Gå till innehåll

c/r flop, 4bet pot. 2k svs. Pinsamt spew lr perfekt balanserat?


Recommended Posts

(Orkar inte översätta från 2p2 så jag ber om ursäkt till alla som inte snackar utrikiska. Men ni kan ju iaf titta på bilden.)

 

 

Villan is really aggro and seems competent. Stats: openSB: 61% callopen: 32% 3bet: 38% Over 120 hands.

He has been 3 betting pre and c/r cbets a ton, and always following up the turn after c/r. I have adjusted by minraising and tightening up my SB open range. cant tell if he is spew aggro or a good solid reg who is just playing a rush. He is waiting for action 3/6.

Also he had been barreling a lot. So he seems like the type that always fires atleast 2 barrels.

 

This was my 2nd 4 bet in the match. And i know the easiest solution to my postflop problem is to just not 4 bet crap like 84s. But now i did so what do i do with it? Plus do not wanto have my first 4 bet be with a premium hand.

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $20(BB) Replayer

($4,342)

Hero ($3,484)

 

Hero posts (SB) $10

 

Dealt to Hero 4:diamond: 8:diamond:

 

Hero raises to $40, Villan raises to $120, Hero raises to $280, Villan calls $160

 

FLOP ($560) T:club: 3:diamond: 2:diamond:

 

Villan checks, Hero bets $320, Villan raises to $1,140, Hero raises to $3,204 (AI), Villan calls $2,064

 

TURN ($6,968) T:club: 3:diamond: 2:diamond: Q:heart:

 

RIVER ($6,968) T:club: 3:diamond: 2:diamond: Q:heart: 7:diamond:

 

Hero shows 4:diamond: 8:diamond:

(Pre 31%, Flop 3.5%, Turn 0.0%)

 

Villan shows J:diamond: T:diamond:

(Pre 69%, Flop 96.5%, Turn 100.0%)

 

Villan wins $6,963

 

I know his range is semi-wide on the flop (PP, QJ, KQ hands etc without a diamond), so i do think a cbet is in order. Plus i wanto have some bluffs to Shania my TT+ hands here. But when he c/r I think im pretty crushed, but folding seems worse than shipping. And i dont think i can call given that i have zero FE and zero showdown value on blank turns and rivers. But i really dont know. =)

 

shania3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så han får bluff leada turn samt dra till 6 hattar med QJo? Och var gör jag med AA då om jag checkar bakom FDs?

 

först och främst, 4 out har han ju bara...

 

jag checkar nog också bakom ifall han är en sådan som kan c/r AAKK på dessa floppar..

 

och btw, när han väl har c/r dej som nu, är han någonsin tom då? tveksamt imo. Och ifall han inte har det så ligger du ju riktigt dåligt till vs hans range som borde bestå av set, överpar, och bättre fd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

först och främst, 4 out har han ju bara...

 

jag checkar nog också bakom ifall han är en sådan som kan c/r AAKK på dessa floppar..

 

och btw, när han väl har c/r dej som nu, är han någonsin tom då? tveksamt imo. Och ifall han inte har det så ligger du ju riktigt dåligt till vs hans range som borde bestå av set, överpar, och bättre fd...

 

Två overs = minst 6 hattar.

 

Mm så här några timmar efter så känns det rätt klart att han aldrig e tom och att jag e tokdominerad när degen åker in. Så det där var en tung fold jag inte orkade göra. Tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se detta inlägg i ljuset av att jag spelar mtts och inte mkt HU NL.

 

På hans C/R är det mycket riktigt fold eller push imo. Jag skulle folda då du inte borde ha ngn FE (men i the heat of the battle säkerligen pushat pga dålig disciplin "kos i haz flashdraaw").

 

I trny med liknande stackar lutar jag åt fold med nämnda stackdjup.

Du är som bäst knappt 40-60 mot botten av hans range om det nu är toppar utan flushdrag, (är det botten av hans range anser du?), eller dyngtoast mot alla drag utom 54off :)

 

Svårt att se meningen med pushen förutom inte-bli-överkörd-aspekten eller wtf flip it!

 

Det jag funderar över är din fyrbetsizing, varför så liten "minbetar" du alltid den? I vilket syfte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se detta inlägg i ljuset av att jag spelar mtts och inte mkt HU NL.

 

På hans C/R är det mycket riktigt fold eller push imo. Jag skulle folda då du inte borde ha ngn FE (men i the heat of the battle säkerligen pushat pga dålig disciplin "kos i haz flashdraaw").

 

I trny med liknande stackar lutar jag åt fold med nämnda stackdjup.

Du är som bäst knappt 40-60 mot botten av hans range om det nu är toppar utan flushdrag, (är det botten av hans range anser du?), eller dyngtoast mot alla drag utom 54off :)

 

Svårt att se meningen med pushen förutom inte-bli-överkörd-aspekten eller wtf flip it!

 

Det jag funderar över är din fyrbetsizing, varför så liten "minbetar" du alltid den? I vilket syfte?

 

Han träffar en högre flush tillräckligt många gånger då flushen sitter. Så jag tycker minst 6 hattar låter rimligt.

 

4betade litet pga att jag ser det som en steal. Om han har premium så 5 betar han nog och då får jag in degen med mina värdehänder endå. Och när han har resten av sin range så tänkte jag att, eftersom han verkade ganska bra endå, han inte kommer vilja lira en marginell/dominerad hand OOP. MEn där hade jag ju fel =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pre suger rätt kraftigt dock. Är verkligen 84s botten av din 4b-range? Typ no blockers, no equity, no nothing.

 

Har hellre bra equity samt implied mot en premiumrange än en A blocker. Ax kommer dessutom kommer sätta en i stora postflop problem rätt ofta och man kommer alldrig kunna skoopa en fet pott med den. För övrigt så har jag oftast inte nån 4bet range, men just mot den här FIn och med de här stacksen så ville jag skapa en 4bet dynamik då jag vill kunna 4beta en så stor värderange som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han träffar en högre flush tillräckligt många gånger då flushen sitter. Så jag tycker minst 6 hattar låter rimligt.

 

4betade litet pga att jag ser det som en steal. Om han har premium så 5 betar han nog och då får jag in degen med mina värdehänder endå. Och när han har resten av sin range så tänkte jag att, eftersom han verkade ganska bra endå, han inte kommer vilja lira en marginell/dominerad hand OOP. MEn där hade jag ju fel =)

 

Det blir underligt när du spelar HU om du fyrbetar olika size pre beroende på din handstyrka, balans, reads och allt smått och gott däremellan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir underligt när du spelar HU om du fyrbetar olika size pre beroende på din handstyrka, balans, reads och allt smått och gott däremellan

 

Nej jag ska ha samma betsize med hela min range menar jag. Dock förlorar jag inte så mycket på att beta litet, då mycket av hans "bra range" endå oftast 5 betar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av Murberg

Ax > 84

 

Utveckla gärna varför du tycker så. Och vad e fel i mitt ovanstående resonemang?

 

 

 

Du skriver ju det själv. Du 4betar som en steal och tror att han 5betar sina värdehänder och inte kommer vilja spela en marginell hand OOP med de stackdjupen mot din 4bet. Så eftersom det är en ren 4bet bluff och du är aldrig ute efter att spela en flop med handen så spelar det ingen roll vad du har för equity. Därför är det bättre med Ax som har en blocker i sig när du 4betbluffar. Och skulle han mot förmodan syna din 4bet så har du hellre A8o än 84s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av Murberg

Ax > 84

 

 

 

 

 

Du skriver ju det själv. Du 4betar som en steal och tror att han 5betar sina värdehänder och inte kommer vilja spela en marginell hand OOP med de stackdjupen mot din 4bet. Så eftersom det är en ren 4bet bluff och du är aldrig ute efter att spela en flop med handen så spelar det ingen roll vad du har för equity. Därför är det bättre med Ax som har en blocker i sig när du 4betbluffar. Och skulle han mot förmodan syna din 4bet så har du hellre A8o än 84s.

 

Ok, helt tru. Jag håller med. Så sjukt svårt att sluta tänka: "bat i can has a flash?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste jag fel att han 3bettade 38%? Du kan ju 4betta med AJ+,88+ för värde istället. Det blir en bra och rolig 4betsrange :)

Hade jag 4bettat 84s där hade jag förmodligen också fått in det, one way or another..

 

asså jag vet inte, e dålig på 4bet ranger uppenbarligen =) Men känns så sjukt variansigt. Och blir väldigt mycket push/fold postflopspel. Tycker min edge ligger i att jag handreadar bättre än de jag lirar mot och vill inte ge upp den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menar med fyrbetssizen är, ja, han fembetar sina monster, men för 160 till i en 400 pott så lägger han ju inte 23s-JTs, Ax,, 22-JJ, ja hela rangen han trebettar med hur galen han än är. Säger du 420-500 så vet du lite mer....öhhh.....

 

Inforejs klapp klapp klapp! Inforejs klapp klapp klapp! ;)

 

Särskilt när ni är såhär djupa så synar han ju med alla spekulativa händer för de implicita oddsen, annars vore han ju dum.

 

Men kan du lira ut honom post och välkomnar synen och har det som strategi varje gång du fyrbetar, så visst, då var det bara en coolerflopp här givetvis.

Cbeten är då fin tills C/R, som när han väl gör den krossar dig.

 

Måste kännas ruggigt segt att lägga en hand som denna givetvis efter sagda action och kräver disciplin när man väl sitter där kan jag tänka mig *plisskin=fistpump allin*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...