Gå till innehåll

Moddagbok


devalanteriel

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Crappy: Stort! Pokertomtarnas storvilt.

 

Valterego:

...och om inte så kommer ju maj. :)

 

Jag har en utredning som jag skriver på dagarna i ända, även helger. Rapporteras i slutet av mars, så sen har jag ett liv.

 

Nu är det efter slutet av mars. Men utredningen växte och fick förlängd tidsfrist, så nu sitter jag fast några veckor till. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Dags att blåsa liv i den här dagboken igen.

 

Jag har för mig att jag någon gång kring årsskiftet lite smådrygt sa att "2013 kan ju i alla fall inte bli värre än 2012". Nu står jag här med 75% av året bakom mig, och konstaterar att det är om inte det tuffaste så i alla fall ett av de tuffare åren i mitt liv. I morgon är det en vecka sedan min nära vän Patrick gick bort efter ett halvårs kamp i sviterna efter en klätterolycka. Efter otaliga besök på sjukhus och en vardag där vi varje dag levt i ovisshet om han kommer att klara sig eller inte trodde jag att jag skulle vara bättre rustad för dagen, men när han somnade in gjorde det otroligt jävla ont. Jag har förlorat gamla släktingar, mindre nära bekanta och vänner från förr, men sorg på det här sättet har jag inte upplevt tidigare.

 

Samtidigt jobbar vi på att sälja vårt hus och flytta till lägenhet, men bostadsmarknaden är tuff och snart kommer dubbla boendekostnader att ticka in. Tiden springer ifrån oss kan man säga. Hur länge man orkar spela disciplinerad shortstack är frågan :-)

 

Jobbfronten har tickat på, men jag ska inte sticka under stol med att motivation och engagemang i typ allt har blivit en smula lidande av det som varit. Nu är det dock dags att spotta i nävarna igen. Kommer ingen begravning emellan är det SM på Malta som står på agendan.

 

Tänkte försöka hålla liv i den här tråden framöver, med lite bistånd från Crap och Ludde. Vegas har ju en egen hörna att leka i.

 

Ta hand om varandra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter regn kommer solsken valter! Tills dess håller vi tummarna för att fastighetsmarknaden börjar röra lite på sig. Jag sitter, om inte i samma båt, så i alla fall i samma sjö då min lägenhet åker ut på marknaden nu på torsdag. Dock så är det ju mycket enklare att kränga en lägenhet på 70 kvadriljoner än ett hus, men det är ändå mycket som är oklart med hur det blir så vi får hålla tummarna för varandra. :)

 

 

Jobbmässigt så tycker jag att alla svenska tourregs, likväl onlinegrinders, borde kamma sig rejält och ha som mål att göra både ditt och sina egna jobb lite roligare....det borde vara böter på tredjeplatser och dylikt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedär, nu har Valter gjort något bra igen.

Att väcka denna slumrande db till liv kan inte annat vara än bra.

Jag får se om man kan bidra med något, mest blir det sannolikt bara trams.

 

Dags för gymmet, vilket ska bli lite intressant. Fått tipset av vår käre gamle TF att köra färre reps men tyngre. Gärna maxa. Tankar om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedär, nu har Valter gjort något bra igen.

Att väcka denna slumrande db till liv kan inte annat vara än bra.

Jag får se om man kan bidra med något, mest blir det sannolikt bara trams.

 

Dags för gymmet, vilket ska bli lite intressant. Fått tipset av vår käre gamle TF att köra färre reps men tyngre. Gärna maxa. Tankar om det?

 

Om du vill öka skaderisken och bygga mindre muskler så är det helt klart att rekommendera. Men att bli starkare kan väl säkert vara kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedär, nu har Valter gjort något bra igen.

Att väcka denna slumrande db till liv kan inte annat vara än bra.

Jag får se om man kan bidra med något, mest blir det sannolikt bara trams.

 

+1 på den

 

Dags för gymmet, vilket ska bli lite intressant. Fått tipset av vår käre gamle TF att köra färre reps men tyngre. Gärna maxa. Tankar om det?

 

Gymtips av TF? Har jag missat något? :lol:

 

Also, saknar Valters musiktips. Någon slags topp 5 kanske? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill öka skaderisken och bygga mindre muskler så är det helt klart att rekommendera. Men att bli starkare kan väl säkert vara kul.

 

Hmmm

Olika är buden och olika är tron. Fan vet.

 

Tilläggas bör kanske att jag är en mycket liten gammal man

För er som inte sett mig är jag nog att betrakta som Pettson.jpg

 

Men målet är såklart, större starkare, snyggare och mer välmående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du låg inte i famnen på en skäggig karl med glasögon sist jag såg dig, vilket för övrigt påminner mig om att jag förmodligen inte var den enda som tänkte på att man inte var på berga open förra helgen:-(

 

Angående träningen:.

Är inte stronglift 5x5 eller Wendlers 5-3-1 typ facit för sådana som oss?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan Erik

2013 har varit ett riktigt skitår, sämre än det genomsnittliga udda åren brukar vara. (Udda år=inget OS, inget fotbolls VM/EM)

 

Jag vill sätta ett streck över det här året redan nu och gå vidare.

 

Året har lärt mig att ta vara på alla stunder med nära och kära. Därför tänker jag fira min nästa födelsedag (39) med dunder och brak. Vem orkar vänta till 40. Vem vet om vi ens lever då?

 

Länge leve 2014

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Fan Erik

2013 har varit ett riktigt skitår, sämre än det genomsnittliga udda åren brukar vara. (Udda år=inget OS, inget fotbolls VM/EM)

 

Jag vill sätta ett streck över det här året redan nu och gå vidare.

 

Året har lärt mig att ta vara på alla stunder med nära och kära. Därför tänker jag fira min nästa födelsedag (39) med dunder och brak. Vem orkar vänta till 40. Vem vet om vi ens lever då?

 

Länge leve 2014

 

Bättre sent än aldrig så svarar jag här. Plus på det du säger. Ser dock ut som det kan sluta fint. Ser faktiskt fram mot en kommande begravning som markerar slutet på en resa och början på en annan för oss som ska vidare i livet. Sen stundar en flytt. Du får en kram i morrn, Hogge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lasse Kronér gav en gång ut en bok som hette Åttio väldigt goda mackor. Som en hommage till herr Kronér tänkte jag fram till nyår presentera exakt åttio väldigt bra musikklipp på Youtube. Väldigt bra i benämningen "en på tusen"-bra. Riktigt jävla svinbra alltså.

 

Jag börjar med detta fantastiska guldkorn där legenden Elvis Costello teamar med med ibland överhypade Mumford & sons, och tar sig an en fusion av Springsteens Ghost of Tom Joad och Woody Guthries Do Re Mi.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...