JackVegas Postad 24 Oktober , 2013 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2013 Lasse Kronér gav en gång ut en bok som hette Åttio väldigt goda mackor. Som en hommage till herr Kronér tänkte jag fram till nyår presentera exakt åttio väldigt bra musikklipp på Youtube. Väldigt bra i benämningen "en på tusen"-bra. Riktigt jävla svinbra alltså. True story: Jag gillade Kronérs bok (utan att ens ha bläddrat i den) och befriendade honom på Facebook typ 2006-2007 innan det blowade up, frågade honom vilken hans favoritmacka var och fick ett svar i stil med att "det finns för många att välja mellan, men om jag var tvungen så skulle jag välja x". Kommer inte ens ihåg vilken macka det var, men jag har interactat med Lasse Kronér! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 2 November , 2013 Rapport Share Postad 2 November , 2013 Lean on Me är en av de i särklass bästa låtarna om vänskap som gjorts, och Bill Withers liveversion är knäckande bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 2 November , 2013 Rapport Share Postad 2 November , 2013 Lean on Me är en av de i särklass bästa låtarna om vänskap som gjorts, och Bill Withers liveversion är knäckande bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
affe2000 Postad 2 November , 2013 Rapport Share Postad 2 November , 2013 Jag börjar med detta fantastiska guldkorn där legenden Elvis Costello teamar med med ibland överhypade Mumford & sons, och tar sig an en fusion av Springsteens Ghost of Tom Joad och Woody Guthries Do Re Mi. Lean on Me är en av de i särklass bästa låtarna om vänskap som gjorts, och Bill Withers liveversion är knäckande bra. Tack för dessa klipp! Eftersom jag är väldigt enkelspårig så vill jag bara tipsa om Springsteen live del 1, del 2 och framförallt del 3. Tycker man inte om Bruce efter de klippen så tycker man inte om Bruce. Och då får man väl leva med den defekten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 2 November , 2013 Rapport Share Postad 2 November , 2013 Springsteen kommer det att bli en del av i den här serien, Affe. Promise. Dock inte än. Nu ska vi snacka The Sadies istället. Oavsett om man tror på högre makter eller inte borde man kasta ett öra på den här pärlan om man har det minsta intresse för americana / country / gospel. Ursprungligen var det ultrareligiösa brödraduon Louvin Brothers som gjorde den, men det här är en liveversion med Sadies, och det är faktiskt hur jävla bra som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 3 November , 2013 Rapport Share Postad 3 November , 2013 Lean on Me är en av de i särklass bästa låtarna om vänskap som gjorts, och Bill Withers liveversion är knäckande bra. Det bjöds faktiskt på en riktigt bra version av den i förra säsongen av USAs The Voice Jag föredrar det lägre tonläget. Riktigt riktigt bra med kör också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 3 November , 2013 Rapport Share Postad 3 November , 2013 Alla hans framträdanden var riktigt bra för övrigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 4 November , 2013 Rapport Share Postad 4 November , 2013 Tack för tipset, Meta! Nattens klipp bjuder på lite brittisk rock. Jag tycker att Joe Strummer alltid fått en oförtjänt stor del av the Clash rampljus. Den verkliga stjärnan i mina ögon är Mick Jones. Bara att han producerade Libertines debutplatta är världsklass. Här gästar han Aztec Camera i något av det bästa som kommit från öarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 9 November , 2013 Rapport Share Postad 9 November , 2013 ajaja, visste jag skulle få ångra att jag tittade in här, jaja en gång om dagen till nyår har man väl tid med. Keep em comming Valter...... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omalley Postad 9 November , 2013 Rapport Share Postad 9 November , 2013 ajaja, visste jag skulle få ångra att jag tittade in här, jaja en gång om dagen till nyår har man väl tid med. Keep em comming Valter...... +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 9 November , 2013 Rapport Share Postad 9 November , 2013 Thirteen har en lite krokig story. Johnny Cash skrev låten och lät Glen Danzig spela in den först. Sen gjorde han själv en "cover" på sin egen låt. Rena cover- och tributeband kommer att vara extremt lätträknade i den här listningen, men är man så jävla bra som Ring of Fire förtjänar man en plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 9 November , 2013 Rapport Share Postad 9 November , 2013 Äh, vad fan, det här är för bra för att hålla på. Det blir ett klipp till i natt. William Elliot Whitmore är en gammal råddare som sadlat om till musiker. Han sjunger som om han stått vid korsningen och inte bara sålt sin själ utan allt han äger och har. Banjon ska vi inte ens snacka om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wahlen1 Postad 10 November , 2013 Rapport Share Postad 10 November , 2013 bra musik, vet inte om du hört men amos lee. Fruktansvärt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 10 November , 2013 Rapport Share Postad 10 November , 2013 Har hört alldeles för lite av honom, men lovar att jag ska kolla upp, Wahlen. Tyty! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 10 November , 2013 Rapport Share Postad 10 November , 2013 Skånska The Sinners försvann tämligen fort ur folks medvetande, vilket är synd. Debutskivan "From Heart Down" förtjänar att fler öron öppnas. Här är ett av de klart bättre spåren från plattan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 10 November , 2013 Rapport Share Postad 10 November , 2013 Vafan, jag bör jag bli gammal Mick Jones. Jag hade fullkomligt glömt honom efter Big audio Dynamite. Det där var riktigt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 10 November , 2013 Rapport Share Postad 10 November , 2013 Vafan, jag bör jag bli gammalMick Jones. Jag hade fullkomligt glömt honom efter Big audio Dynamite. Det där var riktigt bra of course Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 10 November , 2013 Rapport Share Postad 10 November , 2013 Som en del säkert vet är jag riktigt svag för låtar om vänskap. Pennywise "Bro Hymn" har blivit något av en anthem för skatepunkare över hela världen. Allsången i den här är svårslagen, och band som Offspring, Blink 182 m fl skulle lyssna lite mer på det här bandet för att lära sig något. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 10 November , 2013 Rapport Share Postad 10 November , 2013 När vi ändå är inne i genren. Bad Religion är ett av de största förgrundsbanden i den amerikanska åttiotalspunkvågen. Efter en handfull fullkomligt bländande skivor försjönk de till att skapa slätstruken FM-rock. På senare tid har de hittat tillbaka en smula, även om det är långt kvar till storhetstiden. Recipe for hate kom 1993, och American Jesus är både bland de mer kända och bästa låtarna från plattan. Det här är en riktigt bra liveversion från senare tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 13 November , 2013 Rapport Share Postad 13 November , 2013 Det här får stå för sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 27 November , 2013 Rapport Share Postad 27 November , 2013 Två veckor sen, wtf? Nåväl, dagens låt står Arcade Fire för. Här en cover på den bästa låt som någonsin deltagit i Eurovisionsschlagern. Originalet gjordes av fransyskan Frances Galle som tävlade med den för Luxemburg 1965. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 2 December , 2013 Rapport Share Postad 2 December , 2013 Stan Ridgways Camouflage kan vara den bästa One Hit Wonder som gjorts. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 6 December , 2013 Rapport Share Postad 6 December , 2013 Ulf Dageby är en av Sveriges absolut främsta låtskrivare genom tiderna, och hans dag i Så mycket bättre är ett av de bästa avsnitten i programmets historia. Samtidigt tror jag programmet hade blivit eoner bättre av två justeringar. Hade Ken Ring gjort Barn av vår tid, och Ebbot skitit i att göra en inte mer än okej version av just den låten, och istället valt den i följande klipp hade allt blivit så mycket bättre. Sent en lördagskväll är definitivt bland det bästa Nationalteatern gjorde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omalley Postad 14 December , 2013 Rapport Share Postad 14 December , 2013 Denna är en av mina absolut bästa låtar! Tipset kom från Egon himself and i love him for it! http://youtu.be/4fG0O6ZAyRc Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 15 December , 2013 Rapport Share Postad 15 December , 2013 Till grinden ikväll rekommenderas Daniel Norgren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts