Gå till innehåll

NL1k party K8s BTN vs BB


Recommended Posts

  • Svars 472
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Håller med. O i den här handen är begrepp som "frekvensfördelningar, korrelationsresonemang och linjeval" bara dumt att använda, eftersom vi spelar mot en fisk.

hur vet du det?

 

 

bedrövligt bemötande, skäms för de flesta av den självutnämnda eliten. Har förståelse för att highstakes 2+2 med engelskan som universalspråk här i världen har belägg för att sluta "undervisa gratis" men så jävla många når ni inte här, särskilt med tanke på att ni själva påpekar att det är totalt värdelös info för 90% av "oss".

den "självutnämnda eliten" är oftast folk som lagt ner ofantligt mycket tid på analys av olika situationer, de har gjort det utan att göra en massa antaganden som vi inte vet sanningsgraden på. om några ur "eliten" skulle dela med sig av sina exakta ranger så tror jag ganska snabbt att värdet på deras nivåer skulle bli mkt sämre så visst finns det ganska mycket värde i att inte avslöja för mycket. skulle däremot slaktavfall posta en av sina djupgående analyser tror jag den skulle vara värdelös för bra många fler än 90% av forumets användare.

Att ni inte "orkar" är en annan femma, men "orka" sitta här och bevaka tråden då och svara ett flertal gånger, sjukt mycket negativ energi här. =/

 

Med det sagt, jag hoppas pf.nu som forum expanderar från 3 läsvärda dagböcker till någonting mer framöver.. Hade varit trevligt.

jag tillhör de som tycker det är guld när någon som man vet har lagt tid på analys delger något, då kan jag lita på deras analys utan att behöva göra nått eget.

 

hade jag bestämt mig för att beta så hade det varit helvetes readbaserat explo

this, men denna informationen har inte vi som läser tråden. har man en sådan stabil read på folk som imfromsweden verkar ha så är det i 99% av fallen ingen idé att ens diskutera handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur vet du det?

 

this, men denna informationen har inte vi som läser tråden. har man en sådan stabil read på folk som imfromsweden verkar ha så är det i 99% av fallen ingen idé att ens diskutera handen.

 

Men herregud, man får väl göra antagandan baserat på hur killen har spelat hittils. Dessutom så har ju OP sagt att han var en fisk. Du gör ju också antaganden på killen när du väljer att te.x. checka flop eller vad som helst.

 

Och för all del, ge din syn på var jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud, man får väl göra antagandan baserat på hur killen har spelat hittils. Dessutom så har ju OP sagt att han var en fisk. Du gör ju också antaganden på killen när du väljer att te.x. checka flop eller vad som helst.

 

Och för all del, ge din syn på var jag har fel.

visst kan vi exploatera en hel del, men vi får använda den informationen som finns tillgänglig utan att hitta på nya saker. på floppen så vet vi att fi från bb synade en isoraise från knappen, det är allt vi vet, jag ser ingen anledning att avvika från vår normala strategi pga av detta. jag ser inte heller var i tråden op skrivit att fi är fisk, du kanske kan visa var? när jag läser dina inlägg får jag flashbacks till för nått år sen när leo sprang bra och var bäst i världen. menmen, lycka till med framtida erövringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:)jag arbetar aktivt inte med att håna och försöka hävda mig själv på ett forum genom cyniska och i väldigt många fall rent taskiga svar som många. Att jag kanske driver bort folk genom att vara mig själv är ju en annan femma.

 

På nätet är man inte i första hand sig själv utan den man egentligen vill vara. Det är därför intressant att studera hur folk uttrycker sig, vilken avatar de väljer osv.

 

Du vill vara killen som skriver om dina toalettbesök, jag vill vara en snäll hygglig kille med stort hjärta.

 

Det här med värdet av att bara "vara sig själv" är förövrigt en missuppfattning som ständigt återkommer. Denna sentimentala kliché är förvisso också skadlig för såväl individen som för samhället.

 

Människor som är nöjda med sig själva hämmas i sin utveckling. Människor bör styras av en ständig strävan efter förbättring.

 

Improduktiva (fattiga) människor förtjänar förakt, avsmak och hat. Svaga människor är och kommer alltid vara en belastning för oss som väljer att vara produktiva.

 

Genom att förakta och förtrycka svaghet skapas incitament till förbättring.

 

Du har ett val Killerwolf, utnyttja din rätt att välja! Var inte nöjd med den du är, bli något bättre!

 

Här är några förslag till omedelbara förbättringar:

 

  • SLUTA SKRIV OM DINA TOALETTBESÖK MITT I EN HANDANALYS
  • FÖRKLARA VARFÖR DU VILL SPELA PÅ ETT VISST SÄTT OCH INTE BARA HUR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • SLUTA SKRIV OM DINA TOALETTBESÖK MITT I EN HANDANALYS
  • FÖRKLARA VARFÖR DU VILL SPELA PÅ ETT VISST SÄTT OCH INTE BARA HUR.

 

Korrektion, det var efter min "handanalys". För det andra tycker jag att jag gav nog med information till "hur" också, standardspel (imo) kontra explospel på river, och som det har tidigare nämnts i tråden är det ju inte lönt börja tjata om reads då vi inte har några om OP's fi, ville bara ha det sagt att det är ett alternativt spel om man har beläggen för det.

 

Nåja, nog om detta..vill inte bli tiltad av slaktavfall redan såhär på morgonen nu innan jag ens har gjort mitt första toabesök(#2).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåja, nog om detta..vill inte bli tiltad av slaktavfall redan såhär på morgonen nu innan jag ens har gjort mitt första toabesök(#2).

 

Att hänvisa till "standard imo" är som du säkert förstår inte ett godtagbart matematiskt argument.

 

Pokerforum består av följande användarkategorier (i ordning av pokerkunskap):

 

  1. hardcore gto [HU]
  2. gto [sH]
  3. turneringsåsnor med gto-ambitioner
  4. gto-wannabes
  5. cashgamespelare som försöker "hitta en bra winrate"
  6. äkta turneringsåsnor / SNG-trash (online)
  7. Fullringspelare
  8. livespelare cashgame
  9. livepokermaffian

 

Vilken användarkategori skulle bäst beskriva din kunskapsnivå? Med ledning av det du skrivit hittills känns nivå 5 ganska rimlig. Vidare antar jag att du med "eliten" avser nivå 1,2 och 3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...