Gå till innehåll

Vilken ras är din favorit?  

81 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken ras är din favorit?

Recommended Posts

• Svars 469
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
fuck, har fått tag i en betanyckel nu och spelet e ju lika överdjävulskt skoj som bw ;s. så nu e man fast. igen. sjukt skoj är

det.

Ja det är ju tur dom stänger ner det om ca en vecka, så man får något annat gjort i sommar.

Postad
Ställde upp i Viking Cup på ESL idag. Förlorade i första rundan efter 5m38s. Nya tag nästa vecka!

Är det bara för platinums?

Kan inte du ge lite feedback på min replay lite högre upp, skulle även va kul om du kunde lägga upp en egen terran replay.

Postad

har testat att flytta min bas till "gold minerals" om dom inte är blockade direkt. funkar faktiskt ganska bra eftersom det tar ganska lång tid för motståndaren att hitta en och man hamnar före i ekonomin efter 2 minuter och rushar på ganska snabbt och kan fixa en till bas.

funkar däremot inte på mindre baser då man blir hittat ganska snabbt och inte har någon wall of.

Lite input på strategin?

Postad

Turneringen är öppen för alla, men de flesta är väl platinum där (jag är bara silver :mrgreen:). Kan ladda upp någon replay sen om jag hittar någon jag är relativt nöjd med.

Flytta basen till high yielden kan funka ibland men inget som rekas då ekonomin jämnar ut sig rätt bra då man tappar på tiden då man flyttar sitt CC. Högre upp så är folk så pass bra på att deffa så det blir rätt tufft att lyckas då man själv får jävla massa problem med att hålla sin egen bas. Tror den cheesen var betydligt bättre innan de nerfade marines, vilket var ett bra tag sen nu.

Postad
Turneringen är öppen för alla, men de flesta är väl platinum där (jag är bara silver :mrgreen:). Kan ladda upp någon replay sen om jag hittar någon jag är relativt nöjd med.

Flytta basen till high yielden kan funka ibland men inget som rekas då ekonomin jämnar ut sig rätt bra då man tappar på tiden då man flyttar sitt CC. Högre upp så är folk så pass bra på att deffa så det blir rätt tufft att lyckas då man själv får jävla massa problem med att hålla sin egen bas. Tror den cheesen var betydligt bättre innan de nerfade marines, vilket var ett bra tag sen nu.

Ok, fick tipset av husky som hade lyckats ganska bra med det.

Jag är väldigt dålig på att uppgradera mina units, det jag uppgraderar är väll cloak för branshees typ, vad mer ska man uppgradera? hur viktigt är stim packs?

Postad

Jag brukar köra tech lab-updatesen sen fylla på med annat när jag har fått upp ekonomin så att jag kan pumpa på med ordentligt med units innan jag börjar köra från engineering bay. Stimpack är superviktigt för en MMM-build då den är riktigt jävla bra. Går man för en banshee-build så bör man väl cloaka oftast men då gäller det verkligen att man får ut mycket av sina banshees då den är väldigt kostsam.

Postad
En rolig strat för dig som verkar gilla banshees kan vara att flytta upp ditt CC på Kulas Ravine så du är innanför stenarna då du relativt ostört kan techa dina banshees. :)

men om man wallar off så blir det väll exakt samma effekt? alldrig hänt mig att inte så att nån hinner rusha marines innan man wallar of.

Postad
Ok, fick tipset av husky som hade lyckats ganska bra med det.

Jag är väldigt dålig på att uppgradera mina units, det jag uppgraderar är väll cloak för branshees typ, vad mer ska man uppgradera? hur viktigt är stim packs?

Stim är en av dom viktigaste uppgraderingarna i spelet. Ska du gå nånsomhelst bio måste du ha stim och gärna shield för marines. Finns ingen anledning att inte uppgradera conc om du ska ha marauders eftersom den är så billig och bra.

Ska du hellionharassa mot Z skulle jag säga att det är viktigare att uppgradera pre-igniter än att bygga två hellions samtidigt.

Annars bygger väl T lite av varje enhet just nu, så upgrades är svårt att dra riktig nytta av. Vehicle attack låter som det vettigaste om du blandar in tanks. Men som sagt, alltid stim om du inte går helmech.

Postad
men om man wallar off så blir det väll exakt samma effekt? alldrig hänt mig att inte så att nån hinner rusha marines innan man wallar of.

jo men det är ju inte lika kul ;)

Ska du hellionharassa mot Z skulle jag säga att det är viktigare att uppgradera pre-igniter än att bygga två hellions samtidigt

Är den techen nödvändig om man bygger för hellionharass direkt? Pumpar ut 3-4 hellions direkt jag fått upp factoryn och kör sen. Sparar väl hellre gasen i början?

Postad
Är den techen nödvändig om man bygger för hellionharass direkt? Pumpar ut 3-4 hellions direkt jag fått upp factoryn och kör sen. Sparar väl hellre gasen i början?

Skulle jag säga, ja. Bygg tech på rax, floata och uppgradera asap. Är mer värt att förstöra så mkt för zergen och göra lings totalt oanvändbara än att använda gasen till något snabbare banshees. Dessutom sparar du ju minerals på det och är garanterad drone kills.

Lyckas ofta denya drone kills mot vanliga hellions men har svårare mot detta.

Postad
Ja det är ju tur dom stänger ner det om ca en vecka, så man får något annat gjort i sommar.

WAT. har jag gjort mig beroende å sen ska jag inte få spela något i sommar :S? några regniga dagar/kvällar kommer det ju garanterat vara i sverige. hur länge stänger dom ned? när öppnar dom igen? tilt.

Postad
WAT. har jag gjort mig beroende å sen ska jag inte få spela något i sommar :S? några regniga dagar/kvällar kommer det ju garanterat vara i sverige. hur länge stänger dom ned? när öppnar dom igen? tilt.

stänger ner sista maj, öppnar några veckor innan 27 juli

Postad

Har börjat spela lite 2v2, har en tysk kille jag spelar med som inte är så jätte bra och vi hamnade i silver.

Men idag började jag spela med en kille som bor nära mig som är väldigt bra, vi vann 4 av 5 placement matcher och hamnade högst upp i gold leauge. men det är nog lite för tufft för oss.

Tycker dom borde göra om så man inte bara kan ha turen/oturen att möta dåliga spelare i placement matcherna och på så sätt hamnar typ i platinum direkt.

Postad
Ligorna är inte så relevanta. Hamnar ni på loss streak så matchas ni direkt mot sämre spelare ändå. Coolare att vara i gold ju!

Btw skön svensk T-spelare (jinro) i final i cupen jag spelade igår, spelas kl 19. Inte så jättegrym stream direkt men kul att kolla iaf. :)http://www.livestream.com/eslvikingcup

http://www.sc2win.com

så kommr du till jinro's mather direkt...Replays dvs, du kan dessutom (det bästa imo) stäla in så du ser allt han gör, varenda mov, dvs förutom just muspekarörelserna. Sjukt bra. binds o allt... glhf!!

Postad

HAHAHAHAHA! jävlar så apfull jag var igår när jag kom hem. jag missförstod ditt inlägg sorken(antar jag?) missade delen att du spelade mot honom... Jinro är helt ap-grym dock, jag kikade diverse games med honom från just länken jag skickade igår, han tog sig till en final och ägde nån snubbe på slutet med en thor-push... den ni :)

/fortfarande jävligt onykter.

edit; gammal m8 kom till stan, säger kw... det är öldags (han är här o noppar en tjej över helgen för att han ska iväg o jobba i 2v igen i Norge, så man kan säga att han är benägen att ladda av lite), så var bara att lyda och hänga på...givetvis en blöt kväll.

Postad
HAHAHAHAHA! jävlar så apfull jag var igår när jag kom hem. jag missförstod ditt inlägg sorken(antar jag?) missade delen att du spelade mot honom... Jinro är helt ap-grym dock, jag kikade diverse games med honom från just länken jag skickade igår, han tog sig till en final och ägde nån snubbe på slutet med en thor-push... den ni :)

/fortfarande jävligt onykter.

edit; gammal m8 kom till stan, säger kw... det är öldags (han är här o noppar en tjej över helgen för att han ska iväg o jobba i 2v igen i Norge, så man kan säga att han är benägen att ladda av lite), så var bara att lyda och hänga på...givetvis en blöt kväll.

hur fan kan du vakna kl 08?

Postad
hur fan kan du vakna kl 08?

pga evigt rubbad sömnrytm, har en liten dotter på 7,5 mån :), hon gillar att vakna halv5. Jag har ju sovmorgon nu ju.... sov ända till halv8

edit; (ska dock lägga mig en snabbis nu igen, hon vaknar halv5.. leker och tjoar till halv8 nån gång o efter gröten så tokdäckar hon 1,5-2h igen så får man ta igen sig)