stevebc Postad 23 Januari , 2010 Rapport Postad 23 Januari , 2010 Grejen är ju att det är ett experiment (ja, folk har gjort det här förr) och ni klarar av förlusten pga just detta. Så kör på. Ser dock att ni sätter in pengar regelbundet i fonden, t ex nu sista inlägget så ökade ni rullen med 200 kr. Det kan sluta i ett väldigt dyrt experiment. Om man ska månadsspara och få ränta-på-ränta är det ju bättre att investera i fonder, tjäna mer och spara pengar. Som experiment så blir det ju både billigare (för att se om det "funkar", dvs om ni har edge över deras odds, vilket är för tidigt för att säga) och mer intressant om ni håller summan fix. Citera
Zabbo Postad 23 Januari , 2010 Rapport Postad 23 Januari , 2010 20 kr i vinst väl ? Nej. 20 kr om det är 1/100 när man satsar 2000 kr. Dvs om oddset är 1.01 så blir vinsten 20 kr om du satsar 2000 kr. Men deras odds är oftast 1.001. 2000*(1/1000) = 2 kr. Citera
Plajer Postad 23 Januari , 2010 Rapport Postad 23 Januari , 2010 varför bara inte ha pengarna i fonder? man tjänar mer pengar i längden och man behöver jobba mindre. hur mycket tid läger ni ner på det här vad tjänar ni i timmen? gl Citera
Lobo Postad 23 Januari , 2010 Rapport Postad 23 Januari , 2010 Nej. 20 kr om det är 1/100 när man satsar 2000 kr. Dvs om oddset är 1.01 så blir vinsten 20 kr om du satsar 2000 kr. Men deras odds är oftast 1.001. 2000*(1/1000) = 2 kr. En dagbok i min smak. Hört talas om SUREBET? Citera
Diaaz Postad 23 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2010 Två frågor: 1. Tror du verkligen att sannolikheten för förlust är mindre än 1/1000? 2. Tycker du att det är värt att satsa 2000 kr för att vinna 2 kr? 1. Ja 2. Ja Ser dock att ni sätter in pengar regelbundet i fonden, t ex nu sista inlägget så ökade ni rullen med 200 kr. Det kan sluta i ett väldigt dyrt experiment. Summan har ökat lite nu i början för att det ska gå lite fortare men det är väl slut med det. samtidigt så skriver jag hur mycket pengar vi har inne i fonden. Det var två bara två som var med i början men nu är vi tre och snart blir vi 4 tror jag. Många polare som nappar och vill vara med. Grym dagbok ju! ty haha varför bara inte ha pengarna i fonder? man tjänar mer pengar i längden och man behöver jobba mindre. hur mycket tid läger ni ner på det här vad tjänar ni i timmen? gl Varför har du inte bara alla dina pengar i fonder istället för att syssla med poker? Det finns 1 000 000 alternativ att tjäna pengar. En dagbok i min smak. Hört talas om SUREBET? great mister Citera
Zabbo Postad 23 Januari , 2010 Rapport Postad 23 Januari , 2010 En dagbok i min smak. Hört talas om SUREBET? Nej det har jag inte. Jag är inte så insatt i betting. Jag är mer en glad amatör som spelar lite nu och då. Vad jag dock har hört talas om utan att testa är Rebelbetting (tror det hette så iaf). En programvara som jämför odds hos olika bookies och som sen ger förslag på arbitrage oportunities. Känns lite säkrare än denna dagbok, iaf om programvaran fungerar och inte innehåller massa skit. Citera
stevebc Postad 23 Januari , 2010 Rapport Postad 23 Januari , 2010 Summan har ökat lite nu i början för att det ska gå lite fortare men det är väl slut med det. samtidigt så skriver jag hur mycket pengar vi har inne i fonden. Det var två bara två som var med i början men nu är vi tre och snart blir vi 4 tror jag. Många polare som nappar och vill vara med. Ah okej! Citera
Diaaz Postad 23 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2010 Jag är en skön snubbe Citera
FiSherman63 Postad 23 Januari , 2010 Rapport Postad 23 Januari , 2010 Många polare som nappar och vill vara med. Jobbarkompisar på Samhall? Citera
Diaaz Postad 23 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2010 Jobbarkompisar på Samhall? du verkar inte ha så mycket vettigt att komma med. men du får hålla på om du vill. +1 Citera
darvartagan Postad 23 Januari , 2010 Rapport Postad 23 Januari , 2010 Jag är en skön snubbe +2 Citera
AdslVerbe Postad 24 Januari , 2010 Rapport Postad 24 Januari , 2010 Jag är en skön snubbe +3 Men tyvärr "plötsligt händer det" All for nothing Citera
Cyntax Postad 24 Januari , 2010 Rapport Postad 24 Januari , 2010 varför bara inte ha pengarna i fonder? https://www.loanland.se/ Börja med att låna ut säg 3000 kr, när dom börjar återbetala lånar du ut samma pengar igen... och när dom återbetalar lånar du ut dom igen... och... och.... så har du ränta på ränta 12 ggr per år! Dessutom skyhög ränta! Citera
stevebc Postad 24 Januari , 2010 Rapport Postad 24 Januari , 2010 https://www.loanland.se/ Börja med att låna ut säg 3000 kr, när dom börjar återbetala lånar du ut samma pengar igen... och när dom återbetalar lånar du ut dom igen... och... och.... så har du ränta på ränta 12 ggr per år! Dessutom skyhög ränta! OM dom betalar tillbaka ja. Har 10k som jag inte sett röken av på snart två år. Ärendet gick till inkasso och ligger nu hos kronofogden. Det finns inga säkerheter i det systemet. Loanland tar inte på sig något ansvar. Det är upp till kronofogden att hämta in pengar och ge tillbaka. Tror dessvärre inte jag kommer se röken av dom pengarna den närmsta tiden. Så se upp med vilka du lånar ut till i så fall. Och inse att den högre räntan (avkastningen) är högre därför att risken att inte få tillbaka pengarna är hög också. Men, systemet fungerar nog om man sprider riskerna. Låna ut lite till flera istället för allt till en, så blir ni inte blåsta som jag blev. Citera
greywolf Postad 24 Januari , 2010 Rapport Postad 24 Januari , 2010 På sikt kommer vi på Loanland även att kunna redovisa egen statistik baserad på våra egna kunder, vilket ger dig som långivare ytterligare information om de olika kreditklasserna. verkar inte som dom ger ut info om återbetalningsprocent (i resp kreditklass) ännu. när dom har fixat det + möjlighet att sprida riskerna genom att byta procent i andra lån så verkar det rätt intressant. Citera
Jonasson Postad 24 Januari , 2010 Rapport Postad 24 Januari , 2010 Kul DB 1 Har ni gulat än ? 2 Om ni missar en match kommer ni redovisa det då eller kommer sätta in ny deg och köra på som om inget hänt ? 3 Har ni räknat på hur lång tid det kommer att ta att förvandla 1000 kr till 100000 kr om man spelar som ni gör dvs 5-10 vad per dag ? Mvh Bara nyfiken Citera
Hej_max Postad 24 Januari , 2010 Rapport Postad 24 Januari , 2010 Kul DB...Tack som FAN! 1 Har ni gulat än ? SVAR: NEJ 2 Om ni missar en match kommer ni redovisa det då eller kommer sätta in ny deg och köra på som om inget hänt ? SVAR: Kan vi ju göra nu i början, men det blir jobbigt när/om man kommer upp i dom lite större summorna. 3 Har ni räknat på hur lång tid det kommer att ta att förvandla 1000 kr till 100000 kr om man spelar som ni gör dvs 5-10 vad per dag ? SVAR: Om vi gör 2 procents ökning i 300 dagar har vi en mille. men det kommer nog ta lite längre tid för vi gillar lååååga odds Mvh Hej_max Citera
Hej_max Postad 24 Januari , 2010 Rapport Postad 24 Januari , 2010 Om du har 1000 kr och vill göra dom till 100.000 och räknar med en 2procentig ökning/dag så har du 100.000 efter 233 dagar. Om du därefter fortsätter i 116 dagar har du en miljon. Ränta på ränta =P Citera
Ola Brandborn Postad 24 Januari , 2010 Rapport Postad 24 Januari , 2010 Ni har ännu inte svarat på vilken sajt ni spelar på? Citera
kingfour Postad 24 Januari , 2010 Rapport Postad 24 Januari , 2010 Okej, visst kan det bli stora pengar om ni fortsätter att ha flyt och 2000 kronor till en mille på ett år är häftigt, men hur högt tror ni att ni vågar satsa, dvs kommer det vara lika lätt att betta 200K som 2K på en enda match? Vet ni hur högt er bookie låter er betta? Citera
Sniffe54 Postad 24 Januari , 2010 Rapport Postad 24 Januari , 2010 Jag tappade tron på ytterligare 5-10% av mänskligheten när 1.01 visades i rutan. Trodde inte du var så positiv i ditt synsätt på mänskligheten. Så många procent fanns det inte kvar att ta av för mig (inte så att jag tror något gott om mig själv heller, jag är i många avseende helt jävla dum i huvudet). Citera
Hej_max Postad 24 Januari , 2010 Rapport Postad 24 Januari , 2010 Vi spelar på svenska spel. vi tycker dom är bästa Om vi vågar betta 200K för att vinna 200kr märker vi när vi är där. Endag i taget. "Även den längsta resan startar med ETT kliv" Citera
Recommended Posts