Gå till innehåll

400 dagar - The bucket list


jodan

Recommended Posts

  • Svars 559
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha, tävlingsmänniska ända in i benmärgen! :lol: Vad sägs om att inhandla ett tidtagarur kanske?

 

Har tidtagarur på iPhonen, bara glömt använda det. Ska också hitta någon lämplig tävling att ställa upp i mot min morbror som utmanade mig för något år sedan när han var i toppform och deltog i diverse triatlon och cykeltävlingar.

 

 

När det gäller tableselection, kan man se i lobyn vilka man har anteckningar på eller så på de bord man markerar eller hur gör du för att se det med händer från HM eller PT3?

 

Jag kan se i lobbyn. Kommer även börja använda Holdem Managers program Table Scanner.

 

Gogo =)

 

Gogogo!

 

Lycka till. Ser fram emot att få möta dig i livepoker i framtiden.

 

T

 

Hm, ditt första inlägg... känner jag dig kanske? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har tidtagarur på iPhonen"

 

 

 

Ladda hem SprintGPS till iphonen en App som e riktigt nice att ha när man springer.

Efteråt ser du vilka rundor du sprungit och när du springer talar en röst om din average speed var 500m(går ställa in hur ofta du vill höra).

Men roligast är nog om man springer samma runda ofta så har dom en ghostrun funktion så du kan tävla med dig själv och förra rundan du sprang.

Du ser du en liten grå prick på kartan(hur fort du sprang förra rundan) och sen ser du i realtid om du ligger efter lr före dig själv :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har tidtagarur på iPhonen"

 

Ladda hem SprintGPS till iphonen en App som e riktigt nice att ha när man springer.

Efteråt ser du vilka rundor du sprungit och när du springer talar en röst om din average speed var 500m(går ställa in hur ofta du vill höra).

Men roligast är nog om man springer samma runda ofta så har dom en ghostrun funktion så du kan tävla med dig själv och förra rundan du sprang.

Du ser du en liten grå prick på kartan(hur fort du sprang förra rundan) och sen ser du i realtid om du ligger efter lr före dig själv :)

 

Wow. Tack! Var så längesen jag laddade ner appar till iPhonen att jag inte ens tänkt på att det lär finnas suveräna appar för löpträning. Shit, nu kommer det bli 10x roligare att springa. Tack så mycket för tipset, verkligen!

 

i pildammarna löpningen sker? isf lär du snart springa på mig när jag går som en annan pensionär :oops:

 

Jag tror det :oops: Springer iaf runt en damm med fontäner i, och ett himla gulligt litet "slott" vid sidan. Är det 2km runt? So I've been told, men man vet ju aldrig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah de är pildammsparken (mitt favvo ställe i hela malmö :mrgreen: ) jag tar alltid ytterspår om man säger, dvs går egentligen precis i utkanten av parken inte inte vid vattnet förutom en stärka på kanske 300 metersch som ändå löper precis vid vägen. Har för mig vi kikade och tar man ytterspår på mitt vis ska det vara ca 3km runt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du borde varva in lite längre pass också. Kommer att ge mer för din fysik. Personligen tycker jag att det känns lite med ca 15 min träning när man väl ger sig ut. Dock är 11-12 min på 3 km ett bra tempo!

 

I like your DB btw!

 

 

hmm, absolut inte värt ett utropstecken för 11-12 min på 3km.. det är en okej tid, dvs om han är född på 80-talet, och inte väger som en oxe och tre katter. men come on.. är han äldre så är det värt ett utropstecken!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi sprang i fotbollslaget i somras och då var jag under 10 (obv brag), några 10.30 och majoriteten runt 11 min, så visst ska man ju va nöjd med en tid på 11

 

Jo, jag var också en av de bättre tränade förr i tiden. I högstadiet kom jag 2a och 3a på 1000m i skolmästerskapet med tider strax under 3min. Så jag vet att jag har förutsättningarna. Dock har jag legat på latsidan med träningen i över fyra år och bara tränat bollsporter slentrianmässigt för skojs skull.

Vet inte hur lång tid det tar innan jag byggt upp den grundkondition jag hade.

 

Minns också att jag med god marginal fick MVG båda gångarna jag gjorde coopers i skolan. Det var dock konstiga skolvarianter och inte den riktiga spring-så-långt-du-hinner-på-12-min varianten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns bara ett där nere (gymmade där innan) 24/7 som ligger precis nere på möllan. Kort där så kan du förvisso träna på typ 6 andra ställen i stan med. Problemet är att det är det skabbigaste gymmet jag någonsin varit på och de andra är förvisso bättre men långt från bra. IMO

 

rekkar sats om du ska gymma, finns på värnhem/v-hamnen och vid hansa. Till hansa är ju inte så jättelångt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte haft några längre träningsuppehåll men kondition upplever jag kommer tillbaka ruggigt snabbt och att mkt hänger på ett bra löpsteg

 

Då lär jag snart vara igång igen. Fått höra ett flertal gånger att jag har ett bra löpsteg från både löpare och lärare.

 

Finns bara ett där nere (gymmade där innan) 24/7 som ligger precis nere på möllan. Kort där så kan du förvisso träna på typ 6 andra ställen i stan med. Problemet är att det är det skabbigaste gymmet jag någonsin varit på och de andra är förvisso bättre men långt från bra. IMO

 

rekkar sats om du ska gymma, finns på värnhem/v-hamnen och vid hansa. Till hansa är ju inte så jättelångt...

 

Nä, var just på det där gymmet jag var och kollade och upplevde också att det var lite för skabbigt. Var gymmar du? Kan ju vara trevligt om man kan ha sällskap någon gång ibland...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näe det är klart om man jämför med Mustafa Muhammed så är det väl inget vidare. Dock står det sig bra gentemot medelsvensson oavsett vilket decennium man är född! Utropstecknet bjuder jag på för bra inställning!

 

 

hehe:) var väl någon gubbe på 80talet (svensk) som körde 3:30/km som han kallade vilopass... så du har nog lite fel att löparna blivit bättre med åren. givetvis var det bättre förr :D och lättare att dopa sig/bli tagen för det.

 

sant, jag är bitter.. självklart får du bjuda på utropstecknet! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...