Gå till innehåll

Rushpoker strategi


GodOfPoker

Recommended Posts

varför tror du strategierna skulle skilja sig?

 

För att random FI spelar annorlunda gentemot standard. Spelet är galet mycket nittigare, man försvarar sin blind mindre med marginella händer mm mm. Så självklart finns det en strategi som skiljer sig.

 

EDIT; Såklart kommer detta dö ut efter tiden, men just nu lär det finnas andra saker att exloatera i dessa spel som inte till samma utsträckning finns i vanliga ring games.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte spelat på rush poker-bord själv, men jag antar att din fråga är ett skämt...?

 

EDIT: Se sullas svar ovan om svaret på fullt allvar är nej..-.

 

Vad okocha menar, som ni inte verkar förstå, är att om man försöker spela nearoptimal så spelar det ingen roll hur Fi spelar.

 

Särskilt på rush-borden där man inte har nån historik spelarna emellan (om man är lagd åt explo-hållet) bör det vara av vikt att man håller sig till sina near-optimal linjer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad okocha menar, som ni inte verkar förstå, är att om man försöker spela nearoptimal så spelar det ingen roll hur Fi spelar.

 

Särskilt på rush-borden där man inte har nån historik spelarna emellan (om man är lagd åt explo-hållet) bör det vara av vikt att man håller sig till sina near-optimal linjer.

 

Nu har jag inte spelat rush-poker men stämmer det att folk är nitigare än annars så tjänar vi ju mer om vi tex öppnar bredare. Precis som att jag öppnar knapp mot tajta blinds med 97off men viker den mot två totala synstationsfiskar som har 30 blinds vardera. Förstår inte varför man inte ska försöka höja sin winrate med uppenbara explomöjligheter. Klart man kan lägga krokben för sig själv ibland men att alltid försöka spela near gto känns lite som att beställa sushi på Texas Longhorn, bara för att sushi är favoriträtten och man vill äta det tre gånger per dag.

 

Edit: Detta var mer ett allmänt resonemang. Mot okända fi så är det givetvis i regel rätt att hålla sig near optimal. Men skulle antagandet stämma att i princip alla är klart nitigare på rushborden så är det mest vinstgivande att öppna bredare osv imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menade med min något dryga och inte helt nyktra kommentar var, precis som några redan har sagt, att vi borde vinna på att t.ex. öppna upp vår öppningsrange.

 

Jag har som sagt inte spelat på rush-borden, men jag antar att de flesta är mycket tightare än på vanliga bord. Rätta mig om jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en video på fulltiltacademy med Chris Ferguson som spelar rush. Han går väl igenom ungefär samma saker som vissa redan tagit upp här - att spela något lösare preflop, att inte försvara sina blinds lika ofta etc. Tittade dock inte klart på videon så han kanske hade kvar någon saftig hemlighet också, vad vet jag.

 

Att det inte skulle finnas någon annan strategi för detta spel än annan texas låter mest konstigt tycker jag. Det är som sagt i stort sett ett annat spel, och därför borde väl andra strategier kunna/behövas appliceras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan ju å andra sidan argumentera för att spela tightare för att man då snabbare får en ny hand och på så vis kan öka sin timlön.

 

timebanksminiraisa brett från utg borde va vinnande också, men då får vi in å andra sidan in färre händer/speltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan ju å andra sidan argumentera för att spela tightare för att man då snabbare får en ny hand och på så vis kan öka sin timlön.

 

Det är väl exakt detta som många gör och eftersom många gör det borde en lösare spelstil kanske vara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Kom ITM bland 3234 deltagande. Åkte ut med :Ah::Qh: mot fi:s :Kh::Qd:

Satt med cirka 15 M eller 38 bb, fi 1/3 mer. Floppen blev Q59. Bettade nästan flopp, fi ställde. Det är bara att syna även om jag stekte lite. Förmodligen bara för att jag inte var beredd på det. Tänkte i alla fall att har han en triss så har han. Blev givetvis glad när jag såg hans kort. Så det sved hyfsat när kungen kom på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ITM bland 3234 deltagande. Åkte ut med :Ah::Qh: mot fi:s :Kh::Qd:

Satt med cirka 15 M eller 38 bb, fi 1/3 mer. Floppen blev Q59. Bettade nästan flopp, fi ställde. Det är bara att syna även om jag stekte lite. Förmodligen bara för att jag inte var beredd på det. Tänkte i alla fall att har han en triss så har han. Blev givetvis glad när jag såg hans kort. Så det sved hyfsat när kungen kom på turn.

stekcheck alltså?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ITM bland 3234 deltagande. Åkte ut med :Ah::Qh: mot fi:s :Kh::Qd:

Satt med cirka 15 M eller 38 bb, fi 1/3 mer. Floppen blev Q59. Bettade nästan pott, fi ställde. Det är bara att syna även om jag stekte lite. Förmodligen bara för att jag inte var beredd på det. Tänkte i alla fall att har han en triss så har han. Blev givetvis glad när jag såg hans kort. Så det sved hyfsat när kungen kom på turn.

 

stekcheck alltså?

 

I think....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...