Gå till innehåll

The Well: Fordie


Fordie

Recommended Posts

Du sålde precis din eu-moppe för 6K istället för 8k som du ansåg dig kunna få på sommaren, av anledningen att hyror m.m inte kan vänta till sommaren.

 

Nu ska du köpa MC?

 

Eller var hyrorna redan betalda och du ville få det att låta bra så du får den såld fort och kan få din MC. Mytoman eller bara väldigt impulsiv?

 

Lägg pengarna på lite förberedande istället, köp en barnvagn och en barnsäng eller du kanske redan har dom grejorna, alternativt inte förstår att det är ganska stora kostnader redan innan barnet kommer eller rentav kanske du tycker soc ska betala det åt dig?

 

Inte för att vara elak eller trycka ner dig men jag hoppas innerligt att din flickvän inte blir på smällen, eller är det föresten ens din flickvän, du dumpade henne återigen för ett par dagar sen?

 

Blir hon med barn så hoppas jag soc går in och placerar barnet i en familj som kan få barnet att växa upp i en hälsosam och mer normal miljö och en familj som lyckas ge barnet lite normala värderingar och en normal verklighetsförankring.

 

Jag hade personligen inte velat växa upp i en familj som ser ut som din men tyvärr väljer vi inte våra föräldrar så det enda man kan hoppas på är att vuxna tänker efter både en och två gånger innan dom skaffar barn...

 

Det spelar liksom ingen roll hur mycket kärlek ni ger till barnet, det är inte allt ett barn behöver.

 

En "man" i en rastlös 15-årings kropp med ett så rutinfritt och rörigt liv ska INTE skaffa barn.

 

 

God morgon..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 783
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

orkar inte svara. *puss*

 

/Fordie

 

Har dessvärre läst hela tråden och det är ganska sorgligt men än mer sorgligt är att du tänker skaffa en avkomma av dig själv, dra in ännu ett liv i det redan sorgliga livet.

 

Vad får dig att tro att jag vill provocera? Handlar absolut inte om det, men om någon i din situation funderar på att skaffa barn går det inte hålla käften, t.o.m du borde innest inne inse att det är helt fel tidpunkt att sätta ett nytt liv till jorden som DU dessutom ska ha ansvar för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dessvärre läst hela tråden och det är ganska sorgligt men än mer sorgligt är att du tänker skaffa en avkomma av dig själv, dra in ännu ett liv i det redan sorgliga livet.

 

Vad får dig att tro att jag vill provocera? Handlar absolut inte om det, men om någon i din situation funderar på att skaffa barn går det inte hålla käften, t.o.m du borde innest inne inse att det är helt fel tidpunkt att sätta ett nytt liv till jorden som DU dessutom ska ha ansvar för.

 

 

Ok, dina visa ord har övertalat mig till att inte skaffa barn. Tack för att du gett mig vägledning i dessa svåra tider.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annorlunda well med mycket ämnen som inte tidigare har tagits upp.

Vad har du för politisk åsikt och tror du att den hade varit annorlunda ifall du hade haft en annan uppväxt?

 

Bryr mig inte så mycket om politik (oväntat va?), fast skulle hellre ha president istället för kung och regering.

Invandrarpolitiken har jag mina åsikter om, Sverige har mycket att hämta av Danmark i politisk väg, gällande nästan allting. Invandring, kriminalitet etc.

 

Hade jag varit född med silversked i mun hade jag nog varit borgare, annars så hade det nog inte varit några skillnader förutsatt att jag i min andra uppväxt också var i sthlms yttre förorter.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, dina visa ord har övertalat mig till att inte skaffa barn. Tack för att du gett mig vägledning i dessa svåra tider.

 

/Fordie

 

Äh, skitsamma, vi kan inte hindra dig. Däremot kan vi ju köra in lite bets eftersom vi båda tror på helt olika utfall i livet för ditt barn.

 

Du kan få 2,5 ggr pengarna av mig om ungen inte kommer att ha varit i kontakt med sociala myndigheter innan 18 års ålder.

 

Vidare kan jag betta på samma sak till 1,25 ggr pengarna hos dig om du skulle tycka att det var bekvämare, förutsatt att du tar bets över 20k (både odds och minbet kan visserligen vara förhandlingsbart bara för att det hade varit kul).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, skitsamma, vi kan inte hindra dig. Däremot kan vi ju köra in lite bets eftersom vi båda tror på helt olika utfall i livet för ditt barn.

 

Du kan få 2,5 ggr pengarna av mig om ungen inte kommer att ha varit i kontakt med sociala myndigheter innan 18 års ålder.

 

Vidare kan jag betta på samma sak till 1,25 ggr pengarna hos dig om du skulle tycka att det var bekvämare, förutsatt att du tar bets över 20k (både odds och minbet kan visserligen vara förhandlingsbart bara för att det hade varit kul).

 

Humor o ge 2,5 o spela på 1,25 (=

 

Sen är det kanske inte genialt o vilja betta minst 20k hos nån som uppenbarligen inte har deg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humor o ge 2,5 o spela på 1,25 (=

 

Sen är det kanske inte genialt o vilja betta minst 20k hos nån som uppenbarligen inte har deg?

 

Det är ju precis därför det sistnämnda är förhandlingsbart. Sabba inte det här nu! 8-)

 

Edit: alltså, jag kan spela på 1,25 på att ungen kommer att ha varit i kontakt etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dessvärre läst hela tråden och det är ganska sorgligt men än mer sorgligt är att du tänker skaffa en avkomma av dig själv, dra in ännu ett liv i det redan sorgliga livet.

 

Vad får dig att tro att jag vill provocera? Handlar absolut inte om det, men om någon i din situation funderar på att skaffa barn går det inte hålla käften, t.o.m du borde innest inne inse att det är helt fel tidpunkt att sätta ett nytt liv till jorden som DU dessutom ska ha ansvar för.

 

Ju fler vi är som säger det, desto mer fel har vi. Eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez, jag antar att du trollar. Hur påverkar jag min son/dotters umgänge när den är 16-17? Låt säga att mitt barn har några vänner, en dag kommer en vän fram med en bit braja och min son säger "nja, nä" medans dom andra hejar på och till slut kan h*n inte stå emot grupptrycket längre. Lärarna får reda på detta innan mig och kontaktar soc. Hur i hela helvete kan jag ha påverkat här?

 

Trollar du inte är du riktigt jävla blåst och det håller nog alla med egen tankegång med om.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humor o ge 2,5 o spela på 1,25 (=

 

Sen är det kanske inte genialt o vilja betta minst 20k hos nån som uppenbarligen inte har deg?

 

Majoriteten verkar ju vara på min sida så kanske dom kan stejka mig, höhö ;)

Varför man ens vill spela på något som avgörs om minst 19 år vet jag dock inte.

Sen är jag bombsäker på att Jennez inte skulle betala vid förlust, men kräva sina pengar som en hök vid vinst.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez, jag antar att du trollar. Hur påverkar jag min son/dotters umgänge när den är 16-17? Låt säga att mitt barn har några vänner, en dag kommer en vän fram med en bit braja och min son säger "nja, nä" medans dom andra hejar på och till slut kan h*n inte stå emot grupptrycket längre. Lärarna får reda på detta innan mig och kontaktar soc. Hur i hela helvete kan jag ha påverkat här?

 

Trollar du inte är du riktigt jävla blåst och det håller nog alla med egen tankegång med om.

 

/Fordie

 

Du uppfostrar förmodligen din dotter/son att inte hålla på med sånt. Du påverkar givetvis din unge mer än du tror genom hela livet, dom första 15 åren bör du banka in lite värderingar känns det som.

 

Det går nog att påverka, tror du inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du uppfostrar förmodligen din dotter/son att inte hålla på med sånt. Du påverkar givetvis din unge mer än du tror genom hela livet, dom första 15 åren bör du banka in lite värderingar känns det som.

 

Det går nog att påverka, tror du inte?

 

Mina föräldrar hatade droger, hela min släkt hatar droger, alla mina vänner på den tiden hatade och var rädda för knarkare. Hur kommer det sig att det gick som det gick?

 

/Fordie

 

FROM nu tänker jag inte svara på mer frågor etc ang mitt framtida barn.

Har kollat tidigare inlägg från dom som är på min sida och dom som inte är det och ja.. "enough said" så att säga.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KUNG! GL online och live. Håller på dig Fordie.

 

Vad tycker du jag ska köpa för bil? Gärna bra drag (250+ hk) och 4 sitsig. Lite inne på en EVO men tycker bara 9an och 10an ser ok ut och ligger precis på smärtgräsnen för min budget.

 

Din egna drömbil?

 

Bra att veta om din prisklass är 20k eller 2 miljoner :)

 

Men du säger EVO 10a (vet inte vad dom kostar exakt och slog nyss upp ögonen så orkar inte kolla), så jag säger att du borde köpa en bmw M eller audi RS efter tycke och smak och sen trimma lite, lägga lite pengar på väghållningsprylar etc.

 

Egen drömbil är Saleen S7 samt att bli klar med min Ford Capri och det jag vill göra med den. En Ford Capri zakspeed ska jag bygga nångång i mitt liv också.. härliga bilar.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag försöker provocera lite för att få dig att tänka själv.

 

Dock är det inget snack om att barn i din socialgrupp far illa bra mycket oftare än andra barn. Det finns gott om undersökningar som bekräftar det.

Så vad vill jag få ut av det? Jag hoppas att du kan tänka ett steg längre och ta dig ur misären innan du ens överväger att skaffa barn. Missförstå mig inte, det är skitbra att planera framtiden men dina tankegångar kring att ett barn kommer att förändra ditt liv till det bättre är helt åt helvete. Ditt liv kommer att förändras men DU kommer inte att förändras på väsentliga punkter.

 

Kort sagt: med dina förutsättningar (i dagsläget) är risken sjukt stor att ditt barn kommer att fastna i missbruk och/eller kriminalitet.

 

Om man ska ta fram det positiva med det du skriver så är det att du har ett mål att jobba mot och du har något som kan fungera som motivation. Det du missar är alla delmålen på vägen. Skaffa åtminstone gymnasiekompetens, ett jobb och sluta helt med alla droger så är du ju i hamn. Misstänker att ditt förhållande skulle vara väldigt mycket mer stabilt med den grunden också.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag försöker provocera lite för att få dig att tänka själv.

 

Dock är det inget snack om att barn i din socialgrupp far illa bra mycket oftare än andra barn. Det finns gott om undersökningar som bekräftar det.

Så vad vill jag få ut av det? Jag hoppas att du kan tänka ett steg längre och ta dig ur misären innan du ens överväger att skaffa barn. Missförstå mig inte, det är skitbra att planera framtiden men dina tankegångar kring att ett barn kommer att förändra ditt liv till det bättre är helt åt helvete. Ditt liv kommer att förändras men DU kommer inte att förändras på väsentliga punkter.

 

Kort sagt: med dina förutsättningar (i dagsläget) är risken sjukt stor att ditt barn kommer att fastna i missbruk och/eller kriminalitet.

 

Om man ska ta fram det positiva med det du skriver så är det att du har ett mål att jobba mot och du har något som kan fungera som motivation. Det du missar är alla delmålen på vägen. Skaffa åtminstone gymnasiekompetens, ett jobb och sluta helt med alla droger så är du ju i hamn. Misstänker att ditt förhållande skulle vara väldigt mycket mer stabilt med den grunden också.

 

Lycka till!

 

Moget att provocera om du är äldre än 15.

 

Skiter rätt rejält hur andra människor i min "socialgrupp" är (vad du nu vet om vilken jag tillhör). Jag är inte ett dugg lika mina medmänniskor oavsett socialgrupp.

 

Vill jag ha barn skaffar jag barn, det är inte ditt val, det är mitt. Jag och alla som känner mig annat än över ett forum tror jag kommer klara det galant.

Det kanske är så (pepar på det iaf) att du inte ens har en flickvän och inte kan få någon, och således tar ut dina agressioner på mig. "Får inte jag barn ska ingen ha barn".

 

Jag kommer sluta knarka när jag får barn, men det kanske inte är en väsentlig punkt? Nåja. Jag finner det jävligt skrattretande att du som kan och vet allt om allt och alla inte är högt uppsatt inom politiken eller kändis på något sätt med dina enorma kunskaper du tydligen sitter på.

 

I dagens samhälle är det en stor risk att vem som helst hamnar i missbruk och kriminalitet. Om du visste sanningen om alla dina nära och kära så skulle du med största sannolikhet gå under. Eller du kanske är så naiv att du tror att alla dina felfria vänner och släktingar även är felfria bakom stängda dörrar.

 

Vem är du att avgöra vad jag borde göra och vad som skulle göra mitt förhållande mer stabilt? Mitt förhållande är inte ostabilt för att jag skrev att jag dumpade min tjej efter 3,5 år tillsammans.

 

Tack, men jag behöver inget lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur säker är du på att klara det?

 

Jag känner en person som oxå skulle sluta bete sig som en skit efter att han fått ungar med sin tjej. När han fick ungar så kommer jag ihåg att han sa något i stil med att han var missnöjd med hur det kändes att vara farsa, "att det inte kändes", precis som att något skulle hända utanför honom. Nu några ungar och en till kärring senare så är det garanterat något annat som ska få honom bättra sig, men många med mig har slutat lyssna för länge sen. Det lär inte dröja länge innan mamman får ensam vårdnad, hoppas jag. Förmodligen så fixar systemet det till slut iofs.

 

Du reklamerar att du gillar "det hårda" livet, så du får räkna med att få en hel del skit på dig. Föräldrarna är det ingen som väljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moget att provocera om du är äldre än 15.

 

Om syftet är att få dig att tänka efter så har det nog inte så mycket med mognadsgrad att göra. Dock tillstår jag villigt att det var ett rookie mistake eftersom det troligen gör dig ännu mindre benägen att lyssna. Ber om ursäkt för det.

 

Skiter rätt rejält hur andra människor i min "socialgrupp" är (vad du nu vet om vilken jag tillhör). Jag är inte ett dugg lika mina medmänniskor oavsett socialgrupp.

 

Sweet, ännu en unik människa som tillhör undantagen. Tro mig, du är inte ett undantag.

 

Vill jag ha barn skaffar jag barn, det är inte ditt val, det är mitt. Jag och alla som känner mig annat än över ett forum tror jag kommer klara det galant.

 

Ja, tyvärr är det ju så att ingen kan hindra dig. Du har dock statistiken emot dig och det är den jag lutar mig mot. Det kan absolut gå alldeles lysande och du kan bli världens bästa farsa, konstigare saker har ju hänt. Dessvärre är det ju så att risken för att du blir en dålig farsa och att dina barn inte får ett så bra liv som de skulle kunna få är extremt mycket större än när det gäller random Svenne Banan.

Jag säger inte att du aldrig ska skaffa barn, jag säger att jag tycker att du ska fixa till ditt liv först:

1. Sluta knarka

2. Fixa gymnasiekompetens

3. Skaffa ett jobb

 

Du som kan så mycket och är så målmedveten borde ju inte ha några problem med det? Finns det någon anledning till att du inte skulle vilja ge dina egna barn åtminstone den grunden att stå på?

 

Det kanske är så (pepar på det iaf) att du inte ens har en flickvän och inte kan få någon, och således tar ut dina agressioner på mig. "Får inte jag barn ska ingen ha barn".

 

Jodå, jag har en jävligt bra flickvän och jag vill gärna ha barn ngn dag. Dock så är det vissa saker jag vill ordna först, exempelvis en bra grundtrygghet för min familj. Och då har jag ändå utbildning, jobb och ganska väl tilltaget sparkapital samt stabil bostad.

 

ag kommer sluta knarka när jag får barn, men det kanske inte är en väsentlig punkt? Nåja. Jag finner det jävligt skrattretande att du som kan och vet allt om allt och alla inte är högt uppsatt inom politiken eller kändis på något sätt med dina enorma kunskaper du tydligen sitter på.

 

Jo, det är en ganska väsentlig punkt. Men risken är ju att du inte kommer att kunna sluta knarka när du väl får barn. Varför vill du ens gambla med en sådan sak?

 

I dagens samhälle är det en stor risk att vem som helst hamnar i missbruk och kriminalitet. Om du visste sanningen om alla dina nära och kära så skulle du med största sannolikhet gå under. Eller du kanske är så naiv att du tror att alla dina felfria vänner och släktingar även är felfria bakom stängda dörrar.

 

Jag vet förmodligen inte allt om mina nära och kära nej, men jag har haft missbruk i släkten (min farfar söp) och dessutom har jag andra närstående som har drabbats hårt av just missbruk. Jag är inte ngn jävla tomte som har levt som curlingbarn och inte har sett allt det du upplever.

Farsan har dessutom jobbat med missbrukare i 30 år så jag är väl mer eller mindre ofrivilligt skolad rätt väl i ämnet.

 

Vem är du att avgöra vad jag borde göra och vad som skulle göra mitt förhållande mer stabilt? Mitt förhållande är inte ostabilt för att jag skrev att jag dumpade min tjej efter 3,5 år tillsammans.

 

Du ser inte din egen motsägelse här? Och du yrar om mognad?

 

Tack, men jag behöver inget lycka till.

 

Lol, jo, du behöver all lycka du kan få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...