Gå till innehåll

Moddagbok


devalanteriel

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bekräftat!

 

Jag har "alltid" beskrivit mig själv som humorbefriad, iaf sedan polarna ägande sig åt "Benny Hill" kvällar.

För er som är för unga

 

 

Igår var vi på "vallarna" i Falkenberg.

Bäst var vädret, det säger kanske det mesta.

"En morsa till Salu" Är att i första hand beskriva som

-Något smålustig i sina bästa stunder......

 

Men å andra sidan jag är som sagt humorbefriad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tur är gör ju miljön där det värt iaf.

Nej. Herr Crappy smsade facit "De har iaf öl".

 

Själv försökte sig flicksnärtan på TGIF lura på mig en Pripps häromdan när jag beställde in en Hof. Skickade raskt ut henne efter rätt sort med orden "pripps är inte öl".

 

Jaja, ok. Hoffen är väl ingen höjdare den heller men kom igen. Pripps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Herr Crappy smsade facit "De har iaf öl".

 

Själv försökte sig flicksnärtan på TGIF lura på mig en Pripps häromdan när jag beställde in en Hof. Skickade raskt ut henne efter rätt sort med orden "pripps är inte öl".

 

Jaja, ok. Hoffen är väl ingen höjdare den heller men kom igen. Pripps.

 

Hmmm jag citerar mig själv, enl vårt senaste besök på ett Irländskt vattenhål så råder det tydligen delade åsikter om det. iofs håller jag med dig.

 

Vi, Jag, Juggler, TF, och Miata tänkte dricka en god öl igår

Bestämde träff på Ölrepubliken, vilken visade sig vara stängd :(

Vi hamnade efter lite funderande på Dubliners för lite mat och god öl.

Det började kanon, Jag och TF tyckte att en husets sallad kunde smaka gott i värmen. Den serverades glatt med orden

-En grekisk sallad beställd

Jaja, en grekisk (husets) sallad på en Irlänsk pub kunde man kanske stå ut med. Om det dessutom inte hade varit bedrövligt tråkig

När det är dags för andra omgången öl beställer jag

-En god ljus lager tack.

Servitrisen serverar (alltid något) och jag frågar glatt nyfiken som ett barn.

-Vad blev det, vad fick jag?

Svaret är kort och hårt. På en Irlänsk pub får man om man beställer en ljus lager

 

PRIPPS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schweppes innehåller såvitt jag fattar bara lite mindre socker än vanlig läskeblask, och är därför mycket mer läskande och godare. Så det så.

 

Lite mindre socker, lite mer sötningsmedel. Jag har sedan länge haft en överbliven schweppes i kylskåpet som blev kvar när jag gjorde bål för ett par månader sedan. Igår fick jag för mig att jag skulle ta en slurk på balkongen i den stekande hettan. Jodå, smaken var det väl inga större fel på men vad fan var det för äcklig eftersmak? Aspartam? Wtf?! Jag var tvungen att gå och titta på flaskan och mkt riktigt var den full med aspartam. Inte ok!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mindre socker, lite mer sötningsmedel. Jag har sedan länge haft en överbliven schweppes i kylskåpet som blev kvar när jag gjorde bål för ett par månader sedan. Igår fick jag för mig att jag skulle ta en slurk på balkongen i den stekande hettan. Jodå, smaken var det väl inga större fel på men vad fan var det för äcklig eftersmak? Aspartam? Wtf?! Jag var tvungen att gå och titta på flaskan och mkt riktigt var den full med aspartam. Inte ok!

Hm, jag hittade inget om aspartam på varesig Tropical eller Lemon. Är själv rätt känslig mot ämnet också, avskyr t ex lightläsk.

Vilken schweppes drack du?

 

Kan vara intressant, tackar.

 

Nu dags för en lååång cykeltur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, jag hittade inget om aspartam på varesig Tropical eller Lemon. Är själv rätt känslig mot ämnet också, avskyr t ex lightläsk.

Vilken schweppes drack du?

 

Blodgrape. Det står aspartam + ett annat sötningsmedel. Det står även: "Innehåller en fenylalaninkälla" vilket = aspartam.

 

Om det är unikt för just den smaken så ska jag absolut testa de andra. Men det verkar ju konstigt. Är det något annat sötningsmedel i? Sötningsmedel går fetbort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sötningsmedel är nog det vidrigaste som någon blandat i något drickbart och sedan kallat det drickbart.

Sambon är beroende av Pepsi Max eller TAB. Vidrigare dryck får man leta efter, möjligen hittar man det i någon FUN saft.

Senaste gången jag drack lightdricka överhuvudtaget var många år sedan.

Svårt bakfull inser jag att det enda drickbara är en TAB, fy fan.

Jag mår aldrig illa dagen efter, dåligt som fan mår jag ,men spyr? Man är väl man :mrgreen:

Dock gick det inte hålla tillbaka, det är den enda gången vomerat på bakfyllan.

ALDRIG MER!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, jag hittade inget om aspartam på varesig Tropical eller Lemon. Är själv rätt känslig mot ämnet också, avskyr t ex lightläsk.

Vilken schweppes drack du?

 

Gjorde nyss en liten undersökning på kvantum. Dom hade ett stort urval av schweppes och ingen innehöll sötningsmedel. Väl synligt på framsidan av ettiketten stod också: "No sweeteners". Antar att de har slängt ut allt skit relativt nyligen. Den sorten jag har i kylskåpet (inköpt på willys) fanns inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du ser. :-) Läskar mig just nu med kall Grapefruit Fusion (utan vodka...). Gott.

 

Var ute 5,5 timmar idag med cykeln. Vi drog in till stan, gled runt tanto och söder och sen till kungsan för en burgare och en iskall. Vad vi missade var att det var nån eko-festival så allt som serverades var eko, dvs inte lika gott som det ska vara. Men en skön dag ändå.

Bortsett från (och här kommer en kraftig dos hälsosamt människoförakt) alla jävla spån som är ute och rör på sig. Alltså, är man ute och går med tjejen måste man inte gå hand i hand med utsträckta armar och täcka upp både gång- och cykelbana. Och är man en fet mamma som ska trycka in en glass i truten på sin feta unge, måste man inte ställa barnvagnen på tvärsan och sen böja ut sin häck över resten av gång- och cykelbanan. Och cyklar man en gammal rishög och inte håller något tempo så måste man inte vingla över hela cykelbanan. Och förresten, till alla människor: det är högertrafik i Sverige även på gång- och cykelbanor. Hur svårt kan det vara?

 

Trots att cykling bitvis är som att spela ett hysteriskt dataspel, typ Defenders på sista nivåerna, har jag inte använt ringklockan en enda gång idag. Har nämligen lärt mig att ett "pling" för det mesta skapar totalt kaos och därmed ökar risken för olycka oerhört. Bättre att hitta en någorlunda säker lucka, susa förbi och lämna kaoset bakom sig.

 

Nog med människoförakt. Och jag är förresten själv felfri.

 

(Nä förresten, en till: bara för att man fyllt 18 och precis skaffat tatuering är man inte tuff.)

 

Orkar ingen poker inatt och det verkar inte finnas något att moderera, så...gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst tråden.

Det är ju uppenbart att ni generellt sett är en tämligen korkad grupp individer (dock mkt smartare post-Klyka obv) och därmed också jävligt kassa på poker. Men det jag är nyfiken på är om det måhända finns något enskilt undantag? Finns det någon inom gruppen som med framgång spelar högre än micro-/lowstakes?

 

(Förök att undvika självmålet att ta upp turneringar, min skämskudde är nämligen trasig.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst tråden.

Det är ju uppenbart att ni generellt sett är en tämligen korkad grupp individer (dock mkt smartare post-Klyka obv) och därmed också jävligt kassa på poker. Men det jag är nyfiken på är om det måhända finns något enskilt undantag? Finns det någon inom gruppen som med framgång spelar högre än micro-/lowstakes?

 

(Förök att undvika självmålet att ta upp turneringar, min skämskudde är nämligen trasig.)

 

:lol: Välkommen till tråden. På frågan är svaret troligen nej, men jag låter de andra svara fr sig själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst tråden.

Det är ju uppenbart att ni generellt sett är en tämligen korkad grupp individer (dock mkt smartare post-Klyka obv) och därmed också jävligt kassa på poker. Men det jag är nyfiken på är om det måhända finns något enskilt undantag? Finns det någon inom gruppen som med framgång spelar högre än micro-/lowstakes?

 

(Förök att undvika självmålet att ta upp turneringar, min skämskudde är nämligen trasig.)

Jag har varit reg på midstakes FLT, men eftersom jag krashade under fylletiltning inte en utan flera gånger är jag säkerligen den mest korkade inom gruppen.

Spelat väldigt lite senaste året, som jag skrev förut "mest lallat runt", men funderar på ett nytt seriöst projekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst tråden.

Det är ju uppenbart att ni generellt sett är en tämligen korkad grupp individer (dock mkt smartare post-Klyka obv) och därmed också jävligt kassa på poker. Men det jag är nyfiken på är om det måhända finns något enskilt undantag? Finns det någon inom gruppen som med framgång spelar högre än micro-/lowstakes?

 

(Förök att undvika självmålet att ta upp turneringar, min skämskudde är nämligen trasig.)

 

Byt ut tämligen mot oerhört så kommer du närmare sanningen. Däremot verkar korkad och trevlig korrelera i detta fallet vilket gör att jag skiter i vilken nivå på IQ-skalan de befinner sig.

Personligen ligger jag strax över fiskmås på skalan och det är väl just mellan fiskmås och den något lägre maskbajs som Crappy & Co befinner sig. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst tråden.

Det är ju uppenbart att ni generellt sett är en tämligen korkad grupp individer (dock mkt smartare post-Klyka obv) och därmed också jävligt kassa på poker. Men det jag är nyfiken på är om det måhända finns något enskilt undantag? Finns det någon inom gruppen som med framgång spelar högre än micro-/lowstakes?

 

(Förök att undvika självmålet att ta upp turneringar, min skämskudde är nämligen trasig.)

 

Det var synd att kudden är trasig. Jag hade behövt låna den. Svaret är nämligen för min del ett NEJ.

Här är det IQ maskbajs som Mike kallar det :mrgreen:

 

Igår var ett typ exempel på mitt obegripliga microspel

1-2 ett stort fett rött minus

2,5-5 ett stort fett grönt plus!

 

Och inte begriper jag varför, jag har ägnat hela förmiddagen åt det men nope.

Det måste vara variansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bortsett från (och här kommer en kraftig dos hälsosamt människoförakt) alla jävla spån som är ute och rör på sig. Alltså, är man ute och går med tjejen måste man inte gå hand i hand med utsträckta armar och täcka upp både gång- och cykelbana. Och är man en fet mamma som ska trycka in en glass i truten på sin feta unge, måste man inte ställa barnvagnen på tvärsan och sen böja ut sin häck över resten av gång- och cykelbanan. Och cyklar man en gammal rishög och inte håller något tempo så måste man inte vingla över hela cykelbanan. Och förresten, till alla människor: det är högertrafik i Sverige även på gång- och cykelbanor. Hur svårt kan det vara?

 

För i satingen, ring exorcisten! Björnen kanaliserar Jennez, anno 2005-2008.

 

*edit* Och för sakens skull. Visa mig gärna källa på att det är högertrafik även på gång och cykelbanor, förutom att det är sunt jäkla bonnförnuft dvs ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För i satingen, ring exorcisten! Björnen kanaliserar Jennez, anno 2005-2008.

 

*edit* Och för sakens skull. Visa mig gärna källa på att det är högertrafik även på gång och cykelbanor, förutom att det är sunt jäkla bonnförnuft dvs ;)

Nja det finns nog faktiskt ingen lag ska erkännas, men man kan väl säga att det är förlängd konsekvens av högertrafik på bilbanorna.

Principen för gångtrafikanter är ju att inte ha biltrafiken i ryggen. Ponera nu en bilväg med endast en trottoar, dvs gångare åt båda riktningar är hänvisade till denna enda trottoar. Hur ska de gå för att de ytterst mot bilvägen inte ska få trafiken i ryggen? Höger.

Dessutom är cykelbanorna uppritade enligt högertrafik.

De flesta fattar ändå detta och på gång- /cykelbanor med hög trafik blir det också naturligt att det flyter på enligt högertrafik. Men för vissa (allt för många) verkar det vara som att de totalt förlorar orienteringen när det blir lite glesare och de måste tänka själva.

Normen är alltså att man håller sig till höger, de som går eller cyklar tvärtom beter sig korkat och borde hållas ansvariga om det blir en olycka. PUUUUNKT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med på alla punkter. Som kuriosa hade vi, i lokala dagstidningen, i våras en följetong på insändarsidorna där det debatterades livligt om hur man skulle förpassa sin person på gång- och cykelbanor, samt kombinationer av dessa. Det är väl ingen överdrift att påstå att de mest rabiata, och som av en slump de som hade allra mest fel, var gamlingarna. Du vet, de (ni?) som var med på Hedenhös tid och alltså upplevde vänstertrafiken i Sverige.

 

Nåväl, det om det. Crappy, varför är inte Björnen inbjuden till "gruppen"? För jäkla slapphänt nuförtiden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...