Gå till innehåll

NL1k party K8s BTN vs BB


Recommended Posts

men tsojojojojo, kjemmy, superm4d, nikiblinds o MSauce är alla extremt duktiga.

vet inget om dessa då jag inte läst nått på 2+2 (förutom nebbis inlägg) på några år, men av de som postat i denna tråden skulle jag kategorisera iaf följande som väldigt duktiga (utan innbördes ordning):

slaktavfall, puni, gretko, fredyr, hjort, jello, staahla, ebisumaru, jkkman, ea_0707 och luap. har säkert missat nån, no offence till er 8-)

 

dessa kan jag med ganska stor säkerhet säga är bättre än dig på poker och då är det enda jag vet om dig det du skrivit i denna tråden ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 472
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Aja, bestämde mig för att posta den som en tråd på 2p2, o se vad dom tyckte.

 

Resultat:

 

http://forumserver.twoplustwo.com/56/medium-stakes-pl-nl/400nl-common-spot-ip-2nd-pair-935255/

 

Synd bara att det tydligen även på 2p2 finns folk som bara är ute för att jävlas med dig. Jag menar, vad är annars poängen med att dyka upp som gubben i lådan och svänga sig med krångliga fackuttryck som OP uppenbarligen inte förstår? Tänker främst på ordet "range", som någon Herr Märkvärdig ville stila med. Trist att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd bara att det tydligen även på 2p2 finns folk som bara är ute för att jävlas med dig. Jag menar, vad är annars poängen med att dyka upp som gubben i lådan och svänga sig med krångliga fackuttryck som OP uppenbarligen inte förstår? Tänker främst på ordet "range", som någon Herr Märkvärdig ville stila med. Trist att se.

 

haha, nej, snälla säg att du driver? Du vet inte ens vad "range" innebär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan ge ett par snabba cliffs till varför tråden är 22 sidor lång?
Jag gissar att det beror på att du inte har fixat dina foruminställningar på ett vettigt sätt.

 

gå till http://pokerforum.nu/forum/profile.php?do=editoptions hoppa ned till alternativ för ämnesvisning och välj visa 40 inlägg per sida i rullmenyn så ska det lösa sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bullitos är väl det enda namnet värt något i den tråden. Resten är knappast på samma nivå som många av dem du har bråkat med här.

 

Kul att jänken vill beta här/spewa(mot vissa?) alla gånger mot alla typer av villains medan svennebananen på pf.nu tar checken. Allmän uppfattning är väl att svensken är vansinnig, tack för den isi :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja, bestämde mig för att posta den som en tråd på 2p2, o se vad dom tyckte.

 

Resultat:

 

http://forumserver.twoplustwo.com/56/medium-stakes-pl-nl/400nl-common-spot-ip-2nd-pair-935255/

 

Om det är någon här som inte håller med, får ni MER än gärna skriva vad ni tycker i den tråden. Ska bli kul o se vad ni får för svar :D Några retards som svarar, men tsojojojojo, kjemmy, superm4d, nikiblinds o MSauce är alla extremt duktiga.

 

 

Är inte nikiblinds jammyjenny på Microgaming?

Isf kan du ju aldrig påstå att han är extremt duktig. Större spewapa hittar du nog helt ärligt inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IFS med hela 2+2-"eliten" bakom sig vill beta flop.

 

Pf.nu-eliten vill checka.

 

Ingen av dem vill ge sig.

 

2+2 monkeycbar allting, PF är lite väl wannabeGTO för min smak. Vad hände med att kolla på klockan och låta den avgöra?

 

Jag gissar att det beror på att du inte har fixat dina foruminställningar på ett vettigt sätt.

 

gå till http://pokerforum.nu/forum/profile.php?do=editoptions hoppa ned till alternativ för ämnesvisning och välj visa 40 inlägg per sida i rullmenyn så ska det lösa sig.

 

Ha

 

2007 diskuterar med 2010.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte nikiblinds jammyjenny på Microgaming?

Isf kan du ju aldrig påstå att han är extremt duktig. Större spewapa hittar du nog helt ärligt inte.

 

Rätt så säker på att inte lirar på micro (men känner honom inte så noga)... vad har du fått det ifrån?

 

Det är han, spelat med honom ett par gge och han är inte "extremt duktig"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2+2-tråden är guld nu, de skrattar åt punis poster och levererar på en sinnessjuk nivå! här är några citat som jag tycker var lite lustiga. de 3 sista av samma finne.

 

I am not an expert in game theory but how can it be optimal to check against an unknown? Assuming we cbet 3/4 pot and he is folding to our c-bet >= 43% (which I think is a fair assumption) the bet itself is already +EV (assuming our hand has no equity!). Adding the equity of our hand the bet is even more +EV.
Pretty sure that vbetting K8s otf is GTO. Didn't make calcs for it but seems quite obvious. It's not like villain has too many hands that beats us so it would be ridic to set the valuebet threshold to TPNK+. River is a clear checkback however, and turn might be a fold
Vbetting too thin can be "extremely unbalanced" only when there's a chance of villain slowplaying too much.
Yes, but knowing that villain is unknown constitutes as 'actually knowing something' about him. Example: A723Ar board, hero has c/r:ed flop and bet turn in the first hand vs villain. Now GTO would be to have a bluffing range despite villains range doesn't really have worse than A trips in it. Should we stick to GTO since we don't have data on villain? Absolutely not, since unknown players are waaay more likely to call too much here than to fold too much, hence hero shouldn't prob bluff at all here.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd bara att det tydligen även på 2p2 finns folk som bara är ute för att jävlas med dig. Jag menar, vad är annars poängen med att dyka upp som gubben i lådan och svänga sig med krångliga fackuttryck som OP uppenbarligen inte förstår? Tänker främst på ordet "range", som någon Herr Märkvärdig ville stila med. Trist att se.
Quote from the forum:

 

"You're think you're so cool, just showing up here and using words that obviously noone understands. I'm mainly thinking about words "range" and "equity" that captain cool obviously wanted to show off with. Sad to see."

 

The guy has been regged from 2005, and has 1.3k posts.

I checked the guys posting history, definitly not a level.

nu levlar du iaf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan väl välja fritt mellan att skratta eller att gråta. Själv väljer jag att skratta då jag tror att det helt klart är EV[*], vilket är bra.

 

 

[*]Jag är iofs inte helt hundra på vad EV står för, men jag är ganska säker på att det står för Extremely Valid, dvs att det är ett helt klart gångbart alternativ. Är säkert fler som undrar så jag ska försöka googla fram det, återkommer med svaret om jag hittar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan väl välja fritt mellan att skratta eller att gråta. Själv väljer jag att skratta då jag tror att det helt klart är EV[*], vilket är bra.

 

 

[*]Jag är iofs inte helt hundra på vad EV står för, men jag är ganska säker på att det står för Extremely Valid, dvs att det är ett helt klart gångbart alternativ. Är säkert fler som undrar så jag ska försöka googla fram det, återkommer med svaret om jag hittar det.

 

2p2 vet nog annars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...