parre Postad 14 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Spelberoendeforumet har fått en ny disclaimer, samt bild, text osv. En text i disclaimern var rätt kul: För det första är det viktigt att inse att större delen av forummedlemmarna är mer eller mindre vanemässiga gamblers, sålunda är vi mycket olämpliga som sällskap till den som försöker sluta spela. Vaddå? Det är ju skitkul att umgås med vanemässiga gamblers. Vaddå olämpliga? Det olämpliga med vanemässiga gamblers är att man ideligen hamnar i -EV-situationer, dvs att man super ner sig på en vardag och är bakis som fan på jobbet nästa dag. Utan umgäng med vanemässiga gamblers och detta forum hade jag nog slutat spela helt, och vad skulle Stockholms livepokerscen vara utan mig? Vad skulle detta forum vara utan denna dagbok? Ganska så mycket fattigare! Jag är så jävla skön som person så att det inte finns, dessutom gillar jag att driva både med mig själv och andra, något som perverst nog uppskattas. Det verkar finnas en stark undertryckt masochism bland pokerspelare, undrar om man inte ska starta en bondageklubb för pokerspelare. Parre's Cave of Luuuuv skulle kunna bli en klassiker. Strapons, piskor, läder, allt som önskas, mot betalning. Såklart lite wetsex också! Gränsen drar jag väl vid bajssex, det får ni ta nån annanstans. Jag kommer ju spela bort alla pengar jag plussar på bondageklubben, så jag kommer inte ha råd att anlita städare, och jag vill fan inte torka upp någon annans äckliga bajs. Det är ju sånt hundägare finns till för... Ehh, varför sitter jag och svamlar så mycket? För att det är kul, antagligen. Är rätt bakfull, så svamlandet blir en väg ut ur dimman, innan man uppsöker nästa dimridå. Tilt, eller nåt! Pussokramsig!
Waggho Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 JV är förresten galet +EV ibland, som igår. Rekommenderas varmt för EV-torskar. Dock är variansen rätt hög, man får räkna med att dega in och spela hårt som fan för att lura maskinen, för att sedan växla tempo och inte dubbla alls på några gånger. Maskinen fattar inte och man plussar rakt ut. Haha, jag kan verkligen tänka mig att du står och resonerar så där på fyllan... "nu vet han inte alls var han har mig, hehehehe!"
parre Postad 14 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Hmm, svamlar på lite till då, svammel är bra, kul och så vidare. Satt och funderade lite om hur folk som läser denna dagbok men inte känner mig IRL uppfattar mig baserat på enbart boken. De som känner mig IRL ser mig säkert som alkoholiserad spelmissbrukare som konstant gör bort sig och spyr ut sit hat mot allt och alla. Och dessutom är jävligt otrevlig, ful i mun, luktar illa, tendens att skita på sig, skum, och så vidare. Så illa kanske det inte är men men. Undrar hur pass arrogant jag uppfattas som? Jag vet inte hur pass arrogant jag är egentligen, men läser man mina inlägg så borde jag bli uppfattad som arrogant. Folk som inte fattar sarkasm uppfattar mig säkert som en total jubelidiot, men de människorna har knappt rätt att leva ändå, än mindre läsa min dagbok . Det verkar i alla fall som om folk uppfattar mig som rolig, eller i alla fall det jag skriver som roligt. Det är ju i alla fall ett positivt tecken. Självgod? Ja, det kanske också kan läggas till. Har ju en tendens att konstant hylla mig själv även där hyllningar inte är på sin plats, samt att upprepa hyllningarna till mig själv. Förresten, jag är jävligt bra på att skriva och jävligt skön. Bara så ni vet. Arrogant och självgod avklarade då. Patetisk! Det måste ju framkomma. Jag är ju en speltorsk som misslyckats med att sluta och som dessutom super för mycket och spelar på Jack Vegas och sådant. Det är ju -EV för faaan, alltså, guuuuud, hur KAN man spela spel med NEGATIVT VÄNTEVÄRDE. Och hur KAN MAN SPELA 84o mot en PREFLOPHÖJNING på HELA FEM big blinds. Att sedan postförfattaren inte nämner att han stoppar in 95 big blinds till med sämst hand för att han inte kan släppa sitt överpar spelar ingen roll, JAG BLEV JU UTKÖPT %()¤Y%¤()U%. Bitter. Jag framstår garanterat som jävligt bitter och missnöjd med allt. Ibland är jag allt lite bitter också, men inte värre än att jag kan ta en stor stark och softa ner på något skönt skithak. Men seriöst, världen är ett ruttnande skithål, så det gäller ju bara att vara lite skönt cyniskt avslappnad och acceptera så är det ju luuuugnt. Laissez-faire och sköta om sin egen trädgård, det är två oerhört viktiga koncept att förstå inom begreppet Livsteori, som för övrigt är bra mycket intressantare än pokerteori. Roligare också! Cynisk hör ihop med bitter så det tänker jag inte förklara. Förutom att jag, enligt en kurskamrat, faktiskt inte är så cynisk. Jag sa något om min cynism, eller så var det någon annan som påpekade det, när jag försvarade mina högst tveksamma moraliska värderingar i någon högst suspekt diskussion över en kaffe och cigg på universitetet, varpå jag fick som svar: "du är inte en äkta cyniker, en äkta cyniker hade svarat jag är realistisk, inte cynisk". Arrogant, självgod, patetiskt, bitter och cynisk. Kan vi lyfta fram något mer intressant om min personlighet som framkommer genom dagboken? Otrevlig hade jag ju glömt! Skriver ju otrevliga och hatfyllda inlägg titt som tätt på detta forum, även här. Hånar ju folk konstant, hån mot diverse är typ mina favoritsysselsättning! Så, summa summarum är jag alltså: Arrogant Självgod Patetisk Bitter Cynisk Otrevlig En imponerande lista egenskaper, eller vad säger ni? Inte många som knäcker den fan. (Och där kom självgodheten fram igen)
parre Postad 14 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2005 JV är förresten galet +EV ibland, som igår. Rekommenderas varmt för EV-torskar. Dock är variansen rätt hög, man får räkna med att dega in och spela hårt som fan för att lura maskinen, för att sedan växla tempo och inte dubbla alls på några gånger. Maskinen fattar inte och man plussar rakt ut. Haha, jag kan verkligen tänka mig att du står och resonerar så där på fyllan... "nu vet han inte alls var han har mig, hehehehe!" Njae det gjorde jag när jag var yngre, typ 18. Då trodde man ju verkligen att man kunde påverka spelet rätt mycket genom att variera insatser, dubblingar, välja "rätt" kort och så vidare. Nu är jag för cynisk för att det ska stämma in på mig, dock brukar jag skämta rätt ofta om det
Stahl Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Det där du skrev om dem skrikande barnen.. kanske skulle hon till sjukhuset med barnet? Eller kanske var hon tvungen att lämna barnet hos dess far innan en viss tid för att det är domstolsorder på det? Sådeså
Skanke Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Det där du skrev om dem skrikande barnen.. kanske skulle hon till sjukhuset med barnet? Eller kanske var hon tvungen att lämna barnet hos dess far innan en viss tid för att det är domstolsorder på det? Sådeså Det har väl inget med saken att göra......
Donner Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 tendens att skita på sig Herre min skapare, nu har jag skrattat i 20 minuter... Din dagbok äger, Parre!
parre Postad 15 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2005 shyjaste ftylletilten på supersköna svitten.... fett bra rigg... +2k idag mer imorrn...
Esperit Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 shyjaste ftylletilten på supersköna svitten.... fett bra rigg... +2k idag mer imorrn... Han kom, han spelade, han slaskade..
Blado Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 shyjaste ftylletilten på supersköna svitten.... fett bra rigg... +2k idag mer imorrn... Han kom, han spelade, han slaskade.. rättelse: Han kom, Han försökte spela, Han klonkade.
parre Postad 15 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2005 shyjaste ftylletilten på supersköna svitten.... fett bra rigg... +2k idag mer imorrn... Han kom, han spelade, han slaskade.. rättelse: Han kom, Han försökte spela, Han klonkade. Veni, vidi, klonki!
Stahl Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 Det har väl inget med saken att göra...... Det har ju precis allt med saken att göra!
parre Postad 16 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2005 Sjukaste riggen på Sviten igår. Back 2300 inkl. turneringen. Kommer lite sent, första perioden håller på att sluta, så jag köper in mig i touren eftersom det inte finns nått cashgame igång. Hur som helst så går det bra i början, bluffar lite, vinner nån pott här och där. Använde min stack väl mot t.ex. Avsaknad när han bara synar en shortstacks all-in istället för att ställa själv - gav mig tillfälla till att isolerings-allina mot shortstacken och frirulla Avsaknads döda pengar ett par gånger Kommer faktiskt ihåg en hel del händer från denna tour, här kommer de intressantaste: 1) Blinds på 150/300. Min stack är ca 25k eller så, Fi har kanske 15. Fi har tidigare spelat många händer och spelat dessa aggressivt. Han har re-raisat / betat bort mig från ett par mindre potter. Preflop: Fi limpar. Någon mer limpar. Jag betar 1500. Fold till Fi som re-raisar till 4000. Jag ställer fi all-in för kanske 10 000 till. Jag trebetar honom all-in, preflop, och han har fortfarande en storstack kvar om han foldar. Han steker och steker och steker och synar med 5sek kvar. Med KQo. Jag har 94o och träffar en nia som står. Det är inte mer än rättvist. Jag tycker att den synen är så sjukt tomtig så att det finns inte. Visst, nu säger vissa att han kanske leder, men det är resultatorienterat tänkande. De flesta höll väl med mig om just denna hand. Men vafan, synar han sig all-in med en stor stack mot den enda vid bordet som täcker med KQo så förtjänar jag en klonk. Nu hade jag en enorm chiplead vid bordet så jag körde bullystilen, vilket funkar hyfsat. Bustar någon shortstack, dubblar upp nån annan, ja, ni förstår. Nästa större hand dyker upp på 200/400. Jag öppnar UTG+1 för 1500 med AJs. En spelare några steg efter mig med 10k-stacken synar. Tidigare dubblade jag upp honom med hans T9 mot mina 75 allin preflop. Foldat till Mte som sitter på en av mörkarna och ställer för ca 4-5000. Jag re-raisar all-in (jag täcker alla). Blir inte så glad när han som synade min raise mer eller mindre blixtsynar, men när han vänder upp QJ så känns det bättre... Fattar inte hur han kan hitta synen där, det är fan sjukt dåligt spel. Iaf: AJs för mig, A8o för mte, QJo för honom. Bordet blankar loss trots att mte får flushdrag på floppen... och jag vinner! Några händer senare dyker en till större pott upp. Under tiden har jag torskat lite mot kortstackarna, bl.a. med AQ mot K8 och A6 mot K6 allin preflop, men jag sitter på runt 35-38 000 i marker. Blindar på 200/400 fortfarande om jag minns rätt. Har spelat jätteaggro och höjt mycket och stulit en hel del, även om jag fått en hel del bra kort också. Men jag slaskar sjukt mycket, även om jag hittills undvikit större konfrontationer utan kort. Men jag har tagit slasksyner mot shortstacks hela tiden, vunnit vissa torskat visas. Hur som helst: Preflop: Jag höjer UTG eller UTG+1 till 1500 (22). Lasse, som sitter i position på mig, synar. Vi har haft en tidigare konfrontation, jag och Lasse, det var när jag försökte stjäla hans mörk, han synade och betade ut floppen varpå jag passade. Lasse är den enda stacken som kan skada mig vid bordet, han har runt 16-17k, jag har kring det dubbla. I alla fall. Floppen kommer som en våt dröm för mig: QT2 med hjärterdrag. Färgdrag låg iaf, och jag tror det var QT2 iaf. Jag betar ut 3000 (2/3 pott), ser ingen anledning till att spela handen annorlunda än om jag vore tom/semibluffade/hade toppar. Lasse steker ett tag och ställer sedan in! Jag blixtsynar naturligtvis. Han har KTs utan färgdraget och måste alltså dra in en runner-runner för att slå mig. På turn kommer den fjärde tvåan... efter denna pott har jag runt 50-55k, en femtedel av alla marker i spel. Strax därefter splittras vårt bord - synd. Jag hade rätt bra koll på de som satt vid mitt bord. Nya bordet har också en del stora stackar, så jag tänker att jag får vara försiktig. Första handen höjer jag pre med K7, träffar topparet på floppen och vinner en pott på runt 5000 (Fi foldade). Händer inte så mycket, jag spelar lite avvaktande, försöker stjäla då och då. Tror mörkarna är på 400/800 när jag hittar kvällens första jättetomtesyn. Jag höjer pre till 3000 på steal (53s), en shortstack ställer in för 10 000 totalt. Jag säger: "Jag hoppas att du har överkort" och synar. Han hade A5o - totalttiltat alltså! Han dubblar. Några händer senare kommer så en nyckelhand! En spelare raisar pre från CO/CO-1. Jag ser 65s och tar synen. Han har runt 30k i stacken, jag ca 40k. Har spelat en hand tidigare mot honom, det var den jag beskrev ovan när jag höjde pre (han synar) med K7, träffar kungen och han lägger floppen. Jag måste berätta en viktig aspekt för att förstå denna handen: Jag och Emily tog en rökpaus nånstans kring denna tidpunkt, så jag passade såklart på att fråga henne om lite reads. Fick som svar att Fi i denna hand är "rätt vek" och brukar folda på flop/turn mot re-raises. I alla fall. Floppen kommer A63. Jag checkar, Fi betar 4000, jag synar. Turn: A633 Jag checkar, Fi betar 4000. Jag? Jag tänker "fold - AK/AQ/AJ", sedan "han är vek", sedan spottar jag ut "all-in". Får i alla fall så pass mycket respekt att han steker i kanske 30sek innan han synar med AK. För att göra tilten komplett kommer mitt tvåpar på rivern (kom en femma), men vad hjälper det när bordet är parat på turn. Ska skita i andras reads framöver iaf. Han kanske är vek när tajt-emily reraisar honom, men när slaskparre gör detsamma så autosynar han. Tilt. Har 10k kvar iaf. Vad gör jag i detta läge? Jag har nyss bluffat bort 75% av stacken. Snittstacken är på kring 15-16k. Jag har 10k. Gott om tid kvar att hitta hand/läge att dubbla på. Det är 7 kvar till ITM (12 spelare kvar, fem priser). Vad gör jag? Jo, jag slasktiltar bort resterande 10k på två-tre händer och lackar ur. Sätter mig vid cashbordet, hittar inget flyt i spelet på hela kvällen. Stacken pendlar mellan 500-2000. Gjorde en riktigt dålig syn mot mte i sökö8 också, men det är nog den enda handen jag ångrar (där jag hade JJ mot möjlig låg/fyrfärg/AA). Annars flöt det inte på helt enkelt. Inte mycket att göra. Gular bort 1500 på cashbordet, sen sätter jag mig med Micke och lirar HU-matcher. 3-3 slutade dessa till slut - vi han med sex stycken. Inget WPT-stek direkt. Gick mer i stil med: Micke: Pott. Parre: Omslag pott. Micke: 1200 tot? Jag ställer. Parre: Syn. Micke: Har du paret? Parre: Top-and-bottom two! Micke: Tilt. Men jag har outs. (Exempel taget från en PLO-match). Det var alltid någon av oss som hade en sorts hand, typ par, och någon annan som hade nått drag. Minns några sköna händer. En där jag på något mysko vänster lyckas värdebeta par i åttor (tror det var andraparet) på rivern i Omaha. Fick syn av turnat tredjepar. En annan kul hand var när floppen kom T-hög och jag hade dubbla bakdörrfärger, bakdörwrappisen och så. Inget par såklart. Degen åker in och jag köper ut Mickes tia, trots att han blockade mig på mina knektar för par. Vi spelade en del PL 7CS8 också. Brutalt slaskigt vart det. En match valde jag Texas också, har för mig att jag torskade den, men jag hittade ett stort spel. På river ligger 300 i potten. Jag betar 1000. Micke steker och steker och passar Q-high (jag var såklart heltom med 9-högt). Detta är ett spel jag använder rätt sällan och då antingen som råbluff eller stål alternativt värdebet med typ lågt tvåpar eller liknande om jag tror att Micke har bra nog att syna. Hur som helst, kul kväll. SLutar med att Lasse stejkar mig 500 som jag förlorar när lågen inte kommer mot någon som hittar triss i sökö8 liksom när jag torskar nån mer jävla hand jag inte minns. PS. SoFo-Wannabe of the Year Award 2005 goes to... BISON!
Waggho Postad 16 Oktober , 2005 Rapport Postad 16 Oktober , 2005 Preflop:Fi limpar. Någon mer limpar. Jag betar 1500. Fold till Fi som re-raisar till 4000. Jag ställer fi all-in för kanske 10 000 till. Jag förstår inte vad du över huvud taget ska in i den handen och göra med 94o.
parre Postad 16 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2005 Preflop:Fi limpar. Någon mer limpar. Jag betar 1500. Fold till Fi som re-raisar till 4000. Jag ställer fi all-in för kanske 10 000 till. Jag förstår inte vad du över huvud taget ska in i den handen och göra med 94o. Det enda suspekta är ju min första preflopraise. När en aggressiv Fi som försöker köra över mig limpreraisar och jag anar viss svaghet har jag inget annat val än att ställa in degen. Ingen kör över mig, vill de syna för ca 50 big blinds preflop med KQo är de välkomna att göra det alla dar i veckan. EDIT; men jag erkänner att jag är sjukt dålig på turneringspoker, slaskar altlid ut mig på en dum bluff förr eller senare och tiltar sen bort resten snabbt som fan!
Micke_E Postad 16 Oktober , 2005 Rapport Postad 16 Oktober , 2005 ...sen sätter jag mig med Micke och lirar HU-matcher. 3-3 slutade dessa till slut - vi han med sex stycken. Inget WPT-stek direkt. Gick mer i stil med: Micke: Pott. Parre: Omslag pott. Micke: 1200 tot? Jag ställer. Parre: Syn. Micke: Har du paret? Parre: Top-and-bottom two! Micke: Tilt. Men jag har outs. (Exempel taget från en PLO-match). Det var alltid någon av oss som hade en sorts hand, typ par, och någon annan som hade nått drag. Minns några sköna händer. En där jag på något mysko vänster lyckas värdebeta par i åttor (tror det var andraparet) på rivern i Omaha. Fick syn av turnat tredjepar. En annan kul hand var när floppen kom T-hög och jag hade dubbla bakdörrfärger, bakdörwrappisen och så. Inget par såklart. Degen åker in och jag köper ut Mickes tia, trots att han blockade mig på mina knektar för par. Vi spelade en del PL 7CS8 också. Brutalt slaskigt vart det. En match valde jag Texas också, har för mig att jag torskade den, men jag hittade ett stort spel. På river ligger 300 i potten. Jag betar 1000. Micke steker och steker och passar Q-high (jag var såklart heltom med 9-högt). Detta är ett spel jag använder rätt sällan och då antingen som råbluff eller stål alternativt värdebet med typ lågt tvåpar eller liknande om jag tror att Micke har bra nog att syna. Men vafan, klart jag måste betala av med K-hög och hålpipan när du floppar tvåpar. Sjuka stålet med ett par i omaha ju! Den potten var iofs en miss av mig, som jag sa direkt när du synade. Jag trodde att jag hade till ett rejält omslag till och då kan du ju fakitskt passa topparet, nu hade jag inte ens en minimumraise och du hade dessutom träffat. Sjuka tilten, dessutom så kom det inte. Handen där du värdebetade åttorna var ju också sjuk, var helt säker på att jag hade dig på turn när jag träffade andraparet men jag ville inte få en checkraise om jag betade eftersom jag hade ett hålstegedrag och massor med tvåparsouts som antagligen står (om du inte slöspelar femman, eftersom bordet var parat redan på floppen). Sen kommer ett kort på river som inte borde hjälpa dig, iaf inte tillräckligt för att du ska kunna värdebeta. Att värdebeta andraparet i omaha är fan marginellt även för dig. Jättebeten i texas var jag jättenära att syna, men jag hade ju bara Q-hög också. Hade blixtsynat med alla par och troligen steksynat med A-hög. Texasmatchen vände jag när jag fick två svarta ess och du betalade av hela vägen. Sen kommer jag faktiskt inte ihåg så mycket mer från våra matcher, dom går så snabbt... Det jag minns är att jag blev badbeatad och utköpt flera gånger. Bland annat av backdoorstegen mot mitt toppar när jag blockar dina kort och i 7cs8 när jag har hela osten på två gator och det inte kommer. Matchen mot Matte höll på mycket längre, han träffade ju så jävla bra också. Sitter med stegar och grejer (5-korts omaha). Jag fick iofs också in någon fin träff, 19-korts wrappen med färgtillägget och det kom för en gångs skull. Han hade iofs öppen stege med mindre färgtilläg och par i den handen så jag hade rätt mycket vinstkort. Sen träffade jag set på turn mot hans floppade bottenset en gång också, den var lite brutal. Föresten, hörde du vad en av dom nya spelarna sa till mig i en sökö8-pott när jag betar pott på tredje och fjärdegatan (allin) och han synar ner med par i treor och inget lågdrag? "Haha, jag visste väl att du bluffade". Jag gjorde ett litet försök att förklara att jag har 9 outs för scoop och 20 kort för split (minus några blockade då) på tredjegatan och sen 12 outs för scoop och 20 kort för splitt på fjärdegatan (när jag naturligtvis har lyckats blanka) förutsatt att han inte förbättrar. Men det var bara att lägga ner det försöket. Orkar inte räkna på det, men inför 5e kortet när all sås var inne så har jag väl strax under 50% equity iaf. På tredjegatan måste jag ha mycket mer.
parre Postad 16 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2005 Att värdebeta andraparet i omaha är fan marginellt även för dig. Lite för marginellt om man inte ser rent resultatmässigt exasmatchen vände jag när jag fick två svarta ess och du betalade av hela vägen. Ja, jag började ju mitt inlägg med att skriva att Sviten är riggad. Jag hade ju tom träff på en femma med 75 tror jag, så sjukt riggat att du får AA. Det jag minns är att jag blev badbeatad och utköpt flera gånger. Bland annat av backdoorstegen mot mitt toppar när jag blockar dina kort och i 7cs8 när jag har hela osten på två gator och det inte kommer. Whine whine whine whine Det kan inte ha vart så farligt som du utmålar det hela. Jag tror snarare att du överskattar dina möjligheter till klonk! Vafan får man sju kort så kommer det komma på något av dessa. Vill minnas att jag flera gånger lyckades visa upp bl.a. ett par varpå du nickar, ler, säger "står" och blankar hela vägen. Och sen börjar du prata något om "hela osten" och såvidare. Sviten är ingen jävla Brie-fabrik! "Haha, jag visste väl att du bluffade". Jag gjorde ett litet försök att förklara att jag har 9 outs för scoop och 20 kort för split (minus några blockade då) på tredjegatan och sen 12 outs för scoop och 20 kort för splitt på fjärdegatan Var det innan eller efter att jag stack? Sjuka värdet låter det hur som helst som. Låt mig gissa - det kom inte? Om jag inte vore så lat, och om inte folk som sällan spelat sökö8 var så sjukt usla, så skulle jag ev. kunna srkiva ihop en guide med i alla fall grundläggande koncept - men då minskar ju värdet av en massa fylleslaskare vid bordet, dessutom är jag inte så säker att jag själv har koll Efter lagpokern så betade någon (jezaja?) in i mig på femtegatan med öppet par. Jag hade tre lågkort och ett högt uppe och slog naturligtvis om pott varpå han foldade. Jag hade såklart lågen och gratisbluffade. Det är ju skönt att få gratisbluffa för 2000 tot istället för 500 tot - mycket mer fold equity då
jezaja Postad 16 Oktober , 2005 Rapport Postad 16 Oktober , 2005 Nepp, det va inte jag iaf Tog nån split (med lågen) i sökön mot dig med öppet par o nån annan med fyrfärg.
Vixen Postad 16 Oktober , 2005 Rapport Postad 16 Oktober , 2005 Ska skita i andras reads framöver iaf. Han kanske är vek när tajt-emily reraisar honom, men när slaskparre gör detsamma så autosynar han. Tilt. Skulle DU lägga tptk på flopen mot dig?
parre Postad 16 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2005 Ska skita i andras reads framöver iaf. Han kanske är vek när tajt-emily reraisar honom, men när slaskparre gör detsamma så autosynar han. Tilt. Skulle DU lägga tptk på flopen mot dig? Nej, det var ju därför jag bara synade floppen och check-raisade turn stort...
derra Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Preflop:Fi limpar. Någon mer limpar. Jag betar 1500. Fold till Fi som re-raisar till 4000. Jag ställer fi all-in för kanske 10 000 till. Jag förstår inte vad du över huvud taget ska in i den handen och göra med 94o. Det enda suspekta är ju min första preflopraise. När en aggressiv Fi som försöker köra över mig limpreraisar och jag anar viss svaghet har jag inget annat val än att ställa in degen. Ingen kör över mig, vill de syna för ca 50 big blinds preflop med KQo är de välkomna att göra det alla dar i veckan. EDIT; men jag erkänner att jag är sjukt dålig på turneringspoker, slaskar altlid ut mig på en dum bluff förr eller senare och tiltar sen bort resten snabbt som fan! Jag tror inte Svitens turneringar är rätt forum om man vill göra lite mer advancerade "moves", KQ är en skithand och den ska han inte syna med punkt slut. _Däremot_ skapar du ju en så lös image vid turneringsborden så folk tar såna här syner mot dig men skulle förmodligen lägga mot många andra. Sen håller jag med om att du är sjukt dålig på turneringspoker eftersom du spelar alldeles för många händer alldeles för slaskigt..
parre Postad 17 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Preflop:Fi limpar. Någon mer limpar. Jag betar 1500. Fold till Fi som re-raisar till 4000. Jag ställer fi all-in för kanske 10 000 till. Jag förstår inte vad du över huvud taget ska in i den handen och göra med 94o. Det enda suspekta är ju min första preflopraise. När en aggressiv Fi som försöker köra över mig limpreraisar och jag anar viss svaghet har jag inget annat val än att ställa in degen. Ingen kör över mig, vill de syna för ca 50 big blinds preflop med KQo är de välkomna att göra det alla dar i veckan. EDIT; men jag erkänner att jag är sjukt dålig på turneringspoker, slaskar altlid ut mig på en dum bluff förr eller senare och tiltar sen bort resten snabbt som fan! Jag tror inte Svitens turneringar är rätt forum om man vill göra lite mer advancerade "moves", KQ är en skithand och den ska han inte syna med punkt slut. _Däremot_ skapar du ju en så lös image vid turneringsborden så folk tar såna här syner mot dig men skulle förmodligen lägga mot många andra. Sen håller jag med om att du är sjukt dålig på turneringspoker eftersom du spelar alldeles för många händer alldeles för slaskigt.. Det sjuka är ju att jag aldrig lyckas hålla i det även när jag slaskat till mig en jättestack. Med 13 pers kvar hade jag ju 20% av alla marker i spel, hade ju kunnat folda allt utom KK/AA till ITM och kommit med runt snittstack ITM. Hade ju max torskat kanske 10-15000 på mörkarna till ITM, då hade jag haft ca 40 000 vid ITM. Att man inte lyder folks smarta råd... "sätt dig i baren och sup tills du är ITM"... sån sjukt ångest man får över sådana idiotmoves, 65-handen jag torskar 75% av stacken är ju så sjukt dåligt spelad postflop. Att jag sedan tiltar resten av stacken är ju också obeskrivligt kasst.. hehe, men det är smällar man får ta. I överlag stämde väldigt lite på cashborden i helgen också. Minns inga specifika händer. Jo, en som jag spelade riktigt uselt. Hade K7 på K77-floppen i Omaha. Betar 100. Micke check-raisar mig till 300. Jag har ca 900 tot som jag blixtställer och Micke passar lika snabbt som jag hinner få in degen. Efteråt säger han att jag inte får betalt om han inte har KK eller K7 där - vilket stämmer. Synar jag bara kan han ju ta ett skott till på turn, eller träffa en sämre kåk om han har en sjua. Jag är ju shortstackad, så som Micke säger är A det enda scarecardet, men genom att ställa får jag inte ens chansen att få ut något värde. Så lite som jag har kvar så åker degen in om han har en sjua såvida jag INTE ställer in, annars bluffar han kanske turn... Förresten är det rätt sjukt, på nätet är man ju kung med 200BB. Live på Dealer's-bordet känner jag mig sjukt kort om jag har 100BB, väldigt kort med 200BB (dvs 1000kr). Med 2-3000kr börjar man känna sig komfortabel, med 4-5000 är man lugn. Kan ju bero på spelets dynamik, slaskighet och faktumet att spelet oftat blir 5/5/25 där fyra-fem pers synar potthöjningen preflop. Med 1000kr får man inget manöverutrymme. I början av kvällen när bordet bildas och nästan alla tar upp en lax är det ju inget problem, men det är sjukt jobbigt att köpa in kort senare på kvällen när stackarna djupnat. Däremot tror jag ingen vill höja mörkarna, det är just de djupa stackarna som iaf enligt mig gör spelet så sjukt roligt. Tomtade bort över en lax mot Matte på sökö8. Handen efter lirar vi PL Irish, jag slår om till 100 preflop med 200 till bakom. Får fyra syner. Jag kollar inte ens floppen, första pos checkar och jag ställer mörkt. Får syn av QTJ9... Tian på turn och jag var död och gul. Sjukt ändå. Värsta fylletilten på länge (fredag) plussar jag två lax på, sedan tappar jag 1500 på mediokert cashspel dagen efter. Men det är så när det inte stämmer, när man inte hittar flytet. När man hittar foldarna i fel lägen och betalar av stålet. När man inte höjer och låter någon köpa ut billigt. Ja... Ps: Roligaste handen från fredagens jättefylleslask: Crazy Pineapple. Har runt 1200 i stacken, en har mindre, Bison täcker. Floppen kommer Txx. Någon betar ut 25, två-tre syner, jag höjer till 125 med AJ på en ren bluff. Okänd+Bison synar. Turn: K Okänd check, bison check, jag check. I detta läge bluffar jag kanske igen om jag inte förbättrar handen, men kändes ovärt att bluffa med nöthålstegdraget. River: Q! Klonk! Här vaknar bordet till liv... Okänd betar 400. Bison synar. Jag allin 1100 tot. Okänd synar sig allin (jag täckte honom). Bison steker och steker och synar till sist. Okänd hade en i mitt tycke riktigt uselt spelad TT för floppat toppset - att han inte betar turn är ju sjukt. Bison hade oturen att klonka sitt öppna stegdrag på rivern med J9 - alltså nästnöten. Jag håvar in degen med nöten och får höra Bisons jidder om tur och uselt spel Aja. Dags att sluta spamma forumet med meningslösa poster.
Bisox Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Jag gnällde lika mycket på mig själv i den potten...klart jag ska betta turn där. Vad han med TT höll på med vet jag inte Däremot hade du aptur mot mig i plon när du hade hålpipa och dött färgdrag mot mitt toppset..klart den kommer lixom...but I aint maaaad
Recommended Posts