Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bordsstämningen är lös. Höjningar respekteras knappast preflop. Jag har spelat relativt tajt och jävligt aggro, men bra. Huvudfi i denna hand har spelat... konstigt. Emellanåt jävligt aggro, emellanåt rätt passivt.

Game # 80302006 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Gislaved"

Game ended 2005-06-06 19:57:05 UTC

Players:

snerka (EUR 49,25 in seat 1)

savager (EUR 36,00 in seat 2)

sprutfisk (EUR 101,00 in seat 3)

swedaniek (EUR 32,50 in seat 4)

superpam (EUR 53,75 in seat 5)

lasere (EUR 30,75 in seat 6)

Dealer: snerka

Small Blind: savager (0,25)

Big Blind: sprutfisk (0,50)

sprutfisk was dealt: Kh - Ah

swedaniek Call (0,50)

superpam Call (0,50)

lasere Fold

snerka Fold

savager Call (0,25)

sprutfisk Raise (3,00)

swedaniek Fold

superpam Call (3,00)

savager Call (3,00)

Efter typ sjuhundrafemtio limpare drämmer jag på en rejäl höjning med AKs (handen efter förra AK-handen). Får ju trots det två syn.

Flop Qh - 5d - 7h

savager Check

sprutfisk Bet (11,00)

superpam Call (11,00)

savager Fold

Pott: 33

Denna flop var ju inget att klaga över! Två överkort + nötfärgdraget. Superpam har jag lite svårt att placera, varit aggro i vissa potter men passiv i andra. Var uppe i typ 80-90E men slaskat bort dem, minns inte riktigt hur…

Turn Qh - 5d - 7h - Kd

sprutfisk Check

superpam Check

Pott: 33

Här träffar jag alltså min kung. Är rätt säker på att jag leder, men hoppas genom min check inducera bluff.

River Qh - 5d - 7h - Kd - Jc

sprutfisk Bet (13,00)

superpam All-In (39,25)

sprutfisk Call (26,25)

När jag inte får ett bet mot mig på turn väljer jag att värdebeta istället. Superpam slår om, jag tänker lite och synar.

Vad ska superpam ha där som slår mig? Tvåpar? Knappast – tvåpar hade antingen re-raisat flop, eller betat turn när jag checkar. Jag tror inte heller att ett set checkar bakom på turn. AT? Jävligt osannolikt. Superpam verkar aggro men inte så dålig/slaskig att hon/han skulle syna 11E på floppen med ett överkort utan drag. KJ? Njae – tveksamt, tror jag skulle fått ett bet i fejjat på turn då. En hand som Superpam kan ha som jag torskar mot är QJ – det skulle väl ungefär kunna stämma in på spelet. Men skulle QJ verkligen ställa in för värde där? Möjligt.

Vad tycker ni om denna syn? Jag tycker att den är rätt så solklar – men ni kanske tycker att jag ska överväga lägg där? Dessutom är pottoddsen bra, räcker med att min hand står typ 1/3ggr för att synen ska vara korrekt.

Vad sätter ni superpam på och varför? Och skulle ni synat? Resultat kommer senare.

* Mini RP - QoS *

Postad

Stor bet eller all in fran dig pa turn. Potten ar tillrackligt stor, man skall inte gapa efter mkt, blir ofta fel.

Han kan ha fatt tvapar, eller slowplayat sitt set, dock svart att tro pa eftersom det fanns fargdrag ute och det skulle skramt han.

Dock ar hans all in pa rivern tyvarr ett tecken pa att du var slagen.

Enligt mig hade en all in/stor bet fran din sida pa turn varit basta spelet.

Postad

Vad sägs om en checkraise all-in på floppen?

Om han synar kommer du allra oftast inte ligga långt efter och han kommer lägga en hel del händer som borde syna mot AKs.

Spelar du AA/set på samma sätt blir det svårt för din motståndare att hitta ett bra sätt att exploatera dig på. Bortsett från att checka tillbaka då.

Kanske lite väl stort överbet, men med ett färgdrag gillar du ju verkligen foldequity.

För övrigt gillar jag verkligen inte riverbetet. Vad ska han syna med egentligen?

Postad

Min känsla är att han gör sin hand på river och att du är slagen. Sen är det möjligt att synen betalar sig i förhållande till potodds med tanke på vad vissa spelare får för sig att syna med ibland.

Man kan ju försöka tänka omvänt och se vad han kan sätta dig på. Att han tror att du bluffat hela vägen är inte särskilt troligt, därför inte heller att han försöker skrämma bort dig med ett all-in bet på din raise på rivern då du - som du tidigare sa - mycket väl kan anse dig ha potodds att syna. Om han hade varit rädd för att vara slagen hade han knappast slagit om utan bara synat lite småskakigt och hoppats på att du hade sämre.

Omslaget på rivern skriker "du är slagen" i mina öron men jag hade antagligen kunnat synat ändå, svårt att lägga en så legitim hand med så pass mycket kosing i potten.

Postad

Det känns troligt att han har QJ (vilket jag skulle kastat i papperskorgen preflop mot en höjning på ett 10-manna bord, men alla är väl inte som mig).

Att slowplaya triss eller nåt med en 2-färgad flopp är det väl inte så många som gör.

Jag skulle ha bettat turn iaf, check-raise all in på floppen är ju oxå ett alternativ som hjort nämnde.

Men hursomhelst, på turn så får man räkna med att om nån sitter med par i damer och det kommer en kung, så kanske man inte kommer få chans att göra en check-raise som du planerade. Just därför att kungen skrämmer snubben med damen nu har han inte längre top-pair.

Även om det inte fanns några farliga drag ute, så gillar jag inte o ge ut gratiskort (vilket kan bli resultatet om man checkar, även om man planerar reraise), speciellt inte när man bara träffat ett par.

Jag är inte säker på om jag skulle folda eller inte på rivern, så mycket ologiskt spel på de lägre nivåerna, så svårt o ha folk på nån speciell hand.

Postad

Jag säger JJ! Det är ju uppenbart! Han synar preflop (självklart), han synar floppen för att han tror att du kanske bluffar, han checkar turn för att du kanske ändå hade den där damen och sen är ju all in på rivern given.

Postad

QJ eller QK är nog möjligt och troligt.

Kan han annars ha slaskat med typ 68 eller 64 och missat stegdraget, eller missade han färgen och försöker bluffa ut dig efter visad svaghet på turn?

Postad

Jag hade nog spelat ungefär som dig. Känns väldigt svårt att folda på rivern då du mycket väl kan ha inducerat en bluff. Det är förmodligen sannolikt att du är slagen(QJ och JJ verkar rimligt) men samtidigt har du rätt bra odds, du betalar 26 för att vinna 86. Så du behöver inte ens vinna 1 av 4 för att det ska vara lönsamt. Du säger också att han har spelat konstigt, det finns många konstiga människor som går all in med lite blandade händer i det där läget. Syn tycker jag!

Postad

Jag missade också en viktig del i min HH såg jag nu.

Fi träffade set förut och då spelade han det hårt, ca halva stacken in på flop, resten på turn.

Vilket får mig att utesluta alla set utom JJ. Och jag får ju som sagt grymma odds för att syna.

Visst borde jag kanske ha betat turnen, men jag försökte inducera bluff/semibluff där. Han hade ju spelat aggressivt tidigare, varför jag tänkte få in en check-raise.

Hjort, intressant förslag - men överbeta 5xpott på floppen rakt av? Känns inte som om jag får för många tomtesyner då tyvärr.

Jag väntar ett tag till med resultaten, postar dessa ikväll när jag kommer hem!

Postad

Pre-flop och flop tycker jag inte är något fel direkt. Även om Hjorts förslag tåls att tänka på :).

Tycker helt klart du skall betta turn. Du träffar ditt drag, bara att fortsätta betta. Din hand kommer att vara rätt dold på det sättet. Jag tycker inte mycket talar för att han kommer betta om du checkar turn. Även om han varit aggresiv tidigare så känns det inte tillräckligt säkert att han ska betta för att en check-raise ska vara motiverad på turn. Sen är potten hyffsad stor redan och om du tar den på turn utan risk för utdragning känns det väl också rätt bra.

River är väl inte mycket att snacka om. I och med din check på turn kan han mycket väl få för sig att bluffa eller att hans Q håller här på denna nivå. Tycker potoddsen är riktigt bra. Därför tycker jag synen på rivern är rätt.

Postad
Hjort, intressant förslag - men överbeta 5xpott på floppen rakt av? Känns inte som om jag får för många tomtesyner då tyvärr.

Checkraise all-in innebär ju att din motståndare först betar runt en tia och du sen slänger in 50 totalt. Det är ju knappast en massiv överbet.

Hela poängen med att göra så är att det knappast går att göra särskilt många tomtesynar mot din specifika hand just nu, eftersom så gott som alla par har pottodds att syna. Med den här handen så vill du ju ha så många foldar du kan få. Om du dessutom balanserar med botten/mellanset (topset så blir det antagligen inte tillräckligt många kombinationer kvar för motståndaren att syna med) så blir det väldigt knepigt för din motståndare att veta vad som är rätt spel här. Men det bygger förstås på att din motståndare är aggro och betar större delen av sina par här.

En annan väldigt viktig tanke här är att det med starka draghänder är väldigt viktigt att få in den sista signifikanta höjningen för att maximera möjligheten att motståndaren lägger en hand som borde synat.

Postad
Checkraise all-in innebär ju att din motståndare först betar runt en tia och du sen slänger in 50 totalt. Det är ju knappast en massiv överbet.

Jag missförstod dig totalt. Måste varit trött och missat det där med cr - trodde du menade att jag skulle safta på ai direkt.

En annan väldigt viktig tanke här är att det med starka draghänder är väldigt viktigt att få in den sista signifikanta höjningen för att maximera möjligheten att motståndaren lägger en hand som borde synat.

Jo, låter som ett vettigt spel i detta läge. Särskilt som jag inte grämer mig om jag missar min checkraise (även om det blir lite jobbigt på turn ifall jag inte förbättrar). Låter som ett fint move!

Postad

Jag tycker att checken på turn var det stora misstaget, Med tanke på att ni båda hade ganska små stackar vid detta laget och troligen skulle pengarna åka in vid river. Vid floppen calla han dig och ingen reraise och det tyder på att han sitter med en draghand eller helt enkelt synar eftersom han här tror att du ochså missat med floppen. Hans check på turn visar på svaghet och att han troligen sitter på en draghand och nu får ett gratiskort. Sistakortet tror jag tyvärr gör att han sätter sin stege med "A10".

Hans hand "A10"

Postad

Grattis Parre, du vann! Motståndaren gjorde ett sista desperat försök med sin JT :heart: , men du stod emot. Checken på turn fick honom att tro att du inte hade något, så när han satte paret på rivern ställde han in trots att inte färgdraget satt.