Gå till innehåll

400 dagar - The bucket list


jodan

Recommended Posts

  • Svars 559
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vet inte vad jag tkr om att syna in A2-7s i BBvBTN framförallt A2-5s ist för 3beta. Då menar jag inte att det är dåligt men jag VET verkligen inte, tror jag 3betar oftast av gammal vana. TankaR?

 

När du synar lite bredare i blinds så kommer dettta ge dig möjligheten att syna med alla pockets såsom 22-55 också. Eftersom du kommer bredda din checkraise-range. (fds/backdoors/gutshots/2pars etc)

 

Jag gillar't.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du synar lite bredare i blinds så kommer dettta ge dig möjligheten att syna med alla pockets såsom 22-55 också. Eftersom du kommer bredda din checkraise-range. (fds/backdoors/gutshots/2pars etc)

 

Jag gillar't.

 

Tvivlar på att man får ut särskilt mkt värde av att syna in 22-55 oavsett, mot btn raise alltså

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whiskey: 18-årig Glenlivet

Cognac: Remy Martin

 

Ditt tips ledde till att jag köpte en 21-årig Glenlivet. Anledningen till att jag valde den 21-åriga, var att den var aningen rökig, istället för rökig. Den kom dessutom i betydligt exklusivare träask, vilket lämpar sig bättre som gåva. Tack så mycket för tipset!

 

glenlivet-archive-21.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt tips ledde till att jag köpte en 21-årig Glenlivet. Anledningen till att jag valde den 21-åriga, var att den var aningen rökig, istället för rökig. Den kom dessutom i betydligt exklusivare träask, vilket lämpar sig bättre som gåva. Tack så mycket för tipset!

 

Vad kul! Jag har den 15-åriga och 18-åriga hemma och de är inte alls rökiga, har inte smakat på den 21-åriga. Hoppas han kommer att tycka om den :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror du överskattar det en del

 

Mkt möjligt.

 

Men det känns som att set borde betala av sig ganska bra när folk börjar stacka av/syna mer light. Jag flattar ganska brett från blinds och checkraisar därav många floppar.

 

Jag har inte räknat alls på detta så det kan mkt möjligt vara bättre att slänga låga pockets och 3betta Axs. Men vid 3bets oop så får man alltid spela stora potter ur position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan gå ganska långt i min argumentation här men väljer att hålla det relativt simpelt. Om BTN öppnar ca 60-70% (eller ännu mer) och bara stackar av med en väldigt liten % av dessa händer, kan man inte då syna med tanken att göra om sin hand till en bluff 100% av de gånger man missar?

 

Det är ju inte så att enda alternativet för btn är att spela för stack. Han har ju position och kontrollerar action till stor del

 

Donkbet.

Torra brädor där man kan ta sig till SD med bäst hand.

Etc.

 

"Varför inte bara 3b pre och trycka pengar där istället?"

Ptja, vi riskerar mindre och ökar våra chanser att stacka av ifall vi skulle träffa set. Vi kommer även vinna genom CB relativt ofta.

 

Finns många bättre händer att trebetta än 22-55

 

 

Över huvud taget är det ju ingen lek att spela med synrange i SB. Är ju ingen slump att många kapar den helt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mja jag synar typ alltid 22-55 i BB, Det är säkert för mycket men det beror väl på om FI cbettar mkt eller så... I SB 3bettar jag mer om det inte är nån nit som squeezar 0% i BB, mkt foldas också. Nu när jag tänker på det så borde man börja folda mer/3betta o 5b shova mer kanske ^^.

 

Det där med att inte checkraisa alls på flop låter sjukt imo :P.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tidigt i morse ett väldigt glädjande samtal. Kommer börja ta lektioner av Harry Greenhouse (mer känd som borntarun) och ser verkligen fram emot att få ta del av hans hjälp.

Speciellt efter att ha pratat med honom via skype. Trots att jag var den som pratade mest (eftersom det var jag som ansökte om hans tjänster), så framgick det att det är en kille med huvudet på rätt ställe. Han gav ett väldigt sympatiskt intryck och det verkade som om vi delade åsikt i mycket.

 

Efter att jag berättat lite om mig själv och mitt synsätt på poker och generell approach fick jag också ta del av en del väldigt uppmuntrande, styrkande och dessutom lite extra motivation.

 

You've got an impressive drive, and I'd love to help you with some 6m. I can tell you, that with or without me you will become a big winner with your attitude

 

God Daniel, to be honest. I'm quite overwhelmed with your attitude. It's a bit intimidating for someone like me, who has been around for 6 years, to think people are this driven these days.

 

I'm REALLY looking forward to this with you

 

Alltid kul att höra så vänliga ord från någon som är i den position man själv siktar på att hamna i. Harry påpekade också att han väldigt gärna skulle föra vårt inledda sammarbete vidare till vänskap och regelbunden kontakt ang poker.

 

Vi får se vart det leder, klart är åtminstone att jag ser fram emot det och hoppas och tror att jag kan få den hjälp jag söker. Till en början kommer det kosta mig ca 2500kr/h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...