Gå till innehåll

Slaskboken by Parre


parre

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Parre !!! Tråkig !!! in med sex i texterna annars så döööör jag !!!!

 

eller åtminstone Riktigt våld ! inte tänkt sen fold utan tänk Betta och slå om !! Våld och sex !!!

 

Började skriva en novell tillägnad dig om Jussi, den spelberoende finske zigenaren, eller nått sånt. Men den blev inte klar. Ska försöka fixa klart skiten någon dag, men jag är inte säker på att den är speciellt rolig. Den ska i alla fall innehålla en del kortspel, lite samhällskritik och en hel del sex och våld.

 

I övrigt har jag nte direkt haft tid att uppdatera dagboken, mitt Civ4-beroende har mig fast.

 

Kan rekommendera en grymt skön låt:

http://www.sthlm-sodra.com/content/media.php?sida=kukarna

 

Handlar om Sofopack och sprit. Inleds med den klassiska raden "Jag har varit ett fyllo så länge jag minns".

 

Får se om jag kliver ner till Sviten i helgen (dvs om jag är stejkad), annars håller jag mig borta tills jag har deg, drar jag till Sviten utan pengar kommer det sluta med att jag lånar för mycket pengar som alltid.

 

Derra:

Viprummet är Dealer's Choice. Vågar du verkligen? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lalala. Tio minuter tills min buss går. Har nyss avslutat ett smärre litterärt mästerverk (dock på lettiska), så jag måste döda lite tid och jag orkar inte kolla Aftonbladet för hundraelfte gången idag. Jävla skitdag för övrigt, värsta jag haft nånsin. Dock sitter jag och dricker bira nu, så det är ju skönt - börjar faktiskt må riktigt fint nu. Gäller bara att inte dricka för mycket, vill ju inte vara bakfull imorgon, men det är nog inga problem. Har fått i mig perfekt med bira för pokerspel, men det blir det inte. Blir förhoppningsvis lite plugga och sen sova, men mest troligt blir det mycket Civ4, minimalt med plugga, en del mat och kanske färdigskrivande av novellen som ska innehålla jättemycket sex och våld.

 

Tiltade loss så jävla hårt tidigare på kvällen om låsningen av en tråd. Jag skrev en tråd om kommunimsnes brott och folkmord i OT-forumet som direkt blev låst med en enligt mig rätt kass motivering. Sedan dess har motiveringen förändrats, så nu avvaktar jag hur det kommer gå. Hur som helst tycker jag att det är rätt absurt, då jag blivit åtsagd av moderator att sluta göra offtopicposter i diverse trådar, så för att slippa göra det i tråden om Ector och hur han blir anklagad för nazism så startar jag en ny tråd, som direkt blir låst. Aja, jag orkar inte diskutera saken här, jag ska bara vänta in min jävla buss.

 

Ifall ni har det minsta intresse:

Tråden som blev låst: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=18552

Den efterföljande diskussionen: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=18554

 

Tycker hur som helst att det är riktigt dåligt att låsa tråden direkt. Till viss del kan jag förstå moderatorerna, men att a priori anta att tråden kommer spåra ur direkt gillar jag inte. Aja, men that's life.

 

Imorgon är det fredag och det är ju alltid skönt, en helg är ju en anledning att förstöra kroppen litegranna genom överdrivet alkoholintag och förstörd dygnsrytm. Lagom för att få lite ångest på måndagen så man kan skriva skönt bittra texter. Nu är jag dock jävligt upprymd, glad och på trevligt humör - lite smått tiltande, men urskönt.

 

Jaja, kanske uppdaterar ikväll om jag orkar skriva klart novellfan.

 

Dags att börja dra sig hemåt såsmåningom, ha det bra alla mina trogna och otrogna läsare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som helst tycker jag att det är rätt absurt, då jag blivit åtsagd av moderator att sluta göra offtopicposter i diverse trådar, så för att slippa göra det i tråden om Ector och hur han blir anklagad för nazism så startar jag en ny tråd, som direkt blir låst. Aja, jag orkar inte diskutera saken här, jag ska bara vänta in min jävla buss.

 

Litet förtydligande: Du har blivit ombedd att sluta gå OT i pokertrådarna och istället skriva av dig i din dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som helst tycker jag att det är rätt absurt, då jag blivit åtsagd av moderator att sluta göra offtopicposter i diverse trådar, så för att slippa göra det i tråden om Ector och hur han blir anklagad för nazism så startar jag en ny tråd, som direkt blir låst. Aja, jag orkar inte diskutera saken här, jag ska bara vänta in min jävla buss.

 

Litet förtydligande: Du har blivit ombedd att sluta gå OT i pokertrådarna och istället skriva av dig i din dagbok.

Från: Okänd Moderator

Till: parre

Skrivet: 2005-11-08 13:12:45

Ämne: OT-postande Citera meddelande

Kan du dra ned på OT-postandet i icke-OTgrupperna, börjar bli chattkanal över det hela när man drar in homosexuellt wetsex som en bakgrund till pokertermer.

 

Står inget om att jag istället ska skriva av mig i min dagbok i alla fall.

 

Och den tråden jag pratar om handlar ingenting om OT-postande i icke-OT-grupper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer OT! Är inte folk trötta på att läsa bad-beat historier, pokerproffs-skvaller eller meningslösa HH? Ett besök här på PF känns allt oftare som deja vu... "har jag inte läst denna post förut?" Vem orkar springa runt och leta upp andra forum? Nej låt oss läsa om folkmord här på PF istället. Risken att det skulle bli ett allt-i-allo forum tror ändå är liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir det något nått slaskande på sviten i helgen? :o

 

Det var stort spel och stort slask igår.

 

Dök upp strax efter midnatt och skulle bara en en bira eller två för att runda av kvällen. Dyker upp och tar en bira och snackar lite skit med folk, sedan blir jag indragit i vilt barslask. För att göra en kort historia lång, eller, nej, tvärtom - lång historia kort - så plussar jag runt 500 på barslask samtidigt som jag hivar bira som aldrig förr. Sätter mig och lirar lite Tx NL efter att ha vunnit på barslasket. Får sköna starthänder och bygger upp stacken till runt en lax på bra aggrospel, sedan träffar jag OESD som på turn blir par + stegdrag. På river får jag tvåparet men fyra spader ligger och jag vågar inte all-inbluffa. Fi hade högre tvåpar tyvärr. Sedan bluffar jag bort 300 i en pott med hålstegdraget. Någon hittade en jävla tiltsyn med AJ så jag hade tio outs men det kom ju såklart inte. Tripplar sen med AQ. Sitter på runt 200 (efter att Lasse bestämt att rejken ska vara 50 eftersom klockan är efter tre). Hittar AK, nån höjer till 50, jag trycker och får syn av A9. Första uppkortet är ett ess... det andra en nia. Sedan dricker jag mer och har djupa filosofiska diskussioner om livet och lite allmänt.

 

Så nu sitter jag på jobbet fortfarande lite småberusad. Tre timmar sover man inte av sig ett rus på. Skönt som fan. Två-tre timmar till, sedan blir det hem och sova. Får se om jag pallar kliva ner till Sviten ikväll, antagligen inte eftersom jag inte har något deg.

 

Tilta loss lugnt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer OT! Är inte folk trötta på att läsa bad-beat historier, pokerproffs-skvaller eller meningslösa HH? Ett besök här på PF känns allt oftare som deja vu... "har jag inte läst denna post förut?" Vem orkar springa runt och leta upp andra forum? Nej låt oss läsa om folkmord här på PF istället. Risken att det skulle bli ett allt-i-allo forum tror ändå är liten.

 

Ja, allt jag vill ha sagt är redan sagt, sedan om moderatorerna inte låser upp skiten är det inte mitt problem, då får jag väl skriva lite negativa saker om de berörda och sen komma på en vidare handlingsplan. Tycker som sagt att det är förjävligt men jag har redan sagt det mesta som jag vill säga i ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag jobbar inte med något där jag på grund av fylla/bakfyll kan skada någon annan människa. Dessutom har jag nog nyktrat till nu, men jag var fan skitfull när jag vaknade. Dock är det nog skönt och bra, stärker ens prestationsförmåga faktiskt.

 

Jag har ett kontorsjobb på deltid som jag trots diverse bakfyllor sköter jävligt bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var sjukt trött och seg när jag på lördag kväll traskade ner till Sviten för lite skönt DC-slask. Det gick dock helt åt helvete, eller, han som stejkade mig borde inte vara för sur för jag chipdumpade min stejk till honom när min trettonkortswrap missade, så det blev ju ingen större förlust.

 

Spelade skitdålig poker, fick aldrig spelet att stämma. Den enda handen jag faktiskt spelade bra och aggressivt på var en av de första när jag pottade med topptvå och lågt färgtillägg på turn i Omaha och plockade upp en pott på 500 kr. Annars spelade jag passivt - massa synsynsyn och ingen raise och hjärtlöst. Stacken åkte jojo hela tiden, jag synade några bets, missade, dubblade som shortstack. Typ så.

 

Vet inte, kändes inte ens särskilt roligt att spela. Borde nog ha klivit tidigare än jag gjorde, men jag kunde inte förmå mig att kliva. Gjorde ett jättefel - tror jag - i sökö hi/lo. På fjärdegatan har:

 

S1: (x)9QK

S2: (x)QJ8 med två hjärter

S3: (x)T2K

S4: (T)46T

 

Något i den stilen iaf. S1 betar ut pott (200) och får syn av S2 och S3. Jag har runt 800 kvar. Jag foldar mina TT??? Det var det sämsta spelet jag gjorde på hela kvällen, tror jag. Tre damer var döda (en dam foldad), S1 hade pottat hela vägen, och om S2/S3 har ett högre par borde de rimligtvis slå om. Alltså hade jag ett solklart omslag all-in. Men nej, jag foldade.

 

Betade inte mina drag i Omaha. Vågade inte. Blev nersynad på floppen några gånger och fick passa på turn. Men vafan, jag kan ju inte checka. Hade AKTx med två spader på en J-hög flop med två spader. Check-jag checkar-check. Turn en Q så jag har nötsteg+nötfärgdrag. Bet 100, reraise 300, jag synar, syn. River blank och jag checkfoldar. Att jag inte betar eller slår om en enda gång, ja... svagt.

 

Jag tror att jag spelar sämre om jag VET att jag bara har 1000kr att spela för och inte tillgång till mer pengar. Eller något. Jag ser inte situationer som +EV eller -EV utan mest "bluffar jag nu tappar jag halva stacken". Men jag vet inte, jag var inte i form heller. Usch säger man!

 

Hur konstigt det än låter spelade jag alltså weakpassiv poker och helt hjärtlös poker. Drog sedan över till en polrae, vi skulle ut. Vid 02 fattar vi att det inte är någon mening med det så vi drar hem till en annan polare och dricker sprit till nio på morgonen. Jag vinglar hem, sen kommer jag på att jag är precis utanför där liggat bor o att han ska till Paris och spela poker när som helst, så jag ringer honom, han är visst precis på väg ut. Så jag hinner säga hej då och lycka till till micke, mte och liggat i alla fall.

 

Kommer hem 09, käkar frukost, sover till 1730. Kollade tre filmer igår:

 

1) Green Street Hooligans (http://www.imdb.com/title/tt0385002/)

 

En riktigt intressant film om firmakulturen kring fotboll i England, även om den till viss mån var överdriven. Dock var den intressant med rätt sköna slagsmålsscener, sköna fyllescener och annat skoj. Helt klart sevärd.

 

2) The Devil's Rejects (http://www.imdb.com/title/tt0395584/)

 

Denna var riktigt skön, helt flippad och bisarr. Handlar om typ tre sadistiska massmördare, varav en skitsöt tjej som visst visar sig vara regissörens fru IRL, som går runt och slaktar en massa oskyldiga människor och förnedrar dessa. Riktigt bisarr, men rolig. En ganska intressant konversation:

 

*Två personer har ute i den amerikanska landsbygden varit och handlat levande kycklingar av en tjock hillbilly. De ska precis dra...*

 

Försäljare (F): - By the way, if you are going to fuck those chickens...

Köpare (K): - WTF?

F: - I'm just saying, IF you plan to fuck those chickens... well, I don't condone chicken-fucking, but if... Cut their head off and shove your dick up their ass and they will scream AHHHH.

K: - Are you calling me a chickenfucker?

F: - No, but your friend over their looks a little sexually frustrated.

 

Haha. Hur som helst, den filmen var bara sjukt sjuk, men skön på ett sjukt sätt.

 

Crash (http://www.imdb.com/title/tt0375679/):

 

Om rasism, dess orsaker och konsekvenser. Filmad ungefär i Magnolia-stil, med en del fristående berättelser som vävs ihop först i slutet. Inte i närheten av lika bra som Magnolia, som i mitt tycke är en av de bästa filmerna nånsin, men ändå riktigt bra. Fångar på ett intrigerande sätt många olika personers liv och tankar med bakgrund mot deras fördomar.

 

De flesta personerna i filmen var på något sätt trasiga; ensamma; sökandes efter något, tomma. Vilket var ett stort plus. Persongalleriet var nog det bästa med filmen, men den är grym. Även om den som sagt inte ens kommer i närheten av Magnolia. Dock var den mörk och depressiv, inte någon upplyftande hjärndöd komedi, vilket var ytterligare ett stort plus. Sådana filmer äger.

 

Annars är nog den bästa filmen någonsin i mitt tycke Roman Polanskis "Bitter Moon" (http://www.imdb.com/title/tt0104779/).

 

Just det, i lördags var Devilfish på Sviten och slaskade i vippen. Jag såg aldrig honom och jag drog rätt tidigt, men det är ändå rätt coolt att en sådan spelare glider över till just Sviten och slaskar. Måste kännas skönt för Lasse & Co!

 

Tänkte avsluta med lite manodepressiv filosofi, men jag känner mig inte tillräckligt nere för något sådant, dessutom är jag för apatisk för att skriva ihop något sådant just nu. Kanske återkommer med det sen, liksom någon rolig text, liksom, liksom, liksom.

 

Äsch, orkar inte.

 

Ska se någon kass skitfilm nu. Byebye!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol. Jag sökte efter en helt annan tråd men hittade:

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=6616&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Min första pokerdagbok, eller något. Innehåller ett par guldkorn faktiskt. Sjukt. Å ena sidan har jag inte förändrats ett skit sedan dess, å andra sidan verkar jag nästan ha varit mindre speltorsk då än nu.

 

Jaja.

 

Nu ska jag sova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fara angående staken. Var dock lite lustigt när jag frågar om du druckit något, och du svarar: "Nej! Bara två öl till maten, och det här är min tredje" Kan förstå att det är jobbigt att spela med en lax när bordet är väldigt djupstackat, och det inte finns mer pengar att ta upp om det skulle behövas.

 

Kul att du gillar Magnolia, en av mina favoritfilmer också! Har du lyckats hitta någon mening eller sensmoral i filmen? Sen är Crash en rätt intressant rulle. Precis som du säger handlar den om racism, men dess riktiga tema är fördomar. Det vackra är att den som tittar på filmen har väldigt lätt att döma personerna efter deras bristande fördomar och moral, men i själva verket är det tittaren som blir lurad. T.ex. tror vi att Ryan Philippes karaktär är den gode, och den andra polisen den onde... ändå slutar det med att den förstnämnde dödar en person p.g.a hans rasistiska fördomar, medans den andre räddar en kvinna...

 

Ses nästa helg på sviten antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fara angående staken. Var dock lite lustigt när jag frågar om du druckit något, och du svarar: "Nej! Bara två öl till maten, och det här är min tredje"

 

Mjo, fast det var ju små öl... plus att jag var så trött och sliten efter kvällen innan att jag inte hade orkat hålla mig vaken om jag inte haft några öl i mig :) Hade jag varit full hade jag inte varit så jävla passiv och spelat fel i fel lägen, då hade jag som vanligt bombat varje pott och hoppats på turen! :)

 

Kul att du gillar Magnolia, en av mina favoritfilmer också! Har du lyckats hitta någon mening eller sensmoral i filmen?

 

Var rätt länge sedan jag såg den senast. Tyckte att den var riktigt bra; jag gillade särskilt grävandet i de enskilda personeras liv och personligheter, var och en i grund och botten en trasig människa där något i det förflutna, och/eller i nuet, nöter ner deras personligheter, gör dom till slavar under sig själva. Sedan älskade jag den misantropiska sinnestämning filmen igenom, något som i slutet förändrades (efter grodregnet) till något mer likt "det kan lösa sig", efter det framkom en anda av positivism och lite optimism ur mörkret.

 

Jag vet inte, filmen svände rätt bra rent allmänt och var hyfsat skruvad. Måste nog se om den igen. När jag läser det ovan låter det som rätt mycket meningslöst svammel, måste fräscha upp minnet och se filmen igen innan jag göra några mer vettiga uttalanden.

 

Sen är Crash en rätt intressant rulle.

 

Absolut, ju längre tid som går efter att man sett den desto intressantare blir den.

 

Ses nästa helg på sviten antar jag.

 

Tveksamt, jag är pank och då försöker jag hålla mig borta från Sviten så jag inte råkar börja låna pengar av folk :) Men jag kanske kommer ner och tar en öl eller två ifall jag inte har något att göra.

 

Missade förresten en av de roligaste händerna... Tror det var övermörkat till 20, jag limpar in med AKQxss (om jag minns rätt) med kort stack, hade typ 400 kvar eller något. Slaskdanne på övermörken miniraisar och får ett gäng syner, så jag pottar för kanske 3/4 av min stack. Iller pottar då om, alla foldar och vi hamnar all-in. Han har 9865ds. Floppen kommer TT4. Turn: ruter 9 som ger mig färgdrag. River: T. Jag ställer mig upp och ska gå från bordet när någon påpekar att jag ju vann handen - jag spelar ju TTTAK mot hans TTT98... Inför rivern vinner jag på alla kort T och över samt alla ruter. Det är en hel del outs. Och det kom, för en gångs skull.

 

Sedan var det nån pott när jag ställde med K5 på en 854-flop med två ruter, fick syn av iller, sedan slog viktor om till 1200 och iller la sig, han hade hålstegdrag+färgdrag som inte kom, den potten höll mig också vid liv ett tag. Men i övrigt så funkade inget :)

 

Aja nya tag om nåra veckor, funderar på att lära mig spela turneringar seriöst. Blir inte lika dyrt om det går dåligt, men blir mycket pengar om det går bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol. Jag sökte efter en helt annan tråd men hittade:

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=6616&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Min första pokerdagbok, eller något. Innehåller ett par guldkorn faktiskt. Sjukt. Å ena sidan har jag inte förändrats ett skit sedan dess, å andra sidan verkar jag nästan ha varit mindre speltorsk då än nu.

.

 

Fel, här är din första pokerdagbok:

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=3143

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen var bland det sjukaste jag varit med om.

 

Lettlands nationaldag är 18 november, men i Sverige firades den igår. Efter firandet - lite öl. Runt 22 ringer mina föräldrar, som befinner sig i Lettland, och meddelar att en polares bekants hotellreservation i Stockholm blivit uppfuckad. Kan han slagga hos mig? Givetvis. Vid 23 träffas vi och drar hem till mig.

 

God värd som jag är bjuder jag såklart på whiskey, själv dricker jag några bira. Vi snackar massa skit, det visar sig att han gillar gambling och vill testa nätpoker. Skapar konto i hans namn, men nått sket sig med hans kort så det gick inte att spela. Jag nämner då att jag har en pokerklubb kallad Sviten ca 100m från där jag bor, han vill spela, jag hänger såklart på.

 

Jag bakspelar honom hela tiden. Första potten synar han med A-högt på KQTxx-bordet och backar en lax. Vi springer och hämtar två nya, sedan fick klonkletten fart på spelet. Till och med jag sa att han borde passa, men det sket han i och spelade - i alla fall efter en hand där någon betar 1500 på turn, vi har bottenparet, jag har sagt åt honom att folda hela vägen men han är sugen på syn. Han lägger, Fi visar bluffen...

 

Vi vann en jättefin pott med KQ på KxxQ-bordet då vi fick in jättemycket deg på turn och flop och så vidare. Min lett klonkar hårt rakt ut och bara äger. Dock tror folk att det är JAG som säger åt honom att slaska – jag satt rätt ofta och sa ”du har skit, lägg dig” när någon re-raisat till 200 preflop...

 

Stackars Lasse fick sig en känga av lettens klonkskills också. 200 kostade det preflop och letten hänger såklart på med 65o. Floppen kommer A42 med tre hjärter, vi har hjärter 6 på hand och hamnar all-in mot Lasses AA som vi såklart suger ut både på turn och river – på turn kom färgen, på river stegen. Lasse blir skitsur och ställer sig i baren istället för att slaska, men han vägrar tro att jag sa åt letten att passa, men han sket i mig och degade in istället... Lasse, om du läser detta – snubben snackade till och med om potten när vi käkade frukost idag. Han tyckte synd om dig, ”sjukt, han har triss i ess och torskar”. På riktigt, faktiskt inte spelad medkänsla. Hur som helst, min klonklett plussade kanske 3 lax. När han cashar in ger han mig en lax och säger att jag ska spela för dom pengarna imorrn. Jag tackar nej, säger att han ska sluta ge mig deg, men han ger sig inte utan tvingar mig behålla laxen för visad gästvänlighet etc.

 

En annan kul pott var när han satt på J2 och hade synat 200 preflop. Floppen kommer JTx. Bet 500, letten synar. Turn blank. Bet 1500, letten synar. River J. All-in, letten synar. Han som betade hela vägen hade AT och låg efter från start. Klonk, kul, skills? Jag vet inte, jag vet inte mcyket idag. Är rätt så förstörd.

 

Vi går och lägger oss 0430, fem timmar senare går Parre upp och ska jobba. Idag var som tur var en jättelugn dag, plus att parre har en ruskigt skön kollega. När jag berättade om mina äventyr när vi drack morronkaffe fick jag plötsligt kaffet spetsat och sedan började jag må som en människa. Ska nog spela turren på Sviten ikväll ifall jag inte somnar innan dess, det blir stort slask då. Men jag har nog klonken på min sida. Ledig imorrn, då ska jag sova tills jag dör, eller nått. Eller i alla fall tills jag vaknar.

 

Sitter och dricker en bira nu, mår jävligt bra förutom tröttheten. Suck, spriten är så ljuv. Så oerhört ljuv. Att jag sedan är jävligt grym och kan sköta mig trots gravt spritmissbruk tyder bara på att jag är en grymt bra människa...

 

Äh, jag vet inte. Gårdagen var sjuk på alla sätt och vis, men riktigt rolig. Och sjuk. Hur stora är oddsen att en lettisk teaterkonstnär gillar att gambla, vill spela poker och slaskar loss på Sviten? Nästan lika stort som Devilfish besök. Eller, det är fan större. Det är så stort så det inte finns.

 

Aja, vi ses väl på sviten 1930 antagligen. Puss, kram, hångel och så vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...