Gå till innehåll

Moddagbok


devalanteriel

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

För i satingen, ring exorcisten! Björnen kanaliserar Jennez, anno 2005-2008.

 

*edit* Och för sakens skull. Visa mig gärna källa på att det är högertrafik även på gång och cykelbanor, förutom att det är sunt jäkla bonnförnuft dvs ;)

 

-2008? Jag har inte slutat att hata idioter. 8-)

 

Får nog starta en ny "Jennez vs samhället"-tråd för att hålla ställningarna. Fast jag har inget att gnälla på just nu, jag har ju precis fått uppleva the land of the free and the home of the brave i nästan en månad. Nu är man tillbaka i förtryckar-Sverige och är för trött för att agitera. Men vänta tills imorgon, då har jag garanterat hittat något mer att störa mig på.

 

Inväntar för övrigt fortfarande svar på mina kompletterande uppgifter till deklarationen, när det dimper ner kan jag lova att jag radar upp exempel på förtryck och förmynderi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-2008? Jag har inte slutat att hata idioter. 8-)

 

Får nog starta en ny "Jennez vs samhället"-tråd för att hålla ställningarna. Fast jag har inget att gnälla på just nu, jag har ju precis fått uppleva the land of the free and the home of the brave i nästan en månad. Nu är man tillbaka i förtryckar-Sverige och är för trött för att agitera. Men vänta tills imorgon, då har jag garanterat hittat något mer att störa mig på.

 

Inväntar för övrigt fortfarande svar på mina kompletterande uppgifter till deklarationen, när det dimper ner kan jag lova att jag radar upp exempel på förtryck och förmynderi.

 

Skulle du hellre deklarera i USA????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som är riktigt djäkla bra på HM?

 

Jag har likt "E.H" blivit utsatt för fusk ;-)

Jag blev brutalt våldtagen igår varje gång jag stoppade in det pre. (Alltså då inte fick det instoppat)

Varje gång jag stoppade in det var jag dominerad, hur kunde fi veta vad jag satt på :mrgreen:

 

Nä, jag behöver kolla upp om jag är för lös pre, om jag får in det vid fel tillfällen, eller om jag helt enkelt bara lider av dålig taiming och varians.

Går plocka ur bara de händer man gått AI med pre så man kan analysera de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle du hellre deklarera i USA????????

 

Har hört att det är en beyotch att deklarera där men jag har faktiskt deklarerat i England. Förväntade mig byråkrati och fan och hans moster in absurdum men det var det enklaste ever. Skriva på och skicka in, sedan anlitade man någon sorts revisor som sågade de engelska myndigheternas beslut rakt av, fixade 60k tillbaka och tog 5k själv för besväret. 8-)

 

Skulle man väl iofs kunna göra här också men det känns som en större risktagning då man ju faktiskt är helt rättslös mot gråsossarna på SKV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"An American Band" om Ramones är läsvärd.

 

This, och även Poison heart - surviving the Ramones av Dee-Dee Ramone kanske kan vara nåt om man gillar dom.

På semestern läste jag biografin om Jerry Lee Lewis och den är klart läsvärd. Rolling stone magazine kallade den typ bästa rockbiografin nånsin. Tror den heter Hellfire.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

This, och även Poison heart - surviving the Ramones av Dee-Dee Ramone kanske kan vara nåt om man gillar dom.

På semestern läste jag biografin om Jerry Lee Lewis och den är klart läsvärd. Rolling stone magazine kallade den typ bästa rockbiografin nånsin. Tror den heter Hellfire.

 

Är man det minsta intresserad av punk tycker jag också man bör läsa "Please Kill Me" Av Legs McNeil.

 

Jerry Lee Lewis kan faktiskt vara intressant. Ramones också, men jag är inte så jätteintresserad av punken (konstigt nog).

 

Håller nu på med Guillous biografi. Kan inte låta bli att gilla hans sätt att skriva och IB-turerna (som jag är mitt inne i nu) är spännande. Sen ska man nog ta hans historier med en näve salt. Liiite efterkonstruktioner emellanåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar rätt förtjust i amarone numera va? :)

 

Märks det?

 

Jaja. Jag blir kanske lite enkelspårig :mrgreen:

Men varje gång man korkar upp en Amarone så blir livet lite bättre, lite ljusare, lite roligare, ja helt enkelt lite godare.

 

Så jag har sagt det förut, jag säger det igen.

Tack Joel!

 

 

Edit: Dessvärre är det lite för dyrt för att man ska kunna dricka det varje dag.

Då behöver man vara pokerspelare, inte fisk.

 

Uppriktigt sagt, kan man spela en river mer katastrofalt?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($930)

BB ($231)

CO ($272)

Hero ($509)

 

Dealt to Hero Q:club: A:club:

 

fold, Hero raises to $17.50, SB calls $15, fold

 

FLOP ($40) 9:spade: 6:heart: 5:club:

 

SB checks, Hero bets $30, SB calls $30

 

TURN ($100) 9:spade: 6:heart: 5:club: A:heart:

 

SB checks, Hero bets $75, SB calls $75

 

RIVER ($250) 9:spade: 6:heart: 5:club: A:heart: 9:diamond:

 

SB checks, Hero bets $125, SB raises to $300, Hero raises to $386 (AI), SB calls $86.76

 

SB shows K:club: 9:club:

(Pre 35%, Flop 74.3%, Turn 11.4%)

 

Hero shows Q:club: A:club:

(Pre 65%, Flop 25.7%, Turn 88.6%)

 

SB wins $1,008

 

När nia nr två kommer inbillar jag mig att mitt "tvåpar" är starkt nog och att Fi's A ragg inte håller.

 

Tomteluva på :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...