Gå till innehåll

När bettar man in i folk och varför?


yomtvraps

Recommended Posts

Själv brukar jag ibland (inte alltid) beta in i PFR då jag:

 

1) Floppat TP och vill veta var jag står.

2) Floppen ser farlig ut och jag tror jag kan få FI att lägga.

3) Jag floppat ett set och tror att jag kan får FI kommer höja med ett överpar.

 

Anledningen till att beta både starka och svaga händer är för att inte bli för lättläst. Om du alltid checkraisar med starka händer så måste du även göra det med svaga händer, vilket innebär att du riskerar större del av din stack när du bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror mycket på motspelaren, men om du har floppat mellanpar och vet att du bara blir höjd ifall Fi har bättre kan det ju vara bra eftersom du genast ser var då står. Mot en spelare som höjer prf ofta kan det ju vara bra att donka som bluff om du tror att han lägger sig tillräcklick ofta.

 

Det är ju som sagts mycket dyrare att bluffa genom att CR så ifall motståndaren vet att du ibland har en riktig hand när du donkar blir det ju billigare för dig att köpa potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv donkar jag bara in när jag tror att FI har en bra hand(läs oftast överpar) och man själv floppat tvåpar, set eller kombodrag där man vill jobba in stacken.

 

Ja, det fungerar säkert bra på lägre nivåer där de flesta bara ser sitt eget fina överpar och pengarna kommer åka in oavsett hur man spelar.

 

På lite högre nivåer där spelarna i allafall börjar tänka lite så kommer duktiga spelare att uppfatta om man BARA betar med 2-par eller bättre och anpassa sitt spel därefter.

 

 

Kom även på att om FI höjer ofta med höga kort, men inte brukar CB ofta utan väljer att ta gratiskort, så kan det vara bra att donkbeta för att skydda sina låga par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det fungerar säkert bra på lägre nivåer där de flesta bara ser sitt eget fina överpar och pengarna kommer åka in oavsett hur man spelar.

 

På lite högre nivåer där spelarna i allafall börjar tänka lite så kommer duktiga spelare att uppfatta om man BARA betar med 2-par eller bättre och anpassa sitt spel därefter.

 

 

Kom även på att om FI höjer ofta med höga kort, men inte brukar CB ofta utan väljer att ta gratiskort, så kan det vara bra att donkbeta för att skydda sina låga par.

 

I know! Spelar bara NL50 numera och där behöver man inte anpassa sig särskilt och göra nå expo-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok betta in i folk för information, och hur tolkar ni denna information? synar dom bara har dom inget och höjer dom har dom ett överpar? alltså om han reraisar donkbettet då betyder det att han har stål dvs man bet/foldar alltid? Känns som den "info" man får om dom reraisar eller bara synar kan betyda vad som helst fortfarande.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som har mest info när han dör vinner.

+1

ok betta in i folk för information, och hur tolkar ni denna information? synar dom bara har dom inget och höjer dom har dom ett överpar? alltså om han reraisar donkbettet då betyder det att han har stål dvs man bet/foldar alltid? Känns som den "info" man får om dom reraisar eller bara synar kan betyda vad som helst fortfarande.........

foldar han så har han inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv brukar jag höja med i princip hela den del av min range som missat när jag blir donkad in i på micro... folk foldar sjukt mycket. stöter jag på motstånd ger jag oftast upp, men inte förrän jag gett dom den infon de behöver för att kunna slänga en hand utan dåligt samvete. Känns som folk ber om att få lägga sitt topp par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv brukar jag donka med lite random på micro (fast sällan)... folk gör sjukt mycket sjuka saker med infon de får från ett random donk-bet. Känns som folk ber om en anledning att göra sjuka saker.

 

hehe, sant.

är man beredd att spela en stor pott ur position är det ju kool.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...