Gå till innehåll

c/r flop, 4bet pot. 2k svs. Pinsamt spew lr perfekt balanserat?


Recommended Posts

Det jag menar med fyrbetssizen är, ja, han fembetar sina monster, men för 160 till i en 400 pott så lägger han ju inte 23s-JTs, Ax,, 22-JJ, ja hela rangen han trebettar med hur galen han än är. Säger du 420-500 så vet du lite mer....öhhh.....

 

Inforejs klapp klapp klapp! Inforejs klapp klapp klapp! ;)

 

Särskilt när ni är såhär djupa så synar han ju med alla spekulativa händer för de implicita oddsen, annars vore han ju dum.

 

Men kan du lira ut honom post och välkomnar synen och har det som strategi varje gång du fyrbetar, så visst, då var det bara en coolerflopp här givetvis.

Cbeten är då fin tills C/R, som när han väl gör den krossar dig.

 

Måste kännas ruggigt segt att lägga en hand som denna givetvis efter sagda action och kräver disciplin när man väl sitter där kan jag tänka mig *plisskin=fistpump allin*

 

4betsizen är helt ok. Den ska absolut inte ligga på 420-500. Mot en kille som 3betar 38% vill du kunna 4betbluffa mer och vill därför 4beta en lägre summma. Slår du 420-500 blir det mer profitabelt för fi att 5beta då han inte behöver få fold lika ofta.

 

Dum är exakt vad han är om han synar med alla spekulativa händer för implicita odds. Så bra implicita får han inte samt att han kommer få spela stora potter ur position med svagare händer. 84s skulle jag då inte välja att kanske ha i min 4betbluff range utan då öka min 4betrange för värde istället om det visar sig att fi är benägen att syna större delen av mina 4bets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4betsizen är helt ok. Den ska absolut inte ligga på 420-500. Mot en kille som 3betar 38% vill du kunna 4betbluffa mer och vill därför 4beta en lägre summma. Slår du 420-500 blir det mer profitabelt för fi att 5beta då han inte behöver få fold lika ofta.

 

Dum är exakt vad han är om han synar med alla spekulativa händer för implicita odds. Så bra implicita får han inte samt att han kommer få spela stora potter ur position med svagare händer. 84s skulle jag då inte välja att kanske ha i min 4betbluff range utan då öka min 4betrange för värde istället om det visar sig att fi är benägen att syna större delen av mina 4bets.

 

Köper tänket med lägre storlek för att man vill 4betsbluffa oftare ihop med att ta bort 84s ur den rangen. Dock inte ett sätt jag instinktivt skulle vilja attackera problemet.

 

Jag skulle syna mer och spela poker från floppen rerejsa cbets osv desto mer, 4beta för värde mer och 4betsbluffa lite mer sällan men höja sizen (givetvis ha samma för bluff som värde).

 

Själv skulle jag nog konsekvent 4beta en större size för värde (360-420). Fembetsbluffar han ofta, vilket han först ska visa att han kan och förstår varför han gör det, så justerar jag hellre till det.

Jobbar isåfall hellre på setupen att han fembetsbluffar in i mitt stål än att jag spelar en liten pott med AA vs hans "any two" 200bbs deep, men som sagt 84s kanske inte bästa fyrbetshanden.

 

Eller om jag säger så här, som motståndare till vår hero så vill jag definitivt att han fortsätter med sina små 4bets, (och ännu hellre att han fortsätter 4beta litet med sina svaga händer och större med de bra som fallet verkar vara) mest för att det är enklare och mer bekvämt att kunna trebeta 38% och aldrig aldrig aldrig bli 4bet blown out the pot preflop.

 

Och en extremexempelparentes:

Inte lägger du 22-55 el 98s i fis sits även om du vet att hero har AA med 200bbs bakom, för att du tycker det är dumt att syna för de implicita oddsen? Du trebetsfoldar alltså dom getting 2.5-1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper tänket med lägre storlek för att man vill 4betsbluffa oftare ihop med att ta bort 84s ur den rangen. Dock inte ett sätt jag instinktivt skulle vilja attackera problemet.

 

Jag skulle syna mer och spela poker från floppen rerejsa cbets osv desto mer, 4beta för värde mer och 4betsbluffa lite mer sällan men höja sizen (givetvis ha samma för bluff som värde).

 

Själv skulle jag nog konsekvent 4beta en större size för värde (360-420). Fembetsbluffar han ofta, vilket han först ska visa att han kan och förstår varför han gör det, så justerar jag hellre till det.

Jobbar isåfall hellre på setupen att han fembetsbluffar in i mitt stål än att jag spelar en liten pott med AA vs hans "any two" 200bbs deep, men som sagt 84s kanske inte bästa fyrbetshanden.

 

Eller om jag säger så här, som motståndare till vår hero så vill jag definitivt att han fortsätter med sina små 4bets, (och ännu hellre att han fortsätter 4beta litet med sina svaga händer och större med de bra som fallet verkar vara) mest för att det är enklare och mer bekvämt att kunna trebeta 38% och aldrig aldrig aldrig bli 4bet blown out the pot preflop.

 

Och en extremexempelparentes:

Inte lägger du 22-55 el 98s i fis sits även om du vet att hero har AA med 200bbs bakom, för att du tycker det är dumt att syna för de implicita oddsen? Du trebetsfoldar alltså dom getting 2.5-1?

 

Kan ju säga att mina absoluta favoritspelare är de som aldrig släpper en hand efter att ha 3betat mot en mindre 4bet. Jag är mer benägen att 5beta 22-55 el 98s än att syna in mig i det läget.

 

Det är också annorlunda fall jag vet att killen har AA. Nu vet du inte alls vad han sitter på när du synar in dig. Som i detta exempel så var han på en bluff och kan därmed sitta på lite allt möjligt på flop och där sitter du och försöker fiska in ett 2par,vilket inte händer ofta och den gången ja då satt Hero på AJs och floppar färg mot din förväntade nöthand med 2par för Hero måste ju ha AA. Och sen är ger inte 175BB som i handen eller 200BB för den delen helt sinnessjuka implicita odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart mega-LOL för någon timme sen när jag snackade lite med en icke namngiven vän som är stabil på HU holdém. Följande konversation (ungefär) utspelade sig:

 

 

 

 

Jag: Men hur går det på SvS då? Du har väl börjat där igen?

 

Han: Mjo, har gått helt ok, spelar från 10/20 och uppåt och värdet är ju löjligt bra till och från.

 

Jag: Ofan, något exempel?

 

Han: Lol, ja du skulle t.ex. sett en snubbe på 10/20 igår... *lite försnack*..... och jag trebettar JTr. Han fyrbettar nu med skumt liten sizing.. *allmänt mellansnack*.....och han degar och visar upp 48r. Bara att tacka för donationen ;)

 

 

.......and the rest is epic history! :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart mega-LOL för någon timme sen när jag snackade lite med en icke namngiven vän som är stabil på HU holdém. Följande konversation (ungefär) utspelade sig:

 

 

 

 

Jag: Men hur går det på SvS då? Du har väl börjat där igen?

 

Han: Mjo, har gått helt ok, spelar från 10/20 och uppåt och värdet är ju löjligt bra till och från.

 

Jag: Ofan, något exempel?

 

Han: Lol, ja du skulle t.ex. sett en snubbe på 10/20 igår... *lite försnack*..... och jag trebettar JTr. Han fyrbettar nu med skumt liten sizing.. *allmänt mellansnack*.....och han degar och visar upp 48r. Bara att tacka för donationen ;)

 

 

.......and the rest is epic history! :D :D

 

hehe lattjo =) Mmm han verkade solid. Men sköt 2 och 3 kulor för ofta tyckte jag. Eller var han bara rungood just den matchen? Nu hade jag alltid fel händer för att syna tredje och andra kulorna, så blev ju helt överkörd. Och ja 84 stället efter c/r e ju spew mot en rimlig spelare. Dock var det lite 50/50 hurvida han var en spew tomte lr reg med tur så så dåligt (även om det var dåligt) var det inte. Tex har jag ju bättre equity de gånger han faktiskt har en premiumhand, JTdd e ju rättså sämsta handen för just min hand den här gången. Hälsa polarn =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nu Jhana ska rusha sönder SvS, starta en dagbok och så har vi en ny Leo/Dawwe där folk väljer sida love/hate.

 

Jag har inte tid att driva såp-opra på internet. Dessutom skulle det va en rätt trist dagbok, mitt stabila 15bb/100 plus bjuder inte till några lattjo downswings. ;)

 

Förövrig hur ere med 4bet sizingen? Några verkar hata den och några verkar gilla den. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka? argument för/mot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju säga att mina absoluta favoritspelare är de som aldrig släpper en hand efter att ha 3betat mot en mindre 4bet. Jag är mer benägen att 5beta 22-55 el 98s än att syna in mig i det läget.

 

Det är också annorlunda fall jag vet att killen har AA. Nu vet du inte alls vad han sitter på när du synar in dig. Som i detta exempel så var han på en bluff och kan därmed sitta på lite allt möjligt på flop och där sitter du och försöker fiska in ett 2par,vilket inte händer ofta och den gången ja då satt Hero på AJs och floppar färg mot din förväntade nöthand med 2par för Hero måste ju ha AA. Och sen är ger inte 175BB som i handen eller 200BB för den delen helt sinnessjuka implicita odds.

 

Nja asså exemplet var som sagt ett extremexempel, och har väl egentligen inget att göra med handen som TS beskriver. Bara undrar hur du resonerar.

Säg att du möter en random som minfyrbetar din trebet.

Då foldar du (ibland), syn är dumt (aldrig) eller fembetar (lite oftare) 22-55 och 98s 175bbs deep? I vilket syfte?

Bara nyfiken på tänket då jag spelar helt annorlunda. Sry för OT.

 

Sen förstår jag inte varför du beskriver en påhittad setuphand där ena killen floppar nötfärg och "jag" tvåpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4betsizen är helt ok. Den ska absolut inte ligga på 420-500. Mot en kille som 3betar 38% vill du kunna 4betbluffa mer och vill därför 4beta en lägre summma. Slår du 420-500 blir det mer profitabelt för fi att 5beta då han inte behöver få fold lika ofta.

 

Du vet att betta mindre när du har en större andel bluffar är tvärtemot vad som är spelteoretiskt riktigt?

 

Du vill alltså inducera din motståndare att spela med dig oftare när du ofta bluffar och mer avskräcka motståndaren med en större betsize när du bettar för värde?

 

Visst, din motståndare tjänar mindre för varje gång du foldar mot en 5bet, MEN å andra sidan behöver din motståndare riskera mindre pengar med en 5bet än mot en 4bet i regionen 420-500.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...