Gå till innehåll

84an, pensionären, påven och blundrDonk

Iinkan

Recommended Posts

Du har inte det problemet som jag har då?

För mig blir det så att om jag har säg 5kE på en sida och det är en 200E tour spelar jag typ alltid den. Men om det däremot är så att jag har 1000E på sidan kommer jag inte spela den. Egentligen borde det inte spela någon roll vad man har på sidan utan vad man har som total br. Men jag kan lixom inte motstå på något sätt.

Men du känner inte alls så? Säg att du har klonkat och har typ 30k$. Känns det ändå jävligt roligt att spela en 10$ rebuy med förstapris på säg 2k$?

Nej det spelar ingen roll. Totalen är det enda som betyder något och även om jag har 30k på en sida så sitter jag ändå och lirar en del 22fo och 11r, dels för att det är sånt sinnesvärde i dem och för att man kan hitta lite lillplus eller för att rädda upp backet samt för att få upp volym istället för att lira pissdyra turbos på vardagarna tex. Sen är jag en BR-nit också :-D

Stort gl alla nu! dags att dra på sig löpardräkten :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spot:

2k/4k

Jag SB J10. ante 200.

Min stack 92k. Knappen har 102k och höjer typ 9287.

Vad gör ni?

har ingen direkt read på han. Han kom precis. Vi har spelat en pott där jag dubblade utg med AK han synade i BB med J10 QJ8 checkat. Turn K. Jag betar 1/3 pott. han synar. River A. Han betar 1/2 pott. Jag gråtsynar. (kanske inte kan syna där egentligen... :/)

Jag ställde där. Är det för agro?

Hans calling-range måste ju typ vara AA KK QQ JJ 1010 99 88 AK AQ kaaaanske AJ. Hur ofta har han det?

Är det jag som måste tighta upp eller är det risken man får ta bara ?

Länk till kommentar

Spot:

2k/4k

Jag SB J10. ante 200.

Min stack 92k. Knappen har 102k och höjer typ 9287.

Vad gör ni?

har ingen direkt read på han. Han kom precis. Vi har spelat en pott där jag dubblade utg med AK han synade i BB med J10 QJ8 checkat. Turn K. Jag betar 1/3 pott. han synar. River A. Han betar 1/2 pott. Jag gråtsynar. (kanske inte kan syna där egentligen... :/)

Jag ställde där. Är det för agro?

Hans calling-range måste ju typ vara AA KK QQ JJ 1010 99 88 AK AQ kaaaanske AJ. Hur ofta har han det?

Är det jag som måste tighta upp eller är det risken man får ta bara ?

Jag fattar inte. Vad ställde du med?

Länk till kommentar

Jag fattar inte. Vad ställde du med?

ursäkta oklarheten. I handen med AK synade jag hans river bet med 2par QJ8KA.

Han har J10.

I den spoten jag undrar över har jag J10 i SB och shovear mot hans knapp-raise för cirka 23BB. Är det movet helt off?

Länk till kommentar

Hittade lite spring idag och en 1a,2a,3e placeringar idag i olika turrar på party.. inget pluswhine men är fortfarande lite tilt hur jag spela någon hand i 109an party. var CL med 3kvar och tyckte att jag hade bra kontroll men lyckades tappa min cl och busta på 3e plats. Var väl bara nekadealriggen som slog in.

Nu skall jag se på nya avsnittet av californication som man på något vis missade att se igår..

Länk till kommentar

Var tvungen att få den viktigaste posten av dem alla. Cheers

Btw morsan ringde och väckte mig precis och påminde mig att jag snart fyller år. Känns som att det fortfarande är februari typ.. Snart 21, vegas vegas vegas!!

Så 2010 med vegas! väx upp

MVH kleath

Länk till kommentar

Så 2010 med vegas! väx upp

MVH kleath

2old4vegas?

Hittade en till HU igår i en 22r. Fick in det första handen vs en bra reg Salamander0 A9 vs A6. 6an hitta dit. Jobba mig tillbaka och fick in det JJ vs AK för att nästan vara klaar, han hade haft typ 10% av markerna kvar om jag stått. Nöjd ändå obv, vart brutaltiltad på mig själv runt midnatt då jag tyckte jag gjorde en del helt vidriga spel.

Länk till kommentar

Ska till vegas för första gången i livet nu på fredag. Det är inte så nice att någon av er är där just då?

Är det något man inte får missa? Någon turnering som ni vet är riktigt nice? Eller annat som är viktigt att veta?

Nej ingen kommer vara där då! Och har tyvärr inga bra råd att ge då jag inte varit där ännu. Men har hört ryktesvägen att spearmint rhino skall vara ett schysst ställe, kanske inte om du är där med familjen eller gf 8-) .

Hörde för någon vecka sedan att en tjej som jag träffa skulle dit med sin familj i november. Kändes väldigt ostandard att dra på familjeresa till vegas imo

Länk till kommentar

Nej ingen kommer vara där då! Och har tyvärr inga bra råd att ge då jag inte varit där ännu. Men har hört ryktesvägen att spearmint rhino skall vara ett schysst ställe, kanske inte om du är där med familjen eller gf 8-) .

Hörde för någon vecka sedan att en tjej som jag träffa skulle dit med sin familj i november. Kändes väldigt ostandard att dra på familjeresa till vegas imo

Råkade du gå in i henne på stan då lr?

Länk till kommentar

Så maskin på denna dagen alltså. Först 120speed party med 30 kvar AA vs K8 cl pott torsk. Hittar ett AA till i den turren vilket jag även torska.

99c party 30kvar. Limp, jag slår upp med AK. flopp A22. Han pottar jag syn, turn Q han pottar igen. han har 1/4 kvar bakom så degar obv. Han visar upp AQ för top 3.

55 SH paty med 10 kvar. Var CL innan handen och gick upp emot 3an. 4betar med AKs han synar bara och lämnar kvar 19k och potten är på 30k. Flopp 892 jag ställer honom obv han tar en fin steksyn med AJ. J på turn för 3ggr CL

22r party får in KK vs JJ för top 3 med 30 kvar.

allt inom loppet av 5 min. tror jag aldrig blivit så brutaliserad i så stora och viktiga potter sent i så många turrar på så kort tid ( inte 120 speed)

Länk till kommentar

Så maskin på denna dagen alltså. Först 120speed party med 30 kvar AA vs K8 cl pott torsk. Hittar ett AA till i den turren vilket jag även torska.

99c party 30kvar. Limp, jag slår upp med AK. flopp A22. Han pottar jag syn, turn Q han pottar igen. han har 1/4 kvar bakom så degar obv. Han visar upp AQ för top 3.

55 SH paty med 10 kvar. Var CL innan handen och gick upp emot 3an. 4betar med AKs han synar bara och lämnar kvar 19k och potten är på 30k. Flopp 892 jag ställer honom obv han tar en fin steksyn med AJ. J på turn för 3ggr CL

22r party får in KK vs JJ för top 3 med 30 kvar.

allt inom loppet av 5 min. tror jag aldrig blivit så brutaliserad i så stora och viktiga potter sent i så många turrar på så kort tid ( inte 120 speed)

Vad är det för startfält på dessa turrar du lirar?

Länk till kommentar