Gå till innehåll

400 dagar - The bucket list


jodan

Recommended Posts

  • Svars 559
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skulle åka från Göteborg kl 15:27.

Kl 15:35 fick vi veta att vårt tåg skulle avgå från spår 8 och snart inkomma.

Kl 15:45 fick vi meddelande om att vårt tåg nu stog på perongen (det stod inget tåg där)

Kl 15:50 fick vi information om att tåget var försenat, men att det fortfarande skulle avgå från spår 8.

Kl 16:00 Fick vi meddelande om att vårt tåg inkommer på spår 5 och avgår kl 16:07.

Kl 16:10 inkom vårt tåg på spår 5. Tråkigt för min del var min vagn en av de 4 som saknades.

Kl 16:25 avgick de första fyra vagnarna av vårt tåg. Det stod med största sannolikhet fler än vad som fick plats att sitta.

Kl 16:40 fick vi meddelande om att vårt tåg skulle avgå kl 16:50 från spår 5.

Kl 17:00 ankom vårt tåg till spår 5.

Kl 17:10 fick vi meddelande i högtalarna i tåget att vi saknade lokchaufför.

Kl 17:25 fick vi meddelande om att tåget nu hade chaufför men fortfarande saknade tidtabell vilket det inte fick köra utan.

Kl 17:32 avgick tåget.

 

Övrigt: Ombord på vår del av tåget har vi serveringsvagnen, ombord på det andra tåget finns serveringsersonalen.

 

Jag måste säga att det här är komiskt.

 

SJ AB baklänges blir BAJS.

Coincidence? I think not.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att stå ut med det här i jämförelse med 2outare till höger och vänster är dock en barnlek, något att tacka pokern :) Har med ett leende på läpparna kunnat studera alla sjukt stressade och irriterade människor istället och faschinerats över SJ's totala avsaknad av kundbemötande och professionalism.

 

Helt rätt, man lär sig en del på sina erfarenheter =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rambo IV va klart över förväntan.

 

Precis sett Rambo IV för andra gången. Hade nästan glömt hur rå den är. Den är ifs ganska bra för att vara hjärnlös pangpang.

 

I morgon ska jag spela mycket. Komma in i skiten igen.

Tänkte börja dagen med en löptur. Sedan lunch. 2-3h grind. Middag. 200h grind. Ungefär så. Ska åtminstone försöka få in 5k händer i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför slutade du med HU och börja lira SH istället?

 

Svårt att få in volym HU. Kan inte styra hur mycket jag spelar själv heller, vissa dagar får man spela 5k händer, andra 100 även om man sitter lika länge båda dagarna. Dessutom har jag inte slutat, jag breddar mig bara för att kunna få in mer volym

 

??

 

GL imorgon! :)

 

Det ska kännas som 200h :)

 

Rambo IV va klart över förväntan.

 

first blood är ändå bäst av alla :)

 

Första filmen är alltid bäst... och ja, Rambo IV var högt över förväntan. Har precis hyrt hela Rocky serien och ska se dem igen. Inte sett dem sedan jag var jag-vet-inte-hur-liten, så minns nästan ingenting förutom de mer kända scenerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 47

Session 1

Händer: 992

 

Förberedelser 3/10

Åt och satte mig.

 

Fokus 5/10

Spelade helt ok, gjorde åtminstone inga större misstag. Dock kände jag mig aningen frånvarande och kan inte minnas att jag gjorde några direkt bra spel heller.

 

Resultatorientering 8/10

Likgiltig till resultatet. Tittade dock resultatet av nyfikenhet vilket jag ju egentligen inte skall göra.

 

Tableselection 3/10

Efter att ha köpt 2miljoner händer på FTP kunde jag åtminstone tableselecta, vilket jag gjorde i viss mån. Valde åtminstone bort de bord som tycktes sakna värde helt.

 

Köpt 2 miljoner händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpt 2 miljoner händer?

 

Går att köpa HH på ett flertal siter. Bara att ladda in i HEM och sedan få betydligt mycket fler händer på sina motståndare.

 

Dag 48

Session 2

Händer: ca 1700

 

Förberedelser 7/10

Åt lunch, tränade lite och såg på motivationsvideos.

 

Fokus 5/10

Mitt fokus kändes ok och det kändes som om jag spelade bra. Dock sprang jag fruktansvärt kallt och hade svårt att avgöra hurvida det var variansen som körde över mig eller om jag värdebetade för light/inte borde bluffa.

 

Resultatorientering 7/10

Höll mig ifrån att titta på resultatet och gjorde inga tiltade spel, hamnade dock i en del negativa tankebanor åter igen. Fast återigen, sprang väldigt kallt. Förlorade alla flips och blev 2outad minst två gånger samt en och annan setup åt fel håll. Vet inte hur dåligt det kan ha gått men det känns som om det gick pretty darn gay.

 

Tableselection 5/10

Satte mig inte på bord utan någon sämre spelare, dock bytte jag sällan bord så satt ofta kvar när värdet försvann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går att köpa HH på ett flertal siter. Bara att ladda in i HEM och sedan få betydligt mycket fler händer på sina motståndare.

 

Dag 48

Session 2

Händer: ca 1700

 

Förberedelser 7/10

Åt lunch, tränade lite och såg på motivationsvideos.

 

Fokus 5/10

Mitt fokus kändes ok och det kändes som om jag spelade bra. Dock sprang jag fruktansvärt kallt och hade svårt att avgöra hurvida det var variansen som körde över mig eller om jag värdebetade för light/inte borde bluffa.

 

Resultatorientering 7/10

Höll mig ifrån att titta på resultatet och gjorde inga tiltade spel, hamnade dock i en del negativa tankebanor åter igen. Fast återigen, sprang väldigt kallt. Förlorade alla flips och blev 2outad minst två gånger samt en och annan setup åt fel håll. Vet inte hur dåligt det kan ha gått men det känns som om det gick pretty darn gay.

 

Tableselection 5/10

Satte mig inte på bord utan någon sämre spelare, dock bytte jag sällan bord så satt ofta kvar när värdet försvann.

 

Är det för motivationsvideos du tittar på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så! Nu har jag läst igenom allt i denna DB. Jag gillar din nyvunna nördiga inställning till diciplin :) Känner igen mig själv i massor av det du skriver om. Gillar hur du lagt upp det med schema osv som du jobbar in till rutin.

 

Skulle gärna diskutera lite poker med dig någon gång över msn. Tror jag skulle kunna tillföra lite om Tableselection och annat. Spelar själv NL200-600$ och ibland lite högre som bumhunt samt en hel del live (NL1k-NL2k).

 

Hör av dig om du har tid och intresse!

 

Kommer följa dig här framöver!

 

GL! Jag skeppar min msn i PM, så får du lägga till mig om du känner för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL! Jag skeppar min msn i PM, så får du lägga till mig om du känner för det.
Addad.

 

 

 

Tyvärr vaknade jag upp till ett internet som inte fungerade idag och hamnade därför efter schemat. Inget jag kan göra speciellt mycket åt.

 

Dock känner jag också att jag efter mina två dagar i Strömstad börjat slappna av lite, eller liknande. Eller, på något sätt tappat lite av inställningen. Därför kommer jag sätta ett hårt mål inför kommande vecka.

 

Mål till 25/10:

  • Spelat 40h
  • Sprungit 2 mil (ca 3km om dagen)
  • Gjort 350 armhävningar / 700 Situps

 

Regler

  • Inte spela mer än 7 bord (= ca 20k händer).
  • Inte titta resultat förrän den 25/10.
  • Räknas från och med idag till jag spelat sista sessionen för måndagen nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev hårda 3km idag. Tog rygg tidigt på någon kille som uppenbart satt inne med någon form av sjuk kondition. När han märkte att jag tagit rygg på honom ökade han successivt tempot tills vi båda praktiskt taget hade fullt löpsteg. Precis när jag skulle lägga in en spurt för att springa om honom hittade han någon himla jetmotor i benen och lämnade praktiskt taget mig i ett dammoln bakom.

Fick springa förbi honom senare dock, när han låg i gräset och pustade ut. Var skönt att se att han åtminstone inte var någon odödlig jävel som kan springa ifrån mig på det där sättet oberört.

Tog tillslut ut mig nära 100% i spåret och låg och återhämtade mig där en kort stund innan det blev grönt och jag bestämde mig för att springa över vägen och hem. Sprang så sakta att det måste sett ut som om jag sprang åt andra hållet... Då kommer det naturligtvis någon jävla tjej och springer förbi mig. Lite stolthet i kroppen måste man ju ha, så det var ju bara att öka tempot igen och springa ifrån henne och naturligtvis skulle hon samma väg som mig nästan fram till porten. Böh. Var längesen jag mådde så jävla illa. Låg på gräsmattan utanför porten i säkert 10 min och sedan tog det ytterligare 10min i lägenheten innan jag blev människa igen.

Det är dock jävligt skönt i efterhand. Synd är bara att det blev 3km istället för de 5km jag planerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...