Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
jag vet att du menade i tidningarna :(

Ok, jag tror inte att pf finns om 15-25 år, iaf inte i nuvarande form och med samma syfte. Sannolikheten att jag läser här om 15-25 år är väldigt låg iom att jag aldrig följt ngt så länge. Hell, inte ens internet har ju funnits så länge. Men om vi utgår ifrån att allt är detsamma och att jag jobbar med samma sak så är väl sannolikheten rätt stor. Det är väl snarare sannolikheterna för ngt annat (dvs om pf ens finns eller om jag jobbar med ngt annat) som gör att svaret på din fråga blir +-10%.

Postad

Hade samma tankegångar som dig Fordie om att betyg var bara skit och jag kunde lika gärna starta eget och skapa egen framgångssaga, skillnaden är väl att jag var 16 år och gick första året i gymnasiet. Jag insåg rätt fort att verkligheten är annorlunda.

Så, frågor.

Vad ska du starta för företag? Antar de har något med bilar att göra.

Hur ska du får pengar till de? Skuld hos kronofogden brukar inte vara så hett när ska starta företag eller söka lån.

Vad sysslar dina rika finska släktingar med, och vad får dig att tro att du personligen har någon vinning av hur mycket pengar dom tjänar?

Vad är trolla i forum enligt dig?

Mvh

Postad
Äntligen en well som får mig att må bra!

Detta var de vidrigaste jag sett. Du mår alltså bra av att läsa om en snubbe i 20års åldern som har grova drogproblem? Antar att du gillar att se nergångna människor på stan, så du kan skratta lite för dig själv och tänka hur mkt bättre du är än dessa personer. Du verkar vara en så sinnesjukt inskränkt person.

Dessutom är du en vuxen människa, herregud....

Har btw inte läst längre än såhär i wellen.

Postad
Detta var de vidrigaste jag sett. Du mår alltså bra av att läsa om en snubbe i 20års åldern som har grova drogproblem? Antar att du gillar att se nergångna människor på stan, så du kan skratta lite för dig själv och tänka hur mkt bättre du är än dessa personer. Du verkar vara en så sinnesjukt inskränkt person.

lugna ner dig nu, droghypen var så 2005, snubben förtjänar lite skäll

Postad
Äntligen en well som får mig att må bra!

Grattis Watoz, dagens mest humorlösa inlägg.

Postad
lugna ner dig nu, droghypen var så 2005, snubben förtjänar lite skäll

De har jag ej sagt någonting om, de jag reagerade på var att miketime mådde bra av att läsa om en ung snubbe med stora problem.

Grattis Watoz, dagens mest humorlösa inlägg.

Vad bra, de var inte menat att vara roligt heller.

Postad
Älskar folk som försöker ursäkta sitt eget beteende med att andra minsann beter sig ännu värre.

Du tar snart rekordet (som just nu hålls av Jennez) i att tolka saker hur du vill.

Hur tolkar du mitt inlägg när du kommer med ett sådant korkat svar? :shock:

/Fordie

Postad
Du tar snart rekordet (som just nu hålls av Jennez) i att tolka saker hur du vill.

Hur tolkar du mitt inlägg när du kommer med ett sådant korkat svar? :shock:

Vaddå hur? Du knarkar och andra dricker. Sen blir du bara less. Jag fattar inte hur du kan förneka ditt eget misslyckande. Och sen säger du att du kan sluta så fort tjejen blir gravid...

Jo, tjena.

Postad

Jag är absolut inte intresserad av att ge mig in i något ordkrig som den här tråden till stor del består av.

Däremot har jag ett par helt uppriktigt menade frågor som det skulle vara intressant att få svar på.

1. När folk här fördömer ditt levene som missbrukare i samband med att du planerar att bli förälder och detta verkar uppröra dig så undrar jag vilka reaktioner du egentligen hade förväntat dig av forumiterna?

2. Tror du verkligen inte att det finns något samband mellan ditt "destruktiva leverne" och en eventuell risk att misslyckas som förälder?

3. Är det inte ganska vanligt att missbrukare i olika stadier precis som du, anser sig kunna sluta när de vill?

4. Du säger att du slutat missbruka upprepade gånger, anser du verkligen att man kan definiera det som "slutat" när du uppenbarligen börjat igen?

5. Känns det inte som att ordningsföljden: göra flickvän gravid

---> ordna upp sitt liv, rimligtvis borde vara omvänd? Eftersom du nu ändå tänkt sluta droga när din flickvän var i fjärde månaden (om jag inte minns fel), skulle man då inte kunna tänka sig att det kanske vore lite säkrare att sluta tex 4 månader INNAN i stället?

6. Min personliga uppfattning är att dina texter lätt kan uppfattas som att du romantiserar droger och att du är ganska stolt över ditt "brottsregister" (du skrev om att du varit nämnd i tidningar, känd av polisen osv) Är detta värderingar du vill föra vidare till ditt barn?

Vill som avslutning än en gång påpeka att jag på intet sätt försöker vara dryg eller arrogant utan ställer uppriktigt menade frågor som jag tycker är relevanta och skulle tycka det vore intressant om du ville ta dig tid att svara på dem, oavsett vilket så önskar jag dig all lycka i framtiden och jag hoppas för alla inblandade att du blir en så bra far som du själv tror att du kommer bli.

Förre

Postad

Nej Watoz, jag mår inte bra av att Fordie mår dåligt. Jag mår bra när jag läser wellen p.g.a de olika val jag själv gjort här i livet. Det har jag redan förklarat tidigare i ett inlägg och hade du bemödat dig med att läsa hela wellen hade du sett det.

Jag vet att du inte gillar mig eftersom jag har en negativ inställning till illegala droger. Kram iaf och all lycka i livet.

De har jag ej sagt någonting om, de jag reagerade på var att miketime mådde bra av att läsa om en ung snubbe med stora problem.

Återigen, se ovan.

Postad

Stort cred till Förre. Kanoninlägg!

Fordie, läs och ta verkligen till dig av vad det står där!

Det positiva är att du är ung och det är långt ifrån försent att ändra sig. Men skjut inte ändringen framåt. Agera nu.

I all välmening / Lajban

Postad

Det har nog inte heller undgått någon att alkohol kostar staten lika mycket pengar per år som alla pundare tillsammans.

Och "det är för att det är fler som dricker" håller inte.

Det är inte kepspelle 18 år och helgalkis som kostar staten pengar...

/Fordie

Fast det är ju visst så, bara för att de som kan hantera alkoholen inte kostar samhället något kommer det ju fram fler som inte kan hantera alkoholen ju fler som dricker. Skulle lika många gå på heroin som drack alkohol vilken drog tror du skulle vara sämre för samhället?

Postad

Hela grejen handlar ju om att Fordie inte anser att han har några problem. Då måste väl Mike få känna vad han vill?

Postad
Hela grejen handlar ju om att Fordie inte anser att han har några problem. Då måste väl Mike få känna vad han vill?

Läs om mitt första inlägg så ser du att jag bara hade läst till hans inlägg i wellen när jag kommentera. Och förövrigt får väl miketime tycka vad han vill oavsett, min personliga åsikt är bara att människor är riktigt äckliga som gottar sig åt andras olycka.

Jag har fortf inte läst wellen (kanske dags att läsa den om jag skall fortsätta kommentera här :)), men om fordie inte anser sig ha problem är han ju ute å cyklar mtp på alla inlägg jag läst av honom på fb.

Postad

+1 miketime snälla dö. antingen kan man bidra med lite pokerkunskaper eller ett glatt humör, tyvärr verkar du inte sitta på något av dom.

Postad
+1 miketime snälla dö. antingen kan man bidra med lite pokerkunskaper eller ett glatt humör, tyvärr verkar du inte sitta på något av dom.

-1.

Är det nån som behöver skärpa sig så är det Forrrrdie. Han har inte alla chipsen på bordet. Mike säger bara vad vi alla tänker.

Postad
-1.

Är det nån som behöver skärpa sig så är det Forrrrdie. Han har inte alla chipsen på bordet. Mike säger bara vad vi alla tänker.

På något sätt tänker jag få det här till att ni alla är fiskar!

Postad

Jag vet att jag har problem, annars skulle jag väl inte skriva att jag vill ändra mitt liv? Ni har nog missförstått både ett och annat.

Orkar inte svara på er andra atm, ligger i världens jobbigaste at och har inga pengar till knork.

/Fordie

Postad

Pokerkunskaperna är det väl lite si och så med, men humöret är nästan alltid på topp. Tror det beror på mitt drogfria leverne.