Gå till innehåll

400 dagar - The bucket list


jodan

Recommended Posts

  • Svars 559
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

http://www.hemfrid.se/Priser/Privatkunder/

Lösningen på nr 1 och 2. Vet inte om dom klarar av bubblaren.

 

Finns även andra alternativ. www.jagjobbarsvart.se

 

Hmm, övertygad om att jag redan svarat, men verkar inte ha kommit fram. Jag har redan övervägt hemtjänst men kommit fram till att jag inte vill bli så jävla bortskämd att jag inte ens kan lägga några timmar per månad på sånt jag inte tycker är kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, övertygad om att jag redan svarat, men verkar inte ha kommit fram. Jag har redan övervägt hemtjänst men kommit fram till att jag inte vill bli så jävla bortskämd att jag inte ens kan lägga några timmar per månad på sånt jag inte tycker är kul.

 

Det är inte att vara bortskämd, det är att ta hand om sin ekonomi!

 

Om du tjänar exempelvis 100kr i timmen på att lira, så ska du ju leja bort alla arbeten(och speciellt sådana som är tråkiga) som du kan köpa in för mindre än 100kr i timmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte att vara bortskämd, det är att ta hand om sin ekonomi!

 

Om du tjänar exempelvis 100kr i timmen på att lira, så ska du ju leja bort alla arbeten(och speciellt sådana som är tråkiga) som du kan köpa in för mindre än 100kr i timmen.

 

Lär inte va det lättaste att hitta A-gamet på sitt grind när det springer runt en främling i ens hem.

 

..Fast iofs, vilken nivå på sitt spel behöver jodan för att hitta ett plus på mer än 100kr/h? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte haft några längre träningsuppehåll men kondition upplever jag kommer tillbaka ruggigt snabbt och att mkt hänger på ett bra löpsteg

 

Jag tror nästan inte på kondition. Har tränat som ett djävla djur i mina dagar (spelat handboll på elitnivå) och har aldrig lyckats göra bra ifrån mig i slingan.

 

En annan grej som fick det att sticka i ögonen var att när Carlén varit borta i ett år med korsbandsskada gick han direkt när han fick lov att börja springa in och tog 1 mil som om det var en morgonpromenad. Har personligen aldrig lyckats springa en mil i sträck. Handlar troligtvis mest om psyket iofs, vilket i min mening kondition nästan uteslutande gör. Invändningar?

 

Ps. Fick nyss upp ögonen för denna dagbok, vilket är anledningen till varför jag citerar ett såpass gammal inlägg. Du verkar väldigt ambitiös och vi lirar samma nivå, så vi lär väl ses. Ha det fint & lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nästan inte på kondition. Har tränat som ett djävla djur i mina dagar (spelat handboll på elitnivå) och har aldrig lyckats göra bra ifrån mig i slingan.

 

En annan grej som fick det att sticka i ögonen var att när Carlén varit borta i ett år med korsbandsskada gick han direkt när han fick lov att börja springa in och tog 1 mil som om det var en morgonpromenad. Har personligen aldrig lyckats springa en mil i sträck. Handlar troligtvis mest om psyket iofs, vilket i min mening kondition nästan uteslutande gör. Invändningar?

 

Ps. Fick nyss upp ögonen för denna dagbok, vilket är anledningen till varför jag citerar ett såpass gammal inlägg. Du verkar väldigt ambitiös och vi lirar samma nivå, så vi lär väl ses. Ha det fint & lycka till!

 

Medhåll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nästan inte på kondition. Har tränat som ett djävla djur i mina dagar (spelat handboll på elitnivå) och har aldrig lyckats göra bra ifrån mig i slingan.

 

En annan grej som fick det att sticka i ögonen var att när Carlén varit borta i ett år med korsbandsskada gick han direkt när han fick lov att börja springa in och tog 1 mil som om det var en morgonpromenad. Har personligen aldrig lyckats springa en mil i sträck. Handlar troligtvis mest om psyket iofs, vilket i min mening kondition nästan uteslutande gör. Invändningar?

 

Ps. Fick nyss upp ögonen för denna dagbok, vilket är anledningen till varför jag citerar ett såpass gammal inlägg. Du verkar väldigt ambitiös och vi lirar samma nivå, så vi lär väl ses. Ha det fint & lycka till!

 

Kondition har nog mycket med psyke att göra. Väldigt mycket kanske tillochmed. Det har väl det mesta dock?

Har extremt svårt att se att en elitspelare i handboll inte ska orka springa en mil. Antingen lägger du upp din mil fruktansvärt fel (läs: går ut på tok för hårt) eller så ger du upp direkt det blir minsta jobbigt och således har säkert 50% kvar att ge.

Tack för lyckönskingarna! :)

 

Nice, en del estetisk överlapp så här får du en av mina när du kroknat på din nya :)

 

http://open.spotify.com/user/btmagper/playlist/0iOQGYxuHhlElwqfRvkhBF

 

Thnx, ska lyssna igenom din lista och se om jag hittar några nya godbitar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kondition har nog mycket med psyke att göra. Väldigt mycket kanske tillochmed. Det har väl det mesta dock?

Har extremt svårt att se att en elitspelare i handboll inte ska orka springa en mil. Antingen lägger du upp din mil fruktansvärt fel (läs: går ut på tok för hårt) eller så ger du upp direkt det blir minsta jobbigt och således har säkert 50% kvar att ge.

Tack för lyckönskingarna! :)

 

Att jag går ut för hårt är uteslutet eftersom min enda målsättning då vi startade var att komma runt. Det där med att ge upp stämmer däremot desto bättre, redan efter 500m börjar man tänka på hur förbannat tråkigt och jobbigt det är att bara springa. Redan där är det kört..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag går ut för hårt är uteslutet eftersom min enda målsättning då vi startade var att komma runt. Det där med att ge upp stämmer däremot desto bättre, redan efter 500m börjar man tänka på hur förbannat tråkigt och jobbigt det är att bara springa. Redan där är det kört..

 

Har samma problem, är fotbollsspelare i grunden och kan springa hur mycket som helst om jag bara får jaga den där bollen :) Ska testa på att köra en del spinning nu, tror att gruppträning är en bra metod för mig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär inte va det lättaste att hitta A-gamet på sitt grind när det springer runt en främling i ens hem.

 

Går väl lika bra att sitta på stan och lira medan dom städar. Personligen så hatar jag dammsugarljudet mer än... ja mer än nästan allt annat oljud i världen.

 

..Fast iofs, vilken nivå på sitt spel behöver jodan för att hitta ett plus på mer än 100kr/h? :P

 

Om du tjänar exempelvis 100kr i timmen på att lira, så ska du ju leja bort alla arbeten(och speciellt sådana som är tråkiga) som du kan köpa in för mindre än 100kr i timmen.

 

Om jag ska applicera ett sådant tänk skulle jag behöva tänka mig att det kostade mig min timlön att umgås med vänner etc också

...ska du ju leja bort alla arbeten(och speciellt sådana som är tråkiga)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajajaj. Gjorde precis ett av de större misstagen i min karriär. Hände sjukt mycket samtidigt, satt och skrev notes på två spelare, hade ett stort riverbeslut och dessutom hade jag 10bord som som hoppat upp.

Detta resulterar på något sätt i att jag 5betshovar KQs mot en kille som är sjuuukt outofline med sitt 4b. (Har 60% 4b över 10K händer). Han synar mig och jag tänker inte så mycket på det, förrän jag ser att potten blir på ca 2k. LOL på mig själv, skön varians med. Bland de första gångerna i mitt liv jag gör ett sådant misstag så mot den sjukaste 4b killen någonsin (Jag 5betar hela min 3b range nobrainer) och han har obv AA.

Handen efter, troligtivis aningen tiltad på mig själv, bestämmer jag för att göra om min hand till en bluff i en spot där det lär vara profitabelt. Snapsyn av fyrtal.

 

Nu blev jag bara arg. Hann spela ca 15minuter :( Förlorade ca 5bi. FML-moment right there.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avd. Well played sir!

 

 

$2/$4 No Limit Holdem

 

Stacks:

UTG CTPAXA_HET ($949.90)

UTG+1 Hero ($406)

CO n3kt ($400)

BTN Tweelingen ($420.70)

SB MattTheCat5 ($794.60)

BB betterthanyou1 ($400)

 

Pre-Flop: ($6, 6 players) Hero is UTG+1 8:spade: 8:diamond:

CTPAXA_HET raises to $10, Hero calls $10, 4 folds

 

Flop: Q:diamond: 4:diamond: 8:heart: ($26, 2 players)

CTPAXA_HET bets $10, Hero calls $10

 

Turn: 4:club: ($46, 2 players)

CTPAXA_HET checks, Hero bets $36, CTPAXA_HET raises to $72, Hero folds

 

Final Pot: $154

 

CTPAXA_HET wins $151 (net +$59)

 

Hero lost $56

 

$2/$4 No Limit Holdem

 

Stacks:

UTG Debaser007 ($636)

UTG+1 GinsasH ($511.20)

CO deucefraba ($392)

BTN SOGGYANVIL ($1,006.80)

SB kimchg ($292.40)

BB Hero ($897.30)

 

Pre-Flop: ($6, 6 players) Hero is BB K:spade: Q:spade:

3 folds, SOGGYANVIL raises to $10, 1 fold, Hero raises to $36, SOGGYANVIL raises to $100, Hero goes all-in $897.30, SOGGYANVIL calls $797.30

 

Flop: 9:club: 5:club: 3:heart: ($1,796.60, 2 players, 1 all-in)

 

Turn: 4:diamond: ($1,796.60, 2 players, 1 all-in)

 

River: 7:club: ($1,796.60, 2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $1,796.60

SOGGYANVIL shows a pair of Aces

A:spade: A:diamond:

Hero shows King Queen high

K:spade: Q:spade:

 

SOGGYANVIL wins $1,793.60 (net +$896.30)

 

Hero lost $897.30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...