Gå till innehåll

team bustgatan *stängd*


wahlen1

Recommended Posts

satan så sur jag blir på mig själv, körde upp så jag var be idag. Och såklart ser man fel på bordet och förlorar ett inköp och efter det går det åt helvete.

 

Q57 bräda jag har 55. Turn en Q. river en 7. Och jag degar in direkt. Har väl typ 12$ kvar. Pengarna dras till honom och jag inser att jag inte kollat på riverkortet. smart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tyckte denna var rätt fint spelat? Eller vad säger ni?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($20.10)

Hero ($19.90)

BTN ($20)

 

Dealt to Hero 8:spade: 8:heart:

 

fold, SB raises to $0.60, Hero raises to $1.50, SB raises to $4, Hero calls $2.50

 

FLOP ($8) Q:club: 9:spade: 6:diamond:

 

SB bets $3.50, Hero raises to $12, SB raises to $16.10 (AI), Hero calls $3.90 (AI)

 

TURN ($39.80) Q:club: 9:spade: 6:diamond: Q:heart:

 

RIVER ($39.80) Q:club: 9:spade: 6:diamond: Q:heart: J:club:

 

Hero shows 8:spade: 8:heart:

(Pre 56%, Flop 73.5%, Turn 79.5%)

 

SB shows A:diamond: K:club:

(Pre 44%, Flop 26.5%, Turn 20.5%)

 

Hero wins $38.30

SB wins $0.-20

 

Min syn på ovan...

 

Du slår 1 hand i hans troliga range och nu har du flyt att han har just den. Dom andra 9 ggr av 10 han har dig slagen kommer du förlora betydligt mer än du vann i denna handen. Ska du ställa på vilken flopp som helst kan du lika gärna gör det preflop imo. Vad är målet med synen pre? Att hoppas på en låg flopp? Halva leken är överkort till dina åttor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min syn på ovan...

 

Du slår 1 hand i hans troliga range och nu har du flyt att han har just den. Dom andra 9 ggr av 10 han har dig slagen kommer du förlora betydligt mer än du vann i denna handen. Ska du ställa på vilken flopp som helst kan du lika gärna gör det preflop imo. Vad är målet med synen pre? Att hoppas på en låg flopp? Halva leken är överkort till dina åttor.

 

Ganska spewig spelare och han kan lika bra ha 23 där. :) ren gissningslek från min sida på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jävla kukspel, spelar ju hur bra som helst och träffar ingenting.. Trodde jag var back typ 100$ men det var bara 40$ som tur var :)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($15.23)

Hero ($19.80)

CO ($18.72)

BTN ($19.70)

 

Dealt to Hero K:diamond: A:heart:

 

CO calls $0.20, fold, fold, Hero raises to $1, CO calls $0.80

 

FLOP ($2.10) 8:club: 4:heart: K:club:

 

Hero bets $1.87, CO raises to $4, Hero raises to $14.10, CO raises to $17.72 (AI), Hero calls $3.62

 

TURN ($37.54) 8:club: 4:heart: K:club: 7:club:

 

RIVER ($37.54) 8:club: 4:heart: K:club: 7:club: A:club:

 

Hero shows K:diamond: A:heart:

(Pre 46%, Flop 1.9%, Turn 0.0%)

 

CO shows 4:club: 4:spade:

(Pre 54%, Flop 98.1%, Turn 100.0%)

 

CO wins $36.04

 

--------

 

Mot en nit, spelar den väldigt konstitg och det enda jag slår är ju set så jag valde att folda? Bra eller dålig fold?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($97.71)

BB ($25.61)

Hero ($36.13)

CO ($19.63)

BTN ($24.50)

 

Dealt to Hero A:club: A:spade:

 

Hero raises to $0.80, fold, fold, SB calls $0.70, BB calls $0.60

 

FLOP ($2.40) A:diamond: 6:spade: 8:club:

 

SB checks, BB checks, Hero bets $1.80, SB calls $1.80, BB calls $1.80

 

TURN ($7,20) A:diamond: 6:spade: 8:club: 5:heart:

 

SB checks, BB checks, Hero bets $6, SB calls $6, BB folds

 

RIVER ($18) A:diamond: 6:spade: 8:club: 5:heart: 7:heart:

 

SB bets $9, Hero folds

 

SB wins $17.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en nit, spelar den väldigt konstitg och det enda jag slår är ju set så jag valde att folda? Bra eller dålig fold?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($97.71)

BB ($25.61)

Hero ($36.13)

CO ($19.63)

BTN ($24.50)

 

Dealt to Hero A:club: A:spade:

 

Hero raises to $0.80, fold, fold, SB calls $0.70, BB calls $0.60

 

FLOP ($2.40) A:diamond: 6:spade: 8:club:

 

SB checks, BB checks, Hero bets $1.80, SB calls $1.80, BB calls $1.80

 

TURN ($7,20) A:diamond: 6:spade: 8:club: 5:heart:

 

SB checks, BB checks, Hero bets $6, SB calls $6, BB folds

 

RIVER ($18) A:diamond: 6:spade: 8:club: 5:heart: 7:heart:

 

SB bets $9, Hero folds

 

SB wins $17.10

 

Hade nog checksynat här eftersom en check även ger hans range för att försöka reppa stegen?

hade nog inte vekit topset här iallafall, but hey thats just me?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en nit, spelar den väldigt konstitg och det enda jag slår är ju set så jag valde att folda? Bra eller dålig fold?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($97.71)

BB ($25.61)

Hero ($36.13)

CO ($19.63)

BTN ($24.50)

 

Dealt to Hero A:club: A:spade:

 

Hero raises to $0.80, fold, fold, SB calls $0.70, BB calls $0.60

 

FLOP ($2.40) A:diamond: 6:spade: 8:club:

 

SB checks, BB checks, Hero bets $1.80, SB calls $1.80, BB calls $1.80

 

TURN ($7,20) A:diamond: 6:spade: 8:club: 5:heart:

 

SB checks, BB checks, Hero bets $6, SB calls $6, BB folds

 

RIVER ($18) A:diamond: 6:spade: 8:club: 5:heart: 7:heart:

 

SB bets $9, Hero folds

 

SB wins $17.10

 

 

 

 

Synar, kan inte se vilka 9or han har i sin range, möjligtvis 97s och då turna han ju nuts ändå så. Så tror du att du har bäst hand turn, så bör du syna river.

 

Sen slår du ju massa 2pars kombos och set han kmr till rivern med, syn är nog bra tillräckligt många ggr för att vara profitabelt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar, kan inte se vilka 9or han har i sin range, möjligtvis 97s och då turna han ju nuts ändå så. Så tror du att du har bäst hand turn, så bör du syna river.

 

Sen slår du ju massa 2pars kombos och set han kmr till rivern med, syn är nog bra tillräckligt många ggr för att vara profitabelt

 

:( brukar göra herocalls men har sprungit så dåligt nu så då tappar man det lite och annasr hade jag nog synat där. Får kämpa på, tack för input :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:( brukar göra herocalls men har sprungit så dåligt nu så då tappar man det lite och annasr hade jag nog synat där. Får kämpa på, tack för input :)

 

Låt proffset förklara:mrgreen:

 

Det finns ingen anledning till att du inte ska beta rivern för värde imo. Nian finns varken i din eller fi´s range. Vilket betyder att du får betalt varje gång fi har set eller två par.

Den ända nian som är möjlig är A9, då är det bara att gratulera fisken till sitt lyckade donkey spel och köpa in igen. Det är ju så att ibland är det bara betala och se glad ut.

 

BTW: SPELAR DU BARA AA????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt proffset förklara:mrgreen:

 

Det finns ingen anledning till att du inte ska beta rivern för värde imo. Nian finns varken i din eller fi´s range. Vilket betyder att du får betalt varje gång fi har set eller två par.

Den ända nian som är möjlig är A9, då är det bara att gratulera fisken till sitt lyckade donkey spel och köpa in igen. Det är ju så att ibland är det bara betala och se glad ut.

 

BTW: SPELAR DU BARA AA????

 

Finns där proffs nl10 ?? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt proffset förklara:mrgreen:

 

Det finns ingen anledning till att du inte ska beta rivern för värde imo. Nian finns varken i din eller fi´s range. Vilket betyder att du får betalt varje gång fi har set eller två par.

Den ända nian som är möjlig är A9, då är det bara att gratulera fisken till sitt lyckade donkey spel och köpa in igen. Det är ju så att ibland är det bara betala och se glad ut.

 

BTW: SPELAR DU BARA AA????

 

hahaha, bara för att du bluffa bort dig till mig så :) Nja, spelar rätt löst enligt mig själv. 25/20/ 7% 3bet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

b

---

 

Tyckte denna var rätt fint spelat? Eller vad säger ni?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($20.10)

Hero ($19.90)

BTN ($20)

 

Dealt to Hero 8:spade: 8:heart:

 

fold, SB raises to $0.60, Hero raises to $1.50, SB raises to $4, Hero calls $2.50

 

FLOP ($8) Q:club: 9:spade: 6:diamond:

 

SB bets $3.50, Hero raises to $12, SB raises to $16.10 (AI), Hero calls $3.90 (AI)

 

TURN ($39.80) Q:club: 9:spade: 6:diamond: Q:heart:

 

RIVER ($39.80) Q:club: 9:spade: 6:diamond: Q:heart: J:club:

 

Hero shows 8:spade: 8:heart:

(Pre 56%, Flop 73.5%, Turn 79.5%)

 

SB shows A:diamond: K:club:

(Pre 44%, Flop 26.5%, Turn 20.5%)

 

Hero wins $38.30

SB wins $0.-20

 

Inte direkt, hans range skrev ju AK,AJ,A10 så jag kände ju att jag hade bästa handen iallfall :)

 

Fruktansvärt dåligt spelat och gillar tänket "hans range skrek AK, AJ, AT.. finns absolut inga 99-AA, AQ, KQ osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skulle han 4beta för att du skulle tro att du inte hade bäst hand?

 

om en fiskjävel höjer dig tror du han har AA då eller? Han var megafisk och handen innan gick han allin prf med 89. Han skulle gått med på vad som helst och höjt vad som helst, jag gjorde ett herospel och det gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...