Gå till innehåll

NL100 - AA , värdebeta?


Recommended Posts

Tror du han checkar den rivern med t9 för risken att du checkar tillbaka? Du har tagit en passiv linje genom hela handen för att mörka dina raketer (antar jag) och därigenom få ut extra värde. Nu har du en river där dina raketer oftast är stålet och det därtill på en bräda där jag tror att många fi känner att de måste betala av med ex.vis TT och 99 eller QJ/KJ.

 

En hand med bra showdownvalue (och som du slår) kan väl förväntas ta exakt den linje som fi tagit i handen? Jag skulle utgå från det och lägga ett bet i normalsize på rivern. Sen finns det så klart något tvåpar i hans range som vi torskar mot och några enstaka slowspelade monster. Men om vi inte bettar denna river med högsta paret - vilka river bettar vi då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI verkar donka på med de flesta händer och han reppar ju inte mkt med sina donkar här tycker jag.

 

FI spelar 21/14/4 med 28% steal på knappen. Han höjer alltid 4bb

 

Värdebeta river?

 

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 670980

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (BTN): $100.00

SB: $156.51

BB: $69.25

UTG: $63.62

CO: $106.60

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with A :diamond: A :spade:

1 fold, CO raises to $4, Hero calls $4, 1 fold, BB calls $3

 

Flop: ($12.50) 7 :heart: 4 :spade: 8 :diamond:(3 players)

BB checks, CO bets $9.00, Hero calls $9, BB folds

 

Turn: ($30.50) J :spade:(2 players)

CO bets $27.00, Hero calls $27

 

River: ($84.50) 5 :club:(2 players)

CO checks, Hero?!

 

va ska han ha ..jag shovar.

 

dis, vad checkar han river med som slår oss, push it, du reppar så mkt jävla skräp så du borde få syn very light.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur står sig FIs strategi om vi pushar 100% här?

 

antaligen ganska dåligt iom vi inte kommer 2 gator så light samt att han lär shippa de mest för värde och inte gå för c/c med så mkt.. mao polarisera sig på turn, men de är ju bara en generaliseriang ala rödvin omss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I princip skulle jag säga ja till ett litet vb, men i praktiken checkar jag nog bakom... orka blir CR här... o vete fan om han synar tillräckligt ofta light för att det ska bli lönsamt...
Jag röstar för att ST tycker lowstakes börjar bli för påläst.

 

Men om du bara missade stacksize eller nåt så har han iaf 80% pott eller nåt kvar.

 

Hursomhelst, ett mer diplomatiskt svar då:

Om ...

Nej jag kan inte: Checka inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du han checkar den rivern med t9 för risken att du checkar tillbaka? Du har tagit en passiv linje genom hela handen för att mörka dina raketer (antar jag) och därigenom få ut extra värde. Nu har du en river där dina raketer oftast är stålet och det därtill på en bräda där jag tror att många fi känner att de måste betala av med ex.vis TT och 99 eller QJ/KJ.

 

En hand med bra showdownvalue (och som du slår) kan väl förväntas ta exakt den linje som fi tagit i handen? Jag skulle utgå från det och lägga ett bet i normalsize på rivern. Sen finns det så klart något tvåpar i hans range som vi torskar mot och några enstaka slowspelade monster. Men om vi inte bettar denna river med högsta paret - vilka river bettar vi då?

 

Där har du svaret.. ingen idé att posta mera :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkel rivershove då du underreppar kraftigt... FI är sämst i världen om han betbet checksyn med en hand som slår din! Har du 80 % pott kvar behöver du inte tänka i banor som att fi kan CR river, då du får stoppa in hela stacken själv... Om du inte pushar AA här, så antar jag att du är lika osäker med 2p etc, och i så fall så kommer du vara extremt obalanserad i detta läge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Du menar att vi mergar nötterna med övriga toppen av rangen? För det är väl iof vettigt.

 

Håller iaf med, att plocka AA som håller hela vägen gör grinden värd.

Vi mergar stege med luft genom att beta AA där, fi har stege väldigt sällan men kan få för sig att syna med händer vi slår och även lägga händer som slår oss.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Merge...? Om man shovar AA där vidgar man sin valuerange. Men vad är det som är "mergat"? Merge betyder att föra samman två element. Vad är det man har fört samman?

 

Är det bara så att när man vidgar sin valuerange så närmar den sig bluffrangen, därav uppstår en merge?

 

"kan få för sig att syna med händer vi slår och även lägga händer som slår oss."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste finnas method to the madness, varför inte "kan få för sig att lägga händer vi slår och även syna med händer som slår oss."

 

The method är att i lägen där fi bedömer det som att vi är polariserade till endast bluffar och stål vidga valuerangen med medelstarka händer (som slår bluffcatchers).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full som ett as men om någon missat är jag rätt saker på att han menande att merge = "lol, vi har inget gap mellan air och vb" och jag svarar med ungefär "lol är du dum, om du bara pushar min{AA+} har du ett jättegap mellan air och vb".

 

Poängen är lite att jag är jättesäker på att det inte finns någon vakuum-baserad arguemntation som kan nå en slutsats av i närheten av check med AA här (om någon, 0.0001% chans, har vettiga grunder för en sån idioti får ni väl lägga den här och njuta av att skriva att Trillske är en fisk på giltiga grunder för en gångs skull).

 

Så min poäng var att vill man merga kan man fan inte prata om bättre än TT. Egentligen ville jag säga att merge för mig vore typ A8 eller nåt skit, men då skulle för många dampa så orkade inte svara så.

 

__

 

Alltså, ni kan ju inte säga att man utvidgar sin valuerange om man pushar AA här, det är mer åt hållet att om man efter fundering omvärderar och pushar AA här så går man från skitdålig till apdålig, givet: apa > skit.

Men man är fortfarnade en jävla apa som gjorde utvärderingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full som ett as men om någon missat är jag rätt saker på att han menande att merge = "lol, vi har inget gap mellan air och vb" och jag svarar med ungefär "lol är du dum, om du bara pushar min{AA+} har du ett jättegap mellan air och vb".

 

Poängen är lite att jag är jättesäker på att det inte finns någon vakuum-baserad arguemntation som kan nå en slutsats av i närheten av check med AA här (om någon, 0.0001% chans, har vettiga grunder för en sån idioti får ni väl lägga den här och njuta av att skriva att Trillske är en fisk på giltiga grunder för en gångs skull).

 

Så min poäng var att vill man merga kan man fan inte prata om bättre än TT. Egentligen ville jag säga att merge för mig vore typ A8 eller nåt skit, men då skulle för många dampa så orkade inte svara så.

 

__

 

Alltså, ni kan ju inte säga att man utvidgar sin valuerange om man pushar AA här, det är mer åt hållet att om man efter fundering omvärderar och pushar AA här så går man från skitdålig till apdålig, givet: apa > skit.

Men man är fortfarnade en jävla apa som gjorde utvärderingen.

Merging ranges uppstår ju när man uppfattar att händerna som man bettar med på river ser ut att vara polariserade till luft/stål. Om man då bettar händer däremellan mergar man sina hand ranges med att lägga till en mediumstark range. För att spelet ska bli lönsamt ska ju fi syna med sina bluffcatchers oftare är han synar med nötterna. På en fyrstegsbräda tycker jag definitivt att AA hör till en sån mediumstark range, liksom A8, 99, QQ etc. Faktum är att rangen blir väldigt bred på en sån brädtextur, på en brokig bräda blir den väl lite smalare, iom att vår stålrange blir bredare.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...