Gå till innehåll

400 dagar - The bucket list


jodan

Recommended Posts

Dag 43, Schema och mål!

 

12:00-12:30 Vakna och stå upp inom en halvtimme.

12:30-15:00 Ingen plan.

15:00-18:00 Förbereda för session, samt sweata en kompis.

18:00-20:00 Session!

20:00-21:00 Middag

21:00-21:30 Dagbok

21:30-22:30 Löptur/ dush etc

22:30-05:00 Session. Här ska jag bara spela så mycket jag orkar. Rapporter från sessionerna kommer postas i dagboken.

05:00-06:00 Läsa om målsättning

 

Mål

+ Spela minst 3h

+ Sätta in pengar på både Microgaming och FTP, samt begära utökade gränser.

+ Ta pauser direkt jag känner att fokusen dalar, jag blir uttråkad eller tänker på något annat än händerna jag spelar.

+ Inte titta resultatet, varken under eller efter sessionen (kortsiktigt resultat är oväsentligt)

+ Reflektera och hitta svagheter i schemat. För att kunna göra bättre framöver. Tänka på hur tidskrävande olika uppgifter är.

+ Göra 50 AH/ 100 SU.

 

 

Hur blir det med det sociala livet?

ska du hoppa över att umgås med familj, vänner och tjejen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 559
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Edit2: Um, åtminstone döljs mitt saldo i X/minuter med "Welcome XXX [show saldo]" för att sedan ersättas med mitt saldo oavsett om jag klickar eller inte :(

Vilken klient spelar du på magico?

 

Jag spelar på purple-lounge! Jag gör så nu att jag har min startmenu på höger sida och drar in pokerklienten tillräckligt långt för att startmenyn ska täcka saldor, vore ju rätt skönt att slippa göra så! :) Ett problem med det är att man kan inte se hur mycket folk sitter med på borden(från lobbyn).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur blir det med det sociala livet?

ska du hoppa över att umgås med familj, vänner och tjejen?

 

Älskar ert sätt att ifrågasätta. Jag tror det kommer hjälpa mig väldigt mycket framöver. Det här schemat är bara konstruerat för den här dagen. Naturligtvis kommer det finnas tid till socialt liv etc framöver. Idag blir det dock fullt fokus på poker, även om jag när jag tex äter middag etc passar på att göra det med min sambo. (Min sambo är bara en kompis, kallas kanske kombo då...).

Men som sagt, en mycket bra poäng.

 

Jag spelar på purple-lounge! Jag gör så nu att jag har min startmenu på höger sida och drar in pokerklienten tillräckligt långt för att startmenyn ska täcka saldor, vore ju rätt skönt att slippa göra så! :) Ett problem med det är att man kan inte se hur mycket folk sitter med på borden(från lobbyn).

 

En enklare och effektivare lösning borde vara att vika en tejpbit så att den bara klistrar på en liten del högst upp. Sedan sätta den i toppen på skärmen och placera lobbyn så att ditt resultat inte syns. Kommer nog göra så själv tills jag löst problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sambons goda tjej-pasta (sån där med massa konstiga gröna grejer, kan inte namnet på hälften av vad som fanns i, det var dock bla tomatsås och lök) uppäten och maten smält med armhävningar och situps för att fylla dagens mål. Kommer vila från situps och armhävningar i morgon då jag känner att musklerna börjar bli trötta, dvs träningen har börjat ge resultat.

 

Nu sitter jag mest och inväntar att få ge mig ut på en springtur (maten måste lägga sig lite, har ganska enkelt att få håll).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Läst igenom nästan hela dagboken nu, mycket intressant. Kommer följas.

 

Kommer PM dig imorgon, skulle vara kul att ha lite kontakt med fler som har mycket tankar om spelet =)

 

GL!

 

Tack så mycket, skriv gärna lite om din syn på poker, vilken nivå du spelar på etc. Får en del PM just nu, kan inte adda alla...

 

Varför vill du inte veta hur mycket saldo du har? 8-)

 

Om jag inte vet hur det går blir det väldigt mycket lättare släppa tänket på hur det går och bara fokusera på att spela bra. Man reducerar kraftigt tilt (med tilt menar jag allt som avviker från mitt a-game och inte monkeyspewtilt) och mår även betydligt bättre i sämre perioder.

 

Nu ska jag förbereda mig och sedan köra vad som förhoppningsvis blir en lång session...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle uppskatta svar på följande frågor väldigt mycket!

1) Jag söker någon form av kosttillskott för regelbundet intag. Jag skulle helst se att det innehåller allt man behöver, dvs protein, kolhydrater, vitaminer etc. Det ska helt enkelt kunna ersätta måltider även över längre perioder. Vad är det jag söker då? Kan ni tipsa om någon produkt som är bättre än andra?

Viktigt är att det smakar okej/gott, då jag köpte något liknande för några år sedan som jag senare slängde då jag verkligen inte kunde dricka det eftersom det smakade spya.

 

2) Något snacks som är bra att äta vid grind för att behålla en jämn och hög energinivå. Godis skapar för mycket toppar dalar?

Ser gärna att det är relativt billigt. Det ska inte kosta 50kr/h att äta det... Morötter är gott och billigt, innehåller det någon energi? :roll:

 

3) Läste i någon artikel för flera år sedan att man uppskattade att över 60% av deltagarna i WSOP var dopade. Många tog lugnande medel, andra tog preparat för att hålla sig vakna etc. Undrar vad det finns för preparat man kan knarka för att öka koncentration och lugn? OBS! Lagliga preparat, så tipsa inte om amfetamin och skit nu :-)

 

4) Någon som vet hur man moddar microgaming klienten så att saldot inte är synligt i lobbyn? $10 till den som ger mig tips som leder till att jag kan lösa det.

 

5) Någon som kan komma på en bra hobby? Jag vill att hobbyn ska fånga min totala uppmärksamhet, så att jag inte kan tänka på något annat. Ex, samla frimärken (man kan lätt sitta och tänka på annat än kungar och stämplar), squash/andra bollsporter (man är helt inne i spelet och hinner inte tänka på annat).

Vidare ser jag helst att det inte är något framför datorn, även om de starkaste alternativen just nu är framför datorn (StarCraft II, betapet och schack). Helst vill jag kunna utöva aktiviteten på egen hand och den ska inte vara för tidskrävande. Dvs, vill jag ägna mig åt den ska det inte behöva ta 3h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har fått för mig att energidrycker inte är bra för pokerspelare, eller överhuvudtaget förutom till groggar typ där de funkar utmärkt imo :;)

 

något pokerpro(han som gör shuffle&flow på DC tror jag) som sa det iaf, de innehåller massa tomt onödigt socker or whatever som får en att nå blodsockerspikes även lightversionerna innehåller sockerliknande grejer.

det är typ bara koffeinet som är "bra" för pokerspelare och ta då gärna en kopp grönt te innan sessionen eller en kopp kaffe etc och strunta i sockret.

 

och ät gärna något lätt mål mat innan också, inte för mycket kolhydrater så du blir dåsig osv men du vill heller inte bli hungrig mitt i sessionen så bananer och vatten/te/kaffe under grinden :)

 

den snubben sa också att 1%vätskeförlust=20%sämre koncentrationsförmåga lr liknande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 44, Schema och mål!

 

12:00-12:30 Vakna och stå upp inom en halvtimme.

12:30-1300 Frukost och intrawebslek.

13:00-14:00 Shoppaments

14:00-15:00 Förbättra OP

15:00-17:00 Session inklusive förberedelse

17:00-18:00 Middag

18:00-18:30 Promenad/Löptur

18:30-19:00 Bevaka mitt kvinnliga jag

19:00-00:00 Poker

00:00-01:00 Dagbok och slösurf.

01:00-01:01 Fickpingis

01:01-05:00 Poker

 

Mål

+ Spela 5k händer.

+ Hitta nya hörlurar och ny mus

+ Förbättra mål etc i OP.

+ Färdigställa deal (Hänger inte bara på mig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 44, Schema och mål!

 

12:00-12:30 Vakna och stå upp inom en halvtimme.

12:30-1300 Frukost och intrawebslek.

13:00-14:00 Shoppaments

14:00-15:00 Förbättra OP

15:00-17:00 Session inklusive förberedelse

17:00-18:00 Middag

18:00-18:30 Promenad/Löptur

18:30-19:00 Bevaka mitt kvinnliga jag

19:00-00:00 Poker

00:00-01:00 Dagbok och slösurf.

01:00-01:01 Fickpingis :D

01:01-05:00 Poker

 

Mål

+ Spela 5k händer.

+ Hitta nya hörlurar och ny mus

+ Förbättra mål etc i OP.

+ Färdigställa deal (Hänger inte bara på mig)

 

 

Bra läsning! hoppas du forstätter i samma spår.

En sak jag undrar över är varför du vill planera dina dagar efter ett så strikt schema? Tycker du inte att du tappar friheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 44, Schema och mål!

 

12:00-12:30 Vakna och stå upp inom en halvtimme.

12:30-1300 Frukost och intrawebslek.

13:00-14:00 Shoppaments

14:00-15:00 Förbättra OP

15:00-17:00 Session inklusive förberedelse

17:00-18:00 Middag

18:00-18:30 Promenad/Löptur

18:30-19:00 Bevaka mitt kvinnliga jag

19:00-20:30 Poker

20.30-22.30 Holland - Sverige?

22:30-00:30 Poker

00:30-01.00 Dagbok och slösurf.

01:00-01:01 Fickpingis

01:01-05:00 Poker

 

Mål

+ Spela 5k händer.

+ Hitta nya hörlurar och ny mus

+ Förbättra mål etc i OP.

+ Färdigställa deal (Hänger inte bara på mig)

 

Inte se matchen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...