" statiskt tillstånd, och om de kommer fram till att det innebär check flop här tycker jag det är lite whatever, de har gjort ett hästjobb för att komma fram till det, det har inte jag, och inte heller du misstänker jag då du verkar ha ett liknande tankesätt (typ winrate är intressantare än gto).

 

Sen gillar även jag att checka den där floppen mot observanta motståndare, men det har med mina egna frekvenser att göra; i mitt fall blir situationen smått bedrövlig om jag blir checkraisad, och handen passar istället bra in som check. Min bet och förstås bet/shove range är rätt polariserad här och det har en massa bra förklaringar jag inte behöver gå in på (eftersom det ändå är allmänt kännt att jag är sämst på PF).

 

Men som sagt, jag gissar att det finns substans bakom när GTO-folket kommer in och säger "checka flopp", jag tror bara de har valt ett annat mer tidlöst sätt att lösa spelet.

 

Själv kommer jag skratta gott när vi tack vare botar och grejer går över till att spela minbuyin på 200bb.

 

Sluta bara blint lyssna på "GTO", det är för det mesta skitsnack. Tänk för dig själv istället.

 

Det är inte så att det finns nåt perfekt system som gör att man slår vem som helst i världen, GTO gör endast att man inte kan bli särskilt uttnyttjad (vilket också innebär att man inte heller kan UTNYTTJA lika bra.)

 

Dessutom spelar GTO bara roll om vi spelar mot en perfekt balanserad reg. Det gör vi inte här, ser ut som vår motståndare är ganska fiskig. Gör det bästa spelet bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi flattar in i bb och är alltså inte han som limpar. Sen att det blir obalanserat om vi checkar bakom här förstår jag inte. Kommer du cbetta 100% på den här brädan? Vad som inte är total crap vill du stoppa in i checkbackrangen om inte det här?

 

men lol på att vi inte checkar ur balans-synpunkt, SJÄLVKLART så satsar vi för att vi tror att det är mer +EV.

 

Har sagt det förut, o kan bara säga det igen, han synar med vilken 8 som helst, de flesta PPs, o säkert en massa draws. Dessutom skyddar vi vår hand, eftersom väldigt många händer som han har har hyfsad/bra equity mot oss. Som en extra bonus blir det lättare att spela handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en extra bonus blir det lättare att spela handen.
Hur hanterar du en raise, givet den lilla info vi (inte) har om motståndaren? Snabb fold?

 

För jag tycker liksom tvärt om att handen blir svårare vid bet. Folk som flattar i BB sådär brukar ju vilja (antar jag, baserat på hur jag funkar) raisa polariserat när de har överkort och grejer för att inte känna sig som idioter när de checkfoldar ett missat setmine 8 gånger i rad.

 

Givet det scenariot blir vi ju evenutellt ägda eftersom han synar grejer som vill ha kvar vår medelhand i spel och raisar bort oss med air, blandat med ship-nuts så vi slipper känna oss smarta när vi stackar med mellanparet.

 

Uppriktigt intresserad av dina tankar btw, något man ofta måste lägga till här på pokerforum, annars blir folk bara arga på varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hanterar du en raise, givet den lilla info vi (inte) har om motståndaren? Snabb fold?

 

För jag tycker liksom tvärt om att handen blir svårare vid bet. Folk som flattar i BB sådär brukar ju vilja (antar jag, baserat på hur jag funkar) raisa polariserat när de har överkort och grejer för att inte känna sig som idioter när de checkfoldar ett missat setmine 8 gånger i rad.

 

Givet det scenariot blir vi ju evenutellt ägda eftersom han synar grejer som vill ha kvar vår medelhand i spel och raisar bort oss med air, blandat med ship-nuts så vi slipper känna oss smarta när vi stackar med mellanparet.

 

Uppriktigt intresserad av dina tankar btw, något man ofta måste lägga till här på pokerforum, annars blir folk bara arga på varandra.

 

Gud vad ni svenskar verkar vara paranoida för att bli raisade. Killen verkar ju uppenbarligen vara en fisk, jag tror han synar/foldar 20-25 gånger för varje gång han raisar. Ta problemet när det kommer - spela inte rädd poker.

 

När han väl raisar, behöver jag lite mer reads på honom. De flesta fiskar är inkapabla att check/raisa top pair på dessa slags bord, och eftersom vi har en åtta är andelen värdehänder han kan ha väldigt få. Men som sagt, det beror helt på vilken spel-dynamik/vilken slags fisk det där.

 

Men hursomhelst, det är absolut ingenting att fästa sig vid, eftersom jag tror att vi blir synade/får en fold jävligt mycket mer ofta.

 

Jag hålller absolut inte med om att vi gör handen svårare att spela genom att satsa. Vad gör du när turn kommer en tia o han donkar ut? Eller en knekt? Dam? Bara för att nämna några. Massor, massor med kort gör vårt liv miserabelt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...