Gå till innehåll

Dagen läskigaste river.


Recommended Posts

Fi e "bluffig", dvs betar ofta när checkad till och i konstiga spots. Han har även 61% call open. Jag springer apkallt och har foldat bort typ ett BI totalt.

 

NL Holdem 25/50 SVS HU

($3,291)

Hero ($8,967)

 

Hero posts (SB) $25

 

Dealt to Hero A:club: J:club:

 

Hero raises to $150, calls $100

 

FLOP ($300) K:diamond: 4:diamond: 5:club:

 

checks, Hero checks

 

TURN ($300) K:diamond: 4:diamond: 5:club: J:diamond:

 

checks, Hero bets $225, raises to $800, Hero calls $575

 

RIVER ($1,900) K:diamond: 4:diamond: 5:club: J:diamond: T:heart:

 

bets $1,900, Hero xxx

 

Snälla svara bara ni som e vinnande på HU +2k SEK. Orkar inte pokerforum allan analyser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

oj vad du slaktar handen :(

 

cbet på flopp, checka bakom turn och syna ner river

 

Nä jag lirar den bra. Spew att cbeta AJ där. Men frågan var vad göra på river? Alltså, för att förtydliga han reppar ju BARA flushen. Så det vi behöver veta är:

 

1. betar han en flush så? (om vi antar att han spelar alla sina flushar så, vilket jag inte tror att han gör med tex 3 hög flush samt att han inte har AJs+, så har han 18 flush combos.)

2. Vilka rimliga bluffar har han på rivern? (67,78,68,32,A2,TQ,T9 dvs 133 combos.)

3. Hur mycket random spew bluff har han på rivern? (ingen aning, men större än 0 iaf. Han har dykt upp med en hand utan outs i en annan stor pott.)

 

Så jag får 2:1 och han behöver fortsätta med 14% av sina "totalt möjliga" bluffar för att jag ska va break even på en syn.

 

Notera åxå att han ibland leadar sina flushar på turn, så 18 flush combos e worst case scenario.

 

Nu ser det helt plötsligt ut som en lätt syn... Eller har jag tänkt/räknat fel? Inga one line svar plz nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MEN EL O EL. Sluta kommentera ang cbettet. Det e inte intressant. Jag vill ha synpunkter på RIVER spelet. Inget annat.

 

du tror inte att all action innan spelar ganska stor roll för hur vi gör på river, fold river som spelat imo.

 

sen undrar jag lite om du tror att du kommer få bra respons om du uppträder så otrevligt och inte tar till dig konstruktiv kritik?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du tror inte att all action innan spelar ganska stor roll för hur vi gör på river, fold river som spelat imo.

 

sen undrar jag lite om du tror att du kommer få bra respons om du uppträder så otrevligt och inte tar till dig konstruktiv kritik?

 

Jag försöker bara vara tydlig. Det jag vill ha är en diskussion ang. bovens river potbet range. Inte "jag tycker så här men ger ingen anledning till det" kommentarer som e allt för vanliga i alla handanalys trådar. Jag struntar ju i vad du TYCKER, dock är jag väldigt intresserad av VARFÖR du tycker som du gör. Och om vi ska försöka oss på att handread:a så måste vi så klart ta hänsyn till all tidigare action ja. Alternativa sätt att lira flop diskuterar jag gärna, men starta då en "cbeta AJ" tråd för det.

 

 

Förstår inte vad du gör på den där nivån med ditt "tänkande"...reppar bara färgen? why?

 

och vad menar du med "dagen läskigaste river"...vad är det med river?

 

OT, du verkar vara en riktigt vidrig människa.

 

Jag tror inte att just den här boven lirar tvåpar och set på det här viset tillräckligt ofta för att vi ska ta med det i analysen. Dvs han e polariserad mellan sjukt ovanliga set, vanliga flushar och bluff.

 

Potsize bet = MIKET PINGAR, LESKIG RIVER.

 

Vidrig människa? Bra read efter så få posts, GL till dig.

 

Har kollat på HHn flera ggr, men fattar fortf inte varför cb flopp är spew!

 

Ok men vi ser på det från den här vinken då: Varför e det så bra att cbeta AJ just här? Vad vill du åstakomma med det. Och vad betyder det för vår cbet och checka bakom range?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag tycker också att du verkar vara en jobbig människa, fast eftersom du inte var intresserad av vad folk tyckte utan varför de tyckte det så kan jag berätta att jag baserar min uppfattning på dina dryga svar.

 

Tagga ner med din attityd så ska du nog se att du får lite bättre svar.

 

Angående handen så har jag ingen kommentar. Spelar inte heads up så du har säkert bättre koll än mig.

 

Kram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sensmoral: Den som funderar på att skapa en tråd i detta forum gör bäst i att avsluta inlägget med ett stort rosafärgat 'KJAMIZAR'. Annars får hela lunarsto... f'låt pokerforum nippran och anser att du bör bannas för att du är så "jobbig"...

 

Det är såklart också viktigt att du är urkass på poker. Annars mosar du en oändlig rad av tår, och du kan hoppa upp och sätta dig på att dessa kommer att göra sig hörda medelst diverse hjärtskärande, men kanske inte överdrivet manliga, illtjut.

 

Have fun.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sensmoral: Den som funderar på att skapa en tråd i detta forum gör bäst i att avsluta inlägget med ett stort rosafärgat 'KJAMIZAR'. Annars får hela lunarsto... f'låt pokerforum nippran och anser att du bör bannas för att du är så "jobbig"...

 

Det är såklart också viktigt att du är urkass på poker. Annars mosar du en oändlig rad av tår, och du kan hoppa upp och sätta dig på att dessa kommer att göra sig hörda medelst diverse hjärtskärande, men kanske inte överdrivet manliga, illtjut.

 

Have fun.

 

Odds på att Fisherman är lika vidrig?

 

Odds på att JHana har haft en rush och egentligen inte alls är vinnande på dubbla ostburgarnivån 2k sek?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok men vi ser på det från den här vinken då: Varför e det så bra att cbeta AJ just här? Vad vill du åstakomma med det. Och vad betyder det för vår cbet och checka bakom range?

 

Jag tycker i o f s checka-bakom Ax funkar i vissa fall, men tycker inte att CB flopp är spew som du uttryckte det.

 

IMO krävs det mkt högre kriterier för spew än att cba AJ här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sensmoral: Den som funderar på att skapa en tråd i detta forum gör bäst i att avsluta inlägget med ett stort rosafärgat 'KJAMIZAR'. Annars får hela lunarsto... f'låt pokerforum nippran och anser att du bör bannas för att du är så "jobbig"...

 

Det är såklart också viktigt att du är urkass på poker. Annars mosar du en oändlig rad av tår, och du kan hoppa upp och sätta dig på att dessa kommer att göra sig hörda medelst diverse hjärtskärande, men kanske inte överdrivet manliga, illtjut.

 

Have fun.

 

QFT. Jag postar inte handen för att skaffa kompisar. Ville bara att alla som inte har nån koll på HU skulle skita i att svara. Förlåt till alla som blev ledsna. Och ingen verkar vilja snacka poker endå så vi kan väl lägga ner tråden nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...