Gå till innehåll

Moddagbok


devalanteriel

Recommended Posts

SVS "spela lagom" dator, säljes billigt

 

Denna MacBook pro lämpar sig extra bra till svs och deras spela lagom

Den startar kanon, och får efter ett fåtal minuter blackouts. Det tvingar fram en hård avstängning via en väl fungerande och välanvänd on/off knapp.

Vilket betyder att du kan bara spela halva tiden, om du hinner regga dig och få upp borden.

Den är i övrigt välvårdad, bara ett fåtal knappar saknas efter mindre våldsamma utbrott vid ovan nämnda blackouts. Bildskärmen kan också sägas vara i relativt gott skick med hänsyn taget till detsamma. Någon mus medföljer ej då, den ej går att finna i det höga gräset

 

 

Jag är skogstokig, någon som råkat ut för detta fenomen?

Fått tips på det här, men det stämmer inte riktigt

http://support.apple.com/kb/TS4088?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

 

 

För det första går ju aldrig mac datorer sönder och dom är ju så mycket bättre än allt annat. (fucking hatar mac)

 

För det andra låter det som ett hårdvarufel.

Kan va glapp/okontakt i portar på modekortet som då möjligen kan ha med grafikkortet att göra.

Om du kastar den i golvet kanske den funkar bättre ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

För det första går ju aldrig mac datorer sönder och dom är ju så mycket bättre än allt annat. (fucking hatar mac)

 

För det andra låter det som ett hårdvarufel.

Kan va glapp/okontakt i portar på modekortet som då möjligen kan ha med grafikkortet att göra.

Om du kastar den i golvet kanske den funkar bättre ?

 

Fick tillbaka den idag, efter två dagar på Machuset.

Gick åt helvete. De påstod att det var Lion som spökade, tömde den och installerade om. Enl servicen hade de kört den utan problem med externt Osx och de hade funkat bra, de hade även kört den efter ominstallationen , inga problem.

Den gick hemma i ca 30 sec, innan första återfallet. 3 min innan andra. Hann inte starta innan tredje, och nu väntar jag på fjärde innan någon kan hämta den gräsmattan.

FAN.

 

Btw: Jag är också övertygad om att det är ett hårdvarufel. Men då får de byta lite prylar och det vill de antagligen inte. Är det det fel jag länkade till ligger det tydligen på 6k+

FAN

 

Edit: Då har jag plockat upp den gamle skit Win7 datorn.

Den gick nog i nästan 7 min.

 

Jag gillat Mac, Osx och Apple, bara inte just min förbannade satans djävla Macbook pro

 

SATANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har varit en tuff vår för vår lilla familj. En nära anhörig har blivit riktigt sjuk och glider allt mer in i sömnen. Det mesta i vårt liv har kretsat kring detta faktum 2012, vilket gjort att vi ofrånkomligen försakat såväl släkt som vänner för att prioritera det som just nu känns viktigt, nämligen att ta hand om svärföräldrarna. Även sommaren kommer ofrånkomligt att kretsa mycket kring dem, men samtidigt har en hel del andra planer börjat smidas varav de flesta riktigt trevliga.

 

Det börjar med SM på Cosmopol söndag till onsdag, och det ska bli riktigt roligt att träffa alla människor igen. Dessutom blir det grymt spännande att jobba ihop med Bubba från Variansbyrån.

 

Sen har jag och brorsan planerat att vi ska ta med oss ungarna ner till Simonsberget utanför Nyköping och klättra i två dagar. Vi siktar på enkla grejer, men det kommer att bli en upplevelse och vi hoppas på att få ihop ett gäng som åker.

 

Sen ska som vanligt en midsommar betas av, innan jag tar med mig familjen neråt Skåne nånstans. Den här resa är rätt löst formulerad och tips för barnfamiljer som inte involverar Astrid Lindgrens värld mottages tacksamt.

 

Sen blir det Vegas. Räknar med att få komma ombord på planet den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm nu inte stanna vid min trailer.

Eller alla som nu passerar trailern är välkomna, och de som inte passerar hoppas jag tar en avstickare till trailern.

 

Rätt säker på att din trailer är mer än en "avstickare" på vägen mellan v-ås och skåne :mrgreen:

 

Men men, i sann crappy-anda så är du obv. välkommen in på en kaffe om du har vägarna förbi valter ;-)

 

Trist på familjesituationen :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar hopplöst att få ordning på min Mac.

Logik kortet är kass, det är det troligen iaf säger serviceteknikern. Men vid frågan om han kollat mot det fel jag bifogat utskrift på två ggr, TS4088 blir han ett frågetecken.

-Va nä?

Men det är ett logikkorts fel, kan det inte vara det?

-Ja, kanske, men kanske inte. Ring du applecare och få en CS kod, så fixar jag det

Men jag får ingen CS kod av dem, det måste du fixa, enl dem på applecare?

 

Och där står vi nu, efter snart tre veckor, med en dator som ligger isärskruvad hos en Auktoriserad Apple servicetekniker som inte kan säga om det är ett specifikt fel med exakta symtomer, exakta data mid 2010, på exakt rätt del på ett välkänt fel som han aldrig hört talas om

 

Suck, funderar på att ge upp. Något intresserad av nya Air.

Hur funkar det med att spela poker på en sådan, med tanke på att upplösningen är bättre än på min 15" kanske det inte blir så stor skillnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae det har jag bara ditt ord på. :mrgreen:

Nu gällde det en av de största saiterna, så jag blev lite orolig

 

Thank you for your e-mail.

 

We are pleased to remind you about your personal question/answer combination:

 

Personal question:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx?

 

Its answer is: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

If you would like to copy and paste the answer above, please make sure you don't copy any additional space in order to avoid any difficulties.

 

You will need this combination if you have forgotten your password or if you would like to request a payout from your account. We therefore suggest you keep it confidential in order to avoid unauthorised access to your account.

 

Furthermore, if you wish to change your personal question and answer combination, please do not hesitate to contact us again providing us with a new alternative.

 

Jag tänkte bara ta ut en del, men vid närmare eftertanke tar jag nog ut det mesta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite lycklig, på lånedator Macbook pro från 2008

Ändå klart bättre än random win dator. :)

 

Jag fick som vanligt när jag får chansen att testa något nytt, för mig att testa parallels i combo med win8.

 

Fan vet vad jag ska tycka, nytt är det iaf. Möjligheterna verkar efter fem minuter vara oerhört stora.

Någon som kör 8:a?

 

Edit: Dock funkar fortfarande inte safari med V-bulle forumet :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jag har fått i uppdrag att fixa fram bästa möjliga stationära Win dator för max 8-8,5k

Den ska i huvudsak användas till film, och spel. Dock inga tyngre spel. Iaf inte för närvarande

Den ska helst gå att köpa på elgiganten, mediamarkt, Siba eller liknade

 

Tips och råd mottages tacksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom färdiga paketen brukar suga rätt hårt eftersom leverantörerna stoppar i sånt som folk tror dom vill ha, Typ den här datorn har 16gb i ram.

Sen att ramminnet iofs är det sämsta ddr3 ramminnet som finns det står ingenstans...

 

Det här paketet är bra från komplett ...och kostar lagom.

Men då får du plocka ihop det själv =P

 

MSI GeForce GTX 560 SE 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDL-DVI, native-miniHDMI, 750MHz

1149.00

Intel® Core i7-3770 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 8MB, Boxed w/fan

2499.00

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GBKit w/2X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin

365.00

Gigabyte GA-Z77-DS3H, Socket-1155 ATX, Z77, DDR3, 1xG3+1xG2-PCIe-x16, CFX, mSATA, VGA, DVI, HDMI, UEFI

949.00

Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5"

694.00

Corsair SSD Force Series 3, 60GB 2.5"SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 525MB/490MB/s read/write, SandForce® SF-2200, w/bracket

599.00

Corsair CX V2 600W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Standard. 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 120mm Fläkt

599.00

Corsair Carbide 300R Midi Tower Svart

Fläktar: 1x 140mm Front, 1x 120mm Bak, ATX, mATX, 2x USB 3.0

649.00

Lite-On DVD/Blu-Ray Reader, iHOS104-06

SATA, 4x BD-ROM Read, 8x DVD-ROM Read, Bulk, BLACK

549.00

Total: 8.052,00 Kr

 

:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...