Gå till innehåll

NL1k party K8s BTN vs BB


Recommended Posts

  • Svars 472
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

När du säger emot vetenskapen är det nog du som får komma med argumenten..

 

haha, vetenskapen? Kan du visa mig i vilken post där "vetenskapen" säger att floppen är en check?

 

Det här börjar ju bli löjligt liksom? Börjar undra om jag blir jag levelad när jag ser att ni skriver att ni checkar denna flop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen, varför skulle vi vilja argumentera med dig som med ditt lilla intåg här på pf framstår som så fantastiskt oskön och icke ödmjuk som det bara går? Vi vet vad vi tycker och vi är relativt säkra på att vi har rätt, du tycker tvärtom och påstår dig vara helt 100% säker på att du har rätt, så vi kan väl helt enkelt lämna det hela där.

 

Personligen tycker jag det är ganska sjukt att någon som påstår sig vara 1k-reg inte överhuvudtaget tycks se uppsidorna med en check på flopp här. Jag som antagligen lutar åt check-hållet ser ändå givetvis att det kan komma vissa bra scenarion hur en bet på flopp också, men jag tror att check är bättre likväl. Men som sagt, vi kommer inte argumentera med dig oavsett hur mkt drygheter du bräker ur dig.

 

Hade du kommit in med en skön attityd och verkat vara en kul kille som verkligen är ute efter att diskutera poker hade du antagligen fått bättre respons, men nu verkar du bara vara ute efter att hävda dig och såga alla andra så då får det vara.

 

GL på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTO kan vara bra i till exempel river-syn situationer, där man försöker lista ut hur ofta man bör syna för att han inte ska kunna bluffa alltför bra, men annars är det sjukt överskattat, IMO. Det är det jag menar att man kan inte bli "utnyttjad", eftersom man gör så att hans bluffar blir 0EV. Om du tänker efter så inser du snart att om hans spel är 0EV... är vårt spel också 0EV.

 

du hävdar att

1. GTO kan vara bra i situationer där vårt EV är ~0 i de olika besluten. :roll:

ur detta följer att

2. man inte kan bli utnyttjad för att hans bluffar har 0EV.

följer även att

3. om hans spel är 0EV är vårt 0EV.

 

inte nog med att resonemanget är felaktigt, slutsatserna är väldigt förenklade otydliga och som skrivet felaktiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

imfromsweden har inte tid att spela hu förens hans skoltermin är slut. så ni behöver inte pma honom angående det.

 

var bara det som fattades med den här fantastiska individen.

utger sig för att spela allt och alla.. "sitta ut är inte min stil" eller vad det nu var du skrev.

men har för mycket plugg i gymnasiet fram till jul för att kunna spela nån timme heads up....

 

och till topic: + på allt som puni skrivit såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen, varför skulle vi vilja argumentera med dig som med ditt lilla intåg här på pf framstår som så fantastiskt oskön och icke ödmjuk som det bara går?

 

Men lol, det är internet, tror inte att dom flesta är direkt "ödmjuka", det är sånt man får se bortom lixom. O det är inte så att jag har fått ödmjuka svar, eller att det har varit en "ödmjuk" stämning i tråden innan.

 

Personligen tycker jag det är ganska sjukt att någon som påstår sig vara 1k-reg inte överhuvudtaget tycks se uppsidorna med en check på flopp här. Jag som antagligen lutar åt check-hållet ser ändå givetvis att det kan komma vissa bra scenarion hur en bet på flopp också, men jag tror att check är bättre likväl. Men som sagt, vi kommer inte argumentera med dig oavsett hur mkt drygheter du bräker ur dig.

 

Klart jag ser fördelarna med att checka tillbaks (vi behöver inte folda till varje turn donk, så vi försvarar vår check back range, vi får inte massor av value med ett flop bet, yada yada), men jag anser bara att fördelarna med att betta flop utväger fördelarna med att checka floppen med stort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

imfromsweden har inte tid att spela hu förens hans skoltermin är slut. så ni behöver inte pma honom angående det.

 

var bara det som fattades med den här fantastiska individen.

utger sig för att spela allt och alla.. "sitta ut är inte min stil" eller vad det nu var du skrev.

men har för mycket plugg i gymnasiet fram till jul för att kunna spela nån timme heads up....

 

och till topic: + på allt som puni skrivit såklart.

 

Du är ju helt sanslös...

 

Jag berättade mitt SN, och skrev att du fick GÄRNA komma o sitta vid mina bord så ska jag spela mot dig (och vem som helst annars), men kunde inte bestämma tid för någon riktig 4-tabling HU match, eftersom jag är inne i sista veckan på terminen i tvåan på natur, så inte direkt så att jag har mycket ledig tid. Jag sa också att vi kunde ta en match så fort terminen var över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan inte nu. kan förmodligen inte på hela dagen idag.

pma nästa gång du kan lira bara.. även om du bara har 45 minuter. kan för det mesta bara jag är hemma.

kan köra på ftp.

 

send me ett pm när du kan så kan du sätta dit mig för jag är så kaxig!!1

 

Du bör veta att du har att göra med Ipokers Robin Filppu nu, en riktig legendar. Det är inte första gången den här historien utspelar sig, det var samma visa när iamfromköping dök upp på 2p2. Kungen blev snabbt till ipoker-trådens hovnarr när han konstant härjade om hur ingen reg vågade starta bord mot honom samtidigt som han själv satt ut snabbare än sin egen skugga när det blev ett par tre händer HU. Sen tror jag han krönte den storyn med att gå gulen till mötes trots sina oerhörda kunskaper i NLT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör veta att du har att göra med Ipokers Robin Filppu nu, en riktig legendar. Det är inte första gången den här historien utspelar sig, det var samma visa när iamfromköping dök upp på 2p2. Kungen blev snabbt till ipoker-trådens hovnarr när han konstant härjade om hur ingen reg vågade starta bord mot honom samtidigt som han själv satt ut snabbare än sin egen skugga när det blev ett par tre händer HU. Sen tror jag han krönte den storyn med att gå gulen till mötes trots sina oerhörda kunskaper i NLT.

 

Vad snackar du om?? Tror inte att jag någonsin har skrivit någonting sådant, men du är såklart välkommen att söka igenom min post-history och hela Ipoker tråden om du vill. Länka gärna här om du hittar nåt. O jag har inte gulat nånstans, nådde faktiskt en ny highpoint idag :) Och vem har jag satt ut mot? Länka gärna om du har något slags bevis eller likannde för nåt av det du har sagt...

 

Faktiskt så kan jag visa bevis för att jag INTE har gulat (aldrig någonsin faktiskt *stolt*) eftersom jag har en blogg som jag updaterar efter varje dag (som har blivit förvånansvärt populär, 315k views :o):

 

http://forumserver.twoplustwo.com/174/poker-goals-challenges/ill-play-nosebleeds-end-year-794635/

 

Men försök gärna hitta bevis på att jag har gulat ändå. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ju helt sanslös...

 

Jag berättade mitt SN, och skrev att du fick GÄRNA komma o sitta vid mina bord så ska jag spela mot dig (och vem som helst annars), men kunde inte bestämma tid för någon riktig 4-tabling HU match, eftersom jag är inne i sista veckan på terminen i tvåan på natur, så inte direkt så att jag har mycket ledig tid. Jag sa också att vi kunde ta en match så fort terminen var över.

 

Vad är det som tar upp all tid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som tar upp all tid?

 

Giggle ! Nä men natur 3an kunde ju va lite dryg om man prompt skulle ha MVG i kemi b av någon outgrundlig anledning :) minsta kursen sett till p på tre läsår förutom ex.arbetet men lätt de svåraste för mig själv iaf :/ , så jag gav upp fort tog ett g och var nöjd !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, men han behöver ju inte ljuga om att man gör något i tvåan på gymnasiet. Lite Matte C och recensera en bok på engelska som man inte har läst.

 

Fast alla ni andra behöver ju inte låtsas som att ni inte njuter, det är ju precis det här ni vill ha och lockar fram.

Inga konstigheter där dock, alla gillar när det händer grejer, vad som helst, både Sven Svensson och Personliga Persson gillar att läsa om lustmord lika mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

O killer, fysik B sägs ju va jävligt mycket svårare än kemi b.

 

vill du ha mvg ja, vg eller g så nej. Kemi b är mycket råplugg och lite förståelse iaf för ett naturämne. Fysik b klarar du vg med hjälp av formelsamlingen typ men mvg är ganska svårt däremot. inte vem som helst som klonkar det skulle jag tro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O killer, fysik B sägs ju va jävligt mycket svårare än kemi b.

 

min erfarenhet är att MVG i kemi B var bra mycket svårare att forcera än i fysik B, men jag misstänker att om man inte har så lätt för matte kanske ett G i fysik B är svårare än ett G i kemi B. men vad vet jag, var en del tårar i klassen när resultaten från fysik-B-provet kom, tjejer som ville bli läkare som fick sin sommar förstörd :shock:

 

rent allmänt fysik B är mest formelsamling och dimensionsanalys, ha koll på hur du hanterar dem så är det lugnt.

 

tips:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...