Gå till innehåll

400 dagar - The bucket list


jodan

Recommended Posts

Vill inte vara otrevlig men -10 av 10?? Varför inte köpa HHs till HeM? Det är varken omöjligt eller dyrt 8-)

 

Kan man köpa HH's till Microgaming? Googlat utan resultat åtminstone. De har ju förbjudigt datamining så någon site som säljer HH's från dem lär ju få problem?

 

Inte se matchen?

 

Missade att den var. Kommer streama den och spela ett fåtal bord samtidigt. Blir det en bra match stänger jag ner till andra halvlek och kläcker en öl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 559
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan du hålla detta i 400-dagar bli jag sjukt imponerad.

Kul dagbok.

 

Tanken är inte att jag ska fortsätta "såhär". Att uppdatera dagboken såhär frekvent tar mycket tid jag skulle kunna lägga på poker. Efter hand ska mer och mer energi läggas där, just nu behöver jag dock hjälpa mig själv på det här sättet för att få det gjort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis reda på att morfar fyller år på torsdag. Han är 73år och har nyligen fått en allvarlig tumör på lungan och behandlas med cellgifter och strålbehandling.

Naturligtvis ingen tvekan om att jag får åka och hälsa på.

 

Morfar är intresserad/gillar fina whiskey's och cognac så tänkte köpa en finare flaska. Jag är dock 0% insatt i vad som anses fint etc. Någon som har tips? Fått veta att han nog gillar Otard, är det en finare cognac? Också fått veta att han gillar Singel Malt, dock inte för rökig. Några tips?

 

Väldigt tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis reda på att morfar fyller år på torsdag. Han är 73år och har nyligen fått en allvarlig tumör på lungan och behandlas med cellgifter och strålbehandling.

Naturligtvis ingen tvekan om att jag får åka och hälsa på.

 

Morfar är intresserad/gillar fina whiskey's och cognac så tänkte köpa en finare flaska. Jag är dock 0% insatt i vad som anses fint etc. Någon som har tips? Fått veta att han nog gillar Otard, är det en finare cognac? Också fått veta att han gillar Singel Malt, dock inte för rökig. Några tips?

 

Väldigt tacksam för svar.

 

Grönstedts XO och Larsen VS cognac samt Chivas Regal inom whiskey.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis reda på att morfar fyller år på torsdag. Han är 73år och har nyligen fått en allvarlig tumör på lungan och behandlas med cellgifter och strålbehandling.

Naturligtvis ingen tvekan om att jag får åka och hälsa på.

 

Morfar är intresserad/gillar fina whiskey's och cognac så tänkte köpa en finare flaska. Jag är dock 0% insatt i vad som anses fint etc. Någon som har tips? Fått veta att han nog gillar Otard, är det en finare cognac? Också fått veta att han gillar Singel Malt, dock inte för rökig. Några tips?

 

Väldigt tacksam för svar.

 

dalwhinnie är solid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha. lol. etc-osv-sas.

 

Tror jag vet var glädjeruset kommer ifrån.

Köpte knark idag. Gick in på någon himla hälsokostbutik och sa som det var, "ge mig något koncentrationshöjande eller tappa hakan". Fröken i kassan var utländsk så hon, äsch jag är inte politisk korrekt ens i tider som dessa. Fröken i kassan var turk* och fattade inte, "vat sa do, orsäkta?", "K-O-N-C-E-N-T-R-A-T-I-O-N-S-H-Ö-J-A-R-E" (fan vad jobbigt det var att skriva så).

Efter fem minuter hade hon lurat på mig något, 40 tabletter i en ask för 149kr. Och jag gick hem.

Innan förgående session bestämde jag mig för att se om knarket kunde hjälpa. Svalde en tablett och tänkte inte så mycket mer på det.

 

Nu två-tre timmar senare i ett av mina största glädjerus på över ett år, börjar jag känna mig onaturligt glad och kom så att tänka på knarket.

Plockade upp kartongen och läste. Turken har såld någon form av medel för deprimerade till mig, tro fan att jag blir himla hestglad då.

Citerat från "information till användaren": "... används vid nedsatt prestationsförmåga orsakad av svaghetskänsla", "Du bör kontakta läkare om du fortfarande har svaghetskänslor efter två veckors regelbunden konsumering".

 

Kanske tycker jag det är himla kul bara för att jag är drogad?

Dock är det intressant, jag var också betydligt mer koncentrerad under sessionen och spelade mitt bästa spel någonsin. Kan det bero på den här lilla magiska tabletten? No way att jag outar namnet innan grundligare undersökningar...

Ännu roligare blir det om biverkningar är att jag, när ruset släpper, blir deprimerad. *HOPPAS*

 

* turk = slang för person som inte är tillräckligt svar för att vara neger men inte heller tillräckligt ren för att vara vit.

 

(OBS! Jag är så långt ifrån rasist man kan komma. Jag blir bara rädd när jag ser den utveckling som sker i Sverige just nu. Tycker verkligen inte att det är konstigt att skrynkliga hjärnor som SD kommit in i riksdagen, skulle vilja kalla det negerbollseffekten. Vi har blivit så politisk korrekta att det inte längre är okej att vara svensk, tro fan att de som faktiskt gillar sverige och saknar förstånd vill slå tillbaks.

Dessutom spelar vi rasister, nasister etc rakt i händerna när vi ska ta bort ord och ändra på oss. Det är inte att motarbeta rasism, det är rädsla för att ta upp fighten mot den. I mina ögon är man åtminstone inte rasistisk om man inte använder ett nedvärderande språk för att såra eller väcka anstöt hos någon. Istället för att ändra vårt eget språk och tysta ner allting borde vi kanske utbilda elever i skolan om ordets härkomst. Neger kommer från latinets "negro" och betyder svart, således betyder negerboll svartboll. Är det något rasistiskt får vi väl ändra ordet svart också, vi ska inte få beskriva deras hudfärg, det är ju nedlåtande?

Nej, för helvete. Det enda som skapar krig, bråk etc är brist på kunskap och missförstånd. Utbilda ungarna i skolan och minska rasism etc.

Samma sak gäller förresten feminism. Ofta vi blir ett jämställt samhälle genom kvotering och annan dynga. Om nu feminism är jämställdhet, hur kan de då förespråka förtryck av andra för att gynna någon? Så jävla skevt.

Om vi vill ha ett jämlikt samhälle måste vi börja i grunden. Sätt in genusvetenskap som obligatorisk kurs genom mellan och högstadiet så ska vi se att vi kommer bli mer jämställt. Att tvinga fram en förändring genom att trycka in kvinnor eller mörkhyade (förlåt, negrer) på arbetsmarknaden kommer knappast hjälpa. Snarare tvärt om. Dessutom får den som var bäst lämpad till jobbet stå arbetslös... låter som en bra taktik för att ett land ska utvecklas och gå framåt.

Haha. Jag gillar den här drogen. Ska knarka den varje dag! Nu fick ni åtminstone lite politiska åsikter med. Och jag ber om ursäkt om jag kränkte någon med min frispråkighet, verkligen inte min mening. Det är bara någon stans mitt sätt att stå upp mot rasismen. Det skulle verkligen inte falla mig in att värdera någon efter hudfärg eller ursprung (jag hatar alla lika mycket)...

 

Lite nervös nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 44

Session 2&3

Händer: 2040

 

Förberedelser 2/10

Tog visserligen en promenad (kan ha varit den första promenaden jag tagit i mitt liv, där jag går ut och går ensam) för att förbereda mig, men efter att jag kommit hem fick jag en del att styra upp och när jag väl satte mig kändes det som om jag bara satte mig.

Jag tog även 1h paus runt 00. Vid uppstart av den nya sessionen gjorde jag ingenting, stängde inte ens ner msn etc. Surfade dessutom en del under spelets gång, verkligen inte okej.

 

Fokus 8/10

Det mesta här i livet tycks sakna logik. Trots att jag var mycket sämre förberedd kom jag mycket snabbare in i fokus och spelade verkligen på toppen av min förmåga. Egentligen är det 10/10 här, jag vill dock inte dela ut högsta betyg förrän jag höjt min koncentrationsnivå ytterligare. Jag har fortfarande en del andra tankar som cirkulerar, mitt i en hand kan jag komma att tänka på vad jag ska skriva här efter session och liknande.

Note to self: Ingen musik och framåtlutad med stolryggen framåt.

 

Resultatorientering 8/10

Blev faktiskt aningen rädd på slutet. Kändes nästan som att jag ville att jag skulle tappa fokus så att jag kunde boka storsegern utan att riskera bakslag. Jag blev inte det minsta irriterad vid något tillfälle dock, sprang ju överlag så bra man kan men förlorade bla en €2 120 pot ai på 9 hög flop med AA mot KK. Det är den största potten jag förlorat men jag tänkte mest "jaja, det förtjänar jag". Det hade inte den gamle jodan gjort. Han hade tagit fram Boniers stora Könsordbok och rabblat ramsor.

 

Tableselection 1/10

Same same. Återigen satte jag mig på väntlistan och bytte bord först när de bröts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 44

Session 2&3

Händer: 2040

 

Förberedelser 2/10

Tog visserligen en promenad (kan ha varit den första promenaden jag tagit i mitt liv, där jag går ut och går ensam) för att förbereda mig, men efter att jag kommit hem fick jag en del att styra upp och när jag väl satte mig kändes det som om jag bara satte mig.

Jag tog även 1h paus runt 00. Vid uppstart av den nya sessionen gjorde jag ingenting, stängde inte ens ner msn etc. Surfade dessutom en del under spelets gång, verkligen inte okej.

 

Fokus 8/10

Det mesta här i livet tycks sakna logik. Trots att jag var mycket sämre förberedd kom jag mycket snabbare in i fokus och spelade verkligen på toppen av min förmåga. Egentligen är det 10/10 här, jag vill dock inte dela ut högsta betyg förrän jag höjt min koncentrationsnivå ytterligare. Jag har fortfarande en del andra tankar som cirkulerar, mitt i en hand kan jag komma att tänka på vad jag ska skriva här efter session och liknande.

Note to self: Ingen musik och framåtlutad med stolryggen framåt.

 

Resultatorientering 8/10

Blev faktiskt aningen rädd på slutet. Kändes nästan som att jag ville att jag skulle tappa fokus så att jag kunde boka storsegern utan att riskera bakslag. Jag blev inte det minsta irriterad vid något tillfälle dock, sprang ju överlag så bra man kan men förlorade bla en €2 120 pot ai på 9 hög flop med AA mot KK. Det är den största potten jag förlorat men jag tänkte mest "jaja, det förtjänar jag". Det hade inte den gamle jodan gjort. Han hade tagit fram Boniers stora Könsordbok och rabblat ramsor.

 

Tableselection 1/10

Same same. Återigen satte jag mig på väntlistan och bytte bord först när de bröts.

 

 

skulle vara kul och veta hur handen gick till från början? om du vill berätta såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...